גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שיעור ביח"צ מהענקיות והאם אנחנו באמת מעצמת פינטק: מה קרה השבוע בהייטק

חברות מנפיקות מוקדם מדי, המנכ"ל שמבין שצריך להיות פרנואיד כדי להצליח והשיעור העסקי שמספקת לנו ג'ויטיונס ● וגם: שי-לי שפיגלמן מ"ישראל דיגיטלית" מסכמת קדנציה ● מה קרה השבוע בהייטק

מדיניות גזענית ובעייתית במערכות זיהוי פנים  / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
מדיניות גזענית ובעייתית במערכות זיהוי פנים / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

חברת סנאפ סיימה את שנת 2014 עם הכנסות של 3 מיליון דולר. קצת יותר משנתיים לאחר מכן הונפקה החברה לפי שווי של 24 מיליארד דולר. ההכנסות שלה זינקו בתוך שנתיים ל-404 מיליון דולר (ב-2016) וגם ב-2017 זינקו ההכנסות שלה בחדות (ב-100%) והסתכמו ב-825 מיליון דולר. זאת צמיחה פנומנלית. מספר העובדים קפץ מ-600 ל-3,200 בתוך ארבע שנים. מדהים, לא? אז זהו ששלוש שנים לאחר ההנפקה, מניית סנאפ  עלתה ב-33% בלבד, כמחצית מהתשואה שהניב מדד נאסד"ק. למעשה, באמצע מרץ עמד מחיר המניה על חצי ממחירה בהנפקה, אך היא זינקה מאז ב-150%.

לקבלת הסיכום השבועי למייל

למה אני כותב את זה כל זה? בגלל שוק ההנפקות. נהוג לומר שחברות נשארות פרטיות זמן ממושך יותר. זה בהחלט נכון, אבל במקביל נוצר עיוות - חברות מגיעות מוקדם מדי להנפקה. מה זה אומר? בואו ניקח את הדוגמה של סנאפ - החברה חוותה צמיחה מהירה שלא ניתן להתעלם ממנה, אבל כשמשקיע ניגש להשקיע בחברה - הוא משקיע בעתיד, לא בעבר. מעטים המנכ"לים שיהיו מסוגלים להתמודד עם צמיחה כמו של סנאפ (שלומי בן חיים מ-JFrog מסביר בהמשך שחברה צריכה לדעת לעכל את הצמיחה שלה, ולכן להיות זהירה). האם אני כמשקיע יכול להעריך האם החברה תדע להתמודד עם ההצלחה או לא?

זאת רק דוגמה אחת - חברות שצומחות מהר מתקשות להראות למשקיעים הפוטנציאלים שלל נתונים ובראשם את היכולת של החברה להתייעל עם השנים ואת התנהגות המשתמשים והלקוחות לאורך זמן. שני הנתונים הללו חשובים כדי להבין את איכות ההנהלה, המוצר והשירות של החברה, וכן את הפוטנציאל בשוק. בתעשיית ההייטק, שבה נהוג להקריב את הרווחים לטובת צמיחה ושלעתים קרובות קשה להבין האם המודל העסקי מוכיח את עצמו, חשוב פי כמה להבין את הנתונים האלו.

הטריגר למה שאני כותב פה הוא הנפקת למונייד. כפי שכתבתי בשבוע שעבר, אני חושב שחסרים נתונים כדי לנתח את החברה. יכול להיות שבחברה לא רצו לספק אותם כי זה לא שירת את הנרטיב החיובי שרצו להשיג, יכול להיות שהחברה צעירה מדי. נכון, משקיעי הון סיכון יודעים להעריך את פעילות החברה גם בשלבים מוקדמים יותר, אבל משקיעים בשוק ההון לא צריכים להתבסס על הערכות, אלא לקבל מהחברה את הנתונים והכלים שיאפשרו לה להבין את החברה טוב יותר (חשוב להדגיש: אני לא ממליץ האם להשקיע בחברה או לא, וזה גם לא משנה כי אין עדיין תמחור למניה). ללמונייד יש עוד הרבה מה להוכיח - למשל להראות כי הלקוחות שלה, שכיום שוכרים דירה, אכן רוכשים בהמוניהם דירות ועושים ביטוח בלמונייד בתור בעלי דירות.

אולם לבעלי המניות של אותן חברות הייטק אין בעיה לדחוף להנפקה בשלב מוקדם. הם רוצים למקסם את שווי החברה ויודעים שאם יעבור זמן רב יותר, ויהיו יותר נתונים - לא בטוח כלל שזה ישרת אותם. כל עוד המשקיעים בשוק הציבורי "קונים" את הסיפור שמספרים להם, אין להם שום בעיה. לפעמים זה מוכיח את עצמו ולפעמים לא. מעטות הפעמים שחברה "משתינה מהמקפצה" כמו WeWork, אבל גם מיעוט נתונים לא צריך להתקבל בשוויון נפש.

נבואה שמגשימה את עצמה: מה עומד מאחורי הדוחות שמפרגנים להייטק הישראלי?

השבוע פרסמה עמותת סטארט-אפ ניישן סנטרל (SNC) דוח על תחום הפינטק בישראל ב-2019. "ישראל ניצבת במקום החמישי בהשקעות הגלובליות בתחום הפינטק, אחרי סין, ארה"ב, בריטניה והודו", נכתב בדוח. "ההשקעות בפינטק הישראלי עמדו על 1.8 מיליארד דולר, הסכום הגבוה אי פעם - קפיצה של 107% לעומת 2018".

דוחות כאלו מתפרסמים מפעם לפעם על ידי שלל גופים: SNC, חברת המחקר IVC, חברות הייעוץ למיניהן (דלויט, EY, BDO ו-PwC) ועוד. צריך לפרגן ל-SNC על הדוח האינטראקטיבי, שמאפשר להבין קצת יותר מה קורה מאחורי המספרים, מה קורה כשמנטרלים סעיפים מסוימים ועוד.

אז מה באמת ניתן לראות בדוח - בניכוי סבבי הגיוס הגדולים (מעל 100 מיליון דולר) הסתכמו ההשקעות בפחות מ-700 מיליון דולר, בדומה לשנה שלפני כן (בשנה שעברה היו 6 סבבי גיוס גדולים, לעומת אחד ב-2018). כלומר, לא צריך להתלהב מהגידול.

מה זה בכלל פינטק? ב-SNC פירטו את העסקאות לפי תחומי פעילות. תחום האינשורטק (טכנולוגיות לעולם הביטוח) תרם שתיים משש העסקאות הגדולות בשנה שעברה (למונייד שגייסה 300 מיליון דולר ו-Next Insurance שגייסה 250 מיליון דולר). כלומר שליש מהיקף העסקאות מורכב משתי עסקאות בלבד, ועוד בכלל בתחום הביטוח. זה לא שאין בכלל אינדיקציות חיוביות - למשל, הגודל של עסקה חציונית גדל ב-33% בתוך שנה ל-10 מיליון דולר וצומחות פה חברות ענק בתחום הפינטק (בפרשנות המרחיבה של ההגדרה שלו).

בחרתי לא לכתוב ידיעה על הדוח. הבחירה היא לא חד משמעית - יכול להיות שביום אחר הייתי כותב, או שבעתיד אכתוב על דוח דומה. אולם כבר הרבה זמן יש לי סימן שאלה סביב הדוחות האלו שמטרתם - יותר מהכל - היא לשווק את התעשייה הישראלית כמובילה באותן תחומים. כך ניתן למשוך משקיעים, לקוחות ושותפים אסטרטגיים לביקורים ולפעילות בישראל. זה כשלעצמו מקדם את התעשייה והופה - נבואה שמגשימה את עצמה. זה לא שאין כלום מאחורי השיווק הזה, אבל האם מראש המצב היה כל כך טוב כמו שמנסים להציג אותו? לא בטוח בכלל.

איך עושים את זה? אחת הדרכים היא שיוך לתעשייה של סטארט-אפים מתחומים אחרים, למשל סייבר או שבבים, של חברות שפעילותן משיקה או רלוונטית לאותה תעשייה שמקדמים באותה הזדמנות. למשל, בעבר היה מקובל לציין שבתעשיית האוטו-טק הישראלית יש 600 סטארט-אפים. בשנה שעברה פרסמה חברת הייעוץ מקינזי הערכה לפיה יש בישראל 350 סטארט-אפים בתחום האוטו-טק. אז מה קרה - או שנסגרו 250 סטארט-אפים מתחת לרדאר או שהספירה נעשתה בצורה שונה. היתרון בדוח האינטראקטיבי של SNC ובמנוע החיפוש שלה הוא היכולת לבחון איזה סטארט-אפים משויכים לתחום הפינטק. הם בהחלט צריכים לקבל על כך את הקרדיט. ועדיין - לא צריך יותר מדי כדי להבין שהכותרות נשמעות טוב יותר מהמצב בפועל.

המנכ"ל שאמר לא למשקיע מפורסם בוואלי

בסוף השבוע פרסמתי ראיון עם שלומי בן חיים, מנכ"ל חברת JFrog ואחד ממייסדיה (יש גם פרק מקיף יותר בפודקאסט). יש כל מיני דברים שמעניינים אותי אצל מנכ"לים - בתחום האישי מעניין אותי הקושי הנפשי. בן חיים מספר בראיון על הפחדים ועל ההשכמות באמצע הלילה כדי לכתוב לעצמו דברים, וגם מסביר: למה צריך להיות פרנואיד כדי להצליח.

בתחום העסקי מעניינת אותי בין השאר ההחלטה על מבנה ההוצאות של החברה - כמה דגש לשים על צמיחה מהירה, כמה החברה שמה על שיווק והאם זה מוצדק, ובאופן כללי, האם המודל העסקי ומבנה ההוצאות הוא בר קיימא. אני מאמין שהבחירות האלו משקפות את הדנ"א של החברה. גם בנושא הזה היו לבן חיים דברים סופר מעניינים: "תמיד צורם לי באוזניים כשאני שומע את המושג burn rate, כי חונכתי שלא שורפים כסף. אתה רוצה להשתמש בכסף כדי לעודד צמיחה? תעשה את זה ותעשה את זה חכם, אבל אתה לא שורף כסף".

מלבד הדנ"א של החברה, בן חיים גם אמר דבר שנשמע טריוויאלי, אך משום מה לא בא לידי ביטוי בהרבה חברות: "קצב הצמיחה של החברה הוא זה שהחברה יכולה לעכל... יכול להיות שיש מנכ"לים שיודעים לעשות את זה יותר טוב ממני. אתה לא מלמד את הילד שלך בכיתה א' משוואה ריבועית ולא מנסה להגיש ילד בכיתה ד' לבגרויות. אתה עובר איתו שלב-שלב, כי אתה יודע שתהיה איתו לכל החיים. חבר דירקטוריון שלא מאמין בזה, אין לו מקום אצלי בדירקטוריון, ואני אומר את זה גם להם". וגם: מה היה בשיחה שלו על הנושא הזה עם משקיע מפורסם בוואלי? לראיון המלאלהאזנה לפרק: ספוטיפיי, אפל פודקאסט, גוגל פודקאסט

עוד דברים מעניינים מהשבוע האחרון:

● ענקיות הטכנולוגיה הצהירו על הפסקת שימוש בטכנולוגיה לזיהוי פנים, אבל מה יש מאחורי ההצהרות? ההטיה הגזענית במערכת של אמזון ושיתוף הפעולה שלה עם הפגיעה בחיי הפרט, המעורבות של מיקרוסופט בדיכוי המיעוט המוסלמי בסין וגם האמירה הנחרצת והעמומה גם יחד מצד IBM. פרשנות חשובה של יסמין יבלונקו: כך מספקות הענקיות שיעור ביחסי ציבור.

היחידה הסודית שתספק מודיעין בזמן אמת לחיילים בשטח

● חוזרים לסטארט-אפים המבטיחים: חברת ג'ויטיונס השיגה את יעד ההכנסות השנתי שלה כבר באפריל, אבל יובל קמינקא (המנכ"ל ואחד המייסדים) אומר: "דווקא בגלל זה אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר". אפשר להאזין לפרק בפודקאסט או לקרוא את הראיון. ככה או ככה, אני חושב שהסיפור של החברה - עם הקורונה ובלעדיה - הוא שיעור טוב במנהל עסקים.

● שי-לי שפיגלמן סיימה השבוע את תפקידה כראש מטה "ישראל דיגיטלית" ונכנסה לתפקיד כמנכ"לית משרד המדע. בראיון ל"גלובס" היא סיכמה קדנציה ("הצלחנו לשנות את התפיסה בממשלה"), דיברה על החשיבות של דאטה ("כולם מבינים שזה הזהב החדש, והממשלה לא שם") והתייחסה גם לבעיות שנחשפו בתקופת הקורונה והשינוי הדרוש בכוח-האדם.

● "הכול התחיל די במקרה": החיישן שיזכיר לכם להזדקף. גלי וינרב על על הדרך של חברת Upright מקמפיין מימון ההמונים להצלחה בחנויות אפל

● איזה קורונה? מניות חברות ה-IT הגדולות בבורסה בת"א לא עוצרות

● בעוד 3-4 חודשים: רשת בזק תשודרג ל-200 מגה

● הנציבות האירופית פותחת בשתי חקירות הגבלים עסקיים נגד אפל, אחת בעקבות תלונות של ספוטיפיי וקובו בחנות האפליקציות והשנייה נוגעת לאפל פיי

● מפרסמים נגד גוגל ופייסבוק: תביעות ענק ומחאות של משרדי פרסום נגד החברות

● וואטסאפ משיקה שירות תשלום דיגיטלי בברזיל

● Airbnb הסכימה למסור פרטים אישיים על משכירים לעיריית ניו יורק

מה בתעשייה

מינויים:
● חיים פינטו, לשעבר CTO של בנק הפועלים, חוזר לסיסקו ישראל כ-CTO
● מרקו מקיאילי, שהקים את הפעילות המסחרית של פייסבוק בישראל, ינהל את הפעילות המסחרית המקומית של טיק טוק. כתבה של ענת ביין: מה עומד מאחורי המינוי?

גיוסי הון:

● חברת הפינטק פאגאיה גייסה 102 מיליון דולר (בסך הכל גייסה החברה 146 מיליון דולר עד כה). החברה הוקמה ב-2015 על ידי היזמים גל קרובינר, יהב יולזרי ואביטל פרדו. את סבב הגיוס הובילה קרן העושר של ממשלת סינגפור והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בהם ויולה ונצ'רס, קרן ההון סיכון OAK HC\FT, חברת כלל ביטוח, והארווי גולוב, מנכ"ל ויו"ר אמריקן אקספרס לשעבר. החברה מתמחה בניהול השקעות אלטרנטיביות באמצעות טכנולוגיה, וכיום היא מנהלת 2 מיליארד דולר באפיקי חוב שונים בארה"ב. לידיעה המלאה.

● הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי סולט סקיוריטי (Salt Security) הודיע על גיוס של 20 מיליון דולר (בסך הכל גייסה החברה 33 מיליון דולר עד כה). החברה הוקמה ב-2016 על ידי רועי אליהו הישראלי ומייקל ניקוסיה האמריקאי. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון Tenaya Capital מקליפורניה, והשתתפה בו גם קרן S-Capital שהובילה את סבב הסיד של החברה. בנוסף, השקיעו בחברה המשקיעים הפרטיים מריוס נכט ורנה בונוואני, סגן נשיא בחברת פאלו אלטו נטוורקס. סולט סקיוריטי מפתחת פתרון אבטחה המיועד להגנה על APIים - ערכות של קוד מוכן מראש שמפתחים יכולים ליישם למגוון שימושים, בלי להידרש לכתוב אותו במיוחד בכל פעם. לידיעה המלאה

● הסטארט-אפ אפוליסי (Apolicy) הודיע על גיוס של 3.5 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2019 על ידי מאוד גולדברג, שלומי וקסלר וערן לייב. את סבב הגיוס הובילה קרן StageOne והשתתפו גם משקיעים פרטיים. החברה מפתחת מערכת לניהול ושליטה של מדיניות אבטחת מידע בענן.

● חברת ארבוקס (Arbox), שפיתחה פלטפורמה לניהול מועדוני כושר, גייסה שני מיליון דולר (עד כה לא גייסה סכום נוסף, כך לפי IVC). החברה הוקמה ב-2015 על ידי אלן דבננששון ורן לב. את סבב הגיוס הובילה קרן Pico Venturs, והשתתפו בו גם משקיעים פרטיים.

עוד כתבות

שכונה ד' בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

מתל אביב עד באר שבע: השכונות עם הכי הרבה שוכרים בארץ

אמנם שיעור הבעלות על דירות בישראל גבוה, אולם יש אזורים שבהם שיעור השוכרים עולה כבר על 50% ● נתוני הלמ"ס מגלים איפה השכונות המבוקשות וכמה זה עולה למשקיעים ● כתבה שנייה בסדרה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

דיקלה כהן שיינפלד, ראשת הסגל של נשיא המדינה / צילום: קובי גדעון, לע''מ

מהילדות בבית שמש והלימודים בפנימייה דתית, לפגישות עם הנשיא ביידן

אחרי אחד הנאומים של יצחק הרצוג, אי שם ב־2010, ניגשה אליו דיקלה כהן שיינפלד  וביקשה להתנדב אצלו ● גם היא לא האמינה ששנים אחר כך היא תקבל שיחת טלפון שתהפוך אותה לראשת הסגל של נשיא המדינה:"ברגעים היסטוריים, אני שואלת את עצמי איך הצלחתי להגיע לזה. בפעם הראשונה שלי בבית הלבן, הייתי צריכה לסגור פה פעור"

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

דיווח בארה״ב: הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר לטובת המדינה הזו

על פי הוול סטריט ג׳ורנל ברקע המו״מ השברירי לעסקת חטופים והלחץ שמופעל עליהם, בכירים בהנהגה המדינית של חמאס פנו לשתי מדינות באזור ובהן עומאן

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

עיראק / צילום: Associated Press, JEROME DELAY

הפצצה בבסיס המיליציות הפרו-איראניות בעיראק

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר