גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"ארגוני הקהילה כבר לא פראיירים - הם רוצים חלק מהרווחים"

עולם השיווק עשה צעדים משמעותיים בכל הקשור בפרסום לקהילה הגאה - בין היתר בגלל הנוכחות הבולטת של הומואים ולסביות בעולמות הפרסום והמדיה ● בענף יש מי שחושבים שזה לא מספיק: "פרסומות מהסוג של AIG זה הדור הישן, היום אנחנו רוצים חלק מהרווחים"

אסי עזר ואלברט אסקולה בקמפיין של AIG  / צילום: צילום מסך
אסי עזר ואלברט אסקולה בקמפיין של AIG / צילום: צילום מסך

לפני שבועות ספורים עלה לאוויר קמפיין של אופנת FOX שהתיימר להציג את המגוון שיש בחברה. הקמפיין כלל חמישה סרטונים שכל אחד מהם מתמקד בדמות אחרת שמייצגת את החברה הישראלית ביניהן אישה דתיה, שמנה וטרנסג'נדרית. במדינה מפולגת ומסוכסכת כישראל לא מופרך היה לצפות שהקמפיין יספוג אש. הניסיון מלמד שהציבור הישראלי לא תמיד סבלן כלפי דמויות שאינן שייכות למיינסטרים. בעבר הקמפיינים המעטים שעשו שימוש בדמויות מהקהילה הגאה ספגו אש - עיין ערך מותג משחת השיניים אורל-בי שהעלה לפני שנתיים קמפיין בו הוצג זוג אבות שדואג להיגיינת הפה של ביתו וחטף בין היתר איומים בחרם סביב השימוש בשני גברים. לכן אם היה צריך להמר על מה 'יחטפו' בפוקס, ההימור על סרטון הטרנג'נדרית לא היה מופרך. ופוקס אכן ספגה ביקורת, אבל על העובדה שהעלתה סרטון בכיכובה של אישה שמנה כשבחנויות אין בכלל בגדים במספר שמתאים לנשים כאלה. הסרטון בכיכובה של הטרנסג'נדרית לא עורר תגובות בכלל.

הקמפיין של FOX  / צילום: צילום מסך

לדברי גיא וינגסט מנכ"ל משותף במשרד הפרסום גיתם BBDO המטפל בתקציב הפרסום של פוקס, סביב הפקת הסרטון לא הייתה אפילו שאלה. "זה כמעט היה מתבקש, כי מדובר בקמפיין שהמטרה שלו להציג מגוון דמויות, וזאת דמות שמייצגת את הפתיחות. הגענו למצב שבו זה לא עורר שיח אלא מתקבל באופן טבעי. ואם לא הייתה תרעומת סימן שעשינו צעד גדול".

גיא וינגסט / צילום: גיא כושי ויריב פיין

וינגסט מאמין שעולם השיווק והפרסום עשה צעדים משמעותיים בכל הקשור בפרסום לקהילה הגאה ובשילובם של אנשים מהקהילה בפרסומות - בין היתר בגלל השתלבותם של אנשי הקהילה בעולמות הפרסום והמדיה. לדבריו, "משרדי הפרסום נתנו תמיד מקום של כבוד לקהילה, הרבה לפני שהמשק ידע לעשות את זה. המשרדים הם סוכני שינוי וזה נובע מתוקף האנשים שקיבלו עמדות מפתח בתוכם. משרדי פרסום ניזונים מאנשים צעירים ומהטרנדים הכי עדכניים בעולם והקהילה הגאה כמובילת דעה בתרבות המערבית נוכחת מאוד בחיים שלנו. בגיתם יש שדרה של מנהלים להטב"ים שפעילים בקהילה וגם מביאים את זה פנימה לעבודה היומיומית. זה מתחיל מזה שאצלי במשרד יושבים שני סמנכ"לים בכירים. אם היינו מעלים קמפיין לפוקס ולא היה להם ייצוג ברור שהם היו שואלים שואלות. ולכן ברור גם הקשר הישיר שבין הנציגות המאוד דומיננטית של הקהילה במשרד לבין הציפיה שלהם להיות מיוצגים בקמפיין. והיום השיח הציבורי תקשורתי מיישר קו עם התרבות הארגונית ששוררת במשרדי הפרסום כבר הרבה זמן".

וינגסט חושב שהשינוי חלחל היטב גם לעולם השיווק: "עולם השיווק עשה כברת דרך עצומה. אם אנחנו מעלים קמפיין של פוקס שמתוך חמישה סרטים אחד הוא של טרנסג'נדרית אז בוודאי מדובר בצעד עצום של חברות מובילות במשק לכיוון הזה. מאידך, יש דרך ארוכה להביא את השיח למקום אנחנו כפרסומאים כבר נמצאים בו. ולנו כפרסומאים יש אחריות להביא אותו לשם".

לפוקס, כמו לחברות אופנה אחרות, קצת פחות קשה לקשור את עצמן למסרים פלורליסטיים. כשמדובר בחברות שנתפסות יותר שמרניות המתח שבין אימוץ מסרים פלורליסטיים לקהל שחלקו שמרני חזק יותר. לדברי וינגסט: "אנחנו חיים במדינה שבה יש פלחים גדולים של שמרנות והחברות שהן לקוחות שלנו משרתות גם אותם. ולכן עלינו להלך בזהירות אך בנחישות למקום שבו השיח הפולורלסטי יצליח להתקיים ליד השמרני. זה תנועת מטוטלת. עולם השיווק נע בין הצורך לשרת את המאסה ולהגיד 'אני מוכר ל-9 מיליון ישראלים' ולכן צריך להיות פוליטיקלי קורקט- לבין הצורך לשדר 'אני ארגון שפועל כחברה מודרנית'. ובחברה מודרנית פלורליזם זה ערך עליון. והיום מנהלים מפגינים אומץ גדול יותר מאי פעם. עדיין לא הגענו לנחלה שבה לא חוששים מתגובת הקהל - בוודאי לא בעידן הרשתות החברתיות בו קלה היד על המקלדת.

"ברור שהשיח על המתח הזה הוא לא פוליטיקלי קורקט. לא אומרים את זה באופן ברור בחדרי הישיבות. לא שמעתי מעולם מנהל שאומר 'אני מפחד לשים הומואים' וגם לא פסלו לי כיוון של קמפיין בגלל זה, אבל המתח הוא בעיקר מתחת לפני השטח סביב השאלה האם בבחירה כלשהי עלולים להכעיס את הצד הפלורליסטי או השמרני. זה מתח שבו התפקיד שלנו כפרסומאים משמעותי מאי פעם כי אנחנו צריכים להיות מסוגלים לנהל אותו בצורה כזאת ששני הצדדים יובאו למהלך התקשורתי בצורה שתאפשר לחברה להתקיים באופן לא משברי".

לדברי וינגסט "חלק מהסיפור בזה שמכירים שלשני יש כוח ועוצמה תקשורתית ושניהם, אם לא תתנהל מולם בתבונה, יכולים לייצר משבר. "מי ששמרן מדי הקהילה תכה בו ומי שפתוח מדי החברה השמרנית או לפחות פלחים בה עלולים להחרים אותו. והקהילה הלהט"בית לא מהססת להכות. האיום של הקהילה הוא לא רק כלכלי אלא תרבותי. הם אומרים 'אם לא תהיה פלורליסטי אנחנו יודעים להציג אותך כשמרן' - ושמרנות היא לא ערך שרוב המותגים רוצים להיות מזוהים איתו. גם מנכ"לים שמרנים חיים במשק ויש להם אינטראקציה עם לקוחות. אמנם יש שבטים בחברה הישראלית אבל בגדול הציפייה ממותגים ואנשי שיווק היא לגלות פלורליזם ולא שמרנות. אי אפשר להיות יצירתי ופורץ דרך אם אתה שמרן. לכן טוב עשתה הקהילה שצברה כוח שהיום לתחושתי הוא עומד אל מול הכוחות השמרניים של החברה ונותן להם פייט".

קודם הגיעו חברות הטכנולוגיה - ואז כולן

קשה לשים את האצבע היכן במדויק נעשה השינוי בתפישה של מותגים באשר ליכולת לכלול את הקהילה הלהט"בית בתקשורת השיווקית שלהם. נקודת ציון אחת ברורה היא ההזדהות הגלויה שהפגינו חברות מסחריות סביב מחאת הפונדקאות מלפני שנתיים, מחאה שהחלה בקיפוח שחווים זוגות חד מיניים בכל הקשור ליכולת לקיים הליכי פונדקאות בארץ שהתפתחה לדיון בסוגיות קיפוח נוספות ולכן נזכרת כ"מחאת הלהט"ב".

יניב וייצמן / צילום: תמר מצפי, גלובס

לדברי יניב וייצמן בעל סוכנות הצעירים טינק, "במחאת הפונדקאות קרה משהו שלא קרה מעולם: התפרסם עמוד בעיתון עם שמות חברות ומותגים שהזדהו בגלוי עם הקהילה. השמיים לא נפלו". לדעתו, ההזדהות עם הקהילה במחאה היה המשך של תהליך שמתפתח כבר שנים: "מותגים שמובילים היום את השיח הם מותגים טכנולוגיים כמו מייקרוסופט או גוגל והם מאוד מחוברים לקהילה. וההתנהלות שלהם ציירה פתאום חברות כמו קוקה קולה או שטראוס כמיושנות, והן הבינו שהן צריכות ליישר קו. המהפכה הגאה ניצחה בזה שהצליחה לתת תחושה שמי שבצד שלה הוא בצד ה'נכון', בצד הנאור. מותגים הבינו שאם יתחברו לקהילה הם יכולים לשנות תדמית ולאמץ תדמית יותר צעירה ומגניבה, להפוך ליותר רלוונטיות. בני נוער נתפשים היום כמנוע צמיחה לארגונים. ולדור הצעיר הקהילה היא דבר טבעי, הם לא עושים מזה עניין. לכן כשעושים פעילות עם הקהילה הגאה זה מיד שם את המותג במקום שאומר 'אני מעודכן ורלוונטי' ולצעירים מאוד קל לקלוט את זה. אנחנו רואים את השינוי בזהות החברות שמוכנות לתת חסויות למצעדי הגאווה. בהתחלה זה היה חברות הטכנולוגיה ובהדרגה נכנסו גם חברות מיינסטרים - למשל בתחום האופנה".

מנגד, ניב חורש מנכ"ל משרד הפרסום ראובני פרידן, סבור שלא בהכרח מחאת הפונדקאות היא זאת ששינתה את גישת המותגים: "לא היה אירוע ספציפי. זה מהלך מתמשך. אנשי תקשורת כמו גל אוחובסקי, אסי עזר, אורנה בנאי ואביעד קיסוס נתנו לגיטמציה משמעותית לכך".

לדבריו, "ייצוג של מיעוטים בפרסום מעניק להם ווליום שיוצר לגיטימיות. חשוב שהייצוג יהיה מגוון ויראה גייז כבני אדם כמוני-כמוך, ולא רק כאנשי מסיבות או אנשי ביוטי. בשנתיים האחרונות ראינו מותג רכב ומשחת שיניים ששילבו משפחות גאות בקמפיינים והגדילה לעשות AIG שבחרה זוג גייז כפרזנטורים שלה. זו חברת הביטוח הראשונה והיחידה בעולם שעשתה מהלך כזה. ברור שהייתה התלבטות - זו החלטה לא פשוטה שמצריכה אומץ. בטח כשמדובר בחברת ביטוח מובילה שפונה גם ללקוחות שמרנים. יחד עם זאת, אסי עזר הוא דמות פופולרית מאוד וב-AIG האמינו שהמדינה בשלה למהלך כזה. התוצאות של המהלך יוצאות דופן - עליה משמעותית בחודשים האחרונים. זה מאוד מחזק ואני מקווה שאחרים יבואו בעקבותיה". לדבריו "היעד הסופי הוא שזה בכלל לא יהיה אישיו. שפרזנטורים גייז ייראו כמו דבר נורמלי וטבעי ולא כמו משהו יוצא דופן שראוי לסיקור".

כבר לא מספיק להציג דגל גאווה

שירלי קנטור המתמחה באחריות תאגידית דווקא סבורה שהשנה יש ירידה בפרסום של מותגים שמתייחסים ללהט"ב. קנטור גם איננה מתרשמת במיוחד מארגונים שמסתפקים בתרומה כספית. לדבריה, "תרומת כסף לארגונים חברתיים של הקהילה הגאה זה בדיוק כמו לצבוע את הלוגו בצבעי הקשת. זה הצהרתי בלבד".

אבל רק ההכרה בקיומם ושילובם בפרסומות כבר לא מספיקה לקהילת הלהט"ב. אם הם נחשבים כמובילי דעה ומסייעים בשינוי תדמית הם מבקשים גם לגזור מזה את הקופון הכלכלי שיסייע לקהילה. גם וייצמן סבור שאקטים פרסומיים בלבד כבר אינם מספיקים: "המעורבות של מותגים בחיים של הקהילה יותר גבוה. כבר לא מספיק להציג דגל גאווה. פרסומות מהסוג של AIG ששילבו את אסי עזר ובן זוגו בפרסומות זה הדור הישן של הפרסומות. זה כמובן מבורך. אבל את המהלך של להשתמש בפרזנטורים גאים כבר עשו ואת אסי עזר רואים בפריים טיים גם בלי AIG. ארגוני הקהילה הפסיקו להיות פראיירים ופשוט להגיד תודה על כל מותג שנצבע בצבעי הגאווה. היום הם רוצים חלק מהרווחים. זה מה שקרה השנה עם אקס ועם ריבוק. הכניסו את ארגון הנוער הגאה כשותף ברווחים".

ואכן, השנה היו מספר שיתופי פעולה שקשרו בין הצעדים השיווקיים לקהילה הגאה גם כלכלית. כך למשל ריבוק פיתחה 'קולקציית גאווה', עשתה את כל הפעילות השיווקית עם ארגון הנוער הגאה ועשרה אחוז מההכנסות שלהם מהפעילות הזאת חזרו לארגון. כאמור מדובר עדיין במספר לא רב של מותגים שלוקחים את החיבור לקהילה צעד אחד קדימה, אבל יש להניח שבעקבותיהם יגיעו נוספים".

עוד כתבות

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילי שיוט חדשים ואופנועי שלג למשימות מיוחדות

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לישראל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

הרש גולדברג פולין

דיווח ב-CNN: בממשל ביידן קיבלו את הסרטון של החטוף גולדברג-פולין כבר ביום שני

פרסומים זרים: הוידאו הועבר ע"י הקטארים עקב לחץ אמריקני לקבלת אות חיים מהרש ומחטופים אמריקנים נוספים • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • משפחות חטופים חסמו את משאיות הסיוע לרצועה: "רק עצירת הסיוע לחמאס תמנע ממנו לשלוט ברצועה" • סנטקום: הפלנו טיל בליסטי וכטב"מים ששיגרו החות'ים • עדכונים בולטים

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי