גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שמונה דקות וארבעים ושש השניות שהובילו את המותגים בארה"ב לכאוס

הסרטון שבו נראה שוטר חונק למוות את ג'ורג פלויד מטלטל את אמריקה ומשפיע גם על התאגידים • איזה מותג ניסה להמציא את עצמו מחדש כדי להימנע מביקורת על גזענות, מה קרה למנכ"ל שתקף את המוחים ואיך טראמפ מקווה להרוויח מהפגנות Black Lives Matter ● פרויקט מיוחד 

מחאת Black Lives Matter בניו יורק / צילום: JOEL MARKLUND, רויטרס
מחאת Black Lives Matter בניו יורק / צילום: JOEL MARKLUND, רויטרס

עבר כמעט חודש, אבל ארצות הברית לא מראה סימני חזרה לשגרה ואם יש דבר אחד שלא ברור, הוא לאיזה שגרה האמריקאים יחזרו. 1,950 קילומטר מפרידים בין סנטרל פארק בניו יורק לבין העיר מיניאפוליס, אבל המרחק הזה נמחק בעקבות שני אירועי שיימינג, ביממה אחת, שהציבו את מחאת Black Lives Matter - חיי שחורים נחשבים - על סדר היום של אמריקה.

זה התחיל מאיימי קופר, שטיילה עם הכלב שלה ללא רצועה בסנטרל פארק. כדי להימנע מכך שיתלוננו עליה, היא התקשרה למשטרה והתלוננה בעצמה שאדם שחור מאיים עליה - מהלך שעלול לעלות בחיי אדם. הגבר, כריסטיאן קופר, תיעד את האירוע בסרטון שהפך לוויראלי ואיימי קופר, אין קשר משפחתי, בוישה ובהמשך איבדה את מקום עבודתה. וגם את הכלב.

תוך פחות מ-24 שעות הופיע ברשת סרטון שהבהיר את עומק הבעיה, ובו מוצג שוטר חונק למוות את ג’ורג פלויד במיניאפוליס. כאן כבר לא מדובר על הסיכוי התיאורטי של אדם שחור לשרוד מפגש עם המשטרה, פה יש תוצאה טרגית, ולכן הגינוי יצא מהרשת והתנחל ברחוב.

כדי להתמודד עם הלחץ הציבורי משטרת מיניאפוליס פיטרה את השוטר דרק שאובין והצהירה שהוא יואשם ברצח מדרגה 3. זה לא עזר ולא הייתה שום סיבה שזה יעזור, כי תגובה גרועה למצב משברי רק מעמיקה את המשבר. והמשבר של המשטרה נולד בעקבות חוסר אמון וטענות על דעות קדומות.

"האדם הלבן גנב, חמס וניצל"

לצד ההפגנות השקטות החלה ארצות הברית להתמודד עם גל של הפרות סדר, השחתות רכוש, פריצה, הצתה, תקיפה ואובדן שליטה. אבל הדבר המשמעותי ביותר שהלך שם לאיבוד הוא התשובה לשאלה מהי אמריקה. אמריקה של המפגינים לא הייתה אמריקה של המתפרעים, והיא לא אמריקה של טראמפ ולא של ראשי הערים והמושלים.

דומה שארצות הברית כל כך מפולגת ומסוכסכת, עד שעבור המתפרעים הפריצות וההשחתה הם מעשים נורמטיביים, משום ש"האדם הלבן גנב, חמס וניצל" שחורים לאורך ההיסטוריה וזה ה-Pay Back. יש מי שרואה באובדן הסדר הזה רומנטיקה של מחאה אלימה ויש מי שרואה בו סכנה מוחשית לשלום הציבור.

בבית הלבן יושב נשיא שעומד בפני מערכת בחירות, והאינטרס שלו הוא להיבחר בשנית ולאו דווקא להרגיע ולהכיל. בצד השני עומדים דמוקרטים שמתמודדים מולו ושוקלים אף הם כיצד לחשב את צעדיהם לקראת הבחירות בנובמבר. זהו מצב נפיץ, שבו כל טעות עלולה לעלות בקלפי, ונכון לעכשיו הדמוקרטים עשו פחות טעויות. סקר הבחירות הראשון שפורסם מעניק יתרון בולט למועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, אבל יציבות זה לא הדבר שמאפיין כרגע את ארצות הברית. עבור המוחים זו הזדמנות לתקן עוולות של שנים ועבור המתפרעים זו הזדמנות לעשות מה שהם רוצים ולייצא את המציאות הלא נוחה שבה הם חיים גם לשכונות אחרות.

מה שחסר שם כרגע זו מנהיגות, עמוד שדרה ונכונות לשלם מחיר על עקרונות. במציאות שבה לבנים חושבים שכל מחאה היא התפרעות; במציאות שבה אנשים, לבנים ושחורים, חוששים להציב קו אדום להתפרעויות; במציאות שבה שחורים מרגישים שזה בסדר לפגוע פיזית בלבנים, רק כי הם לבנים; במציאות שבה לבנים טוענים באופן מביך ש-All Lives Matter כולל גם את Black Lives Matter, בלי לראות את ההתעלמות, את ההדחקה ואת הבעיה; במציאות שבה לאף אחד מהגורמים אין עתיד משותף להציע - אמריקה נמצאת בבעיה.

מותגים במציאות של שינוי

במציאות כזו הנטייה של חברות ומותגים היא להגיב. באופן עקרוני, תגובה היא דבר טוב. הקהל מצפה לתגובה. הוא רוצה לראות איפה עומד המותג שאיתו הוא מזדהה, והאם המותג מבין אותו. מעבר לכך, יש כאן אמירה של המותג לעובדים שלו. מצד שני, אדי הדלק עלולים לייצר פרשנות על כל התבטאות ולכן הזהירות מחייבת להקשיב טוב לשיח, ולא לפספס אותו.

וכשאמריקה נמצאת בבעיה גם המותגים שפועלים בה נמצאים בבעיה. חלק מהבעיה היא כלכלית ותפעולית בשל הביזה, ההפסדים הכספיים מהנזקים ותחושת חוסר הביטחון האישי ברחובות. וחלק מהבעיה היא שהקהל של המותגים השתנה.

העניין הוא שהפעם זה עמוק יותר. לכל מותג יש סיפור. הסיפור הזה מבוסס על מיהו, מה הערך שלו ומי הקהל שלו - וכל אלו עוברים עכשיו שינוי, כי אמריקה משתנה. לדוגמה, מותג הפנקייקים והסירופ Aunt Jemima, שעל האריזות שלו מופיעה אישה שחורה, פרסם שהוא מתכנן מיתוג מחדש. בין השורות היה נראה שזה ניסיון הקדמה למכה שהוא צפה - האשמה בגזענות- מה שלא מנע ממנו לככב תחת ההאשטג חרם (#Boycott).

שיימינג עם פוטנציאל משברי

השינוי של הקהל והשינוי של מותגים, נעשה לפעמים בעל כורחם, תחת זכוכית מגדלת של גורמים שונים, בין אם מדובר באקטיביסטים, בין אם מדובר באנשים ששותפים לרעיון ובין אם מדובר בבעלי אינטרס או מתחרים. נוצרה קרקע פורייה לשיימינג בעל פוטנציאל משברי, שבאמצעותו גולשים יכולים להביע מחאה מהבית, מבלי להסתכן ביציאה לרחוב.

אדי הדלק כבר כאן, והמאבק הוא על מי שמצית את הגפרור. קנטקי פרייד צ’יקן לדוגמה, היה מותג-על אמריקאי וכעת הוא מתמודד עם טענה, שאי אפשר לאמת או להכריע בה, לפיה מייסד המותג גנב את המתכון מאישה שחורה - תתמודדו עם זה. וולט דיסני "היה גזען" - תתמודדו עם זה. אולפני מארוול תרמו 5,000 דולר לקמפיין של טראמפ - תתמודדו. מרצה מ-UCLA סירב לתת הקלות בבחינה לסטודנטים שחורים - תתמודדו.

חוסר המנהיגות וחוסר ההסכמה יוצרים תנאים של אי ודאות ואלו תנאים מאוד בעייתיים עבור מותגים שצריכים לפעול ולספר את הסיפור שלהם בעולם שמקבל ומעביר מידע 24/7 לכל הכיוונים. עם תחילת המחאה הביעו שורה של מותגים תמיכה במחאה, מה שיצר לחץ על מותגים נוספים להצטרף - ומי שלא הצטרף, חטף.

אחד מאלו היה רשת מועדוני הכושר קרוספיט, שהמנכ"ל שלה גרג גלסמן סירב להתייחס למחאה ואף תקף אותה. כתוצאה מכך ספונסרים כמו ריבוק, מתחרים ומתאמנים בולטים הודיעו שהם מחרימים את הרשת, ומשהים את התמיכה ואת ההשתתפות שלהם בפעילויות שלה. מועדונים התנתקו מהרשת ולבסוף, המנכ"ל נאלץ לפרוש.

ציוץ ההתנצלות של מנכ"ל קרוספיט / צילום: צילום מסך

תמיכה כפויה תוביל לאהדה או לחרם

ברשת יש שני סוגים של מסרים: יזום ומגיב. ביזום ניתן לשלוט בתזמון ובתוכן, וניתן אף לקדם אותו באמצעות קמפיין. התוכן המגיב נכפה על ידי הגולשים, הוא בתזמון שלהם ולא ניתן לקידום. מצד שני, כשהוא נוגע בנקודה, הוא הרבה יותר ויראלי מתוכן יזום.

המשמעות היא שהודעת התמיכה של המותג ה-14 במחאה לא תזכה לאותה תפוצה כמו ההודעה של המותג הראשון. אבל תגובה שנונה עשויה להיות ויראלית - זה היה הסיפור של Yorkshire Tea.

התמיכה של תה יורקשייר נכפתה עליה, לאחר שגולשת בשם לאורה צייצה שהיא גאה במותג על זה שהוא לא תומך במחאה. בתגובה ענה לה חשבון הטוויטר של המותג: "אל תקני את התה שלנו שוב. אנחנו לוקחים את הזמן לחשב מסלול חדש בנוגע לפעילות שלנו לפני שנצייץ. העמדה שלנו היא נגד גזענות". הציוץ הזה זכה לכ-85 אלף לייקים וכ-20 אלף ריטווטים.

הציוץ של לקוחה לחברת Yorkshire Tea / צילום: צילום מסך

בחוגים מסוימים הבעת התמיכה הכפויה של מותג התה התקבלה באהדה, אבל גולשים רבים התנגדו לציוץ, הודיעו שהם מחרימים את המותג, עדכנו שהם השליכו אותו לפח וביישו אותו על השיימינג שהוא עשה לגולשת.

למנף את המצב, בלי לעצבן את הצד השני

התחושה של מנהלים רבים היא שלא משנה מה תעשה - תחטוף. היא נכונה גם למציאות שבה אנשים מסתובבים עם נשק וירטואלי שלוף ומחפשים מטרות. ולכן, למרות העובדה שהבעת עמדה היא לא בהכרח סוגיה שיווקית, יש לה משמעויות שיווקיות.

במקרים כאלה חובה לנהל סיכונים ואת ההחלטות לא לקבל רק על סמך דרישת הציבור אלא גם בהתאם לשאלה מיהו קהל היעד של המותג ומהו המותג. במקרים אלו, כשתוצאות ניטור הרשת יכולות לשקף מציאות שהיא לאו דווקא הנכונה עבור המותג, עולה חשיבותו של ביג דאטה והיכולת להכיר טוב יותר את הקהל, את השיח שלו ואת הצרכים שלו.

כי לפעמים, לא צריך להביע כלל עמדה אלא למנף את המצב כדי לבצע שינוי שיכול להשתמע כתמיכה במחאה, וזאת מבלי לעצבן את הצד השני. ההחלטה של Band-Aid להשיק פלסטרים במגוון גוני עור היא דוגמה להזדהות עם המחאה, באופן שיכול לעבור בקלות.

בהודעה שפרסמה, כתבה החברה "אנחנו שומעים אתכם. אנחנו רואים אתכם. אנחנו מקשיבים לכם. אנחנו שותפים למאבק נגד גזענות, אלימות וחוסר צדק ואנחנו מחויבים לנקוט צעדים למען שינוי עבור הקהילה השחורה". בדרך זו החברה אימצה את הנורמות של המפגינים שדורשים שינוי, וגיבתה זאת עם מוצר בעל ערך שמתאים לקהל עם עור כהה יותר. מצד שני, עבור הקהל הביקורתי למחאה, בנד אייד לא נתפשת כמי שתומכת באלימות.

לפעמים כל מה שצריך זה תזמון טוב, כמו זה של חברת קריולה, שהוציאה סדרה חדשה של צבעי פנדה, המאפשרת לצייר 40 גוני עור. לפי מה שפורסם הם עבדו על המוצר שלושה חודשים, הרבה לפני המקרים בסנטרל פארק ובמיניאפוליס, אבל המהלך שלהם התרחש ממש בסמוך לאירועים, ולכן הם נתפסו כמי שמיישרים קו עם דרישות המחאה - שוב, מבלי להיתפס כמי שתומכים באלימות.

שוטרים מצולמים בכל תקרית

במציאות בה יש אלימות ברחובות, הסיכוי שג’ורג’ פלויד יהיה הקורבן האחרון להפעלת כוח משטרתי הוא לא רק קלוש, אלא פשוט לא קיים. שוטרים נמצאים על כוונת הסמארטפונים, הם מצולמים בכל תקרית וכל מקרה יוצר גל חדש של שיימינג ושיפוט ערכי כנגד המשטרה ונגד השוטרים עצמם. לגל זה נוסף גל נגדי, שמתרעם על הפעלת כוח חסרה כדי להחזיר את החוק והסדר לרחובות.

אמריקה תישאר מפוצלת, וככל שהמחאה תמשיך להיות מנוצלת על ידי גורמים אינטרסנטיים עצמאיים (או אנטי ממסדיים, כפי שטראמפ טוען) היא תתקשה להשיג את המטרות שלה. או שהיא תתפוגג משום שאנשים ירצו לנתק את עצמם מהאלימות, או שהאלימות תסתיים רק עם הפעלת כוח בלתי מידתי.

שתי התוצאות משחקות לידי טראמפ, שינסה בכל כוחו למנף את המצב הנוכחי לבחירות בנובמבר. כל עוד אין סימן דרך, הישג שיעצור את האלימות וינסה ליצור סדר חדש בחברה האמריקאית, הדרישה לסדר הישן עשויה להביא לבחירתו מחדש.

השקט ישוב, המחאות ימשיכו

עבור מותגים, המשמעות היא שהסיפור לא סגור וגם המפגינים יעזבו את הרחובות, הוא יישאר פתוח ברשת. עם מי שמיהר לאמץ צד יבואו בחשבון תומכי הצד השני. דבר אחד נראה ברור, והוא הקושי של נייקי וקולין קאפרניק להמשיך את שיתוף הפעולה.

קאפרניק, שהוא אולי האיש שסימן את הבאות יותר מכולם במחאת כריעת הברך בהמנון - מחאה שהביאה לגדיעת הקריירה המצליחה שלו כשחקן פוטבול - היה זה שנבחר להוביל את קמפיין 30 השנים ל-Just Do It. עם כל הכבוד למרחק שנייקי הלכו בבחירה בשחקן לא פעיל ולתמיכה שלהם במחאה, המרחק בבחירת אדם שמעודד את המשך האלימות הוא גדול מדי גם עבור מותג פורץ דרך כמו נייקי.

היעד שאמריקה תהיה ארצם של החופשיים, גם אם הם שחורים, הוא יעד ראוי אבל קשה למדידה. קשה לבחון מתי הגענו ליעד, במיוחד כשדרישה לגיטימית כזו יכולה להיות מנוצלת על ידי בעלי אינטרס כשהם באים במגע עם רשויות ומותגים. מותגים ימשיכו להיבחן על הנורמה הזו. מי שחושב שאמריקה תאחה את הפצע הזה במהירות, טועה.

אסף שמואלי הוא מומחה לשיימינג ומשברי רשת, ובעל הבלוג ״המשבריסט"

עוד כתבות

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד ● לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה ● בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד ● הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

שר המשפטים יריב לוין, יו''ר הוועדה לבחירת שופטים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

''מרמה במיליארדי אירו''. כרזת מבוקש של משטרת גרמניה בעניינו של יאן מרסלק / צילומים: (AP(Alexander Zemlianichenko, ויקיפדיה

האם האחראי לפשיטת הרגל הגדולה בתולדות גרמניה היה גם סוכן מודיעין רוסי?

התכתבויות שנחשפו בין יאן מרסלק, לשעבר סמנכ"ל חברת הפינטק הגרמנית וויירקארד שקרסה ואיבדה עשרות מיליארדים מכספי המשקיעים, לבין מרגלים רוסים, מראות כי פעל למען הקרמלין כבר מ־2014 ● מרסלק נמלט מהדין, אך עדויות חדשות מראות כי ארגן פריצות לבתי מתנגדי משטר, תיאם הברחת מחשבים מוצפנים לרוסיה וסייע לגנוב טלפונים של בכירים אוסטרים

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי