גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אנחנו מאוד מוטרדים מהעלייה המשמעותית במחיר הירקות והפירות"

4 שנות כהונתה של עו"ד מיכל הלפרין כממונה על ההגבלים התאפיינו בפעילות אגרסיבית נגד קרטלים ומונופולים שמנצלים את כוחם לרעה ● השנה היא השלימה את מהפכת חוק התחרות ופתחה בחקירות פליליות ● בראיון לגיליון 50 המשפיעות של "ליידי גלובס" היא מאותתת מהי הזירה החדשה שנמצאת על הכוונת שלה

עו"ד מיכל הלפרין / צילום: רמי זרנגר
עו"ד מיכל הלפרין / צילום: רמי זרנגר

הקדנציה שלה החלה בביקורת על ניגודי העניינים שבהם היא מצויה, כמי שליוותה את המונופולים הגדולים במשק כיועצת משפטית טרם המינוי. זה לא הפריע לה לקדם בארבע השנים האחרונות פעילות אגרסיבית נגד קרטלים ומונופולים שמנצלים את כוחם לרעה, לבצע חקירות ולהטיל קנסות גבוהים, ומנגד גם לצמצם דרמטית את מדיניות ‘המחיר המופרז', שהנהיג קודמה בתפקיד (שבמסגרתה הוטלו עיצומים כספיים על מונופולים שגבו מחיר גבוה מדי). השנה הגיעה פעילותה של מיכל הלפרין, הממונה על ההגבלים העסקיים, לשיא חדש, עם השלמתה וכניסתה לתוקף של מהפכת ‘חוק התחרות'.

בשנתיים האחרונות קידמה הלפרין את החוק, שכולל כמה שינויים דרמטיים בשוק ההגבלים - מצד אחד הקלה על ביצוע עסקאות, ומנגד הרתעה מפני פגיעה בתחרות על ידי חברות במשק. בעוד חלק מתיקוני החקיקה נועדו בעיקרם להסיר חסמים בפני מיזוגים ולהקל על העסקים הקטנים והבינוניים, תיקונים אחרים מאפשרים הטלת קנסות כבדים יותר על מפירי חוק במסגרת הליכים מנהליים. "הפכנו מ'רשות ההגבלים העסקיים' ל'רשות התחרות'", מספרת הלפרין בראיון לליידי גלובס'. "זה לא רק שינוי שם. השינוי מבטא רפורמה מאוד משמעותית שהעברנו במושב הכנסת האחרון, בוועדה האחרונה, ממש כנשיקת פרידה מהכנסת הישנה".

החוק הזה מאתגר גם אותך.

"מעבר לזה שהוא עשה מהלך משמעותי של דה רגולציה, הוא גם יצר מדרגת החמרה באכיפה, ולכן האתגר החדש יהיה להפעיל סמכויות אכיפה על גורמים שיש להם כוח שוק, ושבעבר לא היו תחת ביקורת הרשות, כיוון שלא נחשבו מונופול. אנחנו רוצים שהם יאמצו כללי התנהגות שמתאימים למונופול, ואם הם לא יעשו את זה, תהיה נגדם אכיפה. הם במוקד ההתעניינות שלנו".

מטבע הדברים הלפרין לא מוכנה לחשוף מיהם אותם גופים, אבל משגרת רמזים עבים מזה תקופה. להערכת גורמים שונים מי שצריכים להתחיל לבדוק את עצמם הם הבנקים הגדולים, ענקיות האינטרנט הבינלאומיות וגורמים ציבוריים נוספים, שנתח השוק שלהם אמנם קטן מ-50%, אך נחשבים בעלי ‘כוח שוק משמעותי'. מאז ינואר הרשות חמושה בכלים חדשים - החוק החדש הקפיץ את תקרת הקנס שאותו רשאית הממונה על התחרות להטיל על מונופול, מ-25 מיליון שקל ל-100 מיליון שקל על כל הפרה של חוק התחרות, והכול עד 8% ממחזור התאגיד. "זו סמכות שאין לאף רשות אחרת במדינת ישראל, והיא משמעותית לחינוך השוק. להיות מונופול בפני עצמו זה לא חטא, מה שפסול זה אם מונופול משתמש בכוח שלו כדי לדחוק את המתחרים, להשתלט על שוק נוסף, או מנצל את הכוח לרעה - ובזה נטפל".

"יוקר המחיה במדינה ישראל יורד, מפני שהתחרות גוברת והפגיעה בתחרות יורדת". מיכל הלפרין / צילום: רמי זרנגר

אכיפה נגד תאגידי הכלכלה הדיגיטלית

לאורך פעילותה ברשות מלווה אותה עצה שקיבלה מדרור שטרום, שבתקופתו כממונה על ההגבלים היא הייתה היועצת המשפטית שלו. "הוא אמר לי שמי שלא אוהב את האדים והחום, שלא ייכנס למטבח. על הממונה על התחרות יש לחצים, יש אדים ויש חום. אנשי עסקים רוצים לקבל אישורים למיזוג ומהלכים עסקיים, רגולטורים דוחפים את האינטרסים שלהם, ולפוליטיקאים יש אג'נדות. כולם מפעילים לחצים, מכל כיוון. התפקיד של הממונה זה להיות מסוגל להיכנס עם אוזניים פתוחות לכל דיון, ולהבין מתי הטענות ענייניות, ומתי זה סתם לחץ, וגם את זה יש תמיד".

הלפרין לא מתלהמת, לא נקלעת למאבקי כוחות ולא נגררת לשיח פופוליסטי. היא בודקת מה המשוכות הבאות שהתחרות צריכה לדלג מעליהן, ואחת המשוכות המרכזיות היא הכלכלה הדיגיטלית. כוח השוק של ענקיות האינטרנט הבינלאומיות, והיכולת שלהן להשפיע על התחרות במשק, הפכו למוקד התעניינות של רשויות תחרות אחרות בעולם, שחלקן אף נקטו בצעדים נגד הפגיעה בתחרות. הלפרין החלה לבחון לאחרונה האם יש מקום למהלך רגולטורי כזה. "הכלכלה הדיגיטלית היא האתגר הראשון שלנו בתקופה הקרובה. לישראל יש אקוסיסטם עצום של תעשיית הייטק, ולכן מה שקורה בעולם בסוף רלוונטי גם לנו.

"צריך ממש לעודד את התחרות בתחום, ואחד האתגרים המשמעותיים שלנו בעניין הזה הוא לדעת לא להדוף את הכלכלה הדיגיטלית החוצה. ישראל נמצאת מאחור בנושא הזה. אנחנו לא במקום טוב בכל הנוגע לאימוץ טכנולוגיות חדשות שעובדות לטובת הצרכן הישראלי. בישראל צומחים הפינטקים המתוחכמים ביותר, אבל הם משרתים את האוכלוסיות באירופה, בארה"ב או במזרח אסיה, אצלנו הטכנולוגיות שלהם לא מיושמות.

"בארץ גם צומחת תעשיית ההייטק לתחבורה מהטובות ביותר בעולם, אבל התוצרים שלה לא מיושמים פה, וכך גם באשר לטכנולוגיות הרפואיות. אפשר לעבור שוק-שוק ולראות שאנחנו לא מהירים מספיק באימוץ טכנולוגיות".

מי אשם בכך?

"הרגולציה חוסמת את הדברים האלה, לא מאפשרת להם להיכנס, לא יוצרת להם תשתית כדי שהם יוכלו להתקיים פה. האתגר של ישראל כפול - גם לאפשר לטכנולוגיות להיכנס למשק, וגם לפקח על ענקיות הטכנולוגיה כך שהן לא ישתלטו לנו על השוק. כרגע אנחנו בונים את התשתית של מה צריך לעשות בעניין הזה - הקמנו צוות של אנשים שעוסקים בכלכלה, במשפט ובמחקר מעולמות תוכן שונים".

נראה חקירות של 'רשות התחרות' נגד ענקיות האינטרנט?

"בהחלט אפשרי שיהיו הליכי אכיפה גם נגד תאגידי כלכלה דיגיטלית בעתיד הקרוב. ההתמקדות שלנו תהיה בראש ובראשונה בהפרות ובהתנהגויות שלגביהן רשויות תחרות בעולם כבר נקטו הליכי אכיפה והביאו לשינוי. אין סיבה שהצרכן הישראלי יופלה לרעה ביחס לצרכן האירופי, האמריקאי או האוסטרלי".

האם היא מכוונת לגוגל, פייסבוק, אמזון ודומותיהן? הלפרין לא אומרת, אבל בין ההפרות וההתנהגויות שכבר ננקטו בגינן עונשים בעולם, אפשר להזכיר את הקנס העצום, 2.42 מיליארד יורו, שהטיל האיחוד האירופי על גוגל בגין התנהלות מונופוליסטית בשוק החיפוש באירופה, וכן קנס שהוטל עליה, בסך 5.1 מיליארד דולר, בגין עבירות הגבלים עסקיים. גם שמה של פייסבוק עלה בענייני הגבלים, אך היא לא נקנסה עד כה, וכלפי אמזון עלו טענות בנוגע לפעולות שהגבילו קמעונאי רשת. גם היא לא נקנסה.

קנס של 30 מיליון שקל

כבר שלוש שנים נמצאת הלפרין במה שהיא מגדירה כ"תנופה עצומה של עשייה נגד מונופולים, שמבשילה בהדרגה לאכיפה בהרבה תיקים, ובהם התיק נגד נמל אשדוד, הליך האכיפה נגד חברת חשמל, הקנס שהוטל על קוקה קולה והתיק מול בזק". החודש הבשיל הליך האכיפה נגד בזק, והוטל עליה קנס מינהלי עצום, בגובה 30 מיליון שקל, עקב ניצול לרעה של מעמדה המונופוליסטי.

השנה לא ראינו הליך מנהלי חדש שנפתח מול מונופול גדול, למעט ההוראות לשסטוביץ בנוגע ליבוא מקביל. המונופולים כבר לא מפרים את חוק התחרות?

"לא היה תיק דרמטי חדש, אבל אנחנו עובדים על התיקים כל הזמן, והאתגר שלנו עכשיו הוא לקבל הנחיה מבתי המשפט בעניין הזה. כל התחום של האכיפה נגד מונופולים הוא מאוד חדש, ואנחנו צריכים לקבל את האינפוט של בית הדין לתחרות על איפה אנחנו עושים נכון, פחות מדי או יותר מדי. למרות שאני חושבת שפשרות זה דבר מוצלח ונכון, ובסופו של דבר מה שמגיע מהסכמה מבוצע יותר טוב, לא בכל מצב צריך להגיע לפשרה, כי אנחנו רוצים לבנות בסיס של פסיקה בנושא הזה.

"אתם יודעים מה עושה לי נחת?", היא שואלת פתאום, ועונה לעצמה: "כשאני פותחת את הדוח של בנק ישראל או של מכון טאוב (דוח העלייה ברמת החיים, והגברת התחרות, אל"ו) ואני רואה שמדברים על כך שיוקר המחיה במדינת ישראל יורד, מפני שהתחרות גוברת והפגיעה בתחרות יורדת".

הקרדיט מגיע לרשות התחרות?

"לא רק. אבל חשוב להסתכל איפה יש הישגים - בעולמות התקשורת של סלולר, טלוויזיה רב ערוצית ואינטרנט, יש ירידות מחירים משמעותיות והגברת התחרות. יש גם תנועה משמעותית לכיוון התחרות בעולם המלט, שהיה נתון בידי מונופול במשך שנים רבות, והיום אנחנו רואים ירידה במחירים שמתגלגלת לירידה במחירי הבטון. כל אלה מביאים בסוף לזה שכולנו יכולים להעלות את רמת המחיה שלנו".

מצד שני, בשווקים רבים יוקר המחיה עדיין מהדהד ועדיין נגבים מחירים מופרזים, למשל שוק מוצרי החלב, המשקאות הקלים והמזון. רבים טוענים שהמחאה החברתית נכשלה פה, וגם הרשות.

"זה לא מדויק. הנתונים מדברים על זה שבשלוש השנים האחרונות יש ירידה משמעותית ביוקר המחיה, גם בתחום המזון. אני לא מנסה להגיד שכל הבעיות נפתרו. אנחנו מאוד מוטרדים מזה שבשנה וחצי האחרונות חלה עלייה משמעותית במחיר הירקות והפירות, למשל. שמנו לב למגמה הזאת, פתחנו בבדיקה כדי להבין מה המקור לזה, ולא נעזוב את זה עד שנבין. לא הכול דבש, ולא גמרנו לעבוד על התחרות במשק".

ייתכן שצמצום ‘מדיניות המחיר המופרז' היה מהלך שגוי, שבפועל צמצם את היכולת שלך להילחם בתופעות של יוקר המחיה?

"המדיניות הזו עברה חשיבה מחודשת ב-2016, והמחשבה הייתה שאנחנו צריכים פחות לעסוק בפיקוח על מחירים, ואין לנו גם יכולות לעסוק בזה. זה לא בראש סדר העדיפויות של הרשות, ואנחנו שלמים עם ההחלטה הזאת. בסוף זו שאלה של איפה את שמה את הדגשים, והדגש שלנו הוא באכיפה נגד מונופולים שמשתמשים בכוחם לרעה, לא דרך פיקוח על מחירים".

חלק מהחקירות הפליליות הגדולות שמנהלת הרשות הגיעו לאחרונה לאישומים. בנוסף, נפתחו השנה מספר חקירות פליליות חדשות בעניינים שנוגעים לכל בית בישראל. "פתחנו שתי חקירות מאוד משמעותיות. האחת בתחום בתי הקולנוע, שמוקדם לדבר על פרטיה המלאים, והשנייה בשוק המעליות, שבו אנחנו מקבלים את מספר התלונות הגדול ביותר. ועדי בתים תקועים עם זה שהם לא יכולים לקבל ספק שייתן להם שירות למעליות, כי ספקים אחרים לא מוכנים, או לא מסוגלים, לתת להם שירות. זה שוק מאוד חשוב, שנוגע לכל בית משותף.

"אנחנו נוגעים בכל בית בישראל, מרמת אספקת הגז לבית, החשמל, מתקני ההתפלה של המים, המעליות, הרפורמה בחשמל, מחירי הירקות והפירות, מחירי הטואלטיקה והכנסת תחרות בתחום הפארם, שהשתפר מאוד לאחר שהסרנו את הסכמי הבלעדיות של הסופר פארם בקניונים".

עוד כתבות

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הבשורה של צוקרברג שהזכירה למשקיעים תקופות אחרות, ולמה לגוגל נוצרה סיבה לדאגה?

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מנכ''ל מקורות, עמית לנג / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בבורסה המקומית; מניית בית זיקוק אשדוד קופצת בכ-6%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.5% ות"א 90 מאבד מערכו 0.8% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?