גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך תעצימו את המותג שלכם באמצעות תוכן וידאו

תוכן וידאו הוא חלק מרכזי באסטרטגיית השיווק של חברות וארגונים ומציב בפניהן אתגרים כגון - התאמה לפלטפורמות מגוונות ועמידה בתוכנית עבודה שנתית ● כיצד ניתן לבצע את אלה ברמה המיטבית ולהביא לחברות ערך מוסף

תוכן וידאו הוא מהותי ליצירת מותג בארגוני B2B / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
תוכן וידאו הוא מהותי ליצירת מותג בארגוני B2B / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף VEO

בחמש השנים האחרונות עבר תוכן הווידאו טרנספורמציה גדולה, כשהתחום הופך לנדבך מרכזי באסטרטגיית השיווק והמיתוג של חברות שונות. במהלך ההטמעה של תוכן וידאו בפלטפורמות השונות, נתקלים ארגונים גדולים במספר אתגרים. כך, למשל, עלותם היקרה של ימי הפקה ארוכים ומורכבים; גם העובדה שתוכן וידאו, ותוכן בכלל, הפך להיות חוצה פלטפורמות ומחייב התאמה לכל אחת מהן בנפרד היא אתגר משמעותי. מכאן עולה השאלה: מהם הפתרונות שעומדים לארגונים שמעוניינים להעצים את המותג שלהם ולמצב אותו בסביבה העסקית בה הוא פועל ולצורך כך חייבים לייצר וידאו מגוון ולפבלש אותו בפלטפורמות השונות.

מדי נסימיאן, המייסד והמנכ"ל של חברת "סאן אינטראקטיב" ושותף בסוכנות VEO, המתמחה בבניית ויצירת אסטרטגיית תוכן וידאו עבור מותגים וחברות B2B, מסביר כי "אסטרטגיית וידאו של מותג צריכה להתחיל מתוך מסע מתוכנן, שמראש לוקח בחשבון את כל הצעדים בדרך. את VEO הקמנו במטרה לספק פתרון עבור ארגונים ליצירת והפקת תוכן ווידאו שוטף לאורך השנה. גם היום יש ארגונים שמעלים תוצרים לפלטפורמות השונות, בלי חשיבה אסטרטגית. כל מה שצולם על ידם עולה לאוויר. מטרתנו היא לעשות סדר בתחום הזה", הוא מסביר.

מספר קטן של ימי הפקה לייצור תוכן וידאו לכל השנה

אחת הבעיות שעומדת מאחורי ייצור תוכן וידאו שוטף בארגונים היא העלות הגבוהה. "יום הפקה עולה הרבה מאוד כסף, לוקח זמן, דורש המון משאבים ואז בסופו של דבר חברות יוצאות ממנו עם סרטון אחד מאוד מושקע, שמן הסתם מאבד את הרלוונטיות שלו די מהר", מסביר רודריגו גונזלס, מייסד סוכנות VEO ושותפו של נסימיאן. "החוכמה היא להפיק את יום הצילום מתוך חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך ותכנון מראש בהתאם לצרכי הארגון וליעדיו, ולמנף את תקציב המרקטינג השנתי, שבמילא משמש ליצירת תוכן לתחומים נוספים מעבר לפן השיווקי".

למגוון פתרונות קריאייטיב לארגוני B2B הקליקו כאן>>

אחד השירותים שמציעה סוכנות VEO היא חשיבה אסטרטגית בתחום הווידאו עבור ארגונים. במספר ימי צילום ובתכנון מראש, הסוכנות מסוגלת להפיק את כל תוכן הווידאו השנתי של הארגון. "אנחנו יושבים עם אנשי החברה, בונים את ה-StoryTelling (סיפור העלילה והמטרות - נ.ס.), שהכרחי בעולם התאגידי הרווי במסרים ומידע, מכינים את הקריאייטיב ואז מנצלים את ימי הצילום כדי לייצר חומר וידאו של 10-20 שעות. מהחומר הזה אפשר להפיק כ-50 תוצרים שונים, המשלבים קונספטים גרפיים ואנימטיביים, המבוססים על שפת המותג. בדרך זו הלקוח יכול להשתמש בסרטון חדש מדי שבוע", אומר גונזלס. הצילומים נערכים לרוב במשך תקופה קצרה ואז נותר לערוך את הגלם לאורך השנה על פי הצורך.

גונזלס ונסימיאן מביאים כדוגמה את חברת הטכנולוגיה נטאפ (NetApp), המתמחה במתן שירותי איחסון בענן לארגונים ולחברות גדולות. VEO מבצעת עבור החברה "תרגום" של עולם המונחים הטכני של איחסון Big Data בענן, באמצעות קטעי וידאו קצרים ופשוטים. סירטוני וידאו שנועדו לאלו שאינם מומחים, ומסייעים להם להבין את השינויים שחלו בתחום אחסנת המידע ואת הפעילות של נטאפ ותרומתה לחברות וארגונים גדולים.

"התייחסנו בסרטונים להצעת הערך של החברה - הסברנו מה זה איחסון ענן, למה זה חשוב לחברות גדולות, איך עושים את זה, כיצד זה משפר את עבודות הארגון ועוד", מסביר גונזלס.

רודריגו גונזלס וצוות VEO (מימין). להפיק יום צילום מתוך חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח / צילום: מור חטואל

לאמץ חשיבה חוצת פלטפורמות

בשנת 2005, השיקה חברת אאודי דגם נוסף של ה-A3. לכאורה מהלך שגרתי שאינו נוגע כלל לעולם הווידאו. עם זאת, במהלך חוצה פלטפורמות יוצא דופן, הצליחה החברה לייצר את אחד הקמפיינים הזכירים ביותר עד היום, The art of the heist. כחלק מהקמפיין, יצרה החברה סיפור מסגרת של מעין משחק מציאות מדומה, שבמסגרתו דגם האבטיפוס של הרכב נגנב והקהל התבקש לסייע במציאתו.

בעוד שבטלוויזיה שודרו פרסומות בנושא שקוראים לצופים לסייע באיתור הרכב, הוקם במקביל בלוג ברשת שליווה את החיפושים אחר המכונית. בנוסף, ברחובות נתלו שלטי חוצות של הקמפיין וניתנו רמזים מבוססי מיקום, בכל מיני אתרים ברשת, בפרסומות ברחוב ועוד. כך המריצו אנשים להשתתף בחיפוש הרכב. סופו של הקמפיין היה כמובן במציאת הרכב ותחילת שיווקו.

הדוגמה של הקמפיין ממחישה את הרעיון של תוכן חוצה פלטפורמות, שכן בעוד שבאינטסגרם אנשים מדברים ב"סטוריס", בלינקדאין, לצורך העניין, חוויית הווידאו שונה. כמו כן, מעבר לייחוד של סוג התוכן, לכל פלטפורמה יש את הדרישות הטכניות שלה, אורך סרטון רצוי ואפילו את המדדים השונים שגורמים לתוכן לבלוט יותר, כמו לייקים ותגובות.

בעוד שבמקרה של אאודי, מדובר בחברת B2C שמנוסה יותר בעבודה ישירות מול הלקוחות, חברות B2B מתקשות יותר בנושא - וכאן, מסבירים גונזלס ונסימיאן, נכנסות חברות כמו VEO לתמונה. "הייחוד שלנו ב-VEO הוא תשתית ארגונית, שיטות עבודה ומתודולוגיה חדשנית המאפשרות מתן שירות יעיל ומשתלם", מסביר גונזלס. "אנשי הקריאייטיב, התסריט וההפקה שלנו חושבים על התוכן בצורה חוצת פלטפורמות. הקריאייטיב לא נתפר למסך אחד, אנחנו עובדים כל הזמן לפי התבניות של הפלטפורמות השונות. אנחנו יושבים עם ארגונים, מפרקים את אסטרטגיית הווידאו שלהם לחלקים ומצמידים מטרות לכל פלטפורמה בהתאם למאפיינים שלה. כל זאת באופן שלוקח בחשבון את הצרכים של ארגוני B2B ומסייע להם ליישם את היתרונות שמגיעים מעולמות ה-B2C ומעולמות תוכן אחרים".

צוות VEO. מייצרים תוכן חוצה פלטפורמות / צילום: מור חטואל

"לתקשר את תהליך העשייה של החברה"

הדוגמאות שהוזכרו לעיל מעלות סוגיה נוספת. חברות B2C, שמורגלות לעבוד ישירות מול הלקוחות, נעזרות לשם כך בשירותיהם של משרדי פרסום. עם זאת, חברות B2B, לרוב, פחות נוטות להכיר בחשיבות של וידאו ככלי מקדם, למרות שגם בעבודה מול עסקים אחרים הוא מהותי, כפי שמציין גונזלס: "אחד הדברים שאנחנו תמיד מדגישים ללקוחות B2B, זה את החשיבות שבלתקשר את תהליך העשייה, ההתקדמות והפיתוח ללקוחות".

הוא נותן כדוגמה את חברת "לנדא דיגיטל פרינטינג", מקבוצת "לנדא" של היזם בני לנדא, העוסקת בדפוס דיגיטלי באמצעות ננוטכנולוגיה. "יצרנו עבורם שפה בווידאו, שמלווה אותם לאורך תהליך הייצור ואז לקחנו את החזון הגדול של החברה, שאומר שהדפוס משתנה, הוא כבר לא יהיה מה שהוא היה פעם, ופירקנו אותו לחתיכות קטנות", הוא מסביר, "יצרנו להם את הקונספט שנקרא Landa - printing will never be the same again ובנינו סביבו שפה גרפית אחידה לכל הסרטונים שיפובלשו לאורך השנה".

חוץ מלנדא ונטאפ, שהוזכרו קודם לכן, סוכנות VEO מנהלת תקציבי תוכן וידאו עבור שורה של ארגוני B2B וביניהם אמדוקס, אמאזון, פלייטיקה, טבע ועוד. גונזלס מספר כי בעבודה מול החברות שהוזכרו באות לידי ביטוי התובנות וההתמחות שפותחו על ידי VEO: "תאגידים, בייחוד בעולם ה-B2B, השקיעו בעבר הרבה כסף ומאמצים בהפקת וידאו אחת, שהתלווה אליה מספר קטן של תוצרים יחסית. אנחנו, כאמור, מסייעים להם להפוך את תהליך הווידאו למתמשך ורציף ולכזה שמשתמש בחומרים שהחברה מעולם לא חשבה לתקשר החוצה. פיתחנו מערכת איחסון חומרים מיוחדת שעונה לצרכי הווידאו של כל חברה - בדומה למאגרים ויזואליים אונליין, אנו מייצרים מאגר חומרי גלם שהוא ספציפי בעבור כל ארגון. כך, בכל פעם שהסטודיו שלנו צריך להשתמש בארכיון הויזואלי של הלקוח ליצירת תוכן וידאו, הכל נגיש ונוח".

איך מספרים את סיפור המותג שלכם בווידאו. לפרטים הקליקו כאן>>

"בסופו של דבר", מבקש נסימיאן להדגיש, "חברות הפקת וידאו יש באלפים וכך גם אנשים יצירתיים. לקח לנו שנתיים בערך לגרום לאנשי מרקטינג להבין מה היכולת שלנו ואיך אנו יכולים לתרום להם בייצור שפה של וידאו למותג בצורה שהיא Cost Effective ולזמן ממושך".

עוד כתבות

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש