גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

10 פסיקות המס החשובות של 2020 וההשפעה שלהן על הכיס שלנו

בר רפאלי, הרב אבוחצירא ויצחק תשובה - אלה הם רק חלק מהשחקנים שהיו מעורבים בפסקי דין מהפכניים שנתנו בתי המשפט ב-2020 ● פסקי הדין הבהירו כי יש גבולות לתכנוני המס ● כתבה ראשונה בסדרה, שתסגור את השנה ותפתח את 2021 ● מסכמים שנה

בר וציפי רפאלי / צילום: יריב כץ, "ידיעות אחרונות"
בר וציפי רפאלי / צילום: יריב כץ, "ידיעות אחרונות"

בשנה האחרונה כולם היו עסוקים במגיפת קורונה. בכל הכותרות הגדולות כיכבו הנגיף והשלכותיו, הממשלה וכל משרדיה נכנסו לכוננות וכל החלטה כמעט סבבה סביב השאלה "איך עוברים את התקופה". גם מסדרונות רשות המסים הפכו ל"חמ"ל קורונה", כשהרשות נבחרה להיות הגוף שמחלק את מענקי הסיוע, ולפרק זמן נדמה היה שהיא הפכה מגוף גובה כסף לגוף מחלק.

אבל זו לא התמונה המלאה. במקביל לטיפול בהשלכות הכלכליות של המגפה וחלוקת המענקים, נמשכה עבודתה של רשות המסים בזירת גביית המס ואכיפת חוקי המס, וכך גם בזירה המשפטית - שם התקבלו בשנת 2020 מספר הלכות דרמטיות שמשפיעות ישירות על הכיס של הציבור ועל תכנוני המס של העתיד.

אז מה היה השינוי המשמעותי ביותר שהתחולל השנה? מה קיבל או הפסיד הציבור בעקבות שינויים בעולם המס? מהו פסק הדין החשוב של שנת 2020? ומה צפוי לנו מבחינת חקיקת מס בשנה הבאה? מומחי מס מובילים מספרים לגלובס מהם השינויים הדרמטיים ביותר שהתחוללו בשנת המס החולפת, מהלכת בר רפאלי ועד הכוונות לחוקק הליך גילוי מרצון חדש.

בחלק הראשון של פרויקט "סיכום שנת המס" בחרנו את 10 פסיקות המס הדרמטיות של השנה שכדאי לכם להכיר (ויש הרבה יותר מסתבר), לפני תכנון המס הבא. מסתבר שגם בשנה שזכתה לכינוי "השנה האבודה" המערכת המשפטית לא מפסיקה לחולל מהפכות בתחום המס, ובתי המשפט בעיקר עונים על השאלה "איך לא לתכנן מס". לגזור ולשמור.

1. הדוגמנית הבינלאומית ושאלת התושבות

ההכרעה: בספטמבר הסתיימה פרשת העלמות המס של דוגמנית העל בר רפאלי ואמה, לאחר שבית המשפט הרשיע את השתיים ואישר את העונשים עליהם הוסכם בהסדר הטיעון שנחתם עמן, לפיו הדוגמנית תשלם קנס ומס ויוטלו עליה תשעה חודשי עבודות שירות, בעוד אמה ציפי רפאלי תרצה 16 חודשי מאסר בפועל ותשלם קנס. הדיון בפרשה סבב בעיקר סביב הטענה כי רפאלי העלימה עשרות מיליוני שקלים מהכנסותיה בחו"ל, והציגה מצגי שווא לפיהן היא תושבת חוץ ולכן אינה חייבת במס.

