גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל eToro: "התגלה דור חדש של משקיעים, המילניאלס, והם מצביעים בכספם על העתיד"

פלטפורמת ההשקעות eToro נהנתה בשנה האחרונה מהצטרפות של מיליוני לקוחות - רבים מהם משקיעים חדשים בשוקי ההון ● המנכ"ל והמייסד יוני אסיא מספר לגלובס איך הואצה צמיחת החברה ב-2020 - "השנה שחיכינו לה מאז שהקמנו את איטורו", ומה היעדים שלה לשנה הקרובה

התפשטות וירוס הקורונה בעולם הפכה את 2020 לשנה קשה ומאתגרת ביותר, מהרבה מאוד בחינות. ואולם, למשקיעים רבים בעולם ובישראל סיפקה השנה החולפת הזדמנות אדירה ליהנות מתשואות יוצאות דופן בשווקים הפיננסיים - ובתוכם גם שווקים אלטרנטיביים כמו מטבעות הקריפטו.

אבל מעבר לתשואות, השנה הזאת חוללה שינויים משמעותיים בשוקי ההון, שבאו לידי ביטוי, למשל, בהצטרפות של מיליוני משקיעים צעירים למסחר בשווקים, כפי שעולה גם מנתוני הבורסה בישראל וחבריה. אחת החברות הישראליות שנהנו משינויים אלה באופן בולט, היא eToro - פלטפורמת ההשקעות הדיגיטלית הבינלאומית, שאותה מוביל המנכ"ל והמייסד השותף יוני אסיא.

בשיחה עם גלובס מסכם אסיא את השנה החולפת בשווקים הפיננסיים בכלל, ועבור משקיעי איטורו בפרט, ומספק כמה תובנות מעניינות באשר לתמורות שהתחוללו בשווקים ובחברה במהלך 2020.

 

מנקודת המבט שלך כמי שמנהל פלטפורמת השקעות בינלאומית, מהן ההשפעות העיקריות של משבר הקורונה על שוקי ההון ועל עסקי איטורו?
"בשנה האחרונה העולם עבר האצה משמעותית מאוד של טרנספורמציה דיגיטלית בהרבה תעשיות, החל במסחר אלקטרוני (e-commerce) ועד לתחום ההשקעות, שבו איטורו עוסקת. בעצם, מה שהיינו מצפים שיקרה בתוך 3 או 5 שנים - קרה בשנה אחת בלבד. זה קרה בגלל שכל העולם נכנס לסגר בעקבות התפרצות וירוס הקורונה, ובמצב כזה רוב האנשים נאלצו להסתמך על הטלפון או על המחשב שלהם ולהשתמש בפלטפורמות דיגיטליות.

"יחד עם הסגרים במדינות השונות הגיעו גם מדפסות הכסף של ממשלות, שניסו להתמודד עם המצב שבו הרבה אנשים מוצאים עצמם מחוסרי עבודה, בעיקר אלה שעובדים בסביבות פיזיות ולא בסביבות דיגיטליות.

"להדפסת הכסף היו שתי השפעות עיקריות על תחום ההשקעות: השפעה אחת היא שחיקה בערך הכסף לאורך זמן. הממשל האמריקאי, למשל, כמעט הכפיל את המאזן שלו עם הדפסה של 6-4 טריליון דולר; השפעה שנייה היא הגדלת החוב דה-פקטו של מדינות והורדת הריבית לרמה אפסית או אפילו שלילית לפרק זמן ארוך.

"להורדת ריבית כזאת יש השפעה ברורה מאוד על שוקי ההון בכלל, וגם על שוק הקריפטו, מציין אסיא. "אם נסתכל על זה לפי תפיסת העולם של וורן באפט, כל דבר שמייצר ערך, או שמייצר תזרים מזומנים חיובי - טוב יותר מדבר שיש לו ערך אינפלציוני. תיאורטית, ברגע שהודפסו פי שניים מכמות הדולרים בעולם, כל המניות היו צריכות להכפיל את ערכן ביחס לדולר, וכך גם מטבעות הקריפטו היו צריכים להכפיל את ערכם. בפועל, זה לקח תשעה חודשים - אבל בסופו של דבר, זה קרה.

"אז ראינו גם הלם במערכת הפיננסית במרץ, שהפיל את כל הנכסים לרצפה, ויחד עם זה ראינו תופעה מעניינת, שהיא עלייתם של המשקיעים מקבוצת המילניאלס (בני דור ה-Y, שנולדו בשנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20; ר' ק'). באיטורו אנחנו רואים משקיעים כאלה שמגיעים מ-100 מדינות ברחבי העולם שבהן אנחנו פועלים. בשנה האחרונה פתחו מיליוני לקוחות את חשבון ההשקעה הראשון בחייהם.

"התופעה הזאת נובעת משילוב של ריבית אפסית או שלילית יחד עם העליות בשוקי ההון, שקרו בזמן שמיליוני אנשים בעולם נאלצו לשבת בבית בגלל סגרי הקורונה. גם שוק הקריפטו עלה בשנה האחרונה משמעותית על רקע השחיקה בערך הדולר. אפשר לראות שהנכסים שערכם עלה, במקרה או שלא במקרה, היו הבחירה של המשקיע הממוצע מקרב המילניאלס.

"כשמסתכלים על המניות הכי נסחרות באיטורו ב-2020, אפשר לראות שם בצמרת את Nio ואת טסלה, שתיהן יצרניות רכב חשמלי - חברות שמונעות על-ידי צריכה. מנהלי השקעות שמרנים היו אומרים שאלה מניות מסוכנות, כי המחיר שלהן מגלם בעיקר פוטנציאל עתידי ולא פעילות קיימת. לעומתם, משקיעי ריטייל מדור המילניאלס בעצם אומרים: 'אנחנו לא רואים עתיד של מכוניות עם מנועי בנזין, אלא עתיד של רכב חשמלי' - ולכן שתי השחקניות האלה כבשו את הלבבות של המשקיעים האלה".

אתה מתרשם שיש עלייה ברמת הסיכון שלקחו המשקיעים בשנה האחרונה?
"דווקא בשנה האחרונה ראינו שהלקוחות של איטורו לקחו פחות סיכון. בהשוואה לשנים קודמות, הם היו פחות ממונפים בהשקעות שלהם והשקיעו יותר במניות מאשר במטבעות קריפטו. ההשקעה במניות הייתה התחום הצומח ביותר בפלטפורמה שלנו ב-2020, וזה קרה בזמן שנהפכנו לברוקר שמציע ב-100 מדינות מסחר במניות ללא עמלות, עם אפשרות להשקעה בשברי מניות (fractional shares).

"אם נסתכל על המניות הכי פופולריות בשנה האחרונה אצלנו, אחרי Nio וטסלה, אפשר לראות את אפל, אמזון ומיקרוסופט, ואחריהן פלנטיר, פייסבוק, אלפאבית (גוגל) ועליבאבא. כלומר, המשקיעים הקמעוניים קנו בדיוק את המניות שיכולנו לנחש שירכשו בשנה כזאת - וכמעט כל אחת מהמניות האלה עשתה תשואה מרשימה מאוד ב-2020.

"ההמון של המשקיעים הקמעוניים נכנס בשנה האחרונה לשוק ההון, הצביע בכסף שלו על העתיד - וזה מה שמשך את כל השוק, עד למצב שבו גופים מוסדיים כבר שוקלים מה יחשוב המשקיע הקמעוני על מניה מסוימת כשהם צריכים לתמחר אותה. אפשר לראות משקיעים מוסדיים שמעריכים כי אם מניה מסוימת תהיה פופולרית בקרב משקיעי ריטייל, תהיה לה רוח גבית בשוק גם בזמנים קשים.

"נכון שבאופן כללי יש עלייה בסיכון בשוקי המניות, אם נבחן את מדד 'הפחד' (VIX), שעלה ב-2020 ביותר מ-60% ונמצא ברמות גבוהות הרבה יותר משהיה בממוצע של 10 השנים האחרונות. אנחנו מעריכים כי התנודתיות הגבוהה בשווקים כאן כדי להישאר. המשקל של משקיעי ריטייל בנפח המסחר הגלובלי במניות גדל בשנה האחרונה, למשקיעים האלה יש כיום יותר השפעה על השוק, ולכן גם השוק תנודתי יותר.

"במבט ל-10 השנים הבאות, איטורו צופה את התחזקות המגמה של עליית משקל המשקיעים הקמעוניים וההשפעה שלהם בשווקים הפיננסיים, כך שיותר אנשים מכל העולם ינהלו את הכסף שלהם בעצמם".

 

"מטבעות הקריפטו נתנו לנו רוח גבית"

אסיא הוא משקיע מנוסה בשוק מטבעות הקריפטו, והחברה בראשותו מנהלת גם בורסת קריפטו בארה"ב, שהושקה במרץ 2019. ביטקוין, המטבע המוביל בשוק זה, סיים את 2020 במחיר של 29 אלף דולר, אחרי זינוק שנתי של יותר מ-300%. בחודש דצמבר לבדו עלה מחיר הביטקוין 54% - וברבעון האחרון של 2020 השלים זינוק של כ-170%.

שלושה ימים מפתיחת שנת 2021 שבר ביטקוין שוב את שיא כל הזמנים שלו, כשביום ראשון השבוע עלה עד לרמה של 34,608 דולר. בעת כתיבת שורות אלה, ביום שלישי בבוקר, נע מחיר הביטקוין בבורסות הקריפטו סביב 31 אלף דולר, אחרי ירידה של 6% ביממה האחרונה. על פניו זוהי תנודה שאינה יוצאת דופן בביטקוין, שעולה וגם יורד בחדות.

איך משפיעה עליית הביטקוין לשיא כל הזמנים על המשקיעים באיטורו?
"ראינו בשנה שעברה צמיחה של מאות אחוזים במחזורי המסחר של קריפטו בפלטפורמה של איטורו, בעיקר בחודשיים האחרונים של השנה. מרגע שמחיר הביטקוין שבר שיא היסטורי של שלוש שנים וטיפס מעל לרמה של 20 אלף דולר באמצע דצמבר, ראינו כניסה של הרבה משקיעים חדשים למסחר בביטקוין - אבל זה עדיין רחוק מההתנפלות על הביטקוין בסוף 2017".

בסוף השבוע שעבר, עם פתיחתה של 2021, הודיעה איטורו כי בורסת הקריפטו שלה בארה"ב משעה את המסחר במטבעות XRP החל ב-3 בינואר. בכך הצטרפה איטורו אל בורסות הקריפטו הגדולות בארה"ב, ובראשן Coinbase, שהחליטו להפסיק את המסחר ב-XRP בעקבות התביעה שהגישה בחודש שעבר רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) נגד ריפל לאבס, החברה שפיתחה והנפיקה את XRP, ונגד שניים ממנהליה הבכירים.

לטענת התביעה, XRP הוא למעשה נייר ערך, שלא נרשם כחוק על-ידי ריפל. בעקבות התביעה נגד ריפל, ובהמשך להפסקת המסחר במטבע הקריפטו שלה בארה"ב, נרשמה בדצמבר ירידה חודשית של 64% במחירו של XRP.

"רוב העסקים שלנו עדיין באירופה"

מה היתה ההתפתחות העסקית המשמעותית ביותר עבור איטורו בשנה האחרונה?
"זאת היתה שנה של צמיחה משמעותית מאוד, שבאה ממקום אסטרטגי של התמקדות בשוק המניות. ראינו כ-5 מיליון לקוחות שהצטרפו ב-2020 לפלטפורמה - יותר מפי שניים מהלקוחות שהצטרפו שנה קודם לכן. במחזור המסחר במניות אצלנו נרשם גידול שנתי של יותר מפי ארבעה. מטבעות הקריפטו נתנו לנו רוח גבית, וזה תחום שאיטורו ממשיכה להאמין בו, אבל הקריפטו צריך להיות בסופו של דבר חלק מתמהיל השקעות בריא של הלקוחות שלנו.

"איטורו היתה במקום הנכון ובזמן הנכון עם המוצר הנכון, כדי לספק לאנשים מהמון מדינות בעולם גישה לשוק ההון בצורה פשוטה ושקופה, עם פלטפורמת השקעות חברתית שמאפשרת לאנשים ללמוד זה מזה. הפלטפורמה הזאת מסירה חלק מהמגבלות של החשש והפחד של משקיעים חדשים מפני כניסה לשוק ההון.

"2020 זאת השנה שחיכינו לה מאז שהקמנו את איטורו. בשנה זאת התגלה דור חדש של משקיעים שמבין את החשיבות של שוק ההון - וכך ראינו את העלייה של שיעור המילניאלס מקרב המשקיעים החדשים".

באוקטובר האחרון הודיעה איטורו כי תרחיב במחצית הראשונה של 2021 את פעילותה בארה"ב למסחר במניות, נוסף על מטבעות קריפטו. ביחס לתוכנית זו אומר אסיא: "אנחנו עובדים כרגע במלוא המרץ על הרחבת העסקים שלנו בארה"ב. בשנה האחרונה ראינו צמיחה בשיעור תלת-ספרתי מרבעון לרבעון במסחר הקריפטו בפלטפורמה האמריקאית שלנו. כרגע זה המוצר העיקרי שלנו בארה"ב, ואנחנו מאוד מתרגשים לקראת השקת המסחר במניות שם".

מה יהיה האתגר העיקרי של איטורו השנה?
"אני אוהב להסתכל על זה כעל הזדמנות ולא כעל אתגר - ואני חושב שהכניסה למסחר במניות בארה"ב תהיה הזדמנות גדולה עבורנו. עדיין, רוב העסקים שלנו באירופה - ואנחנו מתכננים להשיק במדינות אירופה ובריטניה מוצרים חדשים, כמו כרטיס חיוב מיידי (דביט) עבור לקוחות איטורו.

"השקנו ב-2020 עוד מוצר חדש, Delta Investment Tracker, שמאפשר ללקוחות שלנו לעקוב גם אחרי ההשקעות שלהם מחוץ לפלטפורמת איטורו". את המוצר הזה פיתחה איטורו באמצעות סטארט-אפ בלגי, שאותו רכשה בסוף 2019 בסכום מוערך של 5 מיליון דולר.

"כשהחברה גדלה, אנחנו לומדים להבין כמה מעט חברות מנצלות את ההזדמנות האדירה שטמונה בשוק ההשקעות העולמי", אומר אסיא. "ההזדמנות היא לייצר פלטפורמת השקעות דיגיטלית גלובלית, שתאפשר לכל אדם בעולם, בין אם הוא באמריקה, באירופה או באסיה, להשקיע בשווקים בקלות".

תיכננתם השקה של כרטיס דביט ללקוחות איטורו כבר ב-2020, מתי זה ייצא לפועל?
"כרטיס הדביט נמצא כעת בתהליך ניסוי (בטא), ונבצע השקה מסודרת שלו במחצית הראשונה של 2021".

איטורו, שהוקמה על-ידי האחים יוני ורונן אסיא, יחד עם דודו רינג ב-2007, גייסה ב-14 שנות פעילותה כ-162 מיליון דולר למימון פעילותה. כשסבב הגיוס האחרון של החברה הושלם ב-2018, הוערך שווייה ב-800 מיליון דולר. באחרונה פורסמו דיווחים בתקשורת, שבהם הוערך שווייה של איטורו ביותר מ-2.5 מיליארד דולר, בעקבות רכישה של מניותיה על-ידי משקיע מוסדי בארה"ב. בדצמבר פורסמו דיווחים שלפיהם איטורו מתכוננת להפוך לחברה ציבורית - ואף נערכת להנפקה ראשונית של מניות בניו יורק לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר.

דווח לאחרונה על מכירת המניות או על כוונה להפוך לחברה ציבורית.
"באופן רשמי, איטורו לא מגיבה באופן כללי לשמועות".

בראיון הקודם עמו לגלובס, באוקטובר 2020, כשנשאל אם יש לו כוונה להפוך את איטורו לחברה ציבורית ולצאת להנפקת מניות, השיב אסיא: "הנפקה זה לא משהו שאנחנו דנים בו כרגע באופן ציבורי. החברה רווחית כיום, ואין לנו בשלב הזה צורך בגיוסי הון נוספים, אבל אנחנו בהחלט מנהלים דיאלוג שוטף עם שוק ההון גם בנושאים האלה". 

עוד כתבות

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס