"עם פרוץ הקורונה - מלונות ומשרדים נסגרו באחת, ולשני שלישים מהעובדים שלנו נעלם התפקיד. עם זאת, המשכנו להעסיק אותם. אנחנו מעסיקים כמה מאות עובדים ברמה המקומית. היה לנו חשוב להבטיח את ביטחונם התעסוקתי, ומצאנו כמעט לכולם תפקידים מעט שונים. לא היינו מבקשים את מענקי האוצר בעבור החזרת עובדים לעבודה, גם לו היינו זכאים להם (המענקים ניתנו למעסיקים שהחזירו מחופשות ללא תשלום, ה"ו)". כך אמר משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל, במסגרת ועידת האחריות התאגידית של "גלובס". את השיחה הנחתה כתבת "גלובס", מיכל רז חיימוביץ'.

עוד אמר מרי, "אנשים שתו יותר קפה בבית, לכן המחסנים עבדו יותר, וקניון האון-ליין עבדו יותר. הצלחנו לצלוח את המשבר כי יצרנו שגרה חדשה בתוך המשבר".

עוד בהקשר זה אמר כי "היה לנו חשוב להמשיך ולמחזר קפסולות משומשות, ואנשים נרתמו בצורה מדהימה. עצרנו את האיסוף לשבועיים - בשיא המשבר - והחזרנו אותו. זו לא הייתה רק החלטה שלנו, אלא גם של הלקוחות. גם בתקופת המשבר, לא רצינו לזנוח את ההיבט הסביבתי, כי זהו אחד מהעקרונות המובילים שלנו".

בנוגע לחידוש הקמפיינים של נספרסו - שהיא חברה בת של נסטלה - אמר מרי שהחברה החלה לחזור לשגרה במגוון רחב של מישורים - עבודה מול ספקים, מכירה בנקודות רבות - לרבות חידוש קמפיינים. "אנחנו עם חצי עין פקוחה", אמר. "מצד אחד, חוזרים לשגרה ומתניעים את הכלכלה, ומצד שני, בוחנים כל הזמן מה קורה".

האם המדיניות הזו מתקיימת הודות לכיס העמוק שיש לנסטלה העולמית?

"זו חברה חזקה, זה נכון, אבל היא בחרה להתנהל בצורה הכי טובה שיכולה להיות כי כך נכון לעשות, וכדי לנסות לשמור על שפיות בתוך הסיטואציה המשברית שנוצרה. ניסינו לתמוך במי שיכולנו, עובדים וספקים".

עוד בכל הנוגע לאחריות תאגידית, דיבר מרי על כך שנספרסו החלה לעבוד עם חקלאים באופן ישיר. מדובר ב-100 אלף חקלאים שמגדלים פולי קפה בדרום אמריקה. כמו כן, סיפר על קרן שהקימה החברה באחרונה "לטיפול בחקלאים - במידע, במזון ובתרופות, כדי לסייע להם במשבר הזה".

עוד הוסיף כי "לארגונים סביבתיים-ירוקים יש תפקיד בהגדלת המודעות. והמודעות של הצרכנים לקיימות יוצרת גם היא לחץ על החברות לפעול בכיוונים אלה. אנחנו מתנהלים גלובאלית בצורה אחידה. אחריות תאגידית חייבת להיות מגובה גם בכדאיות כלכלית. זו לא תרומה לקהילה".

האם הפעילות הזו משתייכת לשורת ההוצאות או ההכנסות של החברה?

"גם וגם, כי זו גם השקעה. קשה למדוד את הערך הכלכלי המתקבל. ברור שעל חלק מהפעילות קיים החזר כלכלי, ועל חלקה לא".