גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בקצב הברנדפורמנס: JoyTunes הצליחה להגיע מיליוני משתמשים בלי הטלוויזיה

באפליקציית לימוד הנגינה JoyTunes בנו מותג על גלובלי והגיעו למיליוני משתמשים פעילים באמצעות מאות סרטוני וידאו בדיגיטל, ובלי דולר אחד ב-TV (בינתיים) ● אורחים מנתחים מהלכים שיווקיים מעבר לים, מדור חדש 

JoyTunes. גיוון קריאטיבי אינסופי / צילום: יוטיוב
JoyTunes. גיוון קריאטיבי אינסופי / צילום: יוטיוב

ב"גלובס" מכים את המומחים עם מדור חדש: "השראה בטוחה" - במסגרתו בכירי
עולם השיווק והפרסום יבחרו, יכתבו וינתחו מהלכים מעוררי השראה בענף. מרביתם מחו"ל, אבל גם כאלו שהבריקו במיוחד בארץ

לפני כמה ימים נתקלתי שוב במודעת וידאו מעולה של Joytunes, זה היה זמן ממש קצר אחרי שנתקלתי בשלוש אחרות, כולן של אותה חברה ובמסגרת חודש אחד. אוקי, כמה פרסומות שעלו בבינג' לא צריכות להפתיע מצד החברה שהמציאה ומובילה את את קטגוריית אפליקציות לימוד נגינה והגיעה לשווי של כ-200 מיליון דולר. במיוחד לא בתקופה שכולנו יושבים בבית ומאמצים כל תחביב אפשרי. למרות זאת נכנסתי לבדוק והופתעתי - כמות סרטי הוידאו שהחברה הזו מייצרת ברבעון נתון דומה יותר לתוצר השנתי של סטודיו בינוני ב-LA, כשרמת הגיוון הקריאייטיבי והשונות ביניהם בסיפור, במסרים, בתועלות, בקהל היעד מדהימה לא פחות בכל קנה מידה. ברור שיש פה משהו חדש שכדאי להבין.

חשוב לציין ש-Joytunes היא לא החברה הראשונה ששמה את מלוא כובד משקלה על וידאו בדיגיטל - Wix פועלת ככה כבר זמן כה רב, עד שכבר יש על זה פארודיות. אנחנו רואים עוד ועוד מותגים שמוותרים על פרסומת הסופרבול או ברייק הזהב במושגים שלנו ופועלים באמצעות נוכחות רציפה ומתחדשת כל הזמן, במיוחד המותגים הצומחים והחדשניים ביותר (מה שנקרא Category Builders) שאין להם יכולת לעשות גם וגם.

כדי להבין את גודל המהפכה בשיטת העבודה שווה להבין כמה דברים מעניינים שכדאי ללמוד מהם.

גרסאות שונות בווידאו. התוצאות נמדדות, ורק אז עולים קומה / צילום: מתוך יוטיוב

מותגים שנבנים מתוך דאטה

התבוננות מהירה בספריית המודעות הפעילות של Joytunes שנמצאות כרגע באוויר מראה בברור: השיטה שהכרנו לבניית מותגים משתנה. אם פעם ריכזנו את כל המאמצים סביב קמפיין גדול אחד שיספר את סיפור המותג בדרך אחת ובו זמנית לכלל הלקוחות, ההבנה של המותגים הצומחים ביותר כרגע היא שכיום זו שיטה פחות רלוונטית.

לפחות לא כשאתה רוצה להתבסס ולהגיע לנתח שוק משמעותי. מותגים כמו Joytunes משתמשים בווידאו כ"מחקר חי" כדי לבחון במקביל מספר רב של רעיונות קריאייטיביים, מסרים, תועלות וצורות להנעה לפעולה (Call to actions) מול אותו קהל לאורך ה-Funnel ומול קהלים שונים. במקום להחליט על פי תחושת בטן או נסיון ולשים הכל על מהלך אחד, הם בוחנים את ההשערות שלהם בסקייל קטן ונותנים לתוצאות לדבר.

הגרסה "הזוכה" היא זו שהביאה את התוצאות הטובות ביותר ביחס ל-BM וליעדים והיא זו שתזכה לגרסאות נוספות ומשודרגות במושגים של Production Value (ערך הפקתי). פרסומת ה-TV מבחינת המותגים האלו תגיע בסוף תהליך הלמידה אם בכלל, כשנסיון והבטחון במה שעובד כבר גדול מאוד וכל הערוצים והקהלים כבר מוצו. תהליך מאוד שונה מזה שהורגלנו בו בבניית מותגים, אבל הרבה יותר נכון מבחינת ניהול סיכונים ושימוש בהזדמנויות השיווקיות שיש בידינו כיום.

מכניסים את הווידאו הביתה

אחד היבטים המהפכניים ביותר בשיטת העבודה הזו חברות כגון JoyTunes בחרו, אך גם בלתי נמנע באותה נשימה, הוא ההיבט התפעולי. ברור לחלוטין בשיטה הנוכחית ובמודל הקיים בין מותגים לספקי ההפקה והפרסום אין אפשרות לייצר כמות וידאו כגון זו הנדרשת בשיטת עבודה מעין זו נחשבת לאין סופית. תהליך ההפקה הנוכחי של אסטרטגיה, קריאייטיב, הפקה, עריכה והאישורים הנדרשים בכל שלב אינם רלוונטיים בשיטה זו של "Live Creative Testing".

הפתרון ש-JoyTunes מצאו לכך, ואני מאמין שמותגים נוספים ילכו בדרכם, הוא שהכל נכנס הביתה. זה נשמע דמיוני אבל כיום צוות הקריאייטיב שלהם הוא פנימי לחלוטין - תסריטאות, צילום והפקה, בימוי ועריכה וכל שאר הפונקציות הנדרשות לניהול מלא של תהליך הפקת וידאו מהיום להיום. מסתבר שאפילו השחקנים תום טרגר ואור פז, המוכרים לרובכם כצמד חלוצי היוטיוברים SugerZaza (תשאלו את הילדים אם לא נשמע לכם מוכר) הם כיום עובדי חברה קבועים וחלק בלתי נפרד מכל התהליך הקריאייטיבי. עם זאת, מי ש"משחקים" ברוב הפרסומות ש-Joytunes מפיקים הם לא יוטיוברים מקצועיים או שחקנים, אלא משתמשי אפליקציה אמיתיים שהם חלק מקהילת המותג העצומה של המותג והם מצלמים את עצמם ומספרים את הסיפור בצורה משכנעת ואותנטית לא פחות. Joytunes נותנת להם את הבמה ובאמצעות אותו צוות פנימי הופכת את התכנים האלו למודעות "אמיתיות" לצד הפרסומות המופקות.

לפי הצוות של Joytunes שיטה זו של הכנסת ההפקה Inhouse מוכיחה את עצמה כל יום מחדש, לא רק בייעול התהליך ועמידה ביעדי כמות התוצרים, אלא גם ב-ROI ובתוצאות.

בניית מותג או יצירת המרות? ההפרדה נעלמת

הדבר המעניין ביותר בשיטת העבודה של מותגי Video Performance הוא המיזוג בין המטרות השיווקיות שבא לידי ביטוי במדידה- בעוד שמותגים "קלאסיים" מפרידים בין בניית מותג לבין יצירת תוצאות בטווח הקצר מבחינת מדידה, כלים וערוצים, מותגים כמו Joytunes יודעים לייצר שילוב בין השניים. כלים ושיטות מדידה חדשות נבנו כדי שכל מודעה תמדד גם במושגים של בניית מותג- יצירת מודעות ובניית תפיסות, וגם במושגים של תוצאה מיידית (הורדה או שימוש). ההבדל בין המודעות השונות הוא רק במינון בין השניים. את השימוש במושגים כמו Branding ו-Performance (שיווק מבוסס תוצאות) החליף מושג אחד- BrandFormance ושיטת מדידה אחידה. מצד שני, יש גמישות אדירה ולמידה יומיומית מכמות האקסקיושנים האין סופית. כך נבנה חוזקו של מותג גלובאלי מדהים מלמטה למעלה ובלי הפקות ענק.

עם התחזקותו המשמעותית של הווידאו וההזדמנויות שהוא מביא עמו לצמיחה של מותגים בפלטפורמות השונות, אני מאמין שנראה עוד הרבה מותגים שפועלים בצורה כזו. מעניין לראות את השינוי שזה יביא למודלים ולתהליכים שבהם השתמשנו כדי לבנות עד היום מותגים. במיוחד מעניין כיצד זה ישפיע על מותגים מסורתיים שהתרגלו לפעול בדרך מאוד שונה. 

הכותב הוא שותף וסמנכ"ל אסטרטגיה בסוכנות הדיגיטל Great Digital Partners

עוד כתבות

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

מכון בית יעקב. המסלול בפיקוח צמוד של המל''ג / צילום: באדיבות מכון בית יעקב

הסיפור המלא מאחורי ההצלחה הפנומנלית של תלמידות בית יעקב במבחני רואי החשבון

הסטודנטיות של סמינר בית יעקב מככבות שוב בראש טבלת הנבחנים בבחינות רואי החשבון, ולכן החלטנו לקדם מחדש את הכתבה שמתארת את דרכן להצלחה ● איגוד הסמינרים החרדי "בית יעקב" קיבל אישור להכשיר בעצמו רואות חשבון, מה שעד כה התאפשר רק באקדמיה ● הבוגרות הטריות צלחו את המבחנים באחוזים מטורפים והותירו את המוסדות האקדמיים מאחור ● בדרך עוררו שאלות על אופן שילוב החברה החרדית בשוק העבודה, אך גם על עתיד המקצוע

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

מוטי שרף / צילום: יהב שרף

היועץ האסטרטגי מוטי שרף הופך לשותף במשרד הפרסום סיטימדיה

שרף ייכנס למשרד שבבעלות דניאל וינר במקום המייסד-שותף שעוזב, ליאור ששון, בהשקעה של כמה מיליוני שקלים ● במהלך נוסף בענף, עידו מינקובסקי מרחיב את פעילות קבוצת התקשורת בבעלותו ומקים את ג'נסיס - מתחם תוכן ומוזיקה חדש

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

פרשת חברת הגמל סלייס מזכירה שיש תובענות ייצוגיות חשובות

המקרה של סלייס מלמד באופן מובהק כי גם באסדרה עתידית, מאוד לא כדאי לשפוך את התינוק עם המים ● תובענות ייצוגיות הן כלי של אכיפה פרטית, שבמסגרתו אזרחים יכולים לפעול במקומות שיש בהם ריק, או כאשר הרגולטור זקוק לדחיפה על מנת לפעול

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

חדרה. אין מספיק אוטובוסים / צילום: Shutterstock, Mapic Aerials

בגלל מאבק על כביש בחדרה: במשרד התחבורה מאיימים לבטל נת"צים בכל הארץ

בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ ● הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה