גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"לעשות תוכן וידאו בכמויות דורש התמחות. משרדי פרסום לא יכולים לעשות את זה"

אחרי 20 שנה בצמרת ענף הפרסום והמדיה, פונה הפרסומאי ואיש הדיגיטל אלדד וינברג אל הדור הבא של התוכן למותגים בווידאו ● בשיחה עם גלובס הוא מספר מדוע החליט להקים את סוכנות Fire TLV, למה מותגים צריכים להכיר את טיקטוק, ומה מפספסים המפרסמים

אלדד וינברג / צילום: איל יצהר
אלדד וינברג / צילום: איל יצהר

לפני מספר ימים עלה שילוט חוצות עם הכיתוב "Don’t make ads" ועורר בקהילת הפרסום והשיווק סקרנות ושאלה מי המפרסם שעומד מאחוריו. בהמשך, כשעלו סרטונים של מיה דגן, התברר כי המפרסם היא פלטפורמת טיקטוק, שביקשה ללמד את מנהלי השיווק הפרסום בישראל איך להשתמש בה נכון.

כעת מתברר גם כי מאחורי הקמפיין לא עומד משרד פרסום אלא הפרסומאי ואיש הדיגטל אלדד וינברג, שלאחר למעלה מ-20 שנה בענף הפרסום והמדיה בהן כיהן בתפקידים בכירים כמשנה למנכ"ל מקאן ומשנה למנכ"ל מאקו, יצא לפני כמעט שנה לדרך חדשה, והקים את מה שבעיניו הוא "הדור הבא הפרסום" - סוכנות תוכן וידאו הנושאת את השם Fire TLV.

וינברג לא הקים את הסוכנות מאפס אלא חבר ליזמים של פרומתיאוס, בית קריאטיב המתמחה ביצירת תוכן וידאו לגופי תקשורת, שסיפק שירותים בעשרים השנה האחרונות לערוצים כמו yes, כאן 11, RGE, ובחו"ל לחברות כמו רד בול ו-NBC.

וינברג: "פרומתיאוס היא חברה שקריאיטיב ופיתוח הם בלב העסק שלה אבל לאחרונה הם לא עבדו מול מותגים. אחרי שמותגים החלו לפנות אליהם, הבינו המקימים דרור בלקין ועידו למפרט שיש שם פוטנציאל, הם פנו אליי והציעו להקים יחידה מתמחה בתוכן למותגים המתבססת על יכולות הווידאו הקיימות של פרומתיאוס.

"בחברה ידעו לייצר הרבה חתיכות וידאו ובמהירות, בין היתר הודות לפיתוח יכולות טכנולוגיות, כך שהרבה מהפרומואים לערוצים מיוצרים על ידם אוטומטית. כבר היו 55 אנשי תוכן - במאים, עורכים, כותבים, אנימטורים ומחלקת פיתוח, ועל הבסיס הזה הקמתי יחד עם אסף כהן את הסוכנות שמציעה למותגים תוכן וידאו שוטף, חכם ומבוסס אוטומציה לכל הפלטפורמות".

וידאו הוא המוצר הנצרך ביותר באינטרנט

וינברג מסביר כי: "בארץ פחות מכירים את הקונספט, אבל בעולם יש בשנים האחרונות עשרות סוכנויות מסוג זה שתופסות תאוצה. וידאו זה המוצר הנצרך ביותר באינטרנט - כלל התנועה מסתכמת ב-82%, ומותגים חייבים הרבה ממנו ומהר.

"מקאן, כשם קוד למשרד פרסום, אלופים בלעשות סטטיק מזמר על המסך אבל לייצר לבנק דיסקונט 40 קטעי וידאו בחודש הם לא יודעים. אפילו עבור רוב הסוכנויות המתמחות ברשתות חברתיות זה קצת עצם בגרון. לעשות תוכן, שיהיה מעניין וטוב, מבוים ומצולם כמו שצריך, עם גרפיקה טובה, דורש התמחות ויכולות, ולא כל אחד יכול לעשות את זה. צריך חברה שמבינה איך מייצרים תוכן ומפיצים אותו ועושים עליו אנליטיקה, איך רואים מה עובד ומה לא".

מה ההבדל בין מה שאתם עושים למה שעושות סוכנויות פרסום?
"יש את אמצע המשפך השיווקי שבו משרדי הפרסום לא נוגעים. הם עוסקים בתדמית או בקצירת הביקושים, או שהסטודיו עושה המון באנרים לפריפורמנס, את הסרט הגדול עם סטטיק או זמר אחר. אני אוהב להבחין בין פוש מרקטינג ופול מרקטינג.

"מדי פעם עולה סרט שאומר 'קני את הנתב של בזק', אבל את אולי כרגע לא מחפשת נתב. בשלב כלשהו נמאס לך שהאינטרנט נופל כל יומיים ואת מתחילה להתעניין. זה חלק חשוב במשפך השיווקי שלא עוסקים בו מספיק. השלב שבו מחפשים מידע - משרדי פרסום כמעט לא נוגעים בו.

"הם ייקחו את קטעי הווידאו שחתכו מקמפיין הטלוויזיה לדיגיטל, והקליקים יובילו במקרה הטוב לאתר שאפשר לקבל בו מידע אבל אין הרבה כאלה. לפני חודשים עלו קמפיינים של 5G בעשרות מיליוני שקלים. האם מישהו עשה סדרת סרטונים על מה זה, ולאיזה צרכן זה רלוונטי? האם המשפך השיווקי הוביל לשם? אני לא ראיתי שום דבר כזה. זה נשמע כמו קרב צעקות של מי לוקח על זה ראשוניות ובעיקר אחד מול השני.

"היכן הצרכן בתוך זה? בשנה הקרובה יהיו 10-20 מותגים שיצעקו 'רכב חשמלי', והצרכן יגיד 'זה מעניין, וחשוב לסביבה, ואני שוקל'. אבל היכן מטעינים את הרכב? זה מתאים לי? כמה קילומטר אפשר לנסוע איתו? המשווקים יהיו חייבים שיהיה להם אתר עשיר ומלא בכל טוב עם תוכן וידאו על רכב חשמלי. כמו שטסלה עושים.

"אנחנו לומדים איזה תוכן המותג צריך, לאיזה קהלים ובאיזה פלטפורמות, ומייצרים הרבה וידאו כל הזמן. מסרטי פרודקט, איך לעשות דברים, סרטים לערוצי היוטיוב וכדומה. למשל בפלייטיקה אנחנו עושים ערוצי יוטיוב למשחקים בינגו בליץ וסיזר סלוצס שמכוונים לנשים אמריקאיות בגילאי 50 פלוס.

"הערוצים מתופעלים באנגלית ואנחנו מייצרים להם 15-20 חתיכות תוכן בחודש. זה מייצר מחויבות גבוהה עם השחקניות ונותן עולם תוכן למשחק. במשחק בינגו בליצס יש לנו פרזנטורית בשם מישל, בחורה ישראלית-אמריקאית. יצרנו דמות 'מישל שיודעת הכל' והיא מדברת עם השחקניות, נותנת פרטי טריוויה על המשחק, מספרת איך להסיר כתמים, ואנחנו עושים אנלטיקה על מה שעובד.

"אלה סרטים שבאופן אורגני מגיעים למאות אלפי צפיות בשבוע, וכמובן שזה מביא תוצאות כי פלייטיקה היא חברה מוטת תוצאות. זה סוג פעילות של יצירת מחויבות באמצעות תוכן סביב המותג".

להכניס את סמנכ"לי השיווק לטיקטוק

ויש גם את טיקטוק. "בטיקטוק עשינו סדרת סרטונים עם מיה דגן שמכוונת למפרסמים. לרוב סמנכ"לי שיווק או סמנכ"לי לקוחות במשרדי פרסום אין טיקטוק והם לא מבינים את הפלטפורמה. יחד עם אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל, הבנו שהאתגר הוא להכניס אותם פנימה.

"עשינו שישה סרטוני הדרכה, ובאמצעות מיה, כמי שחצתה את הרוביקון ובעצמה הפכה טיקטוקרית, לומדים איך זה עובד, למה צריך להיות שם, איך עובדים עם היוצרים וכדומה. שופרסל עלו השבוע עם קמפיין חדש, ובמקביל עלינו עם תוכן שמלמד איך עובדים עם האפליקציה, איך מורדים קופונים.

"אנחנו עושים את כל סרטוני ה-HOW TO לאפליקציה של דיסקונט. לכול הבנקים יש מטרה מסחרית של הסטה לדיגיטל. כדי שזה יקרה צריך עשרות סרטים פשוטים וברורים של הדרכה על סוגיות כמו איך מצלמים צ'ק.

"לפני חודשיים עשינו לאסטרזניקה קמפיין לתרסיס חיסון אף לילדים. עברנו יחד על כל החסמים שיכולים למנוע מאימהות לקחת את הילדים להתחסן. השנה החשש היה גדול יותר בגלל הקורונה. עשינו סרטונים עם רופא שהסביר שהחיסון בטוח, ואם יש תופעות לוואי.

"לקחנו משפיעניות כמו ליהי גרינר, מיכל ינאי, ומאור בוזגלו שחיסנו את הילדים והעלו לאינסטגרם. וזה עבד. אם משרד הבריאות היה עושה 10-15 סרטונים שמסבירים למה חייבים להתחסן נגד קורונה, למה החיסון בטוח, זה היה מפיג את החששות. אבל הם מעדיפים לשים את קטורזה מלמעלה עם המון בנארים של 'תתחסן' מלמטה, בזמן שאנשים מחפשים תוכן".

למה משרדי הפרסום לא עושים את זה?
"כי זה דורש כישורים אחרים משלהם. כשבונים אסטרטגיית תוכן יש כמה רגליים שנשענים עליהן: איזה צרכנים יש לי, למשל בקטגוריית רכב יש אנשים שמחפשים רכב משפחתי, אחרים אוטו קטן או חסכוני. יש מגוון קהלים.

"מי שמחפש אוטו משפחתי רוצה לדעת כמה מקום יש בבגאז', האם נכנסים שלושה בוסטרים במושב האחורי, וכמה בטיחותי הרכב, ואז להחליט באיזה פלטפורמות רוצים לשדר - אינסטגרם? יוטיוב? באתר? צריך לייצר המון חתיכות תוכן, תחת אסטרטגיה אחת, שיפנו להרבה קהלים וידברו בהרבה שפות.

"רוב העובדים במשרדים גדלו במקום שעושים סרט גדול, יוצרים ממנו שלוש נגזרות, ומתקדמים. בהתחלה 60 שניות, אחר כך 30, מוסיפים 'ועכשיו חדש', או 'מבצע' וגמרנו. ומי כמוני יודע, כי גדלתי במפעל הגדול מכולם.

"פה יש בתוך הבית חדרי עריכה, תסריטאים במאים והכל טס. אז עושים הרבה תוכן. כשמייצרים פרומואים מייצרים כל הזמן עשרות חתיכות באוויר. משרדי הפרסום הגדולים מרוויחים בדרך כלל מלשים סרט במדיה. יש להם סטודיו של הפרפורמנס שמייצר באופן מאוד בסיסי את 50 הבאנרים שצריך בשביל הנגזרות בקמפיין וכולם מקללים את זה".

אתם עובדים מול משרד הפרסום או המפרסם?
"מול המפרסם. ולשמחתי את משרד הפרסום זה לא ממש מעניין. הם לא יודעים להתמודד עם זה, ולא רוצים ללמוד. מי שמבין אתה הדברים האלה הכי טוב אלו חברות הייטק, wix, פייבר, שברובן יושבים היום מואושניסטים בתוך החברה ומייצרים וידאו.

"חברות שעובדות עם חו"ל מבינות זאת. מפרסמים רבים מביעים עניין אבל צריך עדיין לפצח את המודל הכלכלי, כי מפרסמים יודעים לשלם 2 מיליון שקל על סרט של אלה לי וגידי גוב שרים, ועל כמויות כאלה של סרטונים לא יודעים בדיוק כמה יש הרבה צעירים שיושבים בבית ועושים את זה בצורה לא מספיק טובה, אבל הרבה לקוחות מתעקשים לעשות ניסיון עם סטודיו של שני אנשים, וכשהסרט לא עושה הרבה תוצאות הם מבינים שצריך ללכת למישהו שמבין במותגים וגם בתוכן".

משרדי הפרסום לא מפחדים מדריסת הרגל שלכם?
"עבדנו עד עתה רק עם משרד גדול אחד והתקבלנו בברכה. במצב העניינים הנוכחי כשגם על הקריאיטיב הגדול והיוקרתי הם מוצאים עצמם נלחמים מול כל מיני פרילנסרים, אני לא הדבר שהכי מטריד אותם".

לא חסרה לך לך עבודה רחבה יותר מרק אסטרטגיית תוכן?
"הרבה מותגים יכולים לעשות פרסומת גדולה בטלוויזיה בלי להבין what are they. כדי לבנות למותג אסטרטגיית תוכן צריך להבין מי הוא ומה האמירה שלו וזה דורש עבודה  מעמיקה. ובעיני זה יותר מעניין מהמשחק שבו שיחקתי הרבה שנים וחיבבתי אותו.

"אבל זה משחק של מי שצועק הכי חזק, ובימים האלה מי שר הכי חזק. עם הטאלנטים הכי גדולים, השילובים הכי מופרכים. אני לא מרגיש שברחתי מהענף. עבורי התפקיד הכי מעניין שעשיתי במקאן היה להיות חלק מההקמה של מקאן דיגיטל. אני תמיד מחפש חדשנות והפרסום המסורתי לא מחדש בימים אלה".

את הסיסמאות על 'להבין מה המותג ולייצר ערך' מדקלמים כבר שנים.
"כשהמותג צריך לייצר את עולמות התוכן שלו ולהגדיר מי הוא זה המקום הכי קרוב ל'עכשיו צריך לעשות את זה באמת'. נכון ששומעים זאת שנים, אבל אנחנו ברגע שבו חייבים לייצר תוכן".

האם כל מותג וחברה יכולים להרשות את זה לעצמם כלכלית?
"האם כשתנובה מדברת על יוגורט היא צריכה וידאו שמסביר? לא בטוח. אולי לסגמנט הפרו הספורטאים והחלבון יש מקום. כל מפרסם צריך לשאול את עצמו האם יש לו על מה לעשות תוכן, האם יש לו קהלים שיצרכו את זה, להבין האם יש סיפור וקהלים שרוצים לשמוע. הרוב צריכים את זה ולכן יש חברות שיכניסו את זה לתוך הבית - ויש כבר חברות שעושות את זה כמו אלמנטור, WIX או פייזר".

לא חסרה לך פוזיציה של בעל תפקיד בחברה גדולה?
"אני מודה שזה היה תהליך גמילה. יש סמלי סטטוס של עולם הפרסום, הלשכות, המזכירות, וההיררכיות, ובהתחלה קשה להבין איך חיים בלי זה. פתאום מגלים שהחיים בלי, זה ממש טוב. מקאן ומאקו הן נושאות מטוסים, ולעשות פניה זה קשה. היום אני  במקום של סירת מרוץ. זה מגניב".

אלדד וינברג

בן 44, גר במושב עדנים, נשוי ואב לשלוש בנות ● מייסד Fire TLV ● שימש בעבר כסמנכ"ל קריאיטיב במקאן, מנכ"ל מקאן דיגיטל, משנה למנכ"ל מאקו, ומשנה למנכ"ל מקאן ● "לא יודעים עליי שאני מתופף אדיר. הלהקה שניגנתי בה התפרקה, אז אם מישהו מחפש, שידבר איתי"

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

שרגא ברוש / צילום: תמר מצפי

המדינה מערערת על העונש שהוטל על שרגא ברוש בפרשת הזיוף ועבירות המס

המדינה מבקשת להטיל 24 עד 40 חודשי מאסר בפועל על נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש, במקום 14 חודשי המאסר שהוטלו עליו בעקבות הרשעתו בעבירות מס ומרמה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי, הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

קרנות 'ארק' הפופולריות של קתי ווד שוקעות במהירות

המשקיעים משכו השנה 2.2 מיליארד דולר מהקרנות הפעילות של ARK השנה, יותר מהתזרים של כל 2023

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מחר ישולמו תגמולי המילואים: כמה תקבלו ומי זכאי למענק מיוחד?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום ב-1 במאי, כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

דרכון ישראלי / צילום: Shutterstock

מהיום: אפשר לחדש דרכון ותעודת זהות באינטרנט. כך זה יעבוד

לאחר שבשנה שעברה נרשמו "פקקים" חסרי תקדים בדרך להנפקת דרכונים ותעודות זהות, חוק חדש שנכנס לתוקף מאפשר לבצע את התהליך באופן מקוון ● כיצד זה יעבוד, ולמי הדבר יתאפשר? ● גלובס עושה סדר

שוק המשכנתאות / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוק המשכנתאות בחודש מרץ חזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש מרץ נלקחו משכנאות בהיקף של 6.23 מיליארד שקל ● היקף משכנתה ממוצעת שנלקחה במרץ הגיע ל-918 אלף שקל