גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האם החגיגה בשווקים תימשך ל-2020? "אתה לא יכול להרשות לעצמך להישאר מחוץ לשוק"

המנכ"לים המשותפים של אופנהיימר ישראל, אביבית מנה קליל והראל גילאון, סבורים שבטווח הארוך סין דווקא תרוויח ממלחמת הסחר, ולא רואים מה יכול לעצור את השוק האמריקאי מלבד ניצחון דמוקרטי בבחירות 2020 ● בבית ההשקעות ממליצים להתרחק מאירופה, שאת מצבה הם מגדירים "קטסטרופה", ושוריים על תעשיות ההייטק

שוק המניות בוול סטריט לא עוצר לאחרונה וכמעט מדי יום רושמים המדדים המובילים שיאים חדשים. ועדיין, למרות העליות המרשימות של השנה האחרונה, מנהלי ההשקעות והאנליסטים בארץ ובעולם מתקשים למצוא סיבות לשינוי המגמה החיובית במחצית הראשונה של 2020. גם בבית ההשקעות אופנהיימר אופטימיים.

"לאחר שנה מאוד טובה למשקיעים בארץ ובעולם אנחנו אופטימים באופן כללי. המחזור החיובי בכלכלה הריאלית צפוי להימשך; סייקל כלכלי לא מת בגלל הגיל שלו. אמנם לאחרונה התפרסמו לא מעט אינדיקטורים כלכליים חלשים בארה"ב ובוודאי באירופה, אבל לאחר מכן שוב התפרסמו נתונים טובים, כמו למשל שיעור האבטלה הנמוך בארה"ב. נראה שטראמפ רוצה להיבחר שוב ולכן, הוא צפוי למתן את המתקפות שלו על סין ואירופה". כך אומרת אביבית מנה קליל, מנכ"לית משותפת בית ההשקעות אופנהיימר ישראל, לצד הראל גילאון, בריאיון ל"גלובס". מנה קליל וגילאון החלו לעבוד בבית ההשקעות לפני כ-20 שנה והם מנהלים ביחד את הסניף הישראלי של אופנהיימר ב-14 השנים האחרונות.

השוק האמריקאי נמצא במצב די אידיאלי כבר שנים: צמיחה לא גבוהה, וריבית מאוד נמוכה.

גילאון: "נכון. הריביות אפסיות והצמיחה נמשכת. התשואות בשוק האג"ח וגם על נכסים אחרים מאוד מאוד נמוכות, וכרגע לא נראה שיש משהו שיכול לשנות את המצב הזה. שוקי המניות ובאג"ח נראים יקרים אבל, אתה לא יכול להרשות לעצמך להישאר מחוץ לשוק".

לאן אתם מעריכים ששוק המניות יכול לעלות?

מנה קליל: "אין לנו יעד מסוים. צריך להבין שזה בלתי אפשרי לתזמן את השוק. השנה היה כמעט בלתי אפשרי להיות בררנים ולנסות לאסוף את המניות שיניבו את התשואות הגבוהות ביותר".

גילאון: "נכון. אבל ב-2020 מאוד יכול להיות ששם המשחק יהיה השקעה סלקטיבית במניות מסוימות ולא השקעה במדדים".

על איזה סקטורים ומניות אתם ממליצים?

מנה קליל: "מבחינת סקטורים, אנחנו לגמרי שוריים על תעשיות ההייטק. אנחנו ממליצים למשל על שתי מניות ישראליות שנראות אטרקטיביות כיום, תופין הפועלת בתחום אבטחת הסייבר לארגונים (סימול: TUFN) ופייבר, שהיא פלטפורמה לפרילנסרים (סימול: FVRR). פייבר היא חברה מדהימה והמניה רשמה ירידות בחודשים האחרונים, גם בגלל שינוי בטעמי המשקיעים וגם בגלל מניות חסומות שהשתחררו לשוק. שתי החברות רושמות שיעורי צמיחה מאוד יפים, ולשתיהן קופת מזומנים שמנה המאפשרת רכישות של חברות אחרות או רכישה של מניותיהן בחזרה".

מה אתם חושבים על חברת בניית האתרים Wix? זו חברה שכבר כמה שנים נראה שהיא מתומחרת יקר מאוד, אבל המניה ממשיכה לעלות.

גילאון: "גם היא ברשימת המומלצות שלנו. זו חברה ששולטת בשוק שלה, מנוהלת בצורה מדהימה וממשיכה לצמוח בקצב יפה. למרות שהיא כביכול נראית יקרה, כל עוד הצמיחה שלה נמשכת בקצב משביע רצון ושוק המניות ממשיך לעלות, אז כנראה שגם Wix תמשיך קדימה".

מנה קליל: "הם הוציאו בשנה האחרונה כמה מוצרים חדשים המיועדים לארגונים. כך שהם גם מעמיקים את המוצר שלהם וגם מרחיבים את השוק הפוטנציאלי. בסך הכל הם מנהלים את הצמיחה בצורה מאוד יפה. אגב, יש משהו דומה מאוד במודל העסקי של וויקס ופייבר, אלה שתי חברות שצומחות על גבי הרבה מאוד עסקאות קטנות. להנהלה של פייבר יש ממי ללמוד".

על איזה עוד חברות אתם ממליצים?

מנה קליל: "סולאראדג' (הפועלת בתחום האנרגיה הסולארית, ק' י') נראית לנו אטרקטיבית. למרות מותו הטרגי של המייסד והמנכ"ל גיא סלע לפני כמה חודשים, נראה שהחברה ממוצבת טוב מאוד ומוכנה לאתגרים של השנים הבאות. המניה קרובה לשיא כל הזמנים והחברה נסחרת בשווי של כ-4.5 מיליארד דולר. תחום האנרגיה הסולרית צמח חזק בשנים האחרונות וצפוי להמשיך לצמוח יפה גם בשנים הבאות".

מה לגבי טבע?

גילאון: "אנחנו המלצנו קניה על טבע כשהמניה נפלה מתחת ל-7 דולר בקיץ, וגם היום ׁׁׁׁ(כשהמניה קרובה ל-10 דולר) ׁהיא עדיין נראית לנו אטרקטיבית. בטבע הייתה פסימיות מוגזמת שאנחנו זיהינו אותה והמלצנו לקנות את המניה".

מה דעתכם על תופעת וויוורק?

גילאון: "אדם נוימן יכל להתנהל כמו שהוא התנהל, בפזרנות מוגזמת, עד שהוא ניסה לגייס בוול סטריט. ברגע שהוא היה צריך לפרסם תשקיף אז בדקו אותם לעומק וגילו שיש כאן בלוף מסוים. זה השפיע על כל התפיסה והתייחסות לחברות שמציגות צמיחה גבוהה אבל גם הפסדים גדולים כמו אובר".

מנה קליל: "היו כמה חודשים קשים למניות הצמיחה ולאחרונה נראה שהמשקיעים שוב חוזרים אליהן. זה עניין של אופנה. הרי בנתוני הבסיס הכלכליים לא השתנה כלום בחודשים האלה. זה עניין של כמה המשקיעים מוכנים לשלם עבור המניות האלה, לפי איזה מכפיל".

האם המניות של ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות - אמזון, גוגל ופייסבוק - יקרות לדעתכם?

גילאון: "קשה לתמחר אותן, אבל בינתיים הן מצליחות להמשיך לצמוח מאוד יפה".

מנה קליל: "אם הדמוקרטים יעלו לשלטון בארה"ב אז חלק מהחברות האלה יסבלו. יהיה להן הרבה יותר קשה לפעול. אליזבת וורן (המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, ק' י') למשל היא אלימה. לא אלימה פיזית כמובן אבל אלימה כלפי הסקטור העסקי בארה"ב. היא ממש רוצה לפגוע בעסקים".

הבחירות בארה"ב יכולות לטלטל את השווקים בהמשך השנה?

מנה קליל: "יש כאן גורם סיכון מסוים, ללא ספק. יש לא מעט גורמים במפלגה הדמוקרטית שרוצים לקדם רעיונות שיביאו להתמתנות בצמיחה בארה"ב. יתחיל תהליך של הוצאת משרות, הון ועסקים מחוץ לארה"ב. זה יפגע במשק האמריקאי בטווח הבינוני והארוך".

אתם חושבים שענקיות הטכנולוגיה יצליחו לשנות את העולם הפיננסי?

מנה קליל: "כן, אבל זה לא יהיה קל, בעיקר כי הרגולטורים בכל העולם יתערבו בתהליך וינסו להאט אותו. חברות כמו גוגל ופייסבוק, שיש להן למעשה מיליארדי לקוחות ברחבי העולם, מחפשות כל הזמן אפיקי צמיחה חדשים. אין לי ספק שהן יהוו גורם מאוד משמעותי בעולמות הפינטק בתוך מספק שנים. פייסבוק מנסה לחדור באמצעות מטבע דיגיטלי, מיזם שנתקל בקשיים, וגוגל כנראה תלך בדרך של פתיחת חשבון דיגיטלי שיהיה תחליף לחשבונות הבנק המסורתיים. זה אולי ייקח קצת זמן אבל זה יקרה בסוף".

ומה לגבי אירופה?

גילאון: "קטסטרופה. בניגוד לכלכלה האמריקאית, שנמצאת במצב טוב יחסית, אירופה נראית ממש רע. לכן אנחנו בהמלצה של 'תשואת חסר' על אירופה. גם רפורמות שמנסים לקדם במדינות שונות באירופה לא מצליחות. לארה"ב אנחנו נותנים משקל 'משקל עודף', יפן גם ב'תשואת חסר', והשווקים המתעוררים ובתוכם סין נמצאים אצלנו בהמלצת 'תשואת שוק'".

הסיכונים: מחאה חברתית והפרת האיזון האקלימי

באופנהיימר העולמית עובדים כיום כ-3,000 עובדים, מתוכם כ-1,100 יועצים פיננסיים. לחברה, שהמטה שלה ממוקם במנהטן, יש 92 סניפים בארה"ב, והיא מנהלת נכסים בהיקף של כ-30 מיליארד דולר. לחברה יש נציגויות בלונדון, בהונג-קונג, בג'נבה ובתל אביב (מאז 1968).

בסניף הישראלי של אופנהיימר מועסקים כ-40 עובדים. פעילות אופנהיימר בישראל מתרכזת בבנקאות להשקעות ובמחקר בניירות ערך (סקירות והמלצות על מניות ואג"ח, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה והביוטק).

ההמלצות של אופנהיימר

מה הסיכונים המרכזיים בשווקים כיום?

מנה קליל: "מלבד סיכון הבחירות בארה"ב, אנחנו לא רואים התעוררות אינפלציונית ולכן הריביות גם צפויות להישאר נמוכות. גם מחירי הנפט כבר לא מהווים סיכון כמו בעבר. קשה כיום לראות איזה ברבור שחור שיכול לזעזע את השווקים. איראן אולי מהווה אחד כזה, גורם שיכול לנסות לפעול ולהביא לזעזוע".

גילאון: "המחאה החברתית במדינות שונות בעולם. זה קורה במדינות באירופה, התרחבות הפערים בין המעמדות השונים, פוגעת במרקם החברתי ויש הפגנות ופגיעה בכלכלה במדינות כמו צרפת ואיטליה. זה יכול לקרות גם בארה"ב".

מנה קליל: "הפערים בין עשירים לעניים הולכים וגדלים בהרבה מדינות והממשלות חייבות לתת את הדעת על התהליך הזה, לנסות למתן אותו".

גילאון: "בטווח הארוך מגמות ההגירה יביאו לכך שמדינות רבות באירופה יהפכו להרבה יותר ימניות ולאומניות וזה כמובן יכול להשפיע על הכלכלות. למשל, רצון להיפרד מהאיחוד האירופי כמו המהלך שעושה בריטניה".

מנה קליל: "גם הפרת האיזון האקלימי בעולם יכולה להשפיע, ההתחממות הגלובלית. יכול להיות אירוע קיצון פתאומי וזה יכול לקרות מחר או בחודש הבא. ברבור שחור בהגדרה זה אירוע שמאוד מאוד קשה לצפות אותו".

אתם חושבים שמלחמת הסחר תפגע בסין?

מנה קליל: "לא. אולי להיפך. זה יגרום לסינים לפתח עוד מגזרים בכלכלה, כדי שיהיו פחות תלויים בארה"ב ומדינות אחרות בעולם".

גילאון: "הסינים מאוד ממוקדים והם מפתחים את השוק המקומי שלהם. באופן עקרוני, זו טעות לא להיות מושקע בסין היום. בטווח הקצר סין אולי נפגעת מהמצב אבל בטווח הארוך אי אפשר לעצור אותם".

טראמפ צודק ביחסו לסין?

מנה קליל: "הוא מאוד צודק. בהחלט. יש לחברות סיניות יתרונות שאינם הוגנים. השאלה איפה אתה עוצר במאבק הזה ומונע גם פגיעה בכלכלה האמריקאית. די ברור שארה"ב מאוד מאוימת מהענק הזה בטווח הארוך".

מה אתם חושבים על תחום השקעות האימפקט שהולך ומתפתח בעולם?

גילאון: "באירופה יש הסטת כספים משמעותית לתחום הזה. זה תהליך מבורך שיש חברות שבאות עם אג'נדה ומתייחסות יותר ויותר לתחום הזה, שכולל הרבה מאוד גוונים כמו השפעות על הסביבה, חינוך, בריאות ועוד. המגמה הזאת תהיה מאוד מאוד משמעותית בעולם ב-2020 ובכלל בשנים הקרובות. אפשר למצוא ולהשקיע בחברות שיכולות לרשום רווחים גדולים מהמגמה של מעבר להשקעות אימפקט. בארץ, כמובן, שזה פחות משמעותי כי אנחנו בפיגור ביחס לעולם בתחומי האימפקט, וגם בהשקעות".

מנה קליל: "אצלנו במשרד מישהו הכניס למגירות צילומים של גרטה טונברג. כל פעם כשפותחים את המגירה להוציא ולהשתמש בכלים חד פעמיים התמונה שלה קופצת, אז עכשיו אנחנו הפסקנו להשתמש בכלים חד פעמיים כמעט לגמרי". 

עוד כתבות

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?