גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הירידות בוול סטריט התמתנו בסיום; טסלה צנחה ב-4.1%

השווקים הגיבו להודעת הפד שצופה כי הריבית תיוותר ברמה האפסית בשלוש השנים הקרובות ● למונייד קפצה ב-6.7%, פייסבוק ירדה ב-3.3% ● התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב היו מעל לצפי

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט. מדד הנאסד"ק ננעל בירידה של 1.3% לאחר שצנח ביותר מ-2% במהלך המסחר. הדאו ג'ונס ירד בסיום ב-0.5%. 

השחקנים בשווקים הגיבו להודעת הפד שצופה כי הריבית תיוותר ברמה האפסית בשלוש השנים הקרובות.

ירידות בולטות רשמו מניות טסלה, פייסבוק, אפל ומיקרוסופט. 

מנגד, מניית למונייד בלטה בעלייה של 6.7%. גם טבע ותופין  רשמו עליות בסיום. 

20:15

מגמה שלילית בוול סטריט בהובלת מניות ההייטק שמושכות את מדד הנאסד"ק לירידה של יותר מ-2%.

מניית למונייד  בולטת בעלייה חדה. גם טבע  בצד הירוק עם עלייה קלה. 

בצד השלילי בולטות אמזון, אפל, מיקרוסופט  ופייסבוק 

18:50

בורסות אירופה ננעלו בירידות קלות של 0.2%-0.5% במדדי המניות המרכזיים, לאחר שבמהלך היום נרשמו ירידות של 1.8%-2%. 

בניו יורק רושמים כעת מדדי המניות ירידות של עד 1.6%. 

מניית ג'יי-פרוג הישראלית (סימול: FROG ) שהצטרפה אתמול לנאסד"ק ופתחה את היום בירידה חדה, נסחרת כעת בעלייה של כ-2%. 

ג'נרל אלקטריק בולטת בעלייה חדה. גם מניות פורד מוטורס  וקטרפילר  בולטות בצד הירוק. 

17:00

התמתנות נרשמת במגמה השלילית בבורסות ארה"ב כעת. המדדים המובילים מאבדים מערכם 0.8%-1.4%. 

בקרב המניות הישראליות בולטות פייבר , סולאראדג' , וויקס ונייס בירידות חדות. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית, בהובלת מדד הנאסד"ק שמאבד מערכו 1.9%.

ירידות בולטות רושמות מניות טסלה , אפל  ואמזון. 

גם מניית ג'יי-פרוג הישראלית (סימול: FROG ) שהצטרפה אתמול לנאסד"ק לאחר הנפקה מוצלחת, רושמת ירידה חדה של כ-4%. 

15:31

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות חדות. החוזה על הנאסד"ק מאבד 2.2% בהמשך לירידות של כ-1% אתמול.

הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הסתכמו בשבוע החולף ב-860,000 אלף בקשות, לעומת הצפי ל-850,000 אלף בקשות. התביעות החוזרות הסתכמו ב-12,628 אלף לעומת הצפי ל-13,000 תביעות.

מדד הייצור של הפד של פילדלפיה הצביעה בחודש ספטמבר על קריאה של 15 נקודות, בהתאם לתחזיות ולעומת 17.2 נקודות בשבוע הקודם.

14:00

הבנק המרכזי של בריטניה הותיר את הריבית ללא שינוי ברמתה האפסית, והותיר בנוסף את המדיניות המוניטרית ותוכנית הרכישות ללא שינוי.

13:00

השווקים מגיבים להודעת הפד שצופה כי הריבית תיוותר ברמה האפסית בשלוש השנים הקרובות. באסיה המסחר ננעל בירידות כאשר הבורסה בשנחאי איבדה 0.4%, הונג קונג ירדה ב-1.6%, הניקיי היפני איבד 0.7%. החוזים בניו יורק אדומים בשעה זו.

באירופה המדדים נסחרים בטריטוריה האדומה בהובלת הפוטסי הבריטי שיורד ב-1% לפני הודעת הריבית ופרסום מדיניות הבנק המרכזי. 

מדד המחירים לצרכן בגוש האירו ירד ב-0.2% בחודש אוגוסט, בהתאם לתחזיות

11:00

כלכלת ניו זילנד רשמה התכווצות של 12.2% בתוצר ברבעון השני של השנה בצל משבר הקורונה. התחזיות היו להתכווצות של 12.8%.

הבנק היפני הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של מינוס 0.1%.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בירידות בצל הודעת הריבית של הפד מאתמול, שהותיר הריבית ללא שינוי ולא צופה העלאה בשלוש השנים הרובות. הדאקס מאבד 1.5%, הפוטסי יורד ב-1% והקאק מאבד 1.3%.

בבריטניה הבנק המרכזי יפרסם היום בשעה 14:00 בצהריים (שעון ישראל) את החלטת הריבית כאשר הצפי הוא להותרת הריבית ללא שינוי אך להכרזה של הבנק המרכזי על מספר תמריצים מוניטריים. המשקיעים מעריכים כי הבנק ימשיך במדיניות רכישות האג"ח ואף יאריך אותה לקראת סוף השנה וההערכה הרווחת היא להורדת ריבית כבר בפברואר 2021, אשר יכולה אף להגיע לכדי רמה שלילית בשיעור של מינוס 0.5% במידה והדד-ליין להגעה להסכמי מסחר עם האיחוד האירופי יידחה.

איתי יושע, מנהל דסק אופציות מט"ח בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין כי "שוק התעסוקה בממלכה שנפגע קשה ממשבר הקורונה, ההגבלות הציבוריות שהוטלו מחדש לאור התפרצויות חדשות של הנגיף והסחבת בשיחות המשא ומתן מול האיחוד האירופי לקראת השלמת יציאת בריטניה מהאיחוד בעוד מספר שבועות - מציבות אתגר לכלכלה הבריטית בתקופה הזו. נתוני האינפלציה שהתפרסמו השבוע בממלכה היו נמוכים משמעותית מהצפי, עם צפי למדד המחירים השנתי הנמוך ביותר מאז שנת 2015 של כ-0.2% (גם בזכות הקיצוץ במע"מ בחלק מהסקטורים וסבסוד הארוחות במסעדות), כאשר יעד האינפלציה הרשמי בממלכה הוא 2%. בשבוע החולף ריבית הליבור לחודש אף ירדה לתחתית היסטורית מזה 30 שנה (ירידה משיעור של 15% לשיעור של 0.05%), והאג"ח הממשלתית לחצי שנה נמכרה לראשונה בתשואה שלילית.

"מאז תחילת משבר הקורונה במרץ נמחקו בבריטניה כ-700 אלף משרות, ושיעור האבטלה הצפוי בסוף שנת 2020 הוא 7.5%, כמעט כפול מתחילת השנה. ה-OECD צופה התכווצות של למעלה מ-10% בתוצר הבריטי בשנת 2020 וצמיחה בשיעור של 8% בשנת 2021. התחזיות הללו משתקפות היטב גם בסטיות התקן של הפאונד מול הדולר שעלו בתקופה האחרונה והגיעו לכדי 17% ביום עקב אי-הוודאות והחשש משילוב מסוכן של 'ברקזיט קשה' והתפרצות רחבה נוספת של נגיף הקורונה", אמר יושע.

08:00
המסחר באסיה מתנהל הבוקר בירידות בהמשך להודעת הריבית של הפד שפורסמה אתמול. הבורסה בשנחאי מאבדת כ-1%, הונג קונג יורדת ב-1.6%, הניקיי היפני מאבד 0.6% בהמשך לנתוני ייצוא פחות גרועים מהצפוי. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים בניו יורק יורדים ביותר מ-1%. 

בתום ישיבה בת יומיים של חברי ועדת השוק הפתוח, הפד הותיר את גובה הריבית ללא שינוי בטווח של 0%-0.25%, ורמז כי הוא צופה שהריבית תישאר ברמתה הנוכחית בשלוש השנים הקרובות. החלטת הריבית, שהתקבלה בוועדה המוניטרית ברוב גדול של 8-2, הינה ההחלטה האחרונה לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-3 לנובמבר.

לדברי רונן מנחם, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות: "בשורה תחתונה המסר מעורב. לא מסתמנת התאוששות קרובה, התלות בהתפתחות הנגיף גדולה והיכולת לצפות קדימה קטנה, אך הכלים החזקים שהפד מפעיל יימשכו עד שהמשבר הבריאותי יסתיים והכלכלה תעלה שוב על פסי צמיחה.

"זו פחות או יותר ההבטחה שחיכו בשווקים לשמוע (אם כי היו רוצים, כמובן, שהאופק הכלכלי לטווח הקצר ייראה טוב יותר). השווקים עלו לקראת ההודעה, תקנו אחר כך וכעת החוזים יורדים - היא משום שהארכת אופק התחזית לריבית נמוכה לשנת 2023 אמנם מבטיחה על תמיכת הפד, אך גם מראה שההתאוששות הכלכלית תהייה קשה וממושכת.

"כמו כן, הדגשת נושא אי הוודאות והתלות בגורם חיצוני לשווקים - הנגיף ועיתוי/נגישות החיסון - אינה בריאה לשווקים, שמתקשים לתפקד לאורך זמן בתנאים כאלו. הודעת הריבית כשלעצמה פועלת לרעת הדולר וככל שהשקל יתוסף כנגד הדולר בעקבותיה, יצטרך גם בנק ישראל לפעול בשוק המט"ח המקומי", כתב מנחם.

הודעת הריבית של הפד הכבידה על המדדים בניו יורק שמחקו את העליות שנרשמו בפתיחה. מדד הנאסד"ק צנח ב-1.3%, מדד S&P 500 איבד 0.5% ומנגד הדאו הוסיף 0.1% לערכו.

ביפן, הבנק המרכזי פרסם את המדיניות המוניטרית שלו, במקביל פורסמו נתוני מאקרו פחות גרועים מהצפוי. הייצוא היפני בחודש אוגוסט נפל ב-14.8% אל מול הצפי לירידה של 16.1%.

עוד כתבות

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה