גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברת Yotpo הישראלית גייסה 75 מיליון דולר

את סבב הגיוס של החברה, שמפתחת מערכות לניהול קשרי לקוחות עבור משווקים, הוביל אדם פישר מקרן בסמר ונצ'רס ● לדברי עומרי כהן, סמנכ"ל התפעול ואחד ממייסדי החברה, הגיוס בוצע על פי הערכת שווי "באזורים של יוניקורן. קרוב לשם"

מייסדי Yotpo, מימין לשמאל: תומר תגרין ועומרי כהן / צילום: מור שני
מייסדי Yotpo, מימין לשמאל: תומר תגרין ועומרי כהן / צילום: מור שני

חברת Yotpo (יוטפו), המפתחת מערכות לניהול קשרי לקוחות עבור משווקים באתרי סחר מקוון, הודיעה על השלמת סבב גיוס הון חמישי בהיקף של 75 מיליון דולר. לדברי עומרי כהן, סמנכ"ל התפעול ואחד ממייסדי החברה, הגיוס בוצע על פי הערכת שווי "באיזורים של יוניקורן. קרוב לשם". המונח "יוניקורן" משמש לתיאור חברת סטארט-אפ ששוויה מעל מיליארד דולר.

מטרת הגיוס, אותו הוביל המשקיע אדם פישר מקרן בסמר ונצ'רס, היא להרחיב את פורטפוליו המוצרים של החברה, הן באמצעות רכישות של חברות נוספות והן באמצעות פיתוח פנימי בארבעת אתרי הפיתוח של החברה בישראל ובבולגריה.

נוסף על קרן בסמר, שהשתתפה גם בסבב הגיוס הקודם, השתתפו בסבב הנוכחי גם קרן Access Industries וקרן וורטקס ונצ'רס. בגיוס השתתפה לראשונה קרן הנקו ונצ'רס של המשקיע אלון ליפשיץ, שהשקיע ביוטפו גם בסבב הקודם, במסגרת קרן בלאמברג. סך הגיוס של החברה עומד על 176 מיליון דולר. בחברה מועסקים מעל 500 עובדים בתל אביב, יקנעם, ניו יורק, לונדון וסופיה.

המערכות שמפתחת יוטפו מיועדות למנהלי שיווק באתרי סחר מקוון קטנים עד גדולים ובין לקוחותיה נמנים Steve Madden ,Leatherman ,Ministry of Supply ,Patagonia, ו-MVMT.

המערכת הראשונה איתה החלה יוטפו את דרכה, הציעה למשווקים דיגיטליים כלי לאוטומציה וייעול מערכת היחסים שמנהל האתר עם לקוחותיו לאחר שאלה ביצעו רכישות באתר. המערכת של יוטפו מספקת לאותם מנהלי שיווק כלים שמאפשרים להם לשלוח לרוכשים שביצעו קניות באתרם בקשות לכתיבת ביקורות על הפריטים שרכשו. המערכת מאפשרת לאותם רוכשים לכתוב את הביקורת באופן מהיר ויעיל, מבלי להזדקק למספר רב של פעולות, כמו כניסה נפרדת לאתר הסחר. בנוסף, את הביקורות האפקטיביות ביותר, המערכת של יוטפו מאפשרת להפוך באופן אוטומטי למודעות בגוגל ובפייסבוק שמקדמות הן את המוצרים והן את אתרי המכירה עצמם.

"בחרנו להתרחב ולרכוש חברות נוספות. לא להירכש על ידי הענקיות"

בשיחה עם "גלובס" סיפר סמנכ"ל התפעול עומרי כהן על הדרך שעברה החברה מאז הגיוס הקודם בנובמבר 2017, אז גייסה 51 מיליון דולר, וסיפק פרטים לגבי האסטרטגיה של החברה בעקבות הגיוס. בהודעה על הגיוס דיווחה החברה כי מאז סבב הגיוס האחרון, היא נהנית מצמיחה של למעלה מפי שלושה במספר הלקוחות ועלייה של כ-250% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR- Annual Recurring Revenue).

שני אבני הדרך המשמעותיות של יוטפו מאז הגיוס הקודם היו במיזוגים ורכישות. יוטפו רכשה שני סטארט-אפים שנועדו להרחיב את פורטפוליו המוצרים של החברה. באוגוסט 2018 רכשה את הסטארט-אפ האמריקאי Swell Rewards (סוול ריוורדס) מבוסטון לאחר תקופה שבה שיתפו שתי החברות פעולה. המוצר שפיתחה החברה האמריקאית היא פלטפורמת מועדון לקוחות, המאפשרת לאתרי סחר מקוון לתגמל לקוחות באמצעות נקודות.

אפשר להסביר את הפונקציה שמוסיפה סוול ריוורדס על זו של יוטפו בכך שבעוד שהמערכת המקורית של יוטפו נועדה לשם עידוד ייצור חוות דעת על ידי גולשים, המערכת של סוול ריוורדס נועדה להוסיף עוד תמריצים עבורם לעשות כן. "לדוגמה, צרכן העלה תמונה, ומתברר לאורך זמן שהיא אחת התמונות בעלות הערך הגדול ביותר עבור החנות - כל מי שמסתכל עליה קונה. אז אני רוצה שהוא יקבל יותר נקודות כחבר מועדון, גם אם הוא לא קנה שום דבר נוסף", הסביר כהן. "תוכנית כזו, שבה הגולש יכול להרוויח נקודות, בהתבסס על כל מיני לוגיקות - פעם יומולדת, פעם על בסיסי מוצר אחר שהוא קנה, ולהשתמש איתם לעוד קניות בהמשך, זו מערכת מורכבת שלמותג שרק נפתח, וגם כך מתמודד עם אינספור אתגרים, יהיה בלתי אפשרי לפתח לעצמו".

"התחלנו כחברה עם מוצר יחד רזה ליצירת תוכן גולשים, ולאחר שהפכנו למובילים בקטגוריה, שאלנו מה עוד נכון לשוק", הסביר כהן. "החלטנו שננסה לבנות 'פלטפורמה לשיווק מקוון' עבור מותגים שבונים את עיקר העסק שלהם באונליין".

הכוונה של כהן היא לכך שהתחרותיות הגדולה בין החברות הרבות שמציעות מוצרים לפלח השוק הצר של מנהלי שיווק דיגיטלי, הביאה את החברה למסקנה שעליה לבנות פלטפורמה שכוללת עוד ועוד כלים שיווקיים. "המשותף לכל המוצרים הללו, שבעצם פותרים אתגרים שיווקיים עבור המותגים, הוא הניסיון להביא למצב שבו החוויה של הלקוח - מחלקות המרקטינג - תהיה אחידה", הסביר כהן. וזאת, לדבריו, "בניגוד למצב שבו יש פתרון אחד לחוות דעת גולשים, אחד לסמסים, ופיתרון אחר לתוכן גולשים בתמונות, ויד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. חברה אחת שבאה לבנות פלטפורמה שתציע את כל סל המוצרים - זה אין. כאן החדשנות. אנחנו מנסים לבנות פלטפורמה שמצד אחד תופרת את כל ההיצע הזה, ומצד שני, מאחורי הקלעים ב-Back-End, המוצרים מסונכרנים לבין עצמם. הסינרגיה הזו היא מכפיל כוח שלנו ויתרון ענק על המתחרות היום".

רכישה נוספת שתמכה באסטרטגיה זו של יוטפו הייתה של חברת SMSBump, אותה קנתה תמורת עשרות מיליוני דולרים בינואר השנה. באמצעות רכישה זו, הסביר כהן, "הגדלנו בן לילה את יריעת המוצרים שלנו עם מערכת שמבצעת אוטומציה של קמפיינים שיווקיים ב-SMS".

לדברי כהן, "מדיום הסמס עושה קמבק לחיים שלנו. הצרכנים הפכו כמעט עיוורים להודעות שיווק שנכנסות אל תיבת המייל הנכנס שלהם באופן שמקשה על המשווקים שמתקשרים עם לקוחותיהם באמצעות האימייל. זה טרנד ענק. כל התעשייה עוברת לאחרונה לסמס ומסיבה זו רכשנו חברה שיש לה כבר מוצר בשל מספיק ומוביל בתחומו".

אתם מגייסים כבר פעם חמישית. עם כל הגידול בתחום הסחר המקוון יש גבול למספר המשווקים הדיגיטליים להם אפשר למכור שירות שעולה לפחות 400 דולר לחודש, וזה עוד בשוק שהוא יחסית תחרותי וצפוף. מה מודל ההכנסות שלכם והאם אתם לא בעצם מקווים בסופו של דבר להירכש?
"השאלה במקום. זה היה אכן האתגר שנתקלנו בו כשהיצע המוצרים שלנו היה רזה. ראינו עוד חברות עם היצע רזה שלא שורדות או שהן נמכרו, ולכן בחרנו להיות אלה שירחיבו, ולא אלה שייקנו על ידי הענקיות. 

"לגבי המחיר, הוא אמנם לפחות 400 דולר, אבל משרעת המחירים שלנו ענקית. יש לקוחות אנטרפרייז שמשלמים סכומים של 7 ספרות. איקאה למשל גם כן בחרה באחד מקווי המוצר שלנו. זה נותן אולי אינדיקציה טובה לכמה ענק השוק. יוטפו במצב שבו בכל שנה וחצי היא מוכרחה להוציאי מוצר בסדר גודל משמעותי ומובן שחלק גדול מזה יגיע מפיתוח פנימי, אבל חלק גדול נצטרך גם לרכוש".

הגידול בסחר המקוון בעקבות הקורונה הגדיל לכם את התיאבון?
"מצד אחד, הרבה חברות נסגרו בגלל המשבר, אבל פחות באי-קומרס. הכלל הוא שמה שראינו שקורה במאקרו לא חל על אי-קומרס. אפשר היה לראות את הזינוק בנפח המכירות בארה"ב בדוחות של 'שופיפיי' שדיווחה על נפח מסחר כפול לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. כתוצאה מכך, קשה יותר למצוא חברות שמועמדות לרכישה".

עם איזה סוג מוצרים בכוונתכם להרחיב את ההיצע?
"יש כל מיני אופציות. בגדול, כל קטגוריה שעשויה לעניין את ה'מרקטיר', את איש השיווק, בעסקי הסחר המקוון מעניינת אותנו. היום יש טרנד חזק של מה שמכונה Subscription Commerce שמתחיל לגדול בשוק. עסקים שלא די להם במכירה אחת וגמרנו, מנסים לשכנע את קהל הצרכנים שלהם להירשם ולקבל עוד מהמוצרים".

עוד כתבות

עו''ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, מעידה במשפטו של נתניהו, היום

יועמ"שית משרד רה"מ: נתניהו לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר

עו"ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה מזה 23 שנים, מעידה במשפט נתניהו בנוגע לתיק המתנות ● ברנע-פרגו: "מעולם ראש הממשלה לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר כלשהו עד 2018" ● סנגורו של נתניהו התעמת עם ברנע-פרגו: "כולנו מרגישים שאת מוטה נגד ראש הממשלה"

רחוב הרצל, תל אביב / צילום: רועי חבני

מנורה מבטחים מלווה 260 מיליון שקל לבניינים שמשכנים את מפוני קיבוץ רעים

חברת הביטוח העמידה אשראי לשני מגדלים בפרויקט "תאודור" בדרום תל אביב של יובלים ורן בלינקיס ● הבניינים בפרויקט כוללים דירות שמיועדות ברובן להשכרה לטווח ארוך ● את העסקה הובילה אקטיב חיתום של עומרי לוי

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

ההפסד הנקי של אופקו גדל וקמהדע בטוחה שתשבור שיא ב-2024

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● אנלייט הציגה דוחות מעורבים, אך בחברה אופטימיים לגבי התוצאות בהמשך השנה ● ההפסד של אופקו הלת' גדל בהשוואה לתקופה המקבילה, והמניה צוללת ● קמהדע מגדילה את תחזית ההכנסות ל-2024 ● מדור חדש

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

ערן ברוך / צילום: תמונה פרטית

המיזם שקורא לבני 50 ומעלה להתנדב לשנת שירות ביישובי העוטף

המהלך של איש החינוך ומנכ"ל בינה לשעבר, ערן ברוך, מחליף בין צעירים בני 18־19 לבעלי מקצועות עם ניסיון שיוכלו לסייע בשיקום העוטף ● עד כה נרשמו כ־500 מתנדבים ● ישראל מתגייסת

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

''זו כנראה ההשקה הכי חזקה שנעשתה למוצר מציאות מדומה לטיפול נפשי אי פעם'' / אילוסטרציה: Shutterstock

טייס הקרב שהקים חברת מציאות מדומה וגייס אותה לטיפול בנפגעי המלחמה

ערן אור הקים את XRHealth ב-2016 בעקבות פריצת דיסק שחווה. מאז החברה פועלת בעיקר בארה"ב ומציעה טיפולים בתחום הפיזיותרפיה, הכאב והטראומה באמצעות מציאות מדומה ● כשפרצה המלחמה, הוא החליט להשיק במהירות את המוצר גם בישראל, מוקדם מכפי שתכנן

מה צפוי לשקל? / אילוסטרציה: Shutterstock

הדולר יגיע ל-3.5 שקלים? מה קורה בשוק המט"ח

לראשונה מאז תחילת אפריל, השקל מתחזק בחדות מול המטבעות הזרים ויורד מתחת לרף ה-3.7 שקלים לדולר ● מדובר בשינוי מגמה חד לעומת התקופה האחרונה בהמשך להתפתחויות הבטיחוניות ● מה עומד מאחורי שינוי המגמה?

מגדל יורוקום ברמת גן / הדמיה: חברת קנדה ישראל, מילוסלבסקי אדריכלים

מ-6 קומות ל-60: התוכנית של מגדל יורוקום ברמת גן עולה שלב

רמת גן המליצה להפקיד את התוכנית לבניית מגדל יורוקום של קנדה ישראל, שיכלול 60 קומות בעירוב שימושים למגורים, לתעסוקה ולמסחר ● רמת גן מאשרת תוכנית עירונית חלופית לתמ"א 38, הכוללת את כלל שטחה של העיר ● וחברת יבוא האלכוהול שתקים מגדל בן 30 קומות בנתניה ● חדשות השבוע בנדל"ן

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב - יפו / צילום: איל יצהר

חניונים יתייקרו, אירועים יבוטלו: עיריית ת״א נקלעה לבור תקציבי ומתכננת קיצוץ ענק

החניונים העירוניים יתייקרו, סבסוד הצהרונים יצומצם ואירועי תרבות יבוטלו ● עיריית תל אביב נערכת לקיצוץ התקציבי הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות ● הסיבות: ההתייקרויות במשק, הוצאות המלחמה ופסיקות בית המשפט בשנה שעברה באשר להיטלי השבחה ● האם רשויות אחרות ילכו בעקבותיה? ● עיריית ת"א: "הצמצום הוא בגדר נקיטת צעדי־מנע אחראיים"

עשן מתקיפות חיל האויר מיתמר מאזור רפיח / צילום: ap, Ismael Abu Dayyah

כלב רובוטי ורחפנים: איך תיראה הפעולה שתחסום את "צינור החמצן של חמאס"?

התמרון בעיר הדרומית ביותר ברצועה, רפיח, יאפשר לצה"ל לסגור את מנהרות ההברחה שמתחזקות את חמאס כלכלית ולוגיסטית ● הסכנה טמונה בהימצאות אפשרית של החטופים ובפגיעה באוכלוסייה האזרחית

נמל חיפה, בספטמבר 2023 / צילום: Shutterstock

ענקיות הקרוזים העולמיות התאהבו בישראל, ואז הגיעה המלחמה

שנת 2024 הייתה אמורה להמשיך את השגשוג בענף הקרוזים, אולם מאז פרצה המלחמה עזבו החברות הבינלאומיות את ישראל ● מנו ספנות, היחידה שתפליג הקיץ, מבטיחה שלא תעלה מחירים ● מומחים: "גם אם התיירות תחזור לשגרה, ייקח לענף שנה לפחות להתאושש"

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

140 מיליארד שקל, מדד מניות אחד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה"

מסלולים עוקבי S&P 500 הולכים וצומחים בקצב מסחרר. בכל מוצרי החיסכון וההשקעה בישראל, לטווחים ארוכים בינוניים וקצרים, מוצעים מסלולים שעוקבים אחר מדד הדגל האמריקאי ● בינתיים המדד הניב בעיקר תשואות חיוביות, אבל המומחים מזהירים שיש גם סכנות בתופעה, הן לחוסכים והן למשק הישראלי

מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

בגלל המלחמה בעזה: בדנמרק מתנגדים לרכש של מערכות הגנה מישראל

מפלגות בקואליציה הדנית התנגדו לרכישת מערכות הגנה אווירית ישראליות, מטעמים מוסריים ● לפי שרים בממשלה הנוסח שהוסכם לבסוף מעורפל ו"יקשה מאוד" על רכש צבאי מישראל

מתחם ביג פתח תקווה / הדמיה: יח''צ ביג

המרכז המסחרי "הכי גדול בישראל" ייבנה בעיר המפתיעה הזאת

בעיר החמישית בגודלה בישראל, פתח תקווה, יש כ־300 אלף מ"ר של שטחי מסחר בסך־הכול, מה שמוביל לדליפת כוח קנייה אל השכנות שמסביב ● פתיחת ביג פאשן פתח תקווה תקטין את הדליפה, אך גם עשויה "לנגוס" מהמתחרים - עמי בסר סיטי, עופר פתח תקווה, Y סנטר ועוד

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ ואסמאעיל הנייה / צילומים: צילומים: רויטרס, AP, Evan Vucci ,Mahmoud Hefnawy, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

תרחיש האימים: דונלד טראמפ מזמין את אסמאעיל הנייה לקמפ דייוויד

זה מה שנשיא ארה"ב לשעבר, וכנראה גם לעתיד, כמעט עשה בספטמבר 2019 עם הטליבאן של אפגניסטן, ההזמנה בוטלה ברגע האחרון ממש ● טראמפ אינו האמריקאי היחיד המחפש "עסקה" ● האמונה בפרגמטיות של אנשים לא–פרגמטיים היא חלק רב–שנים של הדיפלומטיה האמריקאית