גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חלופה אמיתית לדירה? יו"ר מגוריט בטוח שכדאי לכם לגור בשכירות ולא מתנצל על ביצועי החסר של המניה

ארז רוזנבוך, יו"ר קרן מגוריט, לא מתנצל על ביצועי החסר של מניית החברה: "אנו עושים מה שאמרנו שנעשה, ועד היום אף משקיע לא בא אלינו בטענות. קונים כמויות של דירות בהנחה משמעותית ומשכירים אותן בשיעורי תפוסה גבוהים" ● "אנחנו כאן כדי לשנות את שוק השכירות בארץ, לעשות מהפכה. חוויית השכירות יכולה להיות טובה"

פרויקט של מגוריט / צילום: מצגת החברה
פרויקט של מגוריט / צילום: מצגת החברה

שנת 2019 בבורסה בת"א הוכתרה כבר כ"שנת הנדל"ן", עם קפיצה של כ-75% במדד הנדל"ן, בתמיכת עליות דו ותלת-ספרתיות ברבות ממניותיהן של החברות הפועלות בענף, גם בתחום המגורים וגם בתחום המניב. זאת, בעיקר על רקע שיעורי הריבית הנמוכים, התומכים בהתרחבות פעילותן של החברות ובתוצאות כספיות חיוביות.

בתת-הסקטור של קרנות הריט המקומיות, בלטה מניית ריט 1 עם עלייה של 55% לשווי של כ-3.7 מיליארד שקל ואילו מניית קרן סלע קפיטל, הקטנה יותר (שווי שוק של כ-2 מיליארד שקל) התקדמה בכ-84%. לעומתן, קרן מגוריט אכזבה את המשקיעים עם ירידה של 6% ב-2019. מניית הקרן רשמה ירידה של כ-20% מאז החלה להיסחר בבורסה בשנת 2016, ושוויה של הקרן בבורסה עומד כיום על כ-730 מיליון שקל.

"לא כולם רוצים להשקיע מיליון שקל בקירות"

את ארז רוזנבוך, יו"ר מגוריט ומייסד הקרן, הביצועים החלשים של המניה בבורסה בשנה האחרונה לא מטרידים במיוחד. "אנחנו עושים מה שאמרנו שנעשה, ועד היום אף משקיע לא בא אלינו בטענות. אנחנו קונים כמויות של דירות בהנחה מאוד משמעותית, משכירים את הדירות שלנו בשיעורי תפוסה מאוד מאוד גבוהים, ומצליחים לגייס הון בעלות מאוד נמוכה. המודל העסקי שלנו עובד מאוד יפה. לכל קרן לוקח זמן עד שהיא מתחילה להשקיע ולאחר מכן עד שההשקעות מתחילות להניב פירות. זה מאוד בולט בקרנות הריט למגורים בעולם", אומר רוזנבוך בריאיון ל"גלובס".

מה הסיבה לכך?

"קרנות ריט למשרדים או מסחר רוכשות בדרך-כלל פרויקטים מוכנים, ואז הן מניבות מהיום הראשון כמעט. אצלנו, בהרבה פרויקטים שרק נבנים בימים אלה, ייקח זמן עד שנראה את הפירות. אבל בינתיים, אנחנו עושים בדיוק מה שאמרנו שנעשה. אני לא יכול לשלוט במחיר המניה".

עד היום השקיעה מגוריט או זכתה במכרזים ב-15 פרויקטים במרכז הארץ (ת"א, הרצליה, פ"ת, ר"ג, ירושלים, ראשון לציון ועוד). בסך-הכול התקשרה הקרן בעסקאות לרכישה וייזום של כ-1,100 יחידות דיור, ביניהם ארבעה מכרזים של "דירה להשכיר" להקמת כ-510 דירות (בשיתוף עם קבוצת מנרב). לקרן יש היום כ-300 דירות מאוכלסות והשאר בשלבי ייזום שונים.

מה הערך המוסף שלכם? גם אני יכול לצורך העניין לגייס מאות מיליוני שקלים וללכת לקנות דירות בכמויות גדולות באזורי ביקוש, בהנחה כזו או אחרת, ולאחר מכן להשכיר אותן.

"אולי זה נראה פשוט, אבל לא כל אחד יכול לעשות את זה. מאוד קשה היום להקים קרנות ריט למגורים בישראל. הלוואי ויהיו עוד. כוח קנייה הוא גורם מאוד משמעותי ויאפשר לנו להשיג תשואות גבוהות יחסית לעומת השוק הרחב. בנוסף, פיתחנו מודל שכירות ייחודי".

על מה המודל שלכם מבוסס?

"92% מחוזי השכירות בארץ הם לשנה או שנתיים. אצלנו כל חוזי השכירות הם לחמש שנים לפחות. לשוכרים יש זכות לעזוב אחרי שנה, מתי שהם רוצים, ללא קנס, אבל בהתראה של שלושה חודשים. בשנתיים הראשונות שכר הדירה קבוע וצמוד למדד ולאחר מכן הוא עולה בשיעור מתון מאוד, תלוי בפרויקט. אחרי חמש שנים השוכר יכול להישאר בדירה או לעזוב, יש לו זכות ראשונים בדירה. אני חושב שאנחנו מציבים כעת חלופה אמיתית למי שמתלבט אם לקנות דירה או לגור בשכירות לטווח ארוך".

בשיעורי הריבית הנמוכים היום, לא עדיף לקנות דירה למי שיש די הון עצמי?

"לא בטוח. יש עוד שיקולים, כמו למשל אנשים שרוצים להיות גמישים ולעבור דירות כל כמה שנים. או לעשות משהו אחר עם הכסף שלהם. לא כל אחד רוצה לקחת מיליון שקל או יותר ולהשקיע בקירות. יכול להיות גם שמי שיש לו את ההון העצמי, רוצה להשקיע אותו בנדל"ן באירופה או בארה"ב ולהשיג תשואה גבוהה יותר, ובמקביל לגור כאן בשכירות".

פרויקטים אחרונים של מגוריט

מקצצים את דמי הניהול

מגוריט, שאותה מובילים עו"ד רוזנבוך והמנכ"ל מתי דב (שניהל בעבר את אזורים), עוסקת כאמור ברכישה והשכרה של יחידות דיור למגורים. את הקרן הקימו בתחילת 2016 רוזנבוך ביחד עם עו"ד חיים ויספיש. השניים מחזיקים 32% ו-11% ממניות חברת הניהול של הקרן, בהתאמה.

הקרן הצטרפה לבורסה בספטמבר 2016, לאחר שגייסה כ-240 מיליון שקל - כ-60 מיליון שקל מתוכם בהנפקת המניות הראשונית. כספי ההנפקה הצטרפו לכ-180 מיליון שקל שגויסו עוד קודם לכן מארבעה גופים - חברה קדישא וקרן אלמנות ויתומים, שהשקיעו יחד כ-100 מיליון שקל, וקק"ל ואקסלנס שהשקיעו כ-40 מיליון שקל כל אחת. בהמשך ביצעה הקרן גיוסים נוספים, כך שסך הגיוסים שלה במניות ובאג"ח בבורסה עד היום מסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל, כולל גיוס של כ-400 מיליון שקל בנובמבר האחרון בהנפקה פרטית של מניות למשקיעים מוסדיים.

חברת הניהול של מגוריט גובה דמי ניהול של 0.85% מהכסף שגויס. לאור התשואה השלילית של המניה מאז שהנפקתם, כולל בשנה האחרונה, יש לדעתך מקום להוריד את דמי הניהול שאתם מקבלים?

"בהחלט. החל מ-1 בינואר הורדנו 2 מיליון שקל מתוך דמי ניהול של 8.5 מיליון שקל, שזה מאוד משמעותי. בנוסף, אנחנו לא לוקחים בכלל דמי ניהול על ה-400 מיליון שקל האחרונים שגייסנו, עד שהכסף הזה לא יושקע. במקביל, אני עובד בימים אלה על מודל חדש לחברת הניהול. זה לא פשוט, כי יש הרבה מאוד גורמים שמעורבים בזה, כולל גופים מוסדיים שאני מתייעץ איתם לגבי מודל הניהול החדש. דמי הניהול חייבים להיות הוגנים וסבירים. אם המאזן יגיע ל-10 מיליארד שקל, אני לא אקח דמי ניהול של 100 מיליון שקל וגם לא 50 מיליון שקל".

בעלי המניות המרכזיים בקרן כיום הם כלל ביטוח (9.8%), מנורה (9.5%), והפניקס עם החזקה של כ-7% (שלושתן עבור קופות הגמל שהן מנהלות). חברה קדישא וקרן אלמנות ויתומים מחזיקים ביחד כ-5% ובית ההשקעות אקסלנס כ-4.5% מההון.

"מחירי הדיור במרכז ימשיכו לעלות"

מאז גיוס ההון האחרון העלתה מגוריט הילוך בהשקעותיה וחתמה על מספר הסכמים גדולים: שני הסכמי אופציה לרכישת 110 דירות בפרויקט "אפר האוס" של גינדי החזקות בשכונת יד אליהו בת"א תמורת 268 מיליון שקל, והסכם לרכישת 21 דירות שמצויות בשלבי בנייה מתקדמים בפרויקט בשכונת הדר יוסף בת"א של קבוצת גבאי בכ-57 מיליון שקל.

בתחילת השבוע הודיעה מגוריט כי התקשרה בהסכם לרכישת שני בניינים הכוללים 117 דירות ושטח מסחרי, שעתידים להיבנות ל-יד"י מנרב בשדרות ירושלים ביפו בכ-256 מיליון שקל וכן בהסכם נוסף לרכישת 25 דירות בפרויקט שמקימה חברת מצלאווי בקריית אונו, שנמצאות בשלב בנייה ראשוני ותמורתן תשלם הקרן 55 מיליון שקל.

לדברי רוזנבוך, "המדינה מתפתחת וגדלה בקצב אדיר וכל הסימנים מצביעים על כך שמחירי הדירות באזורי הביקוש במרכז ימשיכו לעלות בשנים הקרובות. זו לא תחזית שלי, אלא של כל המומחים כמעט. במשך הרבה מאוד שנים מנסים להגדיל כאן את היצע הדירות ולא מצליחים מכל מיני סיבות. עובדים קשה ולא מצליחים".

באיזה אזורים אתם מחפשים דירות?

"בעיקרון בכל הארץ, אבל יש לנו פרמטרים שונים לפיהם אנחנו בודקים את האפשרות. הפרמטר הראשון זה שיעורי התפוסה. פרמטר נוסף זה שיעור ההנחה שאני מקבל ברכישת הדירות. אנחנו בודקים היום עשרות פרויקטים בארץ".

בדירות שכבר מושכרות, מה התשואה שאתם משיגים?

"3% עד 3.5% - תלוי בפרויקט. אבל אם אתה מכניס לחישוב את עלויות הגיוס הזולות שלנו, מינוף של כ-80% שמותר לנו על פי חוק והעלייה הצפויה במחירי הדירות, הפוטנציאל של הקרן הוא תשואה דו-ספרתית לשנה בטווח הארוך".

"לרתום את המוסדיים לשוק ההשכרה"

לדברי רוזנבוך, "אנחנו כאן כדי לשנות את שוק השכירות בארץ. לעשות מהפכה. חוויית השכירות יכולה להיות טובה. אין סיבה שהיא תהיה רעה. לא חייבת להיות ריצה ולחץ של זוגות צעירים בשנות ה-20 שלהם לקנות דירה. צריך להכניס את המוסדיים לשוק בצורה מסודרת ולקדם חוזים לטווח ארוך".

נראה שהמדינה לא מקדמת מספיק את הנושא.

"נכון. לדעתי צריך להיות שוק להשכרה שירתום אליו את המשקיעים המוסדיים. אנחנו צריכים להוכיח למוסדיים שההשקעה שלהם נכונה ותוכיח את עצמה. אם זה יקרה, הם ירצו להזרים כספים נוספים והשוק הזה יתרחב. גיוס ההון האחרון של כ-400 מיליון שקל מאפשר לי לרכוש דירות בכ-2 מיליארד שקל, אם אנחנו נרצה לגייס כספים באג"ח. המדינה, באמצעות חברת דירה להשכיר, רוצה להגיע לכמות של כעשרת אלפי דירות לשכירות כל שנה. אפשר להרים את זה, אבל רק באמצעות שיתוף משקיעים המוסדיים".

"לפי הערכות", אומר רוזנבוך, "יש היום בישראל כ-600 אלף דירות להשכרה, המוחזקות בידי מאות אלפי בעלים. מדובר בשוק מפוזר מאוד המורכב מסוגים ורבדים שונים של משכירים. אנחנו מאמינים שככל שנורמת השכירות בארץ תשתפר, נראה בשוק סטנדרט של דירות איכותיות, מתוחזקות ומטופלות היטב, עם חוזה שכירות ארוך טווח, בלי חשש שבעל הבית יחליט פתאום לגרש את השוכרים, או ירע את תנאי השכירות שלהם. זה נהוג בכל העולם ואין סיבה שזה לא יהיה כך גם בארץ". 

פרויקט של מגוריט / צילום: מצגת החברה

המשקיע האקטיביסט שכופף את בעלי חברת הנדל"ן 

לצד ניהולה של קרן מגוריט, פועל ארז רוזנבוך כמשקיע אקטיביסט בשוק ההון, באמצעות חברת אתו בה הוא מחזיק עם שותפו תומר חפץ. אתו ניסתה להוביל בעבר, כמשקיע מיעוט, מהלכים בחברות תפרון וטכנופלס ובתחילת 2019 רשמה ניצחון מרשים על בעלי השליטה בחברת הנדל"ן הוותיקה צבי צרפתי ובניו. זאת, לאחר מאבק שניהלה במשך יותר משנתיים כנגד תשלומי העתק שהעבירה צרפתי כשכר לבני המשפחה השולטת (צבי צרפתי ושני בניו, משה ורפי, המועסקים בחברה כמנכ"לים משותפים).

בסופו של דבר הגיעו הצדדים להסכם פשרה בתביעה נגזרת אשר הגישה אתו ביולי 2016, במסגרתה סוכם כי צבי צרפתי ימשיך לכהן כיו"ר החברה עד 14 בנובמבר 2020 (רטרואקטיבית מנובמבר 2017), אולם לא יקבל תמורה כספית כלשהי, למעט רכב וטלפון סלולרי על חשבון החברה.

עוד סוכם כי צרפתי תפרסם הצעת רכש לכ-5% ממניותיה במחיר של 11 שקל למניה (פרמיה של כ-30% על מחיר השוק), אשר תופנה לבעלי המניות מקרב המיעוט. נוסף על כך, החברה התחייבה לחלק דיבידנד בהיקף מצטבר של כ-20 מיליון שקל בשנים 2019-2021, בכפוף להתחייבויותיה לבעלי האג"ח שלה.

במקביל, צרפתי רכש מידי אתו של רוזנבוך וחפץ כ-3% ממניות החברה שהחזיקה בפרמיה של 75% על מחיר השוק באותו זמן - ובסכום כולל של כ-7 מיליון שקל. מאז, אגב, הכפילה מניית צרפתי את ערכה למחיר נוכחי של כ-16 שקל. 

עוד כתבות

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock

פתיחת מסחר אדומה באירופה; השקל מתייצב מול הדולר

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על 88 דולר ● מחיר הזהב בשיא של כל הזמנים

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו