גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"תוצאות אופטימליות ואפקטיביות - זה מה שנדרש כיום מעורכי דין, שם האתגר ושם אנו נחושים להוביל"

כך אומרת ליסה מייהיו, השותפה המנהלת של פירמת עריכת הדין הגלובלית BCLP, המייצגת לקוחות ישראלים רבים בחו"ל ● בריאיון שערכנו עימה בעת ביקורה בישראל היא מדברת על השינוי שחל בגישת הפירמות הגדולות כלפי הלקוחות, על המטרה להיות הפירמה הבינלאומית המובילה עבור לקוחות ישראליים בחו"ל, על המחויבות לערכים קהילתיים-חברתיים ("שמנו בראש מעייננו גיוון והכלה") ועל החדשנות שמציעה הפירמה שבראשה היא עומדת

פירמות עריכת הדין הגלובליות הפנימו כי ביכולתן להביא שינוי חברתי סביבתי / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
פירמות עריכת הדין הגלובליות הפנימו כי ביכולתן להביא שינוי חברתי סביבתי / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף BCLP

העולם העסקי, כמו הסביבה כולה, משתנה בקצב מהיר. משרות שבעבר היו מבוקשות במיוחד נעלמו כליל מהמפה, מאפיינים מובהקים של קהיליות עסקיות שלמות השתנו מן הקצה אל הקצה ותפקידם של בעלי מקצוע רבים התעדכן, השתדרג והתרחב למחוזות חדשים.

אחת המגמות הבולטות בהקשר זה היא הציפייה מאנשי מקצוע שונים - בעיקר בעולם המקצועות החופשיים - להפוך ממומחים בתחום אחד, ספציפי ומוגדר, למומחים רב-תחומיים השולטים גם בתחומים המשיקים לתחום עיסוקם, אף אם אינם חלק ממנו. אחד המקצועות שחווה את השינוי הזה בצורה הבולטת ביותר הוא תחום עריכת הדין: מאנשי מקצוע מומחים למשפט בלבד, הופכים עורכי הדין של היום לגורמים המעורבים במגוון החלטות עסקיות ואסטרטגיות של הלקוח, ונדרשים לסייע בגיבושן.

"ברור לנו כבר זמן רב כי בשוק המשפטי התחרותי של ימינו הלקוחות מצפים מעורכי הדין שלהם ליותר", מספרת בגילוי לב ליסה מייהיו (Lisa Mayhew), אחת משני השותפים המנהלים של פירמת עריכת הדין הגלובלית BCLP.

מי שמעוניין להבין לעומק את עולמן של פירמות עריכת הדין הגדולות בעולם, כדאי שיקשיב לדבריה של מייהיו - העומדת בראש פירמה בת 31 משרדים ויותר מ-1,400 עורכי דין הפרושים באמריקה, אירופה, המזרח הרחוק והמזרח התיכון (בישראל, אגב, הפירמה אינה מעניקה ייעוץ משפטי מקומי, אלא רק ללקוחות ישראליים הפועלים בחו"ל). ל-BCLP הכנסות שנתיות של כמיליארד דולר, ובין לקוחותיה נמצאים כ-40% מחברי רשימת ה"פורצ'ן 500" היוקרתית (דירוג חברות אמריקאית לפי הכנסה גולמית). היא מתמחה במשפט מסחרי ומייעצת בתחומים רבים: נדל"ן, מיזוגים ורכישות, טכנולוגיה (החל מפינטק, קרי טכנולוגיות של שירותים פיננסיים, ועד לאג-טק, היינו טכנולוגיות חקלאיות), הגנת המידע והסייבר, רגולציה, הנפקות וגיוס הון, מימון, עסקאות, דיני עבודה, קניין רוחני, ליטיגציה ויישוב סכסוכים בינלאומי.

בין היתר, היא מייעצת לכ-150 לקוחות ישראליים מתחומים מגוונים, הפועלים בשווקים גלובאליים, דוגמת אמדוקס, עמיעד מערכות מים, בנק הפועלים, בנק לאומי, Lumenis, נייס ופלייטיקה. לאחרונה, ליוותה הפירמה גם את עסקת מכירת חברת SafeCharge של טדי שגיא ואת מכירת MIYA של שרי אריסון לקרן ההשקעות הבינלאומית BRIDGEPOINT, וכן ייעצה לאל על לגבי עסקת המימון שעשתה עם בנק יפני לצורך רכישת מטוס ה-787 החדש בצי.

המנכ"לית מייהיו ביקרה בעצמה בישראל בספטמבר האחרון, בשל העניין הרב של הפירמה בשוק הישראלי, לאור מספר הלקוחות העולה בהתמדה וכן נוכח המטרה ששמה לעצמה הפירמה להיות המובילה בייצוג ישראלים בחו"ל. "אני רואה את עצמי ואת הלקוחות שלי כשותפים עסקיים - וכך אני בטוחה שכל עורכי הדין אצלנו נוהגים: אנחנו מכירים את העסק של כל אחד מלקוחותינו על בוריו, את התעשייה שבה הם פועלים, את האתגרים עימם הם מתמודדים בזירה המשפטית וגם מחוצה לה ואת התחומים שהם באים עימם במגע. ההתמקצעות הזו היא המטרה העליונה שלנו. כך אנחנו מדגימים מצוינות משפטית ומסייעים ללקוחות שלנו למצוא פתרונות פרקטיים ויצירתיים. הלקוחות שלנו כבר מצפים מאיתנו לעשות זאת בצורה יעילה, תוך הכרת מכלול הצרכים והאתגרים שלהם".

"הקצב המהיר של השינויים והעדכונים בעולם המשפט לא מראה סימני האטה, ולכן האופן שבו נהגו לספק שירותים משפטיים כבר לא מייצג את כל מה שהלקוחות מצפים לו", ממשיכה מייהיו. "אנו מזהים כי הלקוחות מעוניינים להבטיח כי הם ישלמו עבור תוצאות, שיהיו אפקטיביות ומיטביות ביחס לאתגרים או לסוגיה שהלקוח מתמודד עמה, וכי הן יושגו באופן יעיל, אופטימלי וחכם. במילים אחרות, בניגוד לעבר - הלקוחות כבר לא מעוניינים לשלם על שעות עבודה של היועצים המשפטיים שלהם, אלא על התוצר של השעות האלו ועל השגה יעילה שלו. זהו האתגר ואנו נחושים לעמוד בו ולהוביל".

ליסה מייהיו (Lisa Mayhew), אחת משני השותפים המנהלים של פירמת עריכת הדין הגלובלית BCLP / צילום: BCLP

לא רק עסקים ורווח - אלא פעילות עסקית עם ערך לקהילה

כבר כעת אפשר לראות איזה תהליך עובר עולם עריכת הדין, בטח ובטח במגרש של הגדולים, אך זוהי רק תחילת הדרך. פירמות עריכת הדין הגדולות הבינו בשנים האחרונות כי הן צריכות לחשוב בצורה רוחבית, סביבתית, חברתית ולא רק במובנים עסקיים גרידא. הן הפנימו כי הכוח שיש בידיהן יכול לשמש אותן כדי להביא לשינויים כוללים בסביבה שלהן ובכל מקום שבו הן פועלות, תהא זו סביבה עסקית, מוסדית או ציבורית.

פירמת BCLP מהווה דוגמה לכך: מרגע שבוצע המיזוג הגדול בין שתי הפירמות שמרכיבות כיום את החברה (שאליו עוד נגיע בהמשך), היא הציבה בראש מעייניה שני ערכים מרכזיים: גיוון והכלה. שני אלו נוכחים בכל היבט ובכל מישור שבהם נוגעת הפירמה. "כבר כשהתחיל שלב מוקדם בדיוני המיזוג היה ברור שלפירמה הממוזגת תהיה התחייבות מעמיקה לנושא הגיוון וההכלה", מספרת מייהיו. "ממש לאחרונה פרסמנו את אסטרטגיית הגיוון וההכלה שלנו, שמתמקדת בארבעה תחומים עיקריים שבהם נכון וחשוב לדחוף את נושאי השוויון והקידום: התרבות הארגונית, מאגר הכישרונות, אחריות הגורמים המנהיגים והמובילים בפירמה והמחויבויות החוץ־ארגוניות שלה.

לפרטים על פעילות פירמת BCLP הקליקו כאן>>

"בהתאם לכך מינינו ועדה של שותפים ומנהיגים בתוך הפירמה, שהרכבה גלובאלי ושכוללת חברי דירקטוריון שאחראים על הוצאה לפועל של התוכנית האסטרטגית. נוסף על כך, ל-BCLP מנגנונים שנועדו במיוחד להבטיח גיוון איכותי ורב יותר בתוך הפירמה בכל תחום, החל בקידום זכויות חברי הקהילה הגאה, דרך יצירת מגוון עובדים בכל הנוגע למוצא, מגדר ורקע סוציאלי, ועד צמצום הפערים בכל הנוגע להעסקת נשים אל מול גברים, החל משכר ועד לנוכחות - ובמיוחד בשכבת השותפים, שבה הפער בין השתתפות נשית לגברית בולט יותר. משהו נוסף שאני גאה בו היא השקת רשת עמיתים בשם Global LGBTQ* Allies Network, שהוקמה לפני חצי שנה. מטרתה היא קידום זכויות הלהטב"ק ומודעות לפעילות הקהילה ומאבקה, והיא כוללת גם בוגרים רבים של הפירמה, ופועלת גם מחוץ לתחומי הפירמה עצמה, בניסיון להשפיע על קהלים רחבים יותר".

כאן מתעכבת מנכ"לית BCLP כדי להסביר מדוע הגיוון וההכלה הם עקרונות כה חשובים דווקא בגופים גדולים, וכיצד הם יכולים וצריכים להפוך מרעיון לכלים שימושיים המכתיבים מציאות: "גיוון אף פעם לא יכול להיות נושא 'שבא מהמיעוט, למען המיעוט'. להפך: חיוני שכל אחת ואחד ירגישו אחראים לקידום הנושא. לדוגמה, גברים לבנים סטרייטים - ובעיקר הצעירים שבהם - הם מפתח חשוב בדרך לשיפור הגיוון במקומות העבודה שלהם. דוח שנכתב על ידי 'בוסטון קונסלטינג גרופ' (BCG, אחת מחברות הייעוץ הגדולות בעולם), שכותרתו 'כיצד יכולים גברים בני דור המילניאלס לעזור לשבור את תקרת הזכוכית', ממחיש את הנקודה הזו מצוין: הוא מצא שב-96% מהחברות שבהן גברים צעירים היו מעורבים באופן אקטיבי בקידום הגיוון המגדרי, אכן נעשתה התקדמות מעשית ומשמעותית בנושא. לצורך השוואה, בחברות שבהן גברים לא היו שותפים פעילים לקידום הנושא, רק ב-30% נרשמה התקדמות משמעותית".

בעולם התאגידים הגדולים ופירמות הייעוץ המובילות, נדיר למצוא נשים בעמדה בכירה - ולא כל שכן בעמדה הבכירה ביותר, כמו זו של מייהיו. הן באירופה והן בארה"ב, בהן מתרחשת עיקר פעילות הפירמה, היא כמעט בודדה בנוף . כשהיא מספרת על תפיסתה לגבי מקומן של נשים בתפקידים בכירים בעולם שעדיין נחשב ונתפס "גברי" במהותו, ניכרת חשיבותו עבורה: "לעצם היותי אישה בתפקיד המנכ"ל אין השפעה על הדרך שבה אני ממלאת את תפקידי, אבל אני בוודאי מודעת למצב הזה ולאחריות שהוא מטיל על כתפי. ממש כשם שיתר האנשים שפועלים בסביבתי מודעים לכך שמדובר בתופעה שאינה שכיחה בעולמות שלנו - נשים הממלאות תפקידים עסקיים בכירים - יש לי אחריות בהמחשת העובדה שנשים יכולות להוביל ולמלא תפקידי הנהגה, ושהן יכולות לשאוף לכך. אלמלא היה כך, נשים הנמצאות בשלבים מוקדמים יותר בדרכן המקצועית עשויות היו לוותר על שאיפות דומות, מהסיבה הפשוטה - שאינך יכולה להיות מה שאינך יכולה לראות (You Can’t be what you can’t see)".

מיזוג חוצה יבשות - ושירות לעשרות לקוחות ישראלים

פירמת BCLP, גוף גדול ומורכב בכל קנה מידה, היא תוצר של מיזוג בין שתי פירמות עריכת דין גדולות - האחת מאנגליה (BERWIN LEIGHTON PAISNER) והשנייה מארה"ב (BRYAN CAVE). המיזוג הגדול הושלם באפריל 2018, לאחר יותר משנה של דיונים מקדימים, ובסיומו נוצרה פירמת עורכי דין גלובלית ממוזגת במלואה, שמתפקדת כישות אחת.

כיום, בארצות הברית לבדה מפעילה הפירמה 22 משרדים, הכוללים גם תחומי מומחיות ייחודיים. מייהיו מציינת כי ההתמחויות הספציפיות האלו מתאימות פעמים רבות לצרכיהם של שחקנים ישראלים רבים בשוק העולמי: סייבר, אוטומוטיב, פינטק (טכנולוגיות של שירותים פיננסיים), מידע ודאטה (בדגש על ייעוץ לגבי GDPR ו-CCPA), CFIUS (המגבלות החלות על השקעות זרות בארה"ב ואשר יש להן השלכה רבה על חברות ישראליות המבקשות לגייס כספים בחו"ל וכן על חברות המעוניינות להשקיע בארה"ב), אג-טק (חקלאות טכנולוגית), פוד-טק ועוד.

עורכי הדין הרבים של הפירמה מעניקים שירות משפטי מקיף, תוך שימת דגש על שיתוף פעולה חוצה מדינות וחדשנות. אכן, בשנים האחרונות מדורגת BCLP באופן עקבי כפירמת עוה"ד החדשנית ביותר ("World's Most Innovative Law firm"). בהתייחס לכך מסבירה מייהיו כי "הגישה שלנו לחדשנות היא כאמור גישה מבוססת פתרונות. לדוגמה, הפירמה מציעה שירותי ייעוץ ללקוחות שנועדו לסייע להם באופטימיזציה של תפעול היחידה המשפטית או הצוות המשפטי שלה. נוסף על כך השקנו מערכת בשם Clear/Cut שמהווה כלי מדידה מוקדם, שמאפשר ללקוחות לבצע הערכה ראשונית של הליכי ליטיגציה שהם מעורבים בהם, בוררות או נושאים הנמצאים תחת חקירה. החידוש הטכנולוגי האחרון שלנו נקרא BCLP Cubed - שירות חדש שמשלב ייעוץ משפטי מורכב לצד השירותים המשפטיים הניתנים באופן קבוע למרבית החברות העסקיות. זו למעשה פלטפורמה משולבת שמציגה דרך חדשה למתן שירות ללקוחות, בדגש על יעילות, אפקטיביות, הפחתת עלויות ושימוש בתובנות מבוססות נתונים".

נכון להיום מטפלת הפירמה בכ-150 לקוחות ישראליים מתחומים שונים. מייהיו עצמה, ביקרה, כאמור, בישראל בספטמבר האחרון. "השוק המשפטי בישראל ידוע הן בתחרותיות שלו והן באיכות המקצועית המצוינת שלו, ואני נהנית לעקוב אחרי ההתפתחויות בו", אומרת מייהיו. "היינו הפירמה הראשונה הזרה הראשונה בסדר הגודל שלנו שהייתה לה נוכחות בישראל, כולל במהלך תקופות מאתגרות ביטחונית וכלכלית שבהן בחרנו להישאר כאן, שעה ששחקנים זרים רבים הדירו רגליהם מהאזור. בהתאם, ביקור בישראל ומפגש עם הלקוחות הישראליים שלנו, שהם חלק חשוב ומוערך עבור הפירמה מזה שלושים שנה, הוא תמיד מרתק ומוסיף רובד להבנה שלנו את הרקע של פעילות הלקוחות, אתגריהם וצורכיהם. דרך הייעוץ המשפטי שאנו מעניקים לחברות וליחידים מישראל, אנחנו גם מזהים את ה-DNA הייחודי שמיצב את ישראל כמובילה טכנולוגית עולמית, ומזהים את הסביבה הייחודית שבה נוצרה ה-STARTUP NATION. אני מקווה להמשיך וללמוד מהישראלים עוד, ולראות גם את שלב המעבר שלה ל-SCALEUP NATION (חברות שהפכו מסטארט-אפ לחברות יציבות - י.נ.), שרבים צופים שתאפיין את ישראל בשנים הקרובות".

מייהיו אף התייחסה לריבוי המיזוגים המאפיין את הזירה המשפטית המקומית: "אני בהחלט רואה הצדקה למיזוגים הרבים הנראים בין פירמות משפטיות בישראל. הן עבור משרדים הפועלים במדינה אחת והן עבור משרדים בינלאומיים, היכולת של הפירמה להציע ללקוחות ייעוץ מקיף וכולל במגוון תחומים ותתי־פרקטיקות הוא חיוני. עם זאת, בעיניי תנאי יסוד לכל מיזוג אפשרי הוא קיומה של תרבות דומה בקרב השותפים הפוטנציאליים למיזוג. בלי התאמה ברמת התפיסה העסקית והאישית של הפירמה והמובילים בה - אין טעם להמשיך ולבחון כדאיות של מיזוג פוטנציאלי מכיוונים אחרים".

לפרטים על פעילות פירמת BCLP הקליקו כאן>>

עוד כתבות

כוחות צה''ל על הגבול עם רצועת עזה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • חיזבאללה דחה את המתווה של צרפת להסדרה בצפון • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock

פעם נוספת: יונייטד איירליינס מבטלת את הטיסות עד יוני

חברת התעופה האמריקאית חזרה לפעילות בישראל במרץ האחרון והפעילה טיסה יומית לניו יורק ● בסמוך למתקפה האיראנית היא השהתה את הפעילות בארץ עד תחילת מאי, ולאחר מכן האריכה את תוקף ההשהיה למספר ימים נוספים ● כעת עולה מלוח הטיסות של יונייטד איירליינס כי היא מבטלת את הטיסות עד תחילת יוני

''זו כנראה ההשקה הכי חזקה שנעשתה למוצר מציאות מדומה לטיפול נפשי אי פעם'' / אילוסטרציה: Shutterstock

טייס הקרב שהקים חברת מציאות מדומה וגייס אותה לטיפול בנפגעי המלחמה

ערן אור הקים את XRHealth ב-2016 בעקבות פריצת דיסק שחווה. מאז החברה פועלת בעיקר בארה"ב ומציעה טיפולים בתחום הפיזיותרפיה, הכאב והטראומה באמצעות מציאות מדומה ● כשפרצה המלחמה, הוא החליט להשיק במהירות את המוצר גם בישראל, מוקדם מכפי שתכנן

שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר. קיבלה את ערעור חברת הביטוח / צילום: שלומי יוסף (עיבוד תמונה)

פסק דין תקדימי של העליון מצמצם את הגדרת הידועים בציבור

בית המשפט העליון דן בשאלה מתי זוג ייחשב לידוע בציבור לצורך זכאות לתשלום פיצוי בעקבות מוות בתאונה ● השופטים: הכוונה להינשא אינה מהווה אינדיקציה לרצון הזוג להחיל זכויות לפני הנישואים

מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות

החברה הישראלית שתספק שמונה מלט"ים לצי הגרמני

במסגרת העסקה יסופקו שמונה מל"טים מדגם הרמס 900 של אלביט לצי הגרמני ● בחברה הגרמנית מעריכים כי הפרויקט המשותף יושק בסלון האווירי בברלין ביוני

מתחם תעש השלום / צילום: טלי בוגדנובסקי

המכרז במתחם תעש בת"א: כמה תעלה דירה באזור המבוקש?

מכירת הקרקע ל-528 דירות במתחם תעש השלום הוכיחה שיש ביקוש גבוה לקרקעות אטרקטיביות, אך המחישה עד כמה הענף רחוק משיאי עבר ● ודאי כשבצד הסיכון יש גם זיהום שטרם טופל

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

מייסד Wiz שגייסה אתמול מיליארד דולר מגלה את הסוד

וויז  עשתה אתמול היסטוריה כשהשלימה את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה חברה ישראלית מעולם - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לכן אנחנו מקפיצים מחדש את הכתבה, שמתארת את דרכה להצלחה ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

במצרים מעריכים: נתניהו יכול להכריז על ניצחון בימים הקרובים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הערכות המצריות להמשך המלחמה, איך ניצחון של טראמפ ישפיע על התמודדות מול איראן ומה הפך את איראן וישראל לאויבות ● כותרות העיתונים בעולם 

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל: 12 מיליארד שקל בשנה

הטיפול בנזקי מתקפת סייבר ועלויות ההפסד הכספי הישיר מהמתקפה בישראל עומדות על כ-12 מיליארד שקל בשנה - כך לפי דוח של מערך הסייבר הלאומי ● עוד נכתב בדוח כי צעדים בסיסיים להגנת סייבר בארגון יכולים להפחית משמעותית את ההסתברות למתקפות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

מה צפוי לשקל? / אילוסטרציה: Shutterstock

הדולר יגיע ל-3.5 שקלים? מה קורה בשוק המט"ח

לראשונה מאז תחילת אפריל, השקל מתחזק בחדות מול המטבעות הזרים ויורד מתחת לרף ה-3.7 שקלים לדולר ● מדובר בשינוי מגמה חד לעומת התקופה האחרונה בהמשך להתפתחויות הבטיחוניות ● מה עומד מאחורי שינוי המגמה?

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ ואסמאעיל הנייה / צילומים: צילומים: רויטרס, AP, Evan Vucci ,Mahmoud Hefnawy, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

תרחיש האימים: דונלד טראמפ מזמין את אסמאעיל הנייה לקמפ דייוויד

זה מה שנשיא ארה"ב לשעבר, וכנראה גם לעתיד, כמעט עשה בספטמבר 2019 עם הטליבאן של אפגניסטן, ההזמנה בוטלה ברגע האחרון ממש ● טראמפ אינו האמריקאי היחיד המחפש "עסקה" ● האמונה בפרגמטיות של אנשים לא–פרגמטיים היא חלק רב–שנים של הדיפלומטיה האמריקאית

עו''ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, מעידה במשפטו של נתניהו, היום

יועמ"שית משרד רה"מ: נתניהו לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר

עו"ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה מזה 23 שנים, מעידה במשפט נתניהו בנוגע לתיק המתנות ● ברנע-פרגו: "מעולם ראש הממשלה לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר כלשהו עד 2018" ● סנגורו של נתניהו התעמת עם ברנע-פרגו: "כולנו מרגישים שאת מוטה נגד ראש הממשלה"

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

בכירי XTEND / צילום: כדיה לוי

הרחפנים הוכיחו את עצמם במלחמה: עכשיו החברה מגייסת 150 מיליון שקל

יצרנית רחפני התקיפה והמודיעין הישראלית אקסטנד מגייסת מיליונים בסבב גיוס שלישי (סבב B), זאת לאחר שהרחפנים שפיתחה הוכיחו את יכולתם במסגרת לוחמה בשטח עירוני סבוך בקרב יחידות צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" ● בין המשקיעים החדשים - כלל-טק, קרן השקעות הטכנולוגיה של לן בלווטניק

הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com

אחד הנכסים היקרים אי פעם: כמה עולה טירה שהייתה פעם בבעלות משפחת רוטשילד?

הטירה, שבעבר הייתה שייכת למשפחת הבנקאים היהודית ובהמשך גם למלך מרוקו, מועמדת למכירה פומבית בסכום שמתחיל ב-454 מיליון דולר ● בטירה הצרפתית, מהמאה ה-12 החולשת על פני 2,500 מ"ר, יש 17 חדרי שינה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

מתחם ביג פתח תקווה / הדמיה: יח''צ ביג

המרכז המסחרי "הכי גדול בישראל" ייבנה בעיר המפתיעה הזאת

בעיר החמישית בגודלה בישראל, פתח תקווה, יש כ־300 אלף מ"ר של שטחי מסחר בסך־הכול, מה שמוביל לדליפת כוח קנייה אל השכנות שמסביב ● פתיחת ביג פאשן פתח תקווה תקטין את הדליפה, אך גם עשויה "לנגוס" מהמתחרים - עמי בסר סיטי, עופר פתח תקווה, Y סנטר ועוד

140 מיליארד שקל, מדד מניות אחד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה"

מסלולים עוקבי S&P 500 הולכים וצומחים בקצב מסחרר. בכל מוצרי החיסכון וההשקעה בישראל, לטווחים ארוכים בינוניים וקצרים, מוצעים מסלולים שעוקבים אחר מדד הדגל האמריקאי ● בינתיים המדד הניב בעיקר תשואות חיוביות, אבל המומחים מזהירים שיש גם סכנות בתופעה, הן לחוסכים והן למשק הישראלי