גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נתוני התעסוקה דחפו את וול סטריט לעליות; הנאסד"ק עלה לשיא, למונייד זינקה בכ-135% ביומה הראשון

מדד הנאסד"ק עלה ב-0.5%, הדאו ג'ונס הוסיף 0.4% ומדד S&P 500 עלה ב-0.5% ● מנוצ'ין: שוקל סבב צ'קים נוסף לאזרחים ● מודרנה צנחה בצל הדיווח על דחיית הניסוי שלב 3 בתרופה לקורונה ● טסלה קפצה לשיא על רקע נתוני המסירות הטובים לרבעון השני

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הערב בעליות, למרות העלייה במספר הנדבקים בקורונה בארה"ב לשיא יומי מפרוץ המגפה. האופטימיות מנתוני תוספת המשרות בארה"ב ביוני סיפקה רוח גבית למדדים, וכך מדד הנאסד"ק עלה ב-0.5% לשיא נוסף בהמשך לשיא שנקבע אתמול, מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.4% לערכו ומדד S&P 500 עלה ב-0.5%.

מנייתה של למונייד הישראלית זינקה ב-135% בסיומו של היום הראשון שלה למסחר בבורסת ניו יורק.

טסלה  עלתה לשיא על רקע נתוני מסירות חיוביים ברבעון השני, לאחר שאתמול העפילה לשווי שוק הגבוה מבין יצרניות הרכב בעולם.

שוק העבודה האמריקאי רשם תוספת של 4.8 מיליון משרות בחודש יוני. התחזיות של הכלכלנים היו לתוספת של 3.2 מיליון משרות ביוני. עם זאת, דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב שפורסמו במקביל הסתכמו מעל לתחזיות הכלכלנים ב-1.43 תביעות. שיעור האבטלה עמד על 11.1% , כאשר הצפי היה לשיעור של 12.5%. נתוני חודש מאי תוקנו רטרואקטיבית לתוספת של 2.699 מיליון משרות מול נתון קודם של 2.509 מיליון משרות חדשות שנוספו.

לדברי נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים: "שוק העבודה יהווה אינדיקטור מרכזי בצעדי הפד. המשך השיפור בנתוני התעסוקה צפוי לגרום לרגיעה בחששות המשקיעים ליכולת החברות להתמודד עם נגיף הקורונה והשלכותיו על הכלכלה האמריקאית והעולמית".

22:30

וול סטריט ממשיכה לדהור קדימה בהובלת מניות הטכנולוגיה, על רקע נתוני התעסוקה הטובים, ולמרות השיא היומי שנרשם במספר ההדבקות בנגיף הקורונה בארה"ב.

טסלה  מזנקת לשיא, אמזון ואפל מטפסות ב-0.7% כ"א, מנייתה של למונייד הישראלית מזנקת כבר ב-140% ביומה הראשון למסחר בבורסה של ניו יורק, וזאת לאחר שגייסה הלילה  319 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 29 דולר.

הנפט (WTI) טיפס בכ-2% מעל ל-40 דולר לחבית בהמשך לנתוני תוספת המשרות ביוני בארה"ב, שהגיעו מעל לתחזיות ל-4.8 מיליון משרות.

20:10

מנייתה של מודרנה המפתחת חיסון לקורונה צונחת בכ-8% בצל הדיווח על הדחייה של הניסוי שלב 3 של החברה.

מנייתה של טסלה  מזנקת ביותר מ-7% מעל למחיר של 1,200 דולר למניה. לאחר שהפכה אתמול ליצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם מבחינת שווי שוק, שוויה של החברה עולה כעת על שווין של החברות דיסני וקוקה קולה, וזאת על רקע הדיווח על מסירה של למעלה מ-90 אלף מכוניות ברבעון השני, מעל לתחזיות האנליסטים ל-83 אלף מסירות.

19:40

מנייתה של ספוטיפיי טכנולוג'י  קופצת ב-4% על רקע הדיווח ב-"Tech The Lead" ולפיו החברה בוחנת הכנסת פיצ'ר של וידאו שעשוי להציב תחרות ליו טיוב של גוגל.

מנייתה של אוויס באדג'ט  מזנקת ב-17% על רקע העלאת המלצה מצד מורגן סטנלי, וזאת תחת ההנחה כי החברה צפויה ליהנות מעלייה בנתח שוק הרכבים המשומשים בצל פשיטת הרגל של הרץ ומריבאונד במחיר הרכבים המשומשים.

18:40

מנייתה של חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד ישראלית מזנקת ב-80% ביומה הראשון למסחר בבורסה של ניו יורק.

באירופה המסחר ננעל בעליות נאות. הדאקס זינק ב-2.8%, הקאק ב-2.5% והפוטסי עלה ב-1.3%.

18:00

נתונים חיוביים משוק העבודה האמריקאי מספקים רוח גבית לוול סטריט, אם כי העליות נחלשו לעומת השעה הראשונה למסחר בצל נתוני ההדבקה בנגיף הקורונה בארה"ב.

מספר הנדבקים בקורונה בארה"ב רשם שיא יומי של 50,600 בני אדם. בפלורידה נרשמו יותר מ-10,000 מקרים חדשים של הידבקות בקורונה. מדובר בעלייה היומית הגדולה ביותר בפלורידה מאז התפרצות המגפה. 

מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.5%, מדד S&P 500 מוסיף 0.7% לערכו והנאסד"ק מטפס ב-0.8% לשיא.

שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, אמר היום כי הממשל שוקל ברצינות סבב נוסף של חלוקת צ'קים לאזרחי ארה"ב נוכח משבר הקורונה. הנשיא טראמפ אמר היום כי נדגיף הקורונה תחת שליטה, אם כי מספר הנדבקים ממשיך לטפס.

באירופה, קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום כי היבשת נמצאת במצב הקשה ביותר בהיסטוריה שלה.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח היום בעליות נאות של מעל ל-1%. מדד דאו ג'ונס עולה ב-1.3%, הנאסד"ק קופץ ב-1.4% ומדד S&P 500 מזנק ב-1.5%.

מניית בואינג  עולה ב-3.8%, אמזון ואפל מטפסות 2% ו-1.6% בהתאמה, פייסבוק מטפסת ב-0.3%, ומנייתה של יצרנית תחליפי הבשר ביונד מיט עולה ב-1.6%. מנייתה של טסלה  מזנקת לשיא.

15:30

שוק העבודה האמריקאי רשם תוספת של 4.8 מיליון משרות בחודש יוני. התחזיות של הכלכלנים היו לתוספת של 3.2 מיליון משרות ביוני.

עם זאת, דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב שפורסמו במקביל הסתכמו מעל לתחזיות הכלכלנים ב-1.43 תביעות.

שיעור האבטלה עמד על 11.1% , כאשר הצפי היה לשיעור של 12.5%. נתוני חודש מאי תוקנו רטרואקטיבית לתוספת של 2.699 מיליון משרות מול נתון קודם של 2.509 מיליון משרות חדשות שנוספו.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט הגבירו את העליות ומטפסים כעת בכ-1.7% ומאותתים על המשך העליות.

לדברי נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים: "אם בחודש הקודם השוק ציפה לירידה במספר המשרות וראינו הפתעה, החודש הזה המשקיעים ציפו לעלייה של כ-3.23 מיליון משרות. למרות המשך התפרצות נגיף הקורונה בארה״ב, שוק העבודה מראה חוזקה עם שיפור של 4.8 מיליון משרות.

"שוק העבודה יהווה אינדיקטור מרכזי בצעדי הבנק המרכזי. המשך שיפור בנתוני התעסוקה צפוי לגרום לרגיעה בחששות המשקיעים ליכולת החברות להתמודד עם נגיף הקורונה והשלכותיו על הכלכלה האמריקאית והעולמית", כתב אופיר.

15:00

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות. כשעה לפני הפתיחה יתפרסמו נתוני שוק העבודה לחודש יוני. 

מניית טסלה לא עוצרת ומזנקת בכ-8% במסחר המוקדם. 

חברת למונייד העלתה את השווי בהנפקה בוול סטריט, שבמסגרתה היא מגייסת 319 מיליון דולר לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר לאחר הכסף. מניית החברה תחל להיסחר היום תחת הטיקר LMND. אמש הודיעה חברת הביטוח הדיגיטלי על מחיר המניה הסופי בהנפקה - 29 דולר, שגבוה מטווח המחירים המקורי שעמד על 23-26 דולר.

12:15

שיעור האבטלה בגוש האירו עלה ב-0.1% לרמה של 7.4% בחודש מאי. כך פורסם היום. 

עליות של 0.5%-1% נרשמות במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. מחר לא יתקיים מסחר לרגל יום העצמאות האמריקאי. היום ב-15:30 יתפרסמו נתוני שוק העבודה לחודש יוני.

איתי יושע, מנהל דסק אופציות מט"ח בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין כי "הצפי הוא לתוספת של כ-3 מליון מועסקים ו-12.5% אבטלה בארה"ב. קשה יהיה להסיק מסקנה ברורה מהנתונים שיתפרסמו שבחלקם כבר לא מעודכנים (בגלל פתיחת המשק והיציאה מהסגר), אינם נמדדים במדויק וכמובן תלויים במלחמה בהתפשטות הנגיף.
בחודש שעבר טעות החיזוי של הכלכלנים היתה דרמטית. מצפי של מגמת עלייה מעל ה-15% של אפריל לירידה ל-13% "מפתיעים לטובה" במאי (פער של 10 מיליון מועסקים).

"הריבאונד המהיר הביא לאופטימיות שמתהפכת שוב נוכח דאגות מגל שני גדל המעכב חזרה לעבודה ומתוכניות פיטורים נרחבות של חברות גדולות. סיכוייו של טרמאפ להיבחר שוב נראים כעת נמוכים אך כאמור קשה יהיה לקבל מהנתונים היום תמונה מדויקת של מצב הכלכלה האמריקאית - הקלף הכי חזק שהוא מנסה להפגין מול ביידן", מציין יושע. 

10:35

מגמה חיובית בבורסות אירופה הבוקר. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות לאחר שאתמול ננעל המסחר במגמה מעורבת. 

הזהב נסחר בירידה קלה סביב רמה של 1,777 דולר לאונקיה, והנפט נסחר בעלייה של 0.8% סביב 42.4 דולר לחבית מסוג ברנט.

חברת אמדוקס  , המספקת מערכות ופתרונות IT לחברות טלקום, עומדת לקראת פיטורים של מאות עובדים בארץ ובעולם. החברה מעסיקה 4,500 עובדים בארץ ו-25 אלף עובדים ברחבי העולם. מהחברה נמסר כי "היא בוחנת באופן שוטף התאמות נדרשות במבנה ההוצאות שלנו" .

07:15

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה קלה ואילו הנאסד"ק ומדד ה-S&P 500 סגרו בעליות. מדד הנאסד"ק העפיל לשיא חדש. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות. 

הסוחרים ממשיכים לעקוב אחרי העלייה המדאיגה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בעולם, שחצה השבוע את רף ה-10 מיליון.

הזהב נסחר בירידה קלה סביב רמה של 1,777 דולר לאונקיה, והנפט נסחר ביציבות סביב 42 דולר לחבית מסוג ברנט.

אתמול פורסמו הפרוטוקולים של הבנק המרכזי האמריקאי. בדיונים שנערכו בתאריכים 9-10 ביוני, החליטו חברי הוועדה לא לשנות את הריבית בארה"ב ולהשאיר אותה בטווח של 0%-0.25%. בישיבה דנו ראשי הפד באריכות בנוגע לאפשרות להציב יעד תשואות מירבי בשוק האג"ח הממשלתי, אולם לא שינו בינתיים את המדיניות. הריבית נותרה ברמה אפסית. לאחר אותה ישיבה הודיע הפד כי התחזית המועדכנת שלו למשק האמריקאי היא צמיחה שלילית של 6.5% ב-2020 ולאחריה צמיחה חיובית של 5% ב-2021.

נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין בתגובה לפרסום דיוני הריבית של הפד כי "חברי הוועדה המוניטרית מתייחסים לצורך בהתוויית דרך ברורה לגבי המדיניות העתידית של הפד וזאת כדי לתת למשקיעים את מירב המידע לגבי העתיד לבוא. חברי הוועדה מעדיפים בשלב זה לספק מידע על פעולות עתידיות שהן תלויות תוצאה, על פני פעולות שיקרו בטווח זמן מסוים. הכוונה היא הגעה לטווח אינפלציה מסוים, לשיעור אבטלה או לשיעור צמיחה בכלכלה האמריקאית כאינדיקציה לגבי מצב הכלכלה".

עוד הוא מציין כי בפד צופים שהכלכלה האמריקאית תזדקק להמשך המדיניות של התמיכה המוניטרית לאורך זמן. "נראה שיש נכונות מצד חברי הוועדה לספק תמיכה זו שכן הם רואים בוירוס הקורונה גורם להשלכות שליליות משמעתיות (considerable downside) על הכלכלה האמריקאית והעולמית בטווח הבינוני".

עוד כתבות

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

''מרמה במיליארדי אירו''. כרזת מבוקש של משטרת גרמניה בעניינו של יאן מרסלק / צילומים: (AP(Alexander Zemlianichenko, ויקיפדיה

האם האחראי לפשיטת הרגל הגדולה בתולדות גרמניה היה גם סוכן מודיעין רוסי?

התכתבויות שנחשפו בין יאן מרסלק, לשעבר סמנכ"ל חברת הפינטק הגרמנית וויירקארד שקרסה ואיבדה עשרות מיליארדים מכספי המשקיעים, לבין מרגלים רוסים, מראות כי פעל למען הקרמלין כבר מ־2014 ● מרסלק נמלט מהדין, אך עדויות חדשות מראות כי ארגן פריצות לבתי מתנגדי משטר, תיאם הברחת מחשבים מוצפנים לרוסיה וסייע לגנוב טלפונים של בכירים אוסטרים

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

צה"ל חיסל את מפקד גזרת החוף של חיזבאללה

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל, בלבנון דיווחו על הרוגים בתקיפת רכבים בדרום המדינה ● באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" ● פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" ● איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר ● עדכונים שוטפים

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד ● לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה ● בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד ● הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"