גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שאיפות גבוהות: הטריילבלייזר החדש של שברולט יקר משמעותית מהמתחרות

מאחורי השם הקרבי של השברולט מסתתר רכב פנאי קומפקטי, אופנתי ומרווח עם אבזור תקני נדיב מנוע חזק וביצועים זריזים יחסית ● אבל, יש בפלח מתחרות נוחות יותר והתמחור ניצב קרוב לקצה העליון של הפלח

Chevrolet-Trailblazer-2021 / צילום: יח"צ
Chevrolet-Trailblazer-2021 / צילום: יח"צ

החודש התקיים בטמפה, פלורידה, משחק הסופרבול השנתי, שסיכם את העונה החולפת ב-NFL. המשחק נערך מול קהל של 25 אלף איש "בלבד" בשל תקנות הקורונה - מספר הצופים הנמוך ביותר אי-פעם - ולא היה מרגש במיוחד. גם פרסומות הטלוויזיה המושקעות, שמלוות אותו בפריים-טיים, שיקפו היטב את הלך הרוח השפוף והמקוטב של האומה האמריקאית. חברת ג'יפ, למשל, הלכה על פרסומת של "אמריקה הישנה והטובה" בכיכובו של ברוס ספרינגסטין. לעומת זאת, הפרסומת של GM בכיכובו של הקומיקאי וויל פארל הייתה כול כולה מחווה למדיניות הפרו-סביבתית העתידנית של ממשל ביידן והתמקדה בכוונות של GM לחשמל את רוב צי הרכב הדגמים שלה עד 2025.

אבל גם GM לובשת כיום שכפ"ץ ונערכת לתקופה עסקית קשה. בתקופת ממשל טרמפ נהנו יצרני הרכב המקומיים ממדיניות סביבתית מקילה, שסייעה להם לגרוף רווחי עתק ממכירת מיליוני רכבי SUV וטנדרים ענקיים וצמאים. כעת הם יצטרכו לחזור ולהשקיע הפחתת צריכת הדלק והפליטה ובפיתוח רכב חשמלי בעל רווחיות נמוכה, אם בכלל, לצד השקה בארה"ב של דגמים יותר קומפקטיים.

אחד המייצגים של תהליך ה-Down-Sizing של החברה, לפחות ברמה השיווקית, הוא שברולט "טריילבלייזר" החדש, שיצא בקיץ 2020 לשוק האמריקאי. בעבר השם הזה היה שויך לסדרת רכבי SUV מאסיביים ומסורתיים באורך של 4.8 מ'. כעת נושא אותו קרוס-אובר קומפקטי באורך כ-4.4 מ' עם מנוע טורבו קטנטן במונחים אמריקאיים.

חיצונית, הטריילבלייזר מנסה ליצור קשר משפחתי עם אחיו הגדולים באמצעות עיצוב  צעיר ועדכני שמצליח לגרום לו להיראות גדול מכפי ממדיו האמיתיים. זה בולט במיוחד בחרטום המאסיבי, שעמוס בפרטי עיצוב קשוחים כולל גריל מדורג, פנסי דרך גדולים שנפרדים מפנסי ה-LED הראשיים ומעין פגוש תחתי קשוח.

פרופיל הצד נשלט עד ידי קשתות גלגלים מודגשות וגג "צף" ושטוח בגוון צביעה שונה מהגוף (ברכב המבחן) וזנב חסון למראה. בסך הכל זה כלי נאה, שמזכיר את קו העיצוב, שרווח כיום בכלי רכב קוריאניים (קיה סלטוס, למשל) וזה לא מפתיע אם לוקחים בחשבון שהרכב גם מיוצר וגם משווק בקוריאה.

המפתן של תא הנוסעים ממוקם גבוה יותר מהמקובל במשפחת הג'יפונים, אבל הוא מאפשר כניסה/יציאה נטולת מאמץ. תנוחת הישיבה מעל הכביש גבוהה יותר ומספקת לנהג תצפית ותחושת ביטחון. המרחב בתא הנוסעים מכובד עם שפע של מקום לראש מלפנים ומאחור, אפילו לנוסעים גבוהים, ומושב אחורי שטוח ונוח לשני מבוגרים עם מקום סביר למתיחת הרגליים לפנים. כמקובל בארצות הברית יש לרכב תא מטען מאסיבי שמתאים למסעות שופינג משפחתיים. יש גם מסעד מושב אחורי שמתקפל בקלות לרצפה כדי לפנות מרחב הטענה שטוח לחפצים גדולים.

 

מערך פיקוד קלאסי

מערך הפיקוד קלאסי עם לוח מחוונים אנלוגי גדול וצג נתונים נטול צבע. יש גם מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך די גדול וחד, לפחות בגרסה הבכירה שבה נסענו. הנדסת האנוש שמרנית, נטולת התחכמויות עיצוביות ונוחה לתפעול אינטואיטיבי. חבילת האבזור המקורית בדגם הבכיר מקיפה מאוד וכולל גג חשמלי, פתיחה חשמלית של הדלת האחורית ומושב נהג חשמלי, אבל משום מה את המושב שלצד הנהג אי אפשר אפילו לכוון לגובה.

האבזור התקני כולל גם מערך עדכני של עזרי בטיחות אקטיביים היקפיים, שעושים את מלאכתו נאמנה מבלי להטריד את הנהג יתר על המידה בהתרעות מיותרות. איכות הייצור טובה, אך יחסית לפלח המחיר שבו נמכר הרכב יש יותר מדי משטחי פלסטיק נוקשים בטווח מגע של הנהג והנוסעים והגוון השולט הוא שחור-אפלולי. מעל 130 קמ"ש גם חודרים לתא לא מעט רעשי רוח.

להנעה אחראי מנוע 1.3 ליטר טורבו, שמייצר 155 כ"ס מכובדים ובגרסה כפולת ההנעה הוא משודך לתיבה אוטומטית בת 9 מהירויות (גרסאות הבסיס מצוידת בתיבה רציפה). למנוע לא חסר כוח, אבל משקלו העצמי של הרכב נושק ל-1.5 טון בגרסה הזו, והתיבה האוטומטית, שמכוילת בעליל לטובת חיסכון, גורמת להשהיה בהזרמת הכוח בעת האצה חזקה ובמצבי עצור/סע על כבישים עמוסים. אפשר לשלוט בהילוכים ידנית, אך מיקומו המוזר של מתג השליטה בקצה העליון של ידית ההילוכים מלמד שהיצרן לא מצפה שמישהו ינצל את האפשרות הזו.

מנגד, שיוט במהירויות גבוהות על כבישים בין-עירוניים מתבצע בשלווה. יש מספיק רזרבות כוח להשלמת עקיפות בטוחות, כולל בעליות תלולות. צריכת הדלק תלויה במידה רבה בבחירת הנהג. שילוב תכוף להנעה כפולה ורגל כבדה על הדוושה ייקחו את הצריכה למחוזות ה-11 קילומטרים לליטר. נהגים עדינים יותר יצליחו לחלץ גם 14 ק"מ לליטר, לא רע בכלל לרכב שמיועד לשוק האמריקאי.

לא מתוכנן לספק ריגושים

על הכביש הכלי לא מתוכנן לספק ולא מספק ריגושים. ההיגוי מספק את המינימום ההכרחי באגף ההיזון החוזר ולוקה בלא מעט היגוי מומנט מורגש בעת האצה. נטיית הגוף די מורגשת בעת העברות משקל על כבישים מפותלים, אם כי מבלי לפגוע בתחושת הביטחון של הנהג והיציבות הכיוונית טובה, גם במהירויות גבוהות תחת רוחות צד. בסך באגף הדינמי הכל הרכב לא חורג מהממוצע בפלח, לטוב או לרע.

נוחות הנסיעה על מהמורות עירוניות קופצנית למדי ובעת מפגש עם רמפות הרעדה המתלים נוטים לסיים את מהלכם בנקישה מתכתית. ייתכן שחלק מהאשם נמצא במציגי הספורט-שטח בעלי הפרופיל הגבוה אבל יש בפלח כלים נוחים יותר.

אחד הבונוסים המפתיעים של הגרסה הבכירה הוא כושר עבירות לא רע בשטחים משובשים. זה כמובן לא רכב שטח הארד-קור וההנעה הכפולה שלו מיועדת בעיקר לשיפור היציבות בתנאי חורף. אבל עם מרווח גחון של כ-18 סנטימטרים, צמיגים רב-תכליתיים ואפשרות לקבע את ההנעה הכפולה, הטריילרבלייזר ייקח את הנוסעים בו רחוק יותר על כבישי עפר ובוץ ממה שמלמד העיצוב החיצוני המגונדר.

בשורה התחתונה הטריילבלייזר הוא רכב פנאי נאה, מאובזר, שימושי ודי זריז אבל עם תג מחיר התחלתי של 149 אלף שקל, שנוסק עד 174 אלף שקל בגרסה כפולת ההנעה בה נסענו, הוא ממוקם קרוב לקצה העליון של טווח המחירים בפלח שלו הוא יקר משמעותית מכמה ממתחריו "הטבעיים". בעידן של דולר נמוך ניתן היה לצפות לתמחור יותר אגרסיבי.

חלק מהמתחרות

מיצובישי ASX

148 אלף שקל עולה הגרסה הבכירה של מיצובישי ASX. הממדים דומים לשברולט, בסיס הגלגלים ארוך בשלושה סנטימטרים, תא המטען קטן יותר משמעותית, אך תא הנוסעים מאובזר ומרווח. המנוע הוא 2 ליטר עם 150 כ"ס ותיבה רציפה שמאיץ את הרכב ל-100 ב-11.7 שניות וההנעה קדמית.

מיצובישי ASX / צילום: יח"צ

סובארו פורסטר Z

172 אלף שקל עולה גרסת ה-Z ההתחלתית של סובארו פורסטר. הממדים החיצוניים והימיים נדיבים, תא הנוסעים בנוי היטב ויש הנעה כפולה ומרווח גחון מכובד, שמספקים יכולת עבירות מכובדת בשטח. המנוע הוא 2.5 ליטר שמייצר 182 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה.

סובארו פורסטר Z / צילום: יח"צ

ניסאן אקסטרייל

170 אלף שקל עולה גרסת הבסיס של ניסאן אקסטרייל עם הנעה קדמית ומנוע 1.3 ליטר בהספק 160 כ"ס. זהו רכב גדול, מרווח ובנוי היטב עם בסיס גלגלים באורך 2.71 מ' וחבילה בטיחותית מקיפה. התיבה כפולת מצמדים והתאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת כ-11.5 שניות.

ניסאן אקסטרייל / צילום: יח"צ

עוד כתבות

מתקן להעשרת אורניום בנתנז / צילום: Reuters, Raheb Homavandi

איראן: תקלה ברשת החשמל במתקן העשרת האורניום בנתנז

בראיון אמר דובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהתקלה, וכי האירוע נמצא בחקירה ● בעבר יוחסו "תקלות" כאלה במתקנים אחרים של איראן למתקפות סייבר חיצוניות, ויתכן כי כך גם הפעם

אחריות תאגידית / צילום: Shutterstock

הרגולטור נרדם? כשדיווחי אחריות תאגידית הם וולונטריים, החברות לא ממהרות לשתף מידע

אימוץ סטנדרטים של אחריות תאגידית משפיע לטובה על מוניטין של חברות, וגם על ביצועיהן ● אמנם כיום הדיווחים סלקטיביים ולא אחידים, אך ייתכן כי העניין הגובר של משקיעים בחברות אתיות ישפר את המצב בעולם, וגם יגרום סוף-סוף לישראלים להיכנס לתמונה ולאמץ את הגישה האחראית

סניף של קרדיט סוויס. הבנק ייבדק על ידי הרגולטור השווייצרי / צילום: Shutterstock

קרדיט סוויס מסתבכת, והרעות החולות של 2008 חוזרות לתיקי המשקיעים

הבנק פושט הרגל הבטיח תשואה למשקיעים, שרצו לחמוק מהריבית השלילית באירופה ● קרדיט סוויס מצידו ביצע מהלך שנשמע מוכר מהמשבר הפיננסי הגדול, שהוא היה אחד מכוכביו: מכר ללקוחות אג”ח בסיכון נמוך, שלמעשה נשען על אריזה מחדש של הלוואות בסיכון גבוה של גרינסיל

בר 51 / צילום: בר 51

ביקורת מסעדה: בר 51 - יש מקומות ששווה להוריד בשבילם את המסכה

חיליק גורפינקל חוגג עשור כמבקר המסעדות שלנו, ואיזה עשור זה היה ● ולמרות שכבר פחות בא לו לצאת (כי הגיל וקורונה), ב"בר 51" היה לו כיף וטעים (ויקר)

אפליקציית קלאבהאוס / צילום: Shutterstock, Boumen Japet

קלאבהאוס מצטרפת למועדון: מידע על 1.3 מיליון משתמשים הודלף לרשת

כמה ימים לאחר אירועי דליפת המידע של פייסבוק ולינקדאין, גם הרשת החברתית הצעירה חוטפת ● חוששים שנפגעתם? כך תוכלו לבדוק

פרופ' נדב כץ במעבדת הקוונטים / צילום: יצחק וולף

בדרך למחשב-העל הראשון של ישראל? שיתוף פעולה בין אמזון לאוני' העברית בתחום המחשוב הקוונטי

במסגרת התחרות מול ענקיות הטכנולוגיה חתמה אמזון הסכם עם האוניברסיטה העברית, במטרה לפתח מחשב קוונטים שמעבד נתונים ביעילות ובמהירות גבוהה ● הפרויקט ינוהל בין היתר על ידי פרופ' אלכס רצקר, מומחה בעל שם עולמי בתחום, וייקחו בו חלק סטודנטים לפיזיקה מהאוניברסיטה

הדמיית התוכנית בין קיסריה לג'סר א זרקא / הדמיה: LUMO  ורד שמאי

על חוף הים בג'סר א זרקא תיבנה השכונה הכי משתלמת של מחיר למשתכן: כמה תעלה דירה ומי (כנראה) יישאר בחוץ?

תוכנית חדשה לבניית מאות יחידות דיור ביישוב ג’סר א זרקא, על חוף הים, כוללת אמנם דירות מוזלות במסגרת מחיר למשתכן, אולם רוב הדירות יימכרו במחירי שוק חופשי, ורוב הסיכויים שיהפכו לבתי נופש ליהודים

אנטנה סלולרית / צילום: Shutterstock

בעלי נכסים מבקשים להשכיר שטחים לציוד סלולרי

עורך הדין יו אודום מייצג בעלי נכסים שמחפשים לעשות רווח מהיר ● הוא מנסה לגרום להם לחשוב לטווח ארוך

מה נמכר לאחרונה ב-1.1 מיליון שקל בדרום / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה אפשר לקנות ב-1.1 מיליון שקל בדרום הארץ

שטח למשרד בקריית גת, מגרש לבנייה עצמית באילת, דירת גן בערד ודירת 3 חדרים באשקלון

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ארגו פרופרטיז יוצאת להנפקה: תנסה לגייס כ-300 מיליון שקל

ההנפקה - לפי שווי של כ-1 מיליארד שקל לפני הכסף ● ארגו, שהחלה את פעילותה בשנת 2018, עוסקת ברכישה, השכרה, ניהול והשבחה של מבני מגורים בערים לייפציג, דרזדן ומגדבורג שבמזרח גרמניה

איתי בן זאב. עזב את לאומי לבורסה / צילום: איל יצהר

הותירו את הפיננסים מאחור: "הבריחה" ממגבלת השכר משתלמת

בשנים האחרונות עזבו לא מעט בכירים את הבנקים וקבוצת הביטוח לטובת גופים שבהם השכר איננו מוגבל ● מי הרוויח מהמהלך

מתקן התפלה מקורות אשדוד / צילום: אלבטרוס צילומי אוויר

בדקה ה-90: ביהמ"ש עוצר את המכרז למכירת מתקן ההתפלה באשדוד

לפי הצו הארעי עליו החליטה השופטת צילה צפת, פתיחת המעטפות עם ההצעות שהגישו המתמודדים במכרז תיאסר זמנית ● הצו ניתן לבקשתה של אחת המתמודדות, שטענה כי לאחת ממתחרותיה נוצר יתרון במכרז, כיוון שהיא מספקת שירות למתקן ההתפלה וחשופה למידע רלוונטי

פיתוח של חברת Intuition Robotics, להקלת התקשורת הדיגיטלית של מבוגרים  עם משפחה וחברים / צילום: Intuition Robotics