ההשלכות: המשמעות המרכזית של פסק הדין היא כי מחלוקת סביב שאלת תושבות לצרכי מס יכולה להוביל למאסר פלילי. "מדובר במקרה חריג, שבו אגב הליך מס בו נידונה שאלת תושבות של אדם לצרכי חבות במס, מוטלת ענישה פלילית, לרבות עונש מאסר בפועל", אומר עו"ד ליאור נוימן, שותף מנהל תחום המסים במשרד ש. הורוביץ ושות'. לדבריו, "השאלה המקצועית-מיסויית שעלתה בתיק עולה בעשרות דיונים - האם מדובר בתושב ישראל שנוסע לעשות עסקים בחו"ל והקים גם מרכז חיים משני בחו"ל ולכן חייב במס מלא על מלוא הכנסותיו, או מדובר בתושב חוץ שמרכז חייו בחו"ל ומרבה לבקר בישראל משפחה וחברים".

2. פסק הדין שימנע חלוקת דיבידנד

ההכרעה: בית המשפט העליון קבע כי חלוקת דיבידנד בין חברות מרווחי שערוך אינה פטורה ממס, הואיל והחברה מחלקת הדיבידנד לא מוסתה בגין עליית שווי נכסיה (פסק דין בעניין קניון דרורים).

ההשלכות: לדברי עו"ד ליאור נוימן, "פסק הדין שם קץ למחלוקות רבות בין חברות, שחילקו רווחים מרווחי שערוך, לרשות המסים. הוא יחייב חברות אם וחברות אחזקה לתכנן מסלול מחדש. פסק הדין משפיע וישפיע על כך שחברות יימנעו מחלוקת רווחי שערוך, כך שיקטין את חלוקות הדיבידנדים, ישפיע על תמחור של החברות עם רווחי שערוך ועל יכולת ההסתמכות על תזרים רווחי השערוך, שקיימים בחברות הבנות והיכולת ליהנות מתזרים זה בידי חברות האם וחברות אחזקות". לדברי מומחה המס עו"ד ירון אלי, ראש תחום מיסוי במשרד ENF אלי, נדלן, פריידין ושות', "יש גם לשים לב כי הפסיקה מביאה לכפל מס פוטנציאלי בעת מכירת נכס ע"י החברה המקבלת (חברת האם), ועל החברות לתת על כך את הדעת בעת חישוב הרווח ממכירה עתידית כאמור".

3. מיסוי מכירת מניות בחברה זרה

ההכרעה: בית המשפט העליון הכריע כי רשות המסים תקבל מאות מיליוני שקלים מחברת דלק הונגריה, מקבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה, לאחר שקיבל את עמדת פקיד השומה, לפיה במכירת מניות של חברה זרה ובה רווחים ראויים לחלוקה שטרם חולקו לא יינתן פטור ממס (פסק דין דלק הונגריה).

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין

ההשלכות: "יש לתכנון היטב את המס לפני מכירת מניות בחברה זרה שבידי חברה ישראלית, ולבחון כדאיות חלוקת דיבידנד ערב המכירה", אומר נוימן. "ההשפעה הישירה היא על המיסוי של מכירת מניות בחברות זרות בידי חברה ישראלית, כך שיחול מיסוי שונה בתכלית במכירת המניות של החברה הזרה עם הרווחים הראויים לחלוקה, לעומת חלוקה מוקדמת של הרווחים כדיבידנד והפחתת שווי המכירה של המניות הנמכרות. פסק הדין מחייב בחינה מדוקדקת לפני כל מכירת מניות בידי חברה ישראלית".

4. הנכד של הבאבא סאלי ומיסוי חצרות רבנים

ההכרעה: בית המשפט העליון קבע לאחרונה כי רבות מההכנסות של חצרות רבנים - ששימשו לכלכלת הרב ובני ביתו נחשבות כהכנסה מעבודה ולא כתרומה או מתנה, כפי שטוענים רבנים רבים (פסק דין אבוחצירא).

הרב יקותיאל אבוחצירא/ צילום: שי מכלוף

ההשלכות: לדברי נוימן, "לקביעה זו חשיבות רבה לנישומים רבים, לרבות אנשי ציבור. פסק הדין נכנס בצורה מהפכנית בניתוח מתנות של נדבנים לחצרות הרבנים וניתח בצורה חדשנית את הסוגיה של מיסוי מתנה. הרוח הגבית שקיבל פקיד השומה היא בעיקר במגזר הדתי (חרדי, מוסלמי) ובמקומות שבהם יש אינטראקציה בין אנשי רוח ואנשי ציבור לבין אנשי עסקים. מקום נוסף שבו יש להניח שרשות המסים תיכנס אליו הוא המגזר השלישי, במקום שבו יש ערבוב בין העמותות לבין מפעילי העמותות שנהנים משכר והטבות שונים".

5. היטל עובדים זרים והיחס למסתננים

ההכרעה: בית המשפט העליון קבע כי העסקת עובדים זרים גוררת חבות בהיטל (פסק דין סעד). עם זאת, בפסק דין מאוחר יותר קבע העליון כי יחול היטל עובדים זרים מופחת לגבי העסקת עובדים מסתננים בענפים המועדפים, וזאת על אף שאינם מועסקים לפי היתר להעסקת עובד זר בענפים אלה - 10% בענף החקלאות ובענף המסעדות האתניות ו- 15% בענף התעשייה או בענף הבניין, וזאת במקום 20% (פסק דין חברת בית אבות שלמה המלך).

ההשלכות: "חשיבותו של פסק הדין היא בתיקון האפליה ביחס להעסקת מסתננים בענפים המועדפים", אומר נוימן. "קיומם של המסתננים היא עובדה מוגמרת וכל עוד לא פותרים את הבעיה ברמה המערכתית, אין מקום ליצור תמריץ שלילי להעסקתם על-ידי הענשת המעסיקים שלהם דרך שיעור היטל העסקת עובדים זרים".

6. רכישה עצמית: אין רווח אין מס

ההכרעה: בית המשפט קבע כי רכישה עצמית של מניות בידי חברה אינה מהווה בהכרח אירוע מס בידי בעל המניות הנותר בחברה (פסק דין בית חוסן), ואף מתח ביקורת חריפה על עמדת רשות המסים, שחייבה במס למרות שלא מדובר באירוע שיצר רווח לבעלי המניות שנותרו בחברה.

ההשלכות: לדברי רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי חשבון, "בית חוסן בע"מ הוא פסק דין מהפכני שנותן לגיטימציה לביצוע הפרדה בין בעל מניות לחברה דרך דלת המסים, באמצעות רכישה עצמית של מניות ע"י החברה. כתוצאה מכך בעלי המניות הנותרים אינם צריכים להביא ממון מהבית לצורך הגדלת החזקתם בחברה, עקב הרכישה העצמית ואף לא צריכים למשוך דיבידנד, שחייב במס לשם כך. מדובר איפה בדחיית מס שיש לה ערך רב".

7. יותר קשה להסביר רכישת חברה בהפסדים

ההכרעה: בית המשפט המחוזי קבע כי האחים נאוי לא הוכיחו קיומו של טעם מסחרי יסודי ברכישת שלד בורסאי בהפסדים, ולכן לא יותרו להם ההפסדים לקיזוז.

האחים נאווי

ההשלכות: לדברי שטרק, "הניתוח של בית המשפט בפסק דין נאווי, מצמצם באופן משמעותי את המקרים בהם רכישת חברה או שלד בורסאי, עם הפסדים לצרכי מס, תוכר כלגיטימית. מדובר בהעלאת הרף להוכחת סיבה לרכישת חברה בהפסדים. יש להוכיח שהחלופה שנבחרה היא העדיפה ברמה הכלכלית, מלבד יתרון המס".

8. לא ממסים נכסים שחולטו

ההכרעה: רועי חיון, ילד הפלא לשעבר של שוק ההון שהורשע בהלבנת הון ובעבירות מס, גרר לבית המשפט את רשות המסים שרצתה למסות את רכושו שחולט - וניצח. נקבע, כי לצרכי הכרה בהוצאה, חילוט כספים של עבריין - "מאיין" את ההתעשרות.

רועי חיון / צילום: תמר מצפי

ההשלכות: בית המשפט קבע קביעה עקרונית, לפיה מערכת המס אינה עונשית גם לעבריינים שחולט רכושם. לדברי עו"ד אורי גולדמן, המתמחה במיסוי ובעבירות כלכליות, "פסק הדין יביא סוף לגביה כפולה ומכופלת שהייתה נהוגה ברשות המסים במסגרת תיקים כלכליים, כאשר היא היתה מתעלמת מהחילוט וממסה את הכספים שהופקו כביכול בעבירה בלי התייחסות לכך שאותם כספים חולטו בהליך הפלילי".

9. איך למכור דירת מגורים בפטור ממס כבד?

ההכרעה: ביולי השנה פטרה ועדת הערר למיסוי מקרקעין את איש העסקים שלמה נחמה מתשלום 4 מיליון שקל מס שבח, שדרשה רשות המסים, לאחר שקבעה כי מגיע לו פטור כי מכר דירת מגורים ולא מעטפת (נחמה ערך שיפוץ בסטנדרט נמוך בדירת יוקרה שרכש, ומכר אותה בסמוך לאחר השיפוץ).

באוגוסט השנה נתן בית המשפט פסק דין בעניין בניזרי, במסגרתו נקבע, כי כ-5.3 מיליון שקל שקיבל תושב חוץ שעיסוקו בתחום האחזקה של בתים פרטיים ודירות יוקרה, ממכירת וילה בהרצליה פיתוח - כמעט 5 שנים לאחַר רכישתה - ימוסו כעסקת אקראי בעלת אופי מסחרי ולא כעסקה פרטית.

ההשלכות: "פסק הדין בעניין בניזרי מהווה סמן דרך עבור כל מי ששוקל למכור דירת מגורים שגלום בה רווח הון (שבח) משמעותי", אומרת שטרק. לדבריה, "מומלץ לבדוק היטב את נסיבות הרכישה והמכירה ולוודא שאכן מדובר במכירה הונית החייבת (או לפי העניין פטורה) ממס שבח. כן, מומלץ לבצע שיפוץ מתאים של הדירה לפני מכירתה כתכנון מס מקדים, כפי שעשה שלמה נחמה".

10. הכרה בזכויות הנישומים מול רשות המסים

ההכרעה: במספר פסקי דין שניתנו השנה פסקו בתי המשפט לטובת הנישומים (ככלל הרשות היא המנצחת הגדולה בבתי המשפט), ובעיקר מתחו ביקורת נוקבת על התנהלות רשות המסים ונציגיה.

ההשלכות: לדברי גולדמן, "ההיגיון וראיית טובת הנישומים הגיעו לבתי המשפט. בתי המשפט החלו להיות קשים יותר מול פקיד השומה - בהבנתם את הכוח הרב שיש לרשות מול האזרח, לבטח לאור המצב הכלכלי השורר בישראל ובעולם. הדבר מהווה שינוי של הרוחות הנושבות נגד נישומים ואזרחים מבתי המשפט, שעד לאחרונה סטטיסטית היו פוסקים כמעט תמיד נגד האזרחים".

עו"ד ירון אלי מוסיף, כי "בית המשפט החל לשלוף כרטיסים אדומים תכופים לרשויות המס במקרים שבהם מצא כי הרשות התעמרה ו/או פעלה בחוסר תום לב זועק כלפי נישומים. מדובר במגמה שהחלה לצבור תאוצה בשנת המס האחרונה שעה שבתי המשפט וועדות הערר לא חסכו מביקורת שיפוטית נוקבת כלפי רשויות המס ובעיקר ביחס להתנהלותה בתיקים מסויימים. המשותף למרבית התיקים - "נישומים קטנים" עם שומות בסכומים צנועים שלרוב נרתעים ללכת מול הרשות "עד הסוף" חרף אמונתם בצדקתם". 

עוד כתבות

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"