גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

COVID-19 משנה את סביבת העבודה והרבה יותר מזה

מה הקשר בין הוריקן SANDY, חברת אמדוקס וחברת הראל? לאן הולך שוק העבודה? איך יכול להראות הלו"ז השבועי שלנו ומה יגרום לנו להרגיש נוח במציאות החדשה? העולם כמעט עצר כעת מלכת, זה הזמן לעשות RESET ולשנות דפוסים והרגלי חשיבה בארגונים

צילום: depositphotos
צילום: depositphotos

הכתבה בשיתוף חברת אינובייט - Innovate

זו לבטח אחת התקופות היותר מורכבות שאנו חווים, כזו שבראי ההיסטוריה תהפוך אולי לאחת המשמעותיות במאה השנים האחרונות. היא מציבה בפנינו אתגרים רבים במגוון רחב של תחומים, היא הופכת הרבה מאוד דברים מוכרים וידועים - לשונים ואחרים. ייקח כנראה זמן רב על מנת שנוכל להבין את גודל ההשפעה ואת השינוי שעומד בפתח. אולם, כבר עכשיו אנו למדים, שבכל הקשור לסביבות עבודה וירוס הקורונה גרם לחשיבה מחודשת באשר לעבודה משותפת. בנוסף לשינוי הפיזי המתבקש, הוא מייצר כעת גם צורך של שינוי והתאמה תרבותית-פילוסופית של ארגונים. שינוי כזה שמתוקף אורך התקופה מעלה תהיות עד כמה זמני הוא יהיה.

לסביבת העבודה הפיזית חשיבות רבה עבור העובדים. על פי סקר של ענק חיפוש העבודה האמריקאי GLASSDOOR מעל ל-75% מן העובדים, בוחרים במקום העבודה שלהם על פי סביבת העבודה, והתרבות הארגונית בו. קרוב ל-50% אפילו ציינו את חשיבות הפרמטר הזה יותר מגובה השכר. סביבת העבודה היא המקום בו נוצרת התרבות הארגונית, מקום של חיבור, יצירת אמון ושיתוף פעולה הדדי. ועכשיו, כשאנו ניצבים בפני אתגר הקורונה, סביבת העבודה הזו מקבלת תפנית משמעותית. בזמן שרובנו נאלצים לעבור לעבודה מהבית, התפנית הזו דורשת מהתרבות הארגונית לגלות גמישות ותשומת לב רבה.

לשינוי הפיזי משמעות מהותית, ויש להקפיד על מספר דגשים על מנת להפוך את העבודה מהבית למיטבית. אבל בטרם אנחנו יורדים לרזולוציות של ביצוע אופטימלי, נחזור מעט לאחור בזמן לבחון את השינוי בהיבט רחב יותר. אולי עדיף לנו לבחון מחדש הרבה מאוד אלמנטים שהושרשו בנו במהלך שנים רבות של עשייה יצרנית ואינטנסיבית לפני שאנו רצים קדימה עם המוכר והידוע לנו.

להצצה למשרדים רבים וסביבות עבודה שבוצעו ע"י אינובייט - Innovate הקליקו כאן >>

נניח לרגע את מסכת הקורונה בצד ונקפוץ אחורה בזמן לשנת 2012. באותה השנה, סופת ההוריקן SANDY, הכתה בעוצמה בחופה המזרחי של ארה"ב. זו הייתה הסופה ההרסנית ביותר, כשמבחינת נזק לרכוש היא השנייה בהיסטוריה, עם נזק של 75 מיליארד דולר. התמודדותם של ארגונים בארה"ב באותה התקופה עם נזקי הסופה, הובילה להרבה תובנות ומסקנות שנכונות יותר מתמיד גם היום. מגזין TIME האמריקאי, במספר כתבות עומק שביצע באותה התקופה, מסמן לכולנו זרקור גדול - סוג של דרך להתמודדות נכונה בסביבה דינמית ומשתנה.

באותם ימים, בעקבות התחזקות הסערה, בוטלו כ-14 אלף טיסות מרחבי העולם אל ניו יורק והרכבת התחתית של העיר הוצפה בחלק מהתחנות והושבתה. המסחר הופסק בבורסות בניו יורק וכ-8 מיליוני אנשים ב-11 מדינות בחוף המזרחי של ארצות הברית נותקו מאספקת חשמל, בשל קריסת עמודי חשמל והשבתה של תחנת כוח. כמו כן, נפגעו מספר ספינות נוסעים אשר שהו באוקיינוס באזור הסופה, ומספר ספינות, בהן מכלית ענק, הושלכו אל היבשה.

צילום: depositphotos

SLOW WORK - לעבור מכמות לאיכות בביצוע משימות

אולי אחד המונחים שהכי הושרשו בעת ההתמודדות ההיא הוא המונח - SLOW WORK. מכירים את זה שאחרי חופשה מרגיעה במיוחד אתם מרגישים בבת אחת שינוי קיצוני? שינוי בין ה-MOOD הרגוע, האיטי בו אתם פועלים באווירת החופש שלכם, הרחוקה כל כך מהמולת המשרד, לבין היומיום המהיר והתזזיתי. זה אולי ישמע בהתחלה קצת מוזר, אבל אם כולנו נוכל לאמץ קצב קצת אחר לחיים שלנו, נוכל להרוויח פעמיים. ראשית, שדרוג משמעותי לחיים האישיים שלנו. אבל לא פחות חשוב מכך, תאמינו או לא שדרוג משמעותי אפילו יותר לתוצרת המקצועית שלנו. תחשבו על זה (ותחשבו לאט) - SLOW WORK.

אז מה זה בעצם SLOW WORK? המשמעות הבסיסית היא לשנות הרגלים ודפוסי חשיבה ולעבור ממהירות וכמות ביצוע משימות, למונחים של יעילות, גמישות ואיכות. זה אולי נשמע פילוסופי מדי, אבל זה ממש לא.

הנורמה המקובלת לפיה יש להגיע למקום כלשהו מסוים ויחיד על מנת לעבוד נשברה והועלו תהיות רבות - באשר לזמן ולאנרגיה המושקעים בהגעה הפיזית לעבודה - רכבות, אוטובוסים, רכבים פרטיים? אולי אפשר לחסוך קצת מזה.

פתחנו וציינו קודם את החשיבות של מקום העבודה הפיזי לעובדים, כקריטריון לבחירת מקום עבודה, כמו גם עובדת היות מקום העבודה קרקע פוריה לשיתופי פעולה. יתרה מכך, מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, הצביעו על העובדה שדור המילניום מעדיף לעבוד במשרד ולא מהבית.

ולכן נראה שהכיוון הנכון ביותר - עובר איפשהו באמצע. הוא מסמן גמישות כערך מרכזי, והוא מעביר למעשה את המושכות והעצמאות אל העובדים עצמם. במונחים של איך, מתי ואיפה הם מבצעים את העבודה שלהם. העיקרון הוא לתגמל ולתת לעובדים חופש פעולה על בסיס ביצוע העבודה עצמה, ולא על בסיס מונחים של איפה בוצעה וכמה מהר.

צילום: depositphotos

ROWE - לאפשר גמישות ולהימדד לפי תוצאות

אם יש משהו שניתן להסיק מההתמודדות עם הוריקן SANDY לימי קורונה, הוא ההתייחסות למצב שנכפה עלינו כעת כאל מעין Reset - סוג של איפוס וכוונון מחדש של הארגון והתרבות הארגונית שלו. המשמעות היא להוריד רגל מהגז, 

לעצור את הטייס האוטומטי, ולשנות משוואות ארגוניות מוכרות. אחד הביטויים המרכזיים לכך, הוא העברת יותר שליטה לעובדים על המטלות שלהם.

להצצה למשרדים רבים וסביבות עבודה שבוצעו ע"י אינובייט - Innovate הקליקו כאן >>

האיפוס הזה, מדגיש מגזין TIME, הביא עמו בתקופת הוריקן SANDY לפרספקטיבות חדשות בארגונים, בשילוב אנרגיות רעננות וחשיבה יצירתית. תארו לעצמכם להיכנס לעבודה ביום ראשון בשעה 14:00 אחרי בילוי עם המשפחה שלך. רק מעטים מחברי הצוות שלכם נמצאים בשולחן העבודה שלהם, ואף אחד לא שואל איפה הייתם או למה אתם מאחרים.

אתם זוכים לסביבת עבודה שקטה המאפשרת ריכוז, ומצליחים להיות ממוקדים בצורה אינטנסיבית עד 8 בערב, ואז עוזבים את המשרד. למחרת קבעתם פגישה עם קולגה לעבודה בבית הקפה השכונתי כדי לסיים את הפרויקט שהתחלתם היום, ולאחר שתעמדו בתאריך היעד שלו, תצאו הביתה לשארית השבוע.... חלום?

Results-only work environments (ROWE), היא אסטרטגיית ניהול משאבי אנוש שנוצרה על ידי ג'ודי תומפסון וקאלי רסלר, מייסדים של חברת ייעוץ גדולה שפרסמו את גישתם בספר "Why Work Sucks and How to Fix it".

לפי גישה זו, חברי הצוות נמדדים לפי הביצועים שלהם, תוצאותיהם או תפוקתם ולא לפי נוכחות במשרד או מספר שעות העבודה. המנהלים מעניקים להם אוטונומיה מלאה על הפרויקטים שלהם, ומאפשרים את החופש לבחור מתי ואיך הם יעמדו ביעדים.

לגמישות וההאטה המחשבתית הזו, יתרון משמעותי נוסף. היא מאפשרת ניהול והתאוששות יעילים, והתאמה למצבי משבר בארגון. היא מאפשרת ניהול משברים ושינויים בצורה מבוקרת ונכונה, היא מעניקה אופציה לעובדים בפרט ולארגון ככלל, להתאים את עצמם להפרעות ושינויים שנכפים עליהם מכל סיבה שהיא. הטמעת שינוי שכזה אינה מתרחשת ביום בהיר אחד, אבל אולי ההפוגה שנכפתה עכשיו היא זמן טוב עבור מחלקות ה-IT ומשאבי האנוש, ליצירת סט כלים והנחיות לעובדים לביצוע השינוי ההדרגתי, ומעבר לגישה של 'השגת יותר תוצאות' במקום 'יותר שעות עבודה'.

מחקרים שבוצעו בקרב ארגונים שאמצו את הגישה, מצאו כי חל שיפור משמעותי בבריאות הכללית של העובדים מבחינה פיזית ונפשית, ובהתאמה ישירה לכך, התוצרת היצרנית זכתה ל"בוסט" רציני בכמות ובאיכות. כבר היום ברור, שמעסיקים שמאפשרים לעובדים גמישות כזו, מרוויחים נאמנות גבוהה מעובדיהם ומצליחים למגנט ולשמר טאלנטים, וכך גם בונים מיתוג מעסיק טוב יותר.

בתחילת נובמבר האחרון ערכו בלינקדאין סקר, שכלל 2,000 משתתפים (מעסיקים ועובדים), וממנו עלה שכמעט 50% מהאמריקאים עובדים מהבית כדבר שבשגרה. על פי סקר אחר, שנערך באתר ,Indeed עלה כי 41% מהעובדים עובדים מהבית לפחות יום אחד בשבוע, וכי 20% עובדים מהבית כמעט בכל ימות השבוע.

חברת אמדוקס היתה חלוצה בתחום בארץ, בכך שאפשרה לעובדים לבחור לעבוד יום אחד מהבית. המהלך בוצע בשלבים במהלך השנים האחרונות, וממש בתחילת פברואר האחרון יצאה החברה ביוזמה חדשה המכונה 'Teleworking', אשר תחול על כמעט כל 30,000 עובדי ענקית התוכנה בארץ ובעולם. זהו שלב בדרך לשיפור האיזון בין חיי העבודה שלך והפנאי, שאנחנו יודעים שחשוב לך, תוך התמקדות במתן תוצאות עסקיות. כך נכתב בהודעה שנשלחה לעובדים. כמוה, גם חברות הייטק נוספות מאפשרות תחת מטריית ההטבות והתנאים המוצעים לעובד - לעבוד יום אחד לבחירתם מהבית.

אירועי הוריקן SANDY, אם כן, היוו צומת דרכים משמעותית לקביעת סדר עדיפויות שונה בחיים המקצועיים, כמו גם לשינויים תרבותיים פנים ארגוניים. מעניין יהיה לבחון בעוד זמן מה מהיום, את התמודדותם של ארגונים עם משבר הקורונה, וכמה מהם אכן נצלו את ההפוגה הכפויה לאימוץ וביצוע שינוי דומה.

צילום: depositphotos

Furthermore - האם שבוע העבודה המקוצר בדרך?

יתכן שהיחד המשפחתי בו אנו מורגלים כרגע, החזרה לשהות בבית, וההבנה שהכל רץ מהר מידי סביבנו, אולי בכלל ייקח את שוק העבודה שלב אחד קדימה בדיון המעסיק כלכלנים ופילוסופים זה זמן רב, באשר לקיצור שבוע העבודה. החברה המסחרית הראשונה שקיצצה את שבוע העבודה משישה ימים לחמישה היתה יצרנית המכוניות האמריקאית פורד, שב-1926 אימצה שבוע עבודה בן 40 שעות. בשנים האחרונות התקצר שבוע העבודה במרבית מדינות OECD, וישנה חשיבה מואצת באשר למידת האיזון הנדרשת בין עבודה לחיים האישיים.

מחקרים וניסויים רבים שביצעו חברות ומדינות לאורך השנים, הובילו למסקנה, כי שבוע עבודה בן ארבעה ימים או יום עבודה בן שש שעות מביא למורל גבוה, נאמנות גבוהה, עלייה בפרודוקטיביות וירידה בהוצאות התפעוליות של החברה. ובסה"כ יכול להפוך אותנו למאושרים יותר, ולצמצם את העלויות של טיפול בילדים במשרה מלאה.

והנה לכם עובדים מרוצים ובריאים יותר ומעסיקים החוסכים בזמן ובכסף לצד עלייה בתפוקה ובפרודוקטיביות.

חברת הביטוח הוותיקה 'הראל' הודיעה ממש בדצמבר האחרון, על יציאה לפיילוט בו תאפשר לעובדים שלה לקצר את שבוע העבודה לארבעה ימים. בהראל מסבירים כי המהלך נועד לסייע ביצירת איזון של חיי עבודה/משפחה ולאפשר למי שחפץ בכך, לצאת ללימודים מתקדמים. העובדים יוכלו בכל שלב לסגת ולחזור למודל הקודם. הצלחת המהלך, תהווה גם צעד טוב לשורת הרווח, שכן יוריד את הוצאות השכר בהתאם.

צילום: depositphotos

BOTTOM LINE - כך נשדרג את העבודה הווירטואלית

ייקח זמן רב, אם בכלל, עד שניצני שינויים ארגוניים (אם ננקטו כאלה) יופיעו מעל פני הקרקע. בפועל בימים אלה, מרבית הארגונים בישראל ובכלל בעולם העבודה, עובדים כעת מהבית. מכון המחקר של משרד האדריכלים המוביל Gensler, פרסם בימים האחרונים סיכום של מספר בכירים בארגונים, אשר ריכזו את הדגשים העיקריים לשיפור ושדרוג העבודה הווירטואלית המשותפת מהבית, ואיך בתוך הריחוק הזה שומרים על תרבות וקהילה:

  • אינטראקציה בווידאו - אם לא נפגשים בבוקר במקום העבודה, פותחים את הבוקר בשיחת וידאו משותפת, בה כל אחד משתף בפעילות היומית הצפויה לו. כשלאחר מכן, החלטות ועיקרי דברים שנאמרו מועברים בתפוצת מייל לכל שאר העובדים.

  • שומרים על קשר - חשוב להקפיד ולשמור על קשרים אישיים. את המילה הטובה והדרישה בשלום הקולגה, ליד מכונת הקפה או בארוחת צהריים, מומלץ להעביר גם למדיה הדיגיטלית. לא רק אימיילים וווידאו עסקיים - אפשר ורצוי גם ווטסאפים לשמירה על קשר אישי.

  • היצירתיות כחשובה מכל - כולנו מכירים את הלוח המחיק או את פינת הישיבה הלא פורמלית, בהן נוצרים בספונטניות סיעורי מוחות עם רעיונות פורצי דרך. יש לשמר את סיעורי המוחות האלה גם בפן הווירטואלי ע"י מציאת זירה או כלי דיגיטלי אשר מעודדים יצירתיות, או שוב לחזור אל מסך הווידאו המשותף, הפעם לשיחה פחות פורמלית ויותר מעוררת השראה.

  • רק בריאות - לעבודה ממושכת בסביבות דיגיטליות משתנות, יכולה להיות השפעה שלילית על איכות החיים שלנו. שלא כמו במקום העבודה הפיזי, בו יש לנו הפסקות יזומות, הרבה פעמים בעבודה מהבית - ההפסקות הללו נשכחות. יש להקפיד על ביצוע הפסקות במהלך יום העבודה, כמו גם על ביצוע הפרדה מסביבת העבודה בבית לסביבה הפרטית הביתית.

  • תהיו אתם - בעולם הלא דיגיטלי, העובדים יכולים לשתף בתחושותיהם ולהביע רעיונות, רגשות ותחושות. כעת כשהעבודה כולה מבוצעת בסביבה דיגיטלית, חשוב להקפיד על יצירת אפשרות להמשך הבעה עצמית של כל אחד מן העובדים. שיתוף בהצלחה בביצוע משימה כלשהי, ואמירת מילה טובה ופרגון מן הצד השני, חשובים מאוד לכולנו. אולי בימים אלו אף יותר מתמיד.

  • פתיחות וחדשנות - ההסתגלות לסביבה השונה, תוביל לרוב ליצירת רעיונות חדשים ואינטראקציות חדשות בין העובדים בארגון. על הארגון לפתח את היצירתיות והחדשנות הזו, ולנסות לזהות ולפצח את סגנון העבודה מרחוק היעיל והמתאים לו ולעובדים. ארגונים שיהיו פתוחים לאימוץ חדשנות, ויזהו את ההזדמנויות הצצות במהלך האינטראקציות החדשות שנוצרות, יוכלו להרוויח מכך רבות בעתיד.

לקריאת כתבות נוספות בבלוג אינובייט - Innovate לחצו>>

* כותבת המאמר: רותי פוגל מיזן 

**הכתבה הינה מטעם חברת אינובייט - Innovate, המובילה מזה שני עשורים את תחום מוצרי הגמר לעיצוב משרדים ומעניקה ללקוחותיה ידע מקצועי וניסיון רב, לצד מעטפת פתרונות מיטבית

עוד כתבות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

מדד S&P 500 סגר את הרבעון הטוב ביותר שלו מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"