טכנולוגיה זה לא רק לצעירים: לאן הולך שוק ה-AgeTech

מגפת הקורונה שינתה את הקשר בין הציבור המבוגר לטכנולוגיה, ויצרה קהל יעד חדש שעדיין לא מתחבר לטיקטוק, אבל גם לא זקוק לטלפון חוגה ● מוסדות הדיור המוגן הופכים לראשונה לשחקני טכנולוגיה ומידע משמעותיים בשוק ה-Age Tech החדש

צעדת המחאה בדרך לבלפור. / צילום: התנועה לאיכות השלטון

חודשה מחאת בלפור: למנוע בחירות חמישיות - להקים ממשלת חירום

המפגינים נגד ראש הממשלה חזרו לבלפור, לגשרים, לכיכרות ולצמתים ברחבי הארץ לאחר הבחירות ובסיום השבוע הראשון לעדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר במשפט נתניהו ● המפגינים נושאים דגלי ישראל, מייצגי צוללות ושלטים התומכים בממשלת השינוי

פרויקט פינוי בינוי בקרית חיים. ההתחדשות העירונית תקועה / צילום: בר - אל

"להפסיק להיות בני ערובה של השכנים": מה צריך לדעת על התקנות שמשנות מהיסוד את המונח "פינוי-בינוי"

בסוף מרץ פרסם משרד המשפטים תיקון לחוק התכנון והבנייה, המציע שינויים קטנים לכאורה שיהפכו את קידום ההתחדשות העירונית ליותר פשוט ● מה התקנות אומרות לגבי הרחבת דירה או מרפסת, ומה הקושי שהתיקון ביקש לפתור לגבי קידום תוכניות פינוי-בינוי? ● גלובס עושה סדר

נגיף הקורונה / צילום: שאטרסטוק

יעיל אבל פחות: יותר מחוסנים חלו בווריאנט הקורונה הזה

מחקר של הכללית ואוניברסיטת תל אביב בחן לראשונה במציאות את היעילות של חיסון הקורונה של פייזר נגד הזן הדרום אפריקאי ● במחקר נבדקו מטופלים שחלו 14 יום אחרי מנת החיסון הראשונה, ועדין לא ברור האם היעילות נגד הזן פחותה גם אחרי המנה השנייה

ג'ו ביידן משתתף  בהפגנת איגוד עובדי שירותי המזון בלאס וגאס במהלך הקמפיין לנשיאות, פברואר 2020 / צילום: Associated Press, Patrick Semansky

להתראות רייגן, שלום ביידן: מה עומד מאחורי תוכנית הענק של הממשל האמריקאי?

עוד לא עברו 100 ימים מאז שנכנס לבית הלבן, וג'ו ביידן כבר הציג תוכניות ענק בעלות חסרת תקדים של 4.2 טריליון דולר, ויש עוד בדרך ● מאחורי הגישה השאפתנית של הנשיא אפשר לזהות גם שינוי תפיסתי מהגישה שרייגן היה מייצגה הבולט: הממשלה יכולה לשחק תפקיד גדול יותר בכלכלה

חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: רמי זרנגר

צו מניעה זמני אוסר על אקספון להתקשר עם חברות מתחרות

בעקבות כישלון הגישור בין החברות פנתה סלקום לבית המשפט בבקשה לצו שיאסור על אקספון להתקשר עם חברה סלולרית ולנטוש את הסכם שיתוף הרשתות בין החברות, וזאת עד לבירור התביעה העיקרית

דן גרטלר / צילום: שלומי יוסף

העליון הכריע: סכסוך המיליונים בין דן גרטלר לאחים גרטנר יתברר בפני הבורר אורנשטיין

המיליארדר דן גרטלר ביקש לערער על החלטת המחוזי שלא להעביר את הדיון בסכסוך עם האחים משה ומנדי גרטנר להליך בפני בית המשפט ● העליון דחה את בקשת הערעור וקבע כי המחלוקת תתברר בפני הבורר איתן אורנשטיין, כפי שנקבע

פז אסרף / צילום: איל יצהר

הצעיר שמשקיע בבאר שבע ובדרום קרוליינה: “אחזיק בנכס עד הפנסיה”

פז אסרף החל את דרכו כמשקיע עם דירה קטנה בבאר שבע, ובשנתיים האחרונות משקיע רק בארה"ב: "יש שם יציבות, שקיפות ותשואות שאי אפשר למצוא כאן" האזינו לפודקאסט