גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אופטימיות בוול סטריט: הדאו עלה ב-0.9% לשיא, הנאסד"ק סגר בירוק

התשואות על האג"ח האמריקאיות ירדו זה היום החמישי ברציפות, וזאת לקראת דוח התעסוקה שיפורסם מחר ● אנגלה מרקל מתנגדת להצעת ביידן לבטל את הגנת הפטנט על החיסונים ● מספר דרישות האבטלה השבועיות ירד לראשונה מפרוץ המגפה מתחת לחצי מיליון

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

יום המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות כאשר המדדים הגבירו את העליות לקראת הנעילה. הדאו ג'ונס טיפס ב-0.9% לשיא, מדד S&P 500 עלה ב-0.8% וגם הנאסד"ק צמצם ירידות של 0.8% שנרשמו מוקדם יותר וננעל בטריטורה הירוקה.

התשואות על האג"ח האמריקאיות ירדו זה היום החמישי ברציפות, לקראת דוח התעסוקה שיפורסם מחר.

נגיד הבנק הבריטי אמר כי האינפלציה תהיה קופצנית השנה, אך לא מדובר במשהו שעלול לצאת משליטה. זאת בהמך להחלטת הבנק לצמם את היקף הרכישות אג"ח החודשיות.

21:22

האת'ריום ממשיך לטפס וכרגע נסחר סביב הרמה של 3,500 דולר - פי 5 מתחילת השנה. בכך שווי השוק של המטבע חוצה את רף ה-400 מיליארד דולר.

20:30

המדדים המובילים בוול סטריט נוטים למגמה החיובית. מדד דאו ג'ונס רושם שיא כל הזמנים.

הזהב מתאושש וחוזר לרמה של 1,800 דולר לאונקייה לאחר הירידות שנרשמו בשבועות האחרונים.

19:19

מתמתנות הירידות במניותיהן של מפתחות חיסוני הקורונה על רקע התנגדותה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, להצעת ביידן לבטל את הגנת הפטנט על החיסונים. גם ללא הגנת הפטנט, הקושי התפעולי והמחסור בחומרי גלם ואתגרי שינוע מרחיקים את הפיתוח של החיסונים המתחרים עלידי חברות אחרות. מודרנה יורדת כעת בכ-2.8% בנוסף לדוחות שפרסמה מוקדם יותר, פייזר מאבדת 1.7%.

18:29

המסחר בניו יורק מתנהל במגמה מעורבת כאשר הדאו ג'ונס עולה ב-0.3% בעוד הנאסד"ק יורד ב-0.2% ומדד הראסל מאבד 1%.

בקרב הישראליות בוול סטריט אחרי הדוחות, אורמת מרכזת עניין. ירון פרידמן, מנהל דסק מניות ביחידת המחקר של בנק הפועלים בתגובה לדוחות אורמת טכנולוגיות : "למרות התוצאות החלשות, לא רק שהנהלת אורמת לא הפחיתה את תחזיותיה לשנה הקרובה, אלא שהיא אף העלתה במעט את תחזית ההכנסות ממגזר אגירת האנרגיה. אנו סבורים, כי גם אם תירשם תגובה שלילית לדוחות, מדובר בתגובה זמנית. במבט קדימה, אנו סבורים כי התוצאות העתידיות הצפויות לחברה, לצד תמחור המניה (שאיבדה כשליש מערכה בחודשים האחרונים), יוצרים הזדמנות השקעה אטרקטיבית במניה. לאור זאת, המלצתנו למניה, שהועלתה בשלהי אפריל, נותרת על "תשואת יתר" בסיכון בינוני ובמחיר יעד של 86 דולר".

באירופה המסחר ננעל ביציבות. הדאקס הגרמני ללא שינוי, הפוטסי הבריטי עלה ב-0.3% אחרי שהבנק המרכזי צמצם את רכישות האג"ח, הקאק הצרפתי עלה ב-0.3%.

17:26

נובה  הישראלית דיווחה על רווח נקי (על בסיס Non-GAAP) בסך 20.5 מיליון דולר, או 70 סנט למניה בדילול מלא - עלייה של 37% למניה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורה העליונה החברה רשמה שיא בהכנסותברבעון בסך של 84.1 מיליון דולר, עלייה של 38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות על רקע המשך עונת הדוחות הכספיים. הדאו ג'ונס נסוג מהשיא שנרשם אתמול.

דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב ירדו מתחת לחצי מיליון לראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה. מספר דרישות האבטלה השבועיות ירד ל-498 אלף, לעומת הצפי של ה'דאו ג'ונס' ל-527 אלף דרישות.

פייפאל מטפסת לאחר הדוחות. החברה עקפה את תחזית הרווח ודיווחה על עלייה של 31% בהכנסות ברבעון החולף לעומת זה אשתקד.

מנייתה של אטסי מאבדת כ-10% לאחר שהחברה הזהירה מירידה בקצב ההכנסות לאחר התפוגגות אפקט הקורונה שתרם להיקף הרכישות ברשת.

12:30

המסחר באירופה יציב: Stoxx 600 עלה ב-0.2%, כאשר הבנקים וחברות הרכב מושכים אותו למעלה.  DAX רשם ירידה קלה של -0.1%;  FTSE רשם ירידה קלה של 0.02% ו-CAC ירידה קלה של 0.09%

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות של מדדי המניות המובילים. גם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

08:15

בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת. מדד הניקיי בטוקיו בולט בעלייה של 1.8%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות.

הביטקוין מתייצב ברמה של כ-57,300 דולר לאחר עלייה חדה אתמול. הנפט מסוג ברנט רושם עלייה קלה ל-69.1 דולר לחבית.

סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי המתמחה בבנקאות פרטית, לומברד אודייר (Lombard Odier) אמר הבוקר: "100 הימים הראשונים של ביידן בבית הלבן הפתיעו גם את המתנגדים לו וגם את התומכים בו, בעקבות התוכניות האמביציוזיות שלו לבנייה מחדש של הכלכלה האמריקאית. הקומבינציה של הזעזוע הכלכלי שיצר נגיף הקורונה, חוב זול ומדיניות צנע כושלת בעבר היוו קטליזטור לתוכניות השקעה בתשתיות ורווחה חברתית בשיעור הגדול ביותר מזה דורות".

מונייה מסביר כי ההתאמות המוגבלות והצנע הכלכלי שהונהגו בעקבות המשבר הכלכלי ב-2008/09 הובילו להתאוששות חלשה ולהחרפת אי השוויון. הנשיא ביידן וחלק גדול מהצוות הנוכחי שלו שירתו עם הנשיא אובמה בבית הלבן באותה תקופה ומעוניינים באופן מובהק להימנע מחזרה על אותה הטעות. "כעת נראה שהנשיא מעדיף ליטול את הסיכון של יותר מדי התאמות לצורך האתחול מחדש של הכלכלה האמריקאית ולא את הסיכון של מעט מדי התאמות", אומר מונייה.

"התנאי המקדים להתאוששות כלכלית הוא התגברות על המגיפה ובהקשר זה הממשל האמריקאי הגיעו לשיעורי חיסון של 30.9% מהאוכלוסייה, כשהחיסון זמין לבני 16 ומעלה. זה שם את ארה"ב בעמדה טובה יותר מבריטניה, האיחוד האירופי ויתר המדינות המפותחות", אומר מונייה. "הכל מוכן להתאוששות חזקה", הוא מוסיף.

לגבי ההשפעות על השווקים הוא כותב כי "אם בתחילת השנה הקונצנזוס היה על צמיחה של 4% בתוצר הן עבור האיחוד האירופי והן עבור ארה"ב, כעת אנו מצפים לצמיחה של 6% בארה"ב השוואה ל-4.3% באיחוד ו-9% בסין. השיפור בתחזית מושפע גם מהעלייה בתשואות האג"ח של ארה"ב שכמעט והכפילו עצמן ברבעון הראשון השנה. האינפלציה בטווח הקצר תשמור על אג"ח ממשלתי תחת לחץ ובעקבות זאת אנחנו מגדילים את תחזית התשואה שלנו לסוף השנה הנוכחית, עבור אג"ח ארה"ב ל-10 שנים לשיעור של 2%".

מבחינת הדולר, מונייה מציין כי שיעורי הריבית ברחבי העולם ישפיעו יותר מהתשואות בארה"ב "באופן ספציפי, שיפור בצמיחה הגלובלית ובסחר יתרמו לעלייה בתשואות ויחלישו את הדולר".

"בשווקי המניות הפוקוס עובר מההשפעות הפיסקליות לרגולציה ולמיסוי. עלייה במיסוי החברות עלולה לחתוך את הרווח הצפוי למניה ב-2022, אשר אנו צופים שיגדל ב-14% ב-2022, ביחס לשנה הנוכחית. אנו צופים כי מניות הטכנולוגיה, הבריאות ומוצרי הצריכה יחוו את ההשפעה הגדולה ביותר. באופן כללי אנו נותרים בהמלצה מתונה של משקל יתר לשוק המניות האמריקאי וצופים רמות של 4,500 נקודות ל-S&P 500 בסוף השנה, כשחברות עם שווי שוק נמוך יותר וחברות שפועלות ליישום כלכלת אפס פליטות (נט זירו) ירוויחו מהמדיניות תומכת הצמיחה של הממשל האמריקאי".

עוד כתבות

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי