גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אתגר גם כשאין מגפה: מה מחכה לבעל הבית החדש של אל על

אלי רוזנברג, שהפך החודש לבעלי אל על, מתמודד עם חוב של 2 מיליארד דולר, מינוי דירקטוריון חדש, נוסעים לא מרוצים וניהול יחסי עבודה תקינים עם תמי מוזס-בורוביץ' ● "גלובס" ממפה את המשימות העיקריות שעומדות לפתחה של חברת התעופה הגדולה בישראל

מטוס אל על. מקורבי רוזנברג הבהירו כי לא ירצו “לתקוע אצבע בעין לתמי מוזס” / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מטוס אל על. מקורבי רוזנברג הבהירו כי לא ירצו “לתקוע אצבע בעין לתמי מוזס” / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

תם, אבל ממש לא נשלם. אלי רוזנברג בן ה-26 אמנם השיג את מבוקשו, וקיבל את היתר השליטה באל על במקום תמי מוזס-בורוביץ’, ששלטה בחברה במשך 15 שנה באמצעות חברת כנפיים, אבל האתגר שלו בחברת התעופה הלאומית לשעבר רק מתחיל - ולא צפויה לו דקה אחת של חסד. בטח כשענף התעופה כולו נמצא במשבר עולמי עמוק, שסופו לא נראה באופק.

גם אחרי ההנפקה המשיכה כנפיים לטעון כי רוזנברג הצעיר הוא "איש קש" של אביו, קנת' רוזנברג, שמפאת היותו תושב ארה"ב אינו יכול לקבל את השליטה באל על לידיו. רוזנברג צריך למנות דירקטוריון חדש כמעט לחלוטין, להחזיר מאות מיליוני דולרים ללקוחות ששילמו על טיסות שלא קרו, לקבל הלוואה מבנקים מלווים בערבות מדינה, לשמור על יחסי עבודה תקינים עם בעלי המניות האחרים, שאיבדו את שליטתם בחברה, וזו רק חלק מהרשימה. "גלובס" ממפה את האתגרים הגדולים שלו וסימני השאלה שנותרו סביבו.

אלי רוזנברג / צילום: בן חורין ואלכסנדרוביץ

1. המשימה הראשונה: מינוי דירקטוריון

רוזנברג, באמצעות חברת כנפי נשרים, מחזיק ב-42.88% ממניות אל על, לאחר שרכש מניות ב-360 מיליון שקל בהנפקה הציבורית שבוצעה ב-16 בספטמבר. "זה לא אירוע טריוויאלי, ונקווה שלא ניאלץ להגיע לבית המשפט אם חברי הדירקטוריון לא יסכימו להתפטר מיוזמתם", אומר מקורב לרוזנברג. "יש פה השתלטות עוינת, להבדיל מהשתלטות רגילה על חברה, וזה מסבך את האירוע".

ההיתר שקיבל רוזנברג כולל הנחיות למינוי שני דירקטורים לפחות, לא כולל דירקטורים חיצוניים, בעלי מיומנות חשבונאית ופיננסית לפי חוק החברות. עוד קובע ההיתר שרוב חברי הדירקטוריון והמנכ"ל יהיו בעלי ניסיון של חמש שנים לפחות בתפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי, או בכהונה ציבורית בכירה, או בתפקיד בכיר בתחום עיסוקיה העיקריים של החברה.

בנוסף, לא ימונה דירקטור או נושא משרה מטעם האב או מקורביו העסקיים והמשפחתיים. שני הדירקטורים החיצוניים (אייל חיימובסקי ויעל אנדורן) עשויים להישאר, אולם שאר חברי הדירקטוריון, כולל היו"ר הטרי יהודה (יודי) לוי - יוחלפו, ולאחר מכן תוכל כנפי נשרים לפעול.

את חלק מחברי הדירקטוריון המיועדים כבר הכרנו כאשר כנפי נשרים חשפה את כוורת המומחים שלה: ג’ייסון גרינבלט, ששימש כשליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון; פרופ’ גבריאלה שלו מהמועצה להשכלה גבוהה; האלוף במיל’ רוני נומה, לשעבר מפקד פיקוד מרכז ופיקוד העורף; קברניט מוטי אנגלמן; והכלכלן דורון כהן, שכיהן בעבר כמנכ"ל רשות החברות.

מי שליווה את התהליך מתחילתו, תא"ל במיל’ ראם עמינח, לא צפוי לקחת את מושכות היו"ר, למרות שהמשרה הוצעה לו. גם ידיד משפחת רוזנברג, איש העסקים עמיקם בן צבי, ששידך בין עמינח לרוזנברג - לא צפוי לכהן בתפקיד בחברה.

2. החלפת השדרה הניהולית

כמצופה, דמויות רבות מהשדרה הניהולית של אל על יוחלפו, ובעיקר ככל שמדובר ב"אנשים של תמי מוזס". "הלויאליות היא פקטור שלא נוכל להתעלם ממנו", מסביר אותו מקורב. גם מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, צפוי להתחלף - למרות שיש מי שסבור שלא מן הנמנע שהוא יישאר בתפקידו בתקופה הקרובה לפחות, אם ירצה בכך, ואם הדירקטוריון החדש יחליט שכך נכון להבראת החברה. בסביבת רוזנברג לא פוסלים את האופציה הזו, ומזכירים כי "מי שיישאר לתקופה זמנית יוכל להפוך את הזמני לקבוע".

גונן אוסישקין  / צילום: סיון פרג'

בורסת השמות לתפקיד המנכ"ל כבר כללה את שי באב"ד, המנכ"ל היוצא של משרד האוצר - אך הוא כנראה לא יוכל לכהן בתפקיד, בשל המתיחות בינו לבין למוזס בזמן ניהול המשא ומתן למתווה הסיוע בתקופת המשבר.

עוד שם שעלה וקשור לתע"א והוא אלוף במיל’ חגי טופולנסקי, שפרש מתפקידו כמנהל תחום המל"טים באלביט, והוא מהמועמדים הבולטים למנכ"ל תע"א. שם אחר שמוכר לענף התעופה הוא של מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, שהיה מועמד בשעתו לתפקיד המנכ"ל, וגם כעת מוזכר כמי שיוכל להוביל את הספינה הזו לחוף מבטחים.

3. התמודודת עם מבנה הבעלות

רוזנברג ובעלת השליטה לפניו התחילו את השותפות המאולצת שלהם בטונים צורמים. הצעת רכש שהוא העביר לפני ההנפקה באמצעות עמינח לתמי מוזס-בורוביץ’, והוגדרה כ"גבוהה מאוד" - נדחתה על ידה. ההשמצות ששוגרו באמצעות בא כוחה של משפחת כנפיים, עו"ד דורי קלגסבלד, נענו במכתבים בטון דומה.

אלא שהסיטואציה סבוכה - חברת כנפיים מחזיקה כעת ב-15.2% ממניות אל על. מקורביו של רוזנברג הבהירו שבפעולות שיבוצעו "אנחנו מייחסים חשיבות לנראות, ולא נרצה לתקוע אצבע בעין לתמי מוזס". נזכיר כי גם המדינה היא בעלת מניות, עם אחזקה של 14.37%. סך אחזקות בעלי העניין עומד על 72.46%, והיתר בידי הציבור.

ראם עמינח  / צילום: איל יצהר, גלובס

4. מבחן גיוס החוב

מתווה הסיוע לאל על הושלם רק בחלקו. אחרי ההנפקה, החברה אמורה ליטול הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה (75%). השלמת המתווה תוכל להוציא לדרך את ההתייעלות שאל על התחייבה אליה, לרבות פיטורי שליש מעובדי החברה. בנוסף, נדרש יישום הסכמים כמו "מכירה והחכרה מחדש" של שלושה ממטוסי החברה (עסקה בשווי 67 מיליון דולר).

בדוח האחרון של אל על נכתב כי החברה לא הגיעה להסכמות עם בנק מלווה, ולכן היא עשויה לגייס את החוב דרך אג"ח. בעל השליטה החדש יעדיף לגייס את החוב בהלוואה מבנקים מלווים, כשגם לו ברור שההלוואה, יחד עם ההנפקה (400 מיליון דולר) ותוכנית ההתייעלות (חיסכון של 300 מיליון דולר בשנה) לא יספיקו בכדי לכסות את החובות של אל על. גיוס החוב יהיה מבחן משמעותי עבור בעל השליטה החדש, אל מול האמון שהוא מעוניין לקבל מהמערכת הבנקאית.

5. ההסכמים עם העובדים

ארבעה הסכמים קיבוציים חתומים עם מגזרי העובדים מחכים להשלמת המתווה, כדי לצאת לפועל. ההסכם עם הטייסים מצוי במחלוקת, אחרי שההסתדרות חתמה עליו במקומם. הטייסים הם המגזר היחיד שנפגש עם נציגי רוזנברג, והם גם לא הסתירו את ציפייתם להחלפת הבעלים. כעת הם מצפים לתיקון ההסכם, שמשקף התייעלות של 150 מיליון דולר בשנה.

בסביבת רוזנברג מבינים שיש פה הזדמנות, אולם טוב יעשו נציגיו אם ייפגשו גם עם נציגי העובדים האחרים, שמהווים את הרוב המספרי מקרב עובדי החברה. כרגע האווירה היא של דממה. "יושבים ומחכים לראות מי ייכלל ברשימת 2,000 המפוטרים, ומחכים לראות מי האיש שאמור להוציא את אל על מהבוץ", אומר אחד העובדים שלא לייחוס. "העובדים חיכו שהחברה סוף סוף תטוס, וכעת אנשים לא רוצים לחזור מחל"ת. האווירה היא של חוסר ודאות ופחד מהלא נודע".

יו"ר ועד הטייסים, ניר ראובני, אומר כי "המטרה היא להחזיר את אל על לשמיים כמה שיותר מהר, ובכל הכוח. אנחנו מחכים לבדיקות קורונה מהירות שיאפשרו לפתוח את השמיים".

6. תשלומי חובות לנוסעים

ב-1 באוקטובר ציפו נוסעי אל על שטיסתם בוטלה לקבל חזרה את כספם מהחברה. אל על חייבת לנוסעים 280 מיליון דולר. חלק מהכסף היא הצליחה להמיר לשוברים, באמצעות הצעה בשווי 125% מהמחיר ששולם, אבל לא מעט מהנוסעים מעדיפים לקבל את כספם חזרה. רבים לא הצליחו בכך. גם מועד ההנפקה, ה-16.9, נקבע במטרה לאפשר לאל על להזרים כסף שיועבר לנוסעים. מהחברה לא נמסרה תגובה לעניין זה.

בניית האמון עם הלקוחות היא צעד שאל על המחודשת תהיה חייבת להשקיע בו. "יש פה מוצר שלם שצריך לעבוד עליו, והוא כולל מחיר ושירות, ולא רק אמון", אומר המקורב לרוזנברג. לאל על יש את גרעין חברי המועדון שלה, אבל גם אותם יש לטפח.

7. ניהול החובות לספקים

לא רק הנוסעים מחכים לכספם, אלא גם ספקי מזון, ספקי מוצרים ושירותים, ובעלי חוב מממנים מהארץ ומחו"ל. החוב של אל על מגיע לכ-2 מיליארד דולר, ומתוכו החוב לחברות המחכירות מטוסים עומד על 125 מיליון דולר.

במסגרת ההתייעלות, אל על התבקשה לכרות הסכמים מחודשים עם בעלי החוב לעסקאות מימון המטוסים. "אלי עשה עסקה as is, וברור לנו שמעבר לדיווחים יש בשק הזה יותר מחתול אחד", אומר המקורב. "יש חובות שלא קפצו עד היום, והם יצוצו, ויש הסכמים שמשקפים עסקאות גרועות שנעשו בתקופה של מצוקה, ועכשיו נצטרך לשלם עליהם. זה אירוע ענק של חובות שצריך לשלם בזמן צפוף, ואנחנו עובדים על גיוס החוב".

8. קשיי הענף: לא רק קורונה

ענף התעופה מתעורר למציאות שבה יש חשש מצד הנוסעים לטוס, יש הגבלות במסגרת מדיניות ממשלתית, ההכנסה הפנויה נשחקה, והחובות של החברות גדלו. לזה מצטרף האתגר שמגיע מכיוון איחוד האמירויות.

אל על תצטרך להתעורר עם תוכנית סדורה, ובעיקר יעילה. "חלק מהתמודדות שלנו תהיה בהתייעלות מערכתית מחויבת המציאות", אומר המקורב, כשהוא מבין שהרבה עיוותים יידרשו להיעלם, מהמשכורות המנופחות לדרג הניהולי ועד לכמות מנהלי החטיבות העצומה, והבלתי סבירה לגודלה של אל על.

9. הטיסות בשבת: לא בהכרח מבטלים

רוזנברג הוא איש דתי, והציפייה מהנוסעים שומרי המסורת של אל על היא שיעצור את טיסות סאן דור וטיסות המטען שמתקיימות בשבת. אלא שמקורביו לא משוכנעים שכך יהיה. "נבחן מה נכון, ומה לא ושיקולי השבת יהיו בתהליך הזה".

אל על החדשה תוכל לצאת במהלך מעניין, אם בעליה יצליחו להיכנס לברית תעופה עולמית - עד כה החברה לא הצליחה לפרוץ את המחסום הזה. ההסכם עם האמירויות יכול לקדם את הנושא, ולהוות פריצת דרך ויחסי ציבור טובים לבעלים.

10. המסתורין: מי אתה אלי רוזנברג

למעט תמונה מטושטשת שפורסמה לפני יותר מחודש, רוזנברג לא נחשף. בפגישה שקיים עם נציגי דירקטוריון אל על, הוא ניצב מולם אחרי שעבר הכנה שלא הצליחה להרשים את רובם. "הוא לא חייב לצאת לתקשורת וגם לא לעמוד מול העובדים, אל תצפי שזה יקרה", אומר מקורב אחר לעסקה. "הוא ידע במי להקיף את עצמו, וזה מספיק. מה שצריך לעניין הוא שיש פה אדם שלא רוצה להיכשל, וזה עניין של כבוד ושל כסף. הוא לא ירצה להיכשל בעסק הראשון הגדול שלו".

מטעמו של אלי רוזנברג נמסר בתגובה: "כנפי נשרים תעופה רכשה את אל על בכדי להבטיח לציבור הלקוחות והעובדים כי לחברה יהיה עתיד בטוח. אנו פועלים לאיוש הדירקטוריון באישים מובילים בעלי רזומה וניסיון עשיר מתחום התעופה, הפיננסים והביטחון. כנפי נשרים תעופה לקחה על עצמה את האחריות להבטיח שאל על תישאר חברת התעופה של ישראל, ונעמוד בכל המשימות הלאומיות שיוטלו עלינו".

עוד כתבות

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

חיזבאללה שיגר כ-25 רקטות למירון, חיל האוויר תקף בלבנון

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?