גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך תעצימו את המותג שלכם באמצעות תוכן וידאו

תוכן וידאו הוא חלק מרכזי באסטרטגיית השיווק של חברות וארגונים ומציב בפניהן אתגרים כגון - התאמה לפלטפורמות מגוונות ועמידה בתוכנית עבודה שנתית ● כיצד ניתן לבצע את אלה ברמה המיטבית ולהביא לחברות ערך מוסף

תוכן וידאו הוא מהותי ליצירת מותג בארגוני B2B / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
תוכן וידאו הוא מהותי ליצירת מותג בארגוני B2B / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף VEO

בחמש השנים האחרונות עבר תוכן הווידאו טרנספורמציה גדולה, כשהתחום הופך לנדבך מרכזי באסטרטגיית השיווק והמיתוג של חברות שונות. במהלך ההטמעה של תוכן וידאו בפלטפורמות השונות, נתקלים ארגונים גדולים במספר אתגרים. כך, למשל, עלותם היקרה של ימי הפקה ארוכים ומורכבים; גם העובדה שתוכן וידאו, ותוכן בכלל, הפך להיות חוצה פלטפורמות ומחייב התאמה לכל אחת מהן בנפרד היא אתגר משמעותי. מכאן עולה השאלה: מהם הפתרונות שעומדים לארגונים שמעוניינים להעצים את המותג שלהם ולמצב אותו בסביבה העסקית בה הוא פועל ולצורך כך חייבים לייצר וידאו מגוון ולפבלש אותו בפלטפורמות השונות.

מדי נסימיאן, המייסד והמנכ"ל של חברת "סאן אינטראקטיב" ושותף בסוכנות VEO, המתמחה בבניית ויצירת אסטרטגיית תוכן וידאו עבור מותגים וחברות B2B, מסביר כי "אסטרטגיית וידאו של מותג צריכה להתחיל מתוך מסע מתוכנן, שמראש לוקח בחשבון את כל הצעדים בדרך. את VEO הקמנו במטרה לספק פתרון עבור ארגונים ליצירת והפקת תוכן ווידאו שוטף לאורך השנה. גם היום יש ארגונים שמעלים תוצרים לפלטפורמות השונות, בלי חשיבה אסטרטגית. כל מה שצולם על ידם עולה לאוויר. מטרתנו היא לעשות סדר בתחום הזה", הוא מסביר.

מספר קטן של ימי הפקה לייצור תוכן וידאו לכל השנה

אחת הבעיות שעומדת מאחורי ייצור תוכן וידאו שוטף בארגונים היא העלות הגבוהה. "יום הפקה עולה הרבה מאוד כסף, לוקח זמן, דורש המון משאבים ואז בסופו של דבר חברות יוצאות ממנו עם סרטון אחד מאוד מושקע, שמן הסתם מאבד את הרלוונטיות שלו די מהר", מסביר רודריגו גונזלס, מייסד סוכנות VEO ושותפו של נסימיאן. "החוכמה היא להפיק את יום הצילום מתוך חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך ותכנון מראש בהתאם לצרכי הארגון וליעדיו, ולמנף את תקציב המרקטינג השנתי, שבמילא משמש ליצירת תוכן לתחומים נוספים מעבר לפן השיווקי".

למגוון פתרונות קריאייטיב לארגוני B2B הקליקו כאן>>

אחד השירותים שמציעה סוכנות VEO היא חשיבה אסטרטגית בתחום הווידאו עבור ארגונים. במספר ימי צילום ובתכנון מראש, הסוכנות מסוגלת להפיק את כל תוכן הווידאו השנתי של הארגון. "אנחנו יושבים עם אנשי החברה, בונים את ה-StoryTelling (סיפור העלילה והמטרות - נ.ס.), שהכרחי בעולם התאגידי הרווי במסרים ומידע, מכינים את הקריאייטיב ואז מנצלים את ימי הצילום כדי לייצר חומר וידאו של 10-20 שעות. מהחומר הזה אפשר להפיק כ-50 תוצרים שונים, המשלבים קונספטים גרפיים ואנימטיביים, המבוססים על שפת המותג. בדרך זו הלקוח יכול להשתמש בסרטון חדש מדי שבוע", אומר גונזלס. הצילומים נערכים לרוב במשך תקופה קצרה ואז נותר לערוך את הגלם לאורך השנה על פי הצורך.

גונזלס ונסימיאן מביאים כדוגמה את חברת הטכנולוגיה נטאפ (NetApp), המתמחה במתן שירותי איחסון בענן לארגונים ולחברות גדולות. VEO מבצעת עבור החברה "תרגום" של עולם המונחים הטכני של איחסון Big Data בענן, באמצעות קטעי וידאו קצרים ופשוטים. סירטוני וידאו שנועדו לאלו שאינם מומחים, ומסייעים להם להבין את השינויים שחלו בתחום אחסנת המידע ואת הפעילות של נטאפ ותרומתה לחברות וארגונים גדולים.

"התייחסנו בסרטונים להצעת הערך של החברה - הסברנו מה זה איחסון ענן, למה זה חשוב לחברות גדולות, איך עושים את זה, כיצד זה משפר את עבודות הארגון ועוד", מסביר גונזלס.

רודריגו גונזלס וצוות VEO (מימין). להפיק יום צילום מתוך חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח / צילום: מור חטואל

לאמץ חשיבה חוצת פלטפורמות

בשנת 2005, השיקה חברת אאודי דגם נוסף של ה-A3. לכאורה מהלך שגרתי שאינו נוגע כלל לעולם הווידאו. עם זאת, במהלך חוצה פלטפורמות יוצא דופן, הצליחה החברה לייצר את אחד הקמפיינים הזכירים ביותר עד היום, The art of the heist. כחלק מהקמפיין, יצרה החברה סיפור מסגרת של מעין משחק מציאות מדומה, שבמסגרתו דגם האבטיפוס של הרכב נגנב והקהל התבקש לסייע במציאתו.

בעוד שבטלוויזיה שודרו פרסומות בנושא שקוראים לצופים לסייע באיתור הרכב, הוקם במקביל בלוג ברשת שליווה את החיפושים אחר המכונית. בנוסף, ברחובות נתלו שלטי חוצות של הקמפיין וניתנו רמזים מבוססי מיקום, בכל מיני אתרים ברשת, בפרסומות ברחוב ועוד. כך המריצו אנשים להשתתף בחיפוש הרכב. סופו של הקמפיין היה כמובן במציאת הרכב ותחילת שיווקו.

הדוגמה של הקמפיין ממחישה את הרעיון של תוכן חוצה פלטפורמות, שכן בעוד שבאינטסגרם אנשים מדברים ב"סטוריס", בלינקדאין, לצורך העניין, חוויית הווידאו שונה. כמו כן, מעבר לייחוד של סוג התוכן, לכל פלטפורמה יש את הדרישות הטכניות שלה, אורך סרטון רצוי ואפילו את המדדים השונים שגורמים לתוכן לבלוט יותר, כמו לייקים ותגובות.

בעוד שבמקרה של אאודי, מדובר בחברת B2C שמנוסה יותר בעבודה ישירות מול הלקוחות, חברות B2B מתקשות יותר בנושא - וכאן, מסבירים גונזלס ונסימיאן, נכנסות חברות כמו VEO לתמונה. "הייחוד שלנו ב-VEO הוא תשתית ארגונית, שיטות עבודה ומתודולוגיה חדשנית המאפשרות מתן שירות יעיל ומשתלם", מסביר גונזלס. "אנשי הקריאייטיב, התסריט וההפקה שלנו חושבים על התוכן בצורה חוצת פלטפורמות. הקריאייטיב לא נתפר למסך אחד, אנחנו עובדים כל הזמן לפי התבניות של הפלטפורמות השונות. אנחנו יושבים עם ארגונים, מפרקים את אסטרטגיית הווידאו שלהם לחלקים ומצמידים מטרות לכל פלטפורמה בהתאם למאפיינים שלה. כל זאת באופן שלוקח בחשבון את הצרכים של ארגוני B2B ומסייע להם ליישם את היתרונות שמגיעים מעולמות ה-B2C ומעולמות תוכן אחרים".

צוות VEO. מייצרים תוכן חוצה פלטפורמות / צילום: מור חטואל

"לתקשר את תהליך העשייה של החברה"

הדוגמאות שהוזכרו לעיל מעלות סוגיה נוספת. חברות B2C, שמורגלות לעבוד ישירות מול הלקוחות, נעזרות לשם כך בשירותיהם של משרדי פרסום. עם זאת, חברות B2B, לרוב, פחות נוטות להכיר בחשיבות של וידאו ככלי מקדם, למרות שגם בעבודה מול עסקים אחרים הוא מהותי, כפי שמציין גונזלס: "אחד הדברים שאנחנו תמיד מדגישים ללקוחות B2B, זה את החשיבות שבלתקשר את תהליך העשייה, ההתקדמות והפיתוח ללקוחות".

הוא נותן כדוגמה את חברת "לנדא דיגיטל פרינטינג", מקבוצת "לנדא" של היזם בני לנדא, העוסקת בדפוס דיגיטלי באמצעות ננוטכנולוגיה. "יצרנו עבורם שפה בווידאו, שמלווה אותם לאורך תהליך הייצור ואז לקחנו את החזון הגדול של החברה, שאומר שהדפוס משתנה, הוא כבר לא יהיה מה שהוא היה פעם, ופירקנו אותו לחתיכות קטנות", הוא מסביר, "יצרנו להם את הקונספט שנקרא Landa - printing will never be the same again ובנינו סביבו שפה גרפית אחידה לכל הסרטונים שיפובלשו לאורך השנה".

חוץ מלנדא ונטאפ, שהוזכרו קודם לכן, סוכנות VEO מנהלת תקציבי תוכן וידאו עבור שורה של ארגוני B2B וביניהם אמדוקס, אמאזון, פלייטיקה, טבע ועוד. גונזלס מספר כי בעבודה מול החברות שהוזכרו באות לידי ביטוי התובנות וההתמחות שפותחו על ידי VEO: "תאגידים, בייחוד בעולם ה-B2B, השקיעו בעבר הרבה כסף ומאמצים בהפקת וידאו אחת, שהתלווה אליה מספר קטן של תוצרים יחסית. אנחנו, כאמור, מסייעים להם להפוך את תהליך הווידאו למתמשך ורציף ולכזה שמשתמש בחומרים שהחברה מעולם לא חשבה לתקשר החוצה. פיתחנו מערכת איחסון חומרים מיוחדת שעונה לצרכי הווידאו של כל חברה - בדומה למאגרים ויזואליים אונליין, אנו מייצרים מאגר חומרי גלם שהוא ספציפי בעבור כל ארגון. כך, בכל פעם שהסטודיו שלנו צריך להשתמש בארכיון הויזואלי של הלקוח ליצירת תוכן וידאו, הכל נגיש ונוח".

איך מספרים את סיפור המותג שלכם בווידאו. לפרטים הקליקו כאן>>

"בסופו של דבר", מבקש נסימיאן להדגיש, "חברות הפקת וידאו יש באלפים וכך גם אנשים יצירתיים. לקח לנו שנתיים בערך לגרום לאנשי מרקטינג להבין מה היכולת שלנו ואיך אנו יכולים לתרום להם בייצור שפה של וידאו למותג בצורה שהיא Cost Effective ולזמן ממושך".

עוד כתבות

פרנצ'סקה פונטנה ואביה / צילום: Lucy Hewett for the Wall Street Journal

אבא עושה בושות: היא רצתה לדעת הכל על אבא שלה. העבריין

יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים על הורינו, ולעיתים אי הידיעה הזו נוחה ● אבל פרנצ'סקה פונטנה סירבה להרגיש בנוח ● היא רצתה לדעת את האמת המדויקת על אבא שלה, העבריין ● "גלובס" מגיש: הכתבות הטובות של השנה ממיטב עיתוני העולם

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

המתווה לסגר: יוכלו לצאת מהארץ מי שרכשו כרטיסים עד היום

המתווה שסוכם מאפשר יציאה מהארץ לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף, קרי היום ה-25 לחודש, עד שעה 14:00 ● לפי המתווה תותר כניסת ישראלים ארצה ללא הגבלה ● מדובר במתווה שיוביל לבריחת חברות תעופה זרות מכאן ולקושי גדול לחברות הישראליות

צילום מתוך הסרט ‘מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית’. מתעלם במופגן ממנהלי החברות הגדולות  / צילום: נטפליקס

מה נטפליקס שכחה לספר לנו בסרט החדש והמדובר על הרשתות החברתיות

הסרט "The Social Dilemma" דן בבעיות אמיתיות שיצרו פייסבוק, טוויטר ודומותיהן, אך הוא מציג תמונה חד צדדית ומתעלם מאסטרטגיות ושיטות פעולה דומות שבהן נוקטת נטפליקס עצמה ● זהירות, ספוילרים

פרויקט "המארג" בסינגפור / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

עיר בתוך עיר: האם מתחמי הדיור שמספקים לנו הכל הם התשובה לאושר?

למקום המגורים חשיבות גדולה לתחושת האושר והרווחה, וגם האדריכלים נרתמים ליצירת סוגים חדשים של בנייה עירונית: קומפלקסים שיודעים לספק את כל הצרכים, ממגורים ועבודה ועד ספורט וטבע ● היתרונות של עיר קטנה בלי לוותר על העיר הגדולה ● בואו נדבר על אושר, פרויקט מיוחד 

ניר קלקשטיין / איור: גיל ג'יבלי, גלובס

מיליארדר האלגו-טריידינג ומלחמתו בקורונה: מייסד פיינל מציג - טוויסט בעלילה

אחרי שהפך את חברת האלגו-טריידינג פיינל לאחת המצליחות בעולם, הקים
ניר קלקשטיין כמה חברות ביג דאטה בתחום הבריאות ● עכשיו הוא מתמקד במיפוי תסמיני הקורונה דרך מכון מחקר שייסד ● כך עבר היזם המסתורי ממסחר בשוק ההון לניבוי תחלואה

סניף של ג'מבו באלקסדרופוליס, יוון / צילום: שאטרסטוק

האם הסכם הזיכיון של פוקס עם ג׳מבו היוונית נמצא בסכנה?

הדיווח - בעקבות פניית רשות ני"ע ● הסימן המסחרי ג׳מבו שבאמצעותו פוקס מתעדת להקים רשת חנויות כלבו מוזלות בישראל עדיין לא שייך לה, והוא פתוח להתנגדויות ברשם החברות עד סוף החודש ● המתחרה המקומית שנקראת ג'מבו סטוק ומפעילה 10 חנויות בתחום הגישה גם היא בקשה לרישום הסימן המסחרי לשם

מכונית חשמלית של ג'נרל מוטורוס / צילום: רויטרס

קליפורניה תאסור מכירות של מכוניות מונעות דלק החל משנת 2035

מושל המדינה אומר כי אימוץ נרחב של כלי רכב ללא פליטה יפחית את פליטת גזי החממה ויסייע במאבק בשינויי האקלים

קידוח נפט במדינת דקוטה הצפונית. למרות קריאות השבר בנושא האקלים, תעשיית הנפט והגז בארה"ב רק הולכת וגדלה / צילום: AP - Eric Gay

הסוד של אמריקה: למה איש לא מטפל בפסולת הרדיואקטיבית של תעשיית הנפט והגז

מאות ראיונות עם מדענים, רגולטורים ועובדים הולידו תחקיר מטלטל שחשף כי בארות הנפט והגז בארה"ב מייצרות כ־3.5 טריליון ליטר של פסולת רעילה בשנה ● תביעות הפיצויים עשויות לשמוט את הבסיס הכלכלי של התעשייה הזו ● "גלובס" מגיש: הכתבות הטובות של השנה ממיטב עיתוני העולם

בנימין נתניהו כשהודיע על הסגר השני / צילום: via Pool , רויטרס

הסגר לא יעבור בכנסת: נתניהו מנסה להעביר תקנות שעת חירום

ועדת החוקה דנה במהלך הלילה בתיקונים לחוק הקורונה הגדול אך לא הצליחה להגיע להסכמות ובמקום זה החלו צעקות בין חברי הקואליציה לאופוזיציה ● לכן, נתניהו מנסה לכנס את הממשלה (טלפונית) כדי להעביר תקנות שעת חירום אך נתקל בהתנגדות מחברי כחול לבן

ניסוי הטילים  / צילום: צילום מסך

צה"ל הודיע על ניסוי מוצלח במערכת טילי ים-ים

הניסויים הכשירו את המערכת לשימוש מבצעי בזרוע הים, כאשר הטילים ישולבו בספינות הטילים "סער 5" ו"סער 6" העתידות להיקלט בחיל הים בחודשים הקרובים ● מדובר בטיל שפותח על ידי התעשייה האווירית

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון/ צילום: רפי קוץ

בגלל הסגר השני: מתווה נוסף לדחיית החזרי הלוואות לבנקים

בנק ישראל והבנקים סיכמו כי המועד הסופי להגשת בקשות לדחיית החזרי הלוואות יוארך עד לסוף דצמבר ● משקי בית יוכלו לדחות החזרים להלוואות של 100 אלף שקל לעד 9 חודשים

ירדן ג’רבי (מימין) באולימפיאדת ריו 2016 / צילום: Markus Schreiber, Associated Press

כדורגל ישראלי? עדיף להשקיע את הכסף במגוון ענפים שימשכו גם עוד נשים

רק 1.2% מאוכלוסיית ישראל עוסקים בספורט תחרותי, כך לפי נתוני משרד הספורט שנחשפו לבקשת "גלובס" ● ההשקעה הרבה בכדורגל ובכדורסל ניכרת והם הענפים הפופולריים ביותר, אך בעלי דומיננטיות גברית מוחלטת ● נשים מהוות פחות מרבע מהספורטאים המקצועיים

אפי דהן / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הפספוס של איקאה, ההזדמנות של האמירויות ולמה הישראלים אוהבים להזמין מחו"ל

"שיעור הצמיחה של המסחר האלקטרוני בישראל גבוה מזה של מערב אירופה", אומר מנהל אזור ישראל, מרכז ומזרח אירופה ב-PayPal אפי דהן • בראיון ל"גלובס", הוא גם מסביר למה הישראלים מעדיפים לרכוש אונליין מחו"ל, איך זה שרשתות ענק פיספסו את המשבר ומה הפוטנציאל בהסכם עם האמירויות

תיירות בים המלח / צילום: Shutterstock

"ככל שישראל תהיה מדינה פתוחה וירוקה נצליח להחזיר את מספרי התיירים"

אביטל קוצר-אדרי ונירה פישר ייצגו עד לאחרונה את ישראל כמנהלות לשכות התיירות באיטליה ובשבדיה בהתאמה ● כעת, לאחר שגויסו למטה השיווק במשרד התיירות, השתיים מתמודדות עם אחד האתגרים המורכבים בקריירה המקצועית שלהן: החזרת האירופאים ארצה, ועדיף בכמויות שלפני המשבר

עליבאבא. חינכה את השוק מחדש / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

כיצד Nike סגרה 5,000 חנויות והמשיכה להרוויח? הכירו את הדרוויניזם הדיגיטלי

הקורונה חילקה באופן אכזרי את העולם העסקי: ארגונים ללא נכסים דיגיטליים לעומת כאלו שציידו את עצמם מבעוד מועד ● לרגל השנה החדשה, שווה ללמוד מ-NIKE ,easy עלי באבא ואחרים אשר ניווטו את הארגון למקום הנכון ● אורחים מנתחים מהלכים שיווקיים מעבר לים 

מפגינים נגד נתניהו בבלפור בירושלים / צילום: יוסי זמיר, גלובס

אלפי מפגינים נגד רה"מ; התקנות לשעת חירום להגבלת הפגנות לא יקודמו בממשלה

המפגינים הגיעו סמוך למעון רה"מ בבירה ולביתו הפרטי בקיסריה לאחר שנסעו בשיירות מרחבי הארץ ● ארגוני המחאה הבהירו כי הם יקפידו על המגבלות, המשטרה החלה באכיפה וחלוקת דוחות על אי-שמירת מרחק ועטיית מסיכות

מתוך הפרסומת של נייקי / צילום: צילום מסך

שעת יצירה: איך הצליחה פרסומת אחת עם אפס ימי צילום להפוך לאייקונית

אפילו בלי יום צילום אחד, אלא באמצעות עריכה בלבד, הצליחו ב-NIKE לייצר סרטון שכולו יצירת אמנות אחת גדולה ● אורחים מנתחים מהלכים שיווקיים מעבר לים 

המלכה אליזבת / צילום: Chris Jackson, AP

משפחת המלוכה הבריטית תאבד 35 מיליון ליש"ט בגלל הקורונה

תקציב השיפוץ של ארמון בקינגהאם צפוי לרדת ב-20 מיליון ליש"ט בשל משבר הקורונה ● הפגיעה בהכנסות בשל הירידה בהיקף התיירים בארמנות המלכותיים מוערכת ב-15 מיליון ליש"ט בשלוש השנים הקרובות

שר האוצר, ישראל כ"ץ / צילום: אוהד צויגנברג-ידיעות אחרונות

השר כ"ץ משנה את הכללים לפקידי האוצר, וקורא לזה "מסורת"

שר האוצר טען שהפגישות של ראש אגף התקציבים עם יו"ר האופוזיציה היו הדלפות בלתי מקובלות • לפיד גרס שתדרוכים של בכירי אוצר לח"כים הם פרקטיקה דמוקרטית שגרתית • האם השר הטרי ממציא כללי משחק חדשים?

הקמת הרכבת הקלה ברחוב ארלוזורוב בת"א. שווי חניה פרטית כ־700 אלף שקל  / צילום: כדיה לוי, גלובס

"תקן החניה החדש יצמצם מאוד התחדשות עירונית"

מסמך המדיניות של תל אביב שמצמצם משמעותית את מספר החניות בתב"עות ישנות ישפיע עם על פרויקטים של פינוי בינוי