גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שאיפות גבוהות: הטריילבלייזר החדש של שברולט יקר משמעותית מהמתחרות

מאחורי השם הקרבי של השברולט מסתתר רכב פנאי קומפקטי, אופנתי ומרווח עם אבזור תקני נדיב מנוע חזק וביצועים זריזים יחסית ● אבל, יש בפלח מתחרות נוחות יותר והתמחור ניצב קרוב לקצה העליון של הפלח

החודש התקיים בטמפה, פלורידה, משחק הסופרבול השנתי, שסיכם את העונה החולפת ב-NFL. המשחק נערך מול קהל של 25 אלף איש "בלבד" בשל תקנות הקורונה - מספר הצופים הנמוך ביותר אי-פעם - ולא היה מרגש במיוחד. גם פרסומות הטלוויזיה המושקעות, שמלוות אותו בפריים-טיים, שיקפו היטב את הלך הרוח השפוף והמקוטב של האומה האמריקאית. חברת ג'יפ, למשל, הלכה על פרסומת של "אמריקה הישנה והטובה" בכיכובו של ברוס ספרינגסטין. לעומת זאת, הפרסומת של GM בכיכובו של הקומיקאי וויל פארל הייתה כול כולה מחווה למדיניות הפרו-סביבתית העתידנית של ממשל ביידן והתמקדה בכוונות של GM לחשמל את רוב צי הרכב הדגמים שלה עד 2025.

אבל גם GM לובשת כיום שכפ"ץ ונערכת לתקופה עסקית קשה. בתקופת ממשל טרמפ נהנו יצרני הרכב המקומיים ממדיניות סביבתית מקילה, שסייעה להם לגרוף רווחי עתק ממכירת מיליוני רכבי SUV וטנדרים ענקיים וצמאים. כעת הם יצטרכו לחזור ולהשקיע הפחתת צריכת הדלק והפליטה ובפיתוח רכב חשמלי בעל רווחיות נמוכה, אם בכלל, לצד השקה בארה"ב של דגמים יותר קומפקטיים.

אחד המייצגים של תהליך ה-Down-Sizing של החברה, לפחות ברמה השיווקית, הוא שברולט "טריילבלייזר" החדש, שיצא בקיץ 2020 לשוק האמריקאי. בעבר השם הזה היה שויך לסדרת רכבי SUV מאסיביים ומסורתיים באורך של 4.8 מ'. כעת נושא אותו קרוס-אובר קומפקטי באורך כ-4.4 מ' עם מנוע טורבו קטנטן במונחים אמריקאיים.

חיצונית, הטריילבלייזר מנסה ליצור קשר משפחתי עם אחיו הגדולים באמצעות עיצוב  צעיר ועדכני שמצליח לגרום לו להיראות גדול מכפי ממדיו האמיתיים. זה בולט במיוחד בחרטום המאסיבי, שעמוס בפרטי עיצוב קשוחים כולל גריל מדורג, פנסי דרך גדולים שנפרדים מפנסי ה-LED הראשיים ומעין פגוש תחתי קשוח.

פרופיל הצד נשלט עד ידי קשתות גלגלים מודגשות וגג "צף" ושטוח בגוון צביעה שונה מהגוף (ברכב המבחן) וזנב חסון למראה. בסך הכל זה כלי נאה, שמזכיר את קו העיצוב, שרווח כיום בכלי רכב קוריאניים (קיה סלטוס, למשל) וזה לא מפתיע אם לוקחים בחשבון שהרכב גם מיוצר וגם משווק בקוריאה.

המפתן של תא הנוסעים ממוקם גבוה יותר מהמקובל במשפחת הג'יפונים, אבל הוא מאפשר כניסה/יציאה נטולת מאמץ. תנוחת הישיבה מעל הכביש גבוהה יותר ומספקת לנהג תצפית ותחושת ביטחון. המרחב בתא הנוסעים מכובד עם שפע של מקום לראש מלפנים ומאחור, אפילו לנוסעים גבוהים, ומושב אחורי שטוח ונוח לשני מבוגרים עם מקום סביר למתיחת הרגליים לפנים. כמקובל בארצות הברית יש לרכב תא מטען מאסיבי שמתאים למסעות שופינג משפחתיים. יש גם מסעד מושב אחורי שמתקפל בקלות לרצפה כדי לפנות מרחב הטענה שטוח לחפצים גדולים.

 

מערך פיקוד קלאסי

מערך הפיקוד קלאסי עם לוח מחוונים אנלוגי גדול וצג נתונים נטול צבע. יש גם מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך די גדול וחד, לפחות בגרסה הבכירה שבה נסענו. הנדסת האנוש שמרנית, נטולת התחכמויות עיצוביות ונוחה לתפעול אינטואיטיבי. חבילת האבזור המקורית בדגם הבכיר מקיפה מאוד וכולל גג חשמלי, פתיחה חשמלית של הדלת האחורית ומושב נהג חשמלי, אבל משום מה את המושב שלצד הנהג אי אפשר אפילו לכוון לגובה.

האבזור התקני כולל גם מערך עדכני של עזרי בטיחות אקטיביים היקפיים, שעושים את מלאכתו נאמנה מבלי להטריד את הנהג יתר על המידה בהתרעות מיותרות. איכות הייצור טובה, אך יחסית לפלח המחיר שבו נמכר הרכב יש יותר מדי משטחי פלסטיק נוקשים בטווח מגע של הנהג והנוסעים והגוון השולט הוא שחור-אפלולי. מעל 130 קמ"ש גם חודרים לתא לא מעט רעשי רוח.

להנעה אחראי מנוע 1.3 ליטר טורבו, שמייצר 155 כ"ס מכובדים ובגרסה כפולת ההנעה הוא משודך לתיבה אוטומטית בת 9 מהירויות (גרסאות הבסיס מצוידת בתיבה רציפה). למנוע לא חסר כוח, אבל משקלו העצמי של הרכב נושק ל-1.5 טון בגרסה הזו, והתיבה האוטומטית, שמכוילת בעליל לטובת חיסכון, גורמת להשהיה בהזרמת הכוח בעת האצה חזקה ובמצבי עצור/סע על כבישים עמוסים. אפשר לשלוט בהילוכים ידנית, אך מיקומו המוזר של מתג השליטה בקצה העליון של ידית ההילוכים מלמד שהיצרן לא מצפה שמישהו ינצל את האפשרות הזו.

מנגד, שיוט במהירויות גבוהות על כבישים בין-עירוניים מתבצע בשלווה. יש מספיק רזרבות כוח להשלמת עקיפות בטוחות, כולל בעליות תלולות. צריכת הדלק תלויה במידה רבה בבחירת הנהג. שילוב תכוף להנעה כפולה ורגל כבדה על הדוושה ייקחו את הצריכה למחוזות ה-11 קילומטרים לליטר. נהגים עדינים יותר יצליחו לחלץ גם 14 ק"מ לליטר, לא רע בכלל לרכב שמיועד לשוק האמריקאי.

לא מתוכנן לספק ריגושים

על הכביש הכלי לא מתוכנן לספק ולא מספק ריגושים. ההיגוי מספק את המינימום ההכרחי באגף ההיזון החוזר ולוקה בלא מעט היגוי מומנט מורגש בעת האצה. נטיית הגוף די מורגשת בעת העברות משקל על כבישים מפותלים, אם כי מבלי לפגוע בתחושת הביטחון של הנהג והיציבות הכיוונית טובה, גם במהירויות גבוהות תחת רוחות צד. בסך באגף הדינמי הכל הרכב לא חורג מהממוצע בפלח, לטוב או לרע.

נוחות הנסיעה על מהמורות עירוניות קופצנית למדי ובעת מפגש עם רמפות הרעדה המתלים נוטים לסיים את מהלכם בנקישה מתכתית. ייתכן שחלק מהאשם נמצא במציגי הספורט-שטח בעלי הפרופיל הגבוה אבל יש בפלח כלים נוחים יותר.

אחד הבונוסים המפתיעים של הגרסה הבכירה הוא כושר עבירות לא רע בשטחים משובשים. זה כמובן לא רכב שטח הארד-קור וההנעה הכפולה שלו מיועדת בעיקר לשיפור היציבות בתנאי חורף. אבל עם מרווח גחון של כ-18 סנטימטרים, צמיגים רב-תכליתיים ואפשרות לקבע את ההנעה הכפולה, הטריילרבלייזר ייקח את הנוסעים בו רחוק יותר על כבישי עפר ובוץ ממה שמלמד העיצוב החיצוני המגונדר.

בשורה התחתונה הטריילבלייזר הוא רכב פנאי נאה, מאובזר, שימושי ודי זריז אבל עם תג מחיר התחלתי של 149 אלף שקל, שנוסק עד 174 אלף שקל בגרסה כפולת ההנעה בה נסענו, הוא ממוקם קרוב לקצה העליון של טווח המחירים בפלח שלו הוא יקר משמעותית מכמה ממתחריו "הטבעיים". בעידן של דולר נמוך ניתן היה לצפות לתמחור יותר אגרסיבי.

חלק מהמתחרות

מיצובישי ASX

148 אלף שקל עולה הגרסה הבכירה של מיצובישי ASX. הממדים דומים לשברולט, בסיס הגלגלים ארוך בשלושה סנטימטרים, תא המטען קטן יותר משמעותית, אך תא הנוסעים מאובזר ומרווח. המנוע הוא 2 ליטר עם 150 כ"ס ותיבה רציפה שמאיץ את הרכב ל-100 ב-11.7 שניות וההנעה קדמית.

סובארו פורסטר Z

172 אלף שקל עולה גרסת ה-Z ההתחלתית של סובארו פורסטר. הממדים החיצוניים והימיים נדיבים, תא הנוסעים בנוי היטב ויש הנעה כפולה ומרווח גחון מכובד, שמספקים יכולת עבירות מכובדת בשטח. המנוע הוא 2.5 ליטר שמייצר 182 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה.

ניסאן אקסטרייל

170 אלף שקל עולה גרסת הבסיס של ניסאן אקסטרייל עם הנעה קדמית ומנוע 1.3 ליטר בהספק 160 כ"ס. זהו רכב גדול, מרווח ובנוי היטב עם בסיס גלגלים באורך 2.71 מ' וחבילה בטיחותית מקיפה. התיבה כפולת מצמדים והתאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת כ-11.5 שניות.

עוד כתבות

דירות בשכירות בשדרות וושינגטון, תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

במקביל לעליית האינפלציה: יש מוקש ושמו מחירי השכירות

העלייה במחירי השכירות מגיעה, ולא במקרה, במקביל לעלייה חדה באינפלציה. מחירי שכר הדירה מהווים כרבע ממשקל מדד המחירים לצרכן ● אבל במשרד האוצר ממשיכים להתעלם מהסוגיה הבוערת

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

וול סטריט / צילום: Shutterstock

עליות קלות בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק עולה ב-0.2% ● פאוול: "השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● מורגן סטנלי עולה ב-5%, טראמפ מדיה צוללת ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

''מרמה במיליארדי אירו''. כרזת מבוקש של משטרת גרמניה בעניינו של יאן מרסלק / צילומים: (AP(Alexander Zemlianichenko, ויקיפדיה

האם האחראי לפשיטת הרגל הגדולה בתולדות גרמניה היה גם סוכן מודיעין רוסי?

התכתבויות שנחשפו בין יאן מרסלק, לשעבר סמנכ"ל חברת הפינטק הגרמנית וויירקארד שקרסה ואיבדה עשרות מיליארדים מכספי המשקיעים, לבין מרגלים רוסים, מראות כי פעל למען הקרמלין כבר מ־2014 ● מרסלק נמלט מהדין, אך עדויות חדשות מראות כי ארגן פריצות לבתי מתנגדי משטר, תיאם הברחת מחשבים מוצפנים לרוסיה וסייע לגנוב טלפונים של בכירים אוסטרים

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים