גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ארבעה חפצים מסורתיים שהופכים לגאדג'טים מתוחכמים

שלט למחזיק מפתחות שיספק לכם שליטה במגוון פונקציות, שולחן קפה מתוחכם שמתאים את עצמו לשלל שימושים, רצועה חכמה שמחליפה את הצמידים בפארקי שעשועים והופעות וקורא כרטיסי זיכרון חדשני

במקום לבזבז שטח יקר בכיס, בחדר או על פרק היד על מכשירים שמיועדים למטרה אחת, מציעה כיום תעשיית האלקטרוניקה וה"אינטרנט של הדברים" (IoT) מכשירים בעלי רב-תכליתיות מרשימה.

רצועת יד חכמה למקומות בידור

אולמות אירועים, פארקי שעשועים ובתי עסק גדולים שומרים אמונים לשיטה העתיקה של הצמדת גומיות או סרטים בצבעים שונים לפרק כף היד של הלקוחות כדי לעקוב אחר הרשאות הכניסה שלהם לאזורים שונים, לבחון את פרק הזמן שבו מותר להם לשהות במקום ולהעניק להם בונוסים או שירותים כמו משקאות חינם וכדומה.

אולם, בעולם ה-IoT יש פתרונות הרבה יותר חכמים ואחד מהם הוא המוצר המכונה Smart Band של חברת Active 8 מטקסס. המוצר נראה כמו שעון יד אלגנטי, אך למעשה הוא מכשיר תקשורת אלחוטי אישי, שמושאל ללקוח בעת שהותו בפארקי שעשועים גדולים, למשל, ומבצע מגוון רחב של פעולות אלחוטיות "ברקע".

שימוש אחד הוא כ"ארנק אלקטרוני" שלתוכו ניתן להזין סכום שנקבע מראש כך שהלקוחות, בעיקר ילדים, יכולים לנדוד בין תחנות הממכר - אוכל ושתייה, עמדות משחק ופעילות וכו' - מבלי שיצטרכו לשאת עליהם מזומנים או כרטיס אשראי.

פונקציה נוספת היא איסוף אוטומטי של "נקודות בונוס" בהתאם להשתתפות בפעילויות שונות כמו למשל עמדות משחק, תחרויות וכו'. את נקודות הבונוס שנצברות ניתן להמיר לפרסים שונים ביציאה.

שימוש נוסף הוא מעקב של הלקוח, או הוריו, אחר זמן הבילוי והשהייה במקום. אך השימוש החשוב ביותר עבור בעל המתקן הוא איסוף וניתוח נתונים על פעילויות הלקוח, מרגע הכניסה ועד ליציאה: המקומות ופרק הזמן שבו שהה בכל מתקן או עמדה, ואפילו כמות האנרגיה ששרף בקפיצות, טיפס וכדומה. המידע רב הערך מנותח על ידי תוכנה, שמבצעת אופטימיזציה של פעילות המתקן ו/או ההכנסות ממנו. "הרצועה החכמה" מפסיקה לפעול אוטומטית ביציאה. מחיר טרם פורסם.

שולחן קפה רב כישורים

שולחן הקפה המסורתי תופס לא מעט שטח בסלון הביתי של רבים ומשמש בעיקר לתכלית אחת (מלבד הנחת רגליים). הרצון לנצל באופן טוב יותר את השטח היקר הביא את חברת Coosno מהונג קונג לפתח שולחן קפה רב-תכליתי, שבמצב הסגור נראה כמו רהיט מודרני עם עיצוב נטול פינות וגימור מבריק.

ואולם, בלחיצה על כפתור נסתר מתרומם חלקו העליון וחושף מקרר משקאות מאסיבי, שיכול לאחסן בקירור עשרות בקבוקים וחטיפים לאירוח. בתוך השלדה מוטמעים מספר רמקולים אלחוטיים שאליהם ניתן להזרים מוזיקה ממקורות בלוטות' שונים, כאשר קיימת גם פונקציה של תאורת LED צבעונית בתחתית שמסונכרנת עם המוזיקה עבור חובבי הריקוד.

המשטח העליון של השולחן משמש כמטען אלחוטי, שיכול לטעון בו זמנית מספר מכשירים, ויש גם מגירת אחסון תחתית. את הפינה הטכנולוגית משלים מערך של מיקרופונים, שקולטים פקודות קוליות עבור הסייען של גוגל ומאפשרים - בלי לקום מהכורסה - לבצע רכישות שונות, להזמין מזון ומשקאות ולקבל שירותי מידע מהענן.
השולחן מוצע בשני גדלים באמצעות קמפיין באתר אינדיגוגו, שגייס למעלה מ-100 אלף דולר. המחיר החל מ-299 ועד 419, דולר כאשר האספקה אמורה להתחיל בפברואר 2020.

שלט אוניברסלי על מחזיק מפתחות

מחזיקי המפתחות עשו דרך ארוכה מאז ששילבו בתוכם פנס זעיר או אולר מיניאטורי. מחזיק המפתחות הקרוי OmniFob למשל, שגודלו כגודל אצבע, הוא למעשה "שלט אוניברסלי לחיים". באמצעות תקשורת בלוטות' לסמארטפון או למרכזיית הבית החכם, המכשיר יכול להפעיל מגוון עצום של פונקציות ואפליקציות חיצוניות.

בין השאר ניתן ללמד אותו לפתוח ולסגור את דלת המוסך ואת דלתות הבית, להדליק ולכבות את האורות, לשלוט מרחוק בשקעי חשמל "חכמים" ובמערכת האזעקה הביתית ועוד. ברכב, ניתן ללמד את השלט לחקות את הפונקציות של שלט הרכב המקובל - כולל התנעה מרחוק, פתיחת הדלתות וכו'.

חיבור לסמארטפון הופך את הגאדג'ט הזה למכשיר אבטחה רב-תכליתי, שיכול לשלוח קריאת מצוקה למספר טלפון שנאגר מראש בזיכרון, להפעיל מרחוק את המצלמה, לאתר את הטלפון ואפילו "לזייף" שיחת טלפון נכנסת. השליטה מתבצעת באמצעות שני מתגים בלבד, כאשר תפריטי הפונקציות המתחלפות מופיעים על מסך ממוזער. המכשיר תומך בתקן BluREMOTE, שמאפשר לשלט לחקות את הפונקציות של מכשירי שלט מתוצרת של מגוון יצרנים ללא צורך בהתקנה וקידוד מקצועיים. החברה השיקה את המוצר החודש באתר קיקסטארטר, עם מחיר רשמי של כ-125 דולר ותאריך יעד לשיווק ברבעון הראשון של 2020.

מסוף לקריאת נתונים מהירה

אמצעי הזיכרון הניידים של ימינו, מכרטיסי זיכרון ועד דיסקים ממוזערים, הופכים להיות מהירים, רחבי קיבולת ורעבים לכוח הרבה יותר מבעבר. עבורם פיתחה חברת סוני את מסוף קריאת וכתיבת הנתונים הרב-תכליתי MRW-S3. השימוש הפשוט ביותר הוא קריאה וכתיבה של כרטיסי SD ומיקרו SD מהדורות המתקדמים ביותר, כולל UHS-II, עם קצב קריאת נתונים של עד 300 מגה בייט לשנייה.

לטענת החברה, שימוש בקורא הזה יכול להקטין בשליש את זמן הגיבוי של תכולת הכרטיסים למחשב. במקביל, המכשיר מאפשר חיבור והזנה של כבלים והתקנים בתקן USB 3.1 העדכני, עם תמיכה בהעברת נתונים בקצב מסחרר של עד 1,000 מגה בייט לשנייה.

שימוש אחד של הפונקציה הזו הוא חיבור בין שני דיסקים חיצוניים מהירים בטכנולוגיית SSD וגיבוי נתונים ביניהם. למכשיר יש גם יציאת HDMI שמאפשרת להקרין סרטי 4K בקצב של עד 30 פריימים לשנייה, ישירות מהמסוף למסכים תומכים.

המכשיר כולו יכול להיות מאוחסן בכף היד, שוקל פחות מ-90 גרם ומגיע בתקן עמידות נגד אבק, מים ונפילות מגובה עד שלושה מטרים. המחיר טרם פורסם. 

עוד כתבות

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

בייראקטר TB2 / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky

החברה הביטחונית הזרה שהעניקה לעובדיה מענק בסך 18 משכורות

החברה הטורקית בייקאר, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא חתנו של ארדואן, היא שיאנית היצוא בטורקיה והודיעה שתחלק לעובדים מענק נדיב במיוחד ● ואיפה החברות הביטחוניות הישראליות עומדות מולה ברמה הגלובלית?

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ"י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, shutterstock

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מגמה ירוקה בבורסה המקומית; מדד ת"א בנקים 5 קופץ בכ-2%

מדד ת"א 35 עולה ב-1.3% ות"א 90 מטפס בשיעור דומה ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת