גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התפוצצה הפשרה: שטייף סירבה להצעת ביהמ"ש לפצות את זהבי ב-200 אלף שקל ולהתנצל

במסגרת הדיון בערעור על החלטת בימ"ש השלום בתביעת לשון הרע של נתן זהבי נגד הדס שטייף, שופטת המחוזי יהודית שבח הציעה כי שטייף תשלם לזהבי 200 אלף שקל, במקום 390 אלף שקל שהושתו עליה בבימ"ש השלום, וכי תתנצל בפניו - אך שטייף סירבה

הדס שטייף, נתן זהבי / צילום: יונתן בלום, תמר מצפי
הדס שטייף, נתן זהבי / צילום: יונתן בלום, תמר מצפי

בבית המשפט המחוזי בתל-אביב נדון היום (ה') הערעור שהגישה הדס שטייף באמצעות פרקליטות המדינה על החלטת בית משפט השלום במסגרת תביעת הדיבה שהגיש נגדה נתן זהבי.

סגנית נשיא בית המשפט המחוזי, השופטת יהודית שבח, דחקה בצדדים להגיע להסדר פשרה, תוך שהיא מבהירה כי לא עומדת לשטייף הגנת תום-הלב בפרסומים, אולם ייתכן כי תעמוד לה הגנת "אמת דיברתי" לגבי גרעין הסיפור בכמה מן הפרסומים.

השופטת שבח הציעה כי שטייף תשלם 200 אלף שקל, במקום 390 אלף שקל שהושתו עליה בבית המשפט השלום, וכי שטייף תבהיר כי היא "מצרה על כשלים שנפלו באופן התחקיר והדיווח ומתנצלת בפני המשיב (זהבי, א"ג) על כך".

לצד זאת הציע בית המשפט כי זהבי "מצדו יביע צער והתנצלות בפני העדות שהעידו בבית משפט קמא, משהוא קשוב לדבריהם ומכבד את כאבן".

ל"גלובס" נודע כי זהבי, באמצעות עורך דינו ליאור אפשטיין, הסכים למתווה המוצע, אולם שטייף סירבה ואמרה בסיום הדיון בבית המשפט כי כלל לא טעתה בתחקיר.

את שטייף ייצגו בערעור עורכי הדין ניר גנצ'רסקי וליאת גור מהמחלקה הביטחונית בפרקליטות המדינה, לצד היועצת המשפטית של גלי צה"ל, עו"ד מאיה בלומנפלד, ועו"ד דורון נגרין מהלשכה המשפטית של משרד הביטחון וכן עו"ד רוני אלוני-סדובניק. כמו כן, היועצת המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית הגיעה גם היא לתמוך בערעור של שטייף.

את זהבי ייצגו בדיון עורכי הדין ליאור אפשטיין, מאיר אבו ומאור זינגר.

כזכור, שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, אושרי פרנקל-פרוסט, קיבלה לפני כשנה את תביעת לשון הרע שהגיש זהבי נגד שטייף, בעקבות 13 פרסומים של שטייף שבהם היא טענה כי זהבי הטריד מינית נשים במקרים שונים.

"קמפיין ME TOO והעלאת המודעות לתופעת ההטרדות המיניות הם חשובים וראויים, אך דווקא לאור הקמפיין ו'רוח התקופה', על עיתונאי ותיק ומקצועי לבדוק היטב כל ידיעה שמגיעה אליו בנושא זה. הדס שטייף לא פעלה כעיתונאית סבירה ואחראית" - כך לדברי השופטת פרנקל-פרוסט.

זהבי תבע במקור 1.8 מיליון שקל, והשופטת פסקה כי שטייף תפצה אותו ב-390 אלף שקל.

לאחר מתן פסק הדין צייצה שטייף בטוויטר: "לכל המלעיזים והשמחים - אני אלחם עד הסוף, כי יש אמת אחת... לקרוא את פסק הדין ולהבין כמה הוא הזוי". עוד צייצה שטייף: "פסק הדין של השופטת הוא סטירה מצלצלת לקמפיין ME TOO. עוד לא נאמרה המילה האחרונה, והצדק יצא לאור". בהמשך כאמור ערערה שטייף על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, באמצעות פרקליטות המדינה. 

13 הפרסומים של שטייף שנדונו בתביעה הציגו את זהבי כמי שביצע הטרדות מיניות בברים בתל-אביב, בהם "השופטים" ו"סטפן בראון", לפני שנים רבות. חלק מהפרסומים חזרו על עצמם מספר פעמים. במשפט העידו 7 נשים על התנהגות זהבי. ואולם השופטת לא השתכנעה מהעדויות כי הפרסומים של שטייף לגבי זהבי היו פרסומי אמת. "שטייף לא הוכיחה את האירועים בנטענים ברף הראייתי הנדרש בהתאם לחומרתם והמיוחס להם", נפסק.

לדברי השופטת, "טרם כל פרסום, שטייף לא ביצעה בדיקה עיתונאית ראויה וסבירה, כמו גם בדיקה עיתונאית קפדנית וזהירה, טרם פרסום מעשים כה חמורים לגבי זהבי, שהוא איש תקשורת מפורסם ומוכר, כאשר עסקינן בטענות כלפי זהבי, אשר ניצבות לטעמי ברף הגבוה ביותר, בכל הקשור להוצאת דיבתו של אדם".

במסגרת הפרסום הראשון והמרכזי של שטייף על זהבי, שבעקבותיו באו שאר הפרסומים שלה, סיפרה שטייף בגלי צה"ל ב-12 בנובמבר 2017 כי טלפנה אליה האישה ק.ש. וטענה כי 15 שנים קודם לכן יצאה עם אחותה ועם חברה לבר "סטפן בראון", וכי זהבי התיישב לידה. לפי הפרסום של שטייף, האישה הוסיפה ואמרה לה כי זהבי החמיא לה ואז התנפל עליה ב"נשיקה צרפתית" בכוח, בניסיון להכניס את לשונו לפיה. לדבריה, היא התנגדה, וזהבי הלך.

אותה אישה, ק.ש., מסרה עדות במשפט, ולפיה "הוא (זהבי) דיבר איתי כמה משפטים, ופתאום הוא פשוט התנפל עליי, תפס ונישק אותי בכוח. ממש הצמיד את השפתיים שלו, ניסה לדחוף את הלשון שלו לתוך הפה שלי...". גם אחותה של ק.ש. העידה על המקרה.

זהבי העיד מנגד כי לא היו דברים מעולם, וטען כי הוא לא יודע מי הן ק.ש. ואחותה והחברה.

שופטת השלום קיבלה את גרסתו של זהבי וכתבה כי "עסקינן בעדות של שתי אחיות ללא עדות חיצונית אובייקטיבית שאינה תלויה, כאשר ניתן היה ליצור קשר בנקל עם החברה שנכחה באירוע ולאמת גרסת האחיות, בדיקה הכרחית שלא נעשתה".

פרסום נוסף של שטייף עסק במקרה של מ.א. שטייף פרסמה בגלי צה"ל ב-15 בנובמבר 2017 כי במהלך בילוי בפאב ה"פרי לנד" בשנת 2000, כשהייתה בת 20, נתן זהבי הטריד מינית את מ.א., ובהמשך היא מצאה את עצמה עירומה במיטתו. "התעלפתי באותם רגעים ולא הייתי שם בהכרה מלאה, והוא פשוט עשה את מה שעשה", תיארה מ.א.

זהבי טען כי הסיפור הזה לא היה ולא נברא. לדבריו, מדובר בבר מסוג "פיק-אפ" שבו באים גברים ונשים לתפוס סטוץ. "בחורה בת 20 שמגיעה בשעת לילה מאוחרת למועדון מהסוג הזה, היא לא באה לקרוא פרקי תהילים", העיד זהבי.

השופטת העדיפה גם כאן את גרסת זהבי על פני גרסתה של שטייף. "גם אם אקבל את טענת שטייף כי מ.א. סיפרה את מה שאירע לה בצורה אמינה ביותר - עדיין אין כל עדות, גם לא של מ.א., שהאירוע כולו היה ללא הסכמתה ו/או שלא רצתה לקיים יחסים עם זהבי, ויודגש כי מדובר באירוע שהתרחש לפני כ-17 שנה", נכתב בפסק הדין.

כאמור, בנובמבר 2017 הגיש זהבי לבית משפט השלום את תביעת לשון הרע נגד שטייף, לאחר שזו פרסמה בגלי צה"ל ובעמוד הפייסבוק שלה שורה של עדויות של נשים שלטענתן הוטרדו מינית או הותקפו מינית על-ידו. התביעה נוגעת, כאמור, ל-13 פרסומים שונים של שטייף - כשבגין כל פרסום דרש זהבי פיצוי בסך של 140 אלף שקל, ובסך-הכול כ-1.8 מיליון שקל. בפסק הדין היום נקבע כי זהבי יקבל פיצוי בסך 30 אלף שקל על כל אחד מהפרסומים ובסך-הכול, כאמור, 390 אלף שקל וכן הוצאות משפט בסך 30 אלף שקל.

בא-כוחו של נתן זהבי, עו"ד ליאור אפשטיין, מסר: "ההתקפה האישית על השופטת אושרי פרנקל-פרוסט מצד גורמים שלא היו במשפט, ואין להם שמץ יושרה לבחון ולבדוק עובדות, מלמדת יותר מכל עד כמה אידאולוגיה, חשובה וראויה ככול שתהיה, מעוורת את חסידיה ומפתחת מחוץ לכל כלל תרבותי ואנושי עיתונאות שהיא עריצות והטלת מורא. במקום תגובתי, נדמה שנכון יותר שיונח לינק לפסק הדין, וכל אדם שליבו וסקרנותו פעילים יוכל לקרוא ולהסיק את מסקנותיו. די לנו בציוצים וצווחות, יש גם תוכן בחיים ומקצועיות ואחריות כלפי בני אדם. עיתונאות היא מקצוע מתיש ומחייב, והכללים שלה ברורים. כך בשוחד, כך בבגידה וכך בעבירות מין שהתרחשו כולם בדמיונה של המפרסמת, שלא טרחה לפעול באופן עיתונאי לפני הפרסומים".

מטעם שטייף נמסר: "העיתונאית הדס שטייף מאמינה בצדקתה ועומדת מאחורי הדברים ששידרה ולכן אינה רואה מקום להתפשר וסומכת על בית המשפט שיקבל את ההחלטה הנכונה". 

עוד כתבות

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס