גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אייפון 13: המצלמה עברה שידרוג, ומה עם המחיר?

אייפון חדש, אייפד עם ביצועים טובים יותר ב-20% ומהירים פי 6 מהטאבלט אנדרואיד שיש בשוק, ושעונים עם זמן טעינה מהיר יותר: ענקית הטכנולוגיה אפל חשפה מוצרים חדשים ב"אירוע ספטמבר" שלה ● כל הפרטים מאירוע ההשקה בלייב בלוגינג מיוחד, שלב אחר שלב

האייפדים החדשים של אפל / צילום: צילום מסך
האייפדים החדשים של אפל / צילום: צילום מסך

ענקית הטק אפל קיימה את "אירוע ספטמבר", בו היא חשפה מספר מכשירים חדשים, ביניהם אייפון חדש. גלובס עקב אחר כל הפרטים מהאירוע הווירטואלי השביעי ברצף של החברה בשידור חי. מתי יושקו המוצרים, מה יהיו המחירים לצרכן ומה עוד ניתן לצפות מאפל בעתיד? כל הפרטים בבלוגינג מהאירוע של אפל.

השעה המוצגת היא לפי שעון ישראל. המשיכו לגלול לכל הפרטים מהאירוע »

21:35

לבסוף, אפל הכריזה על התאריך שתשחרר את מערכות ההפעלה החדשות שלה, iOS 15 ו-IPadOS 15: והוא 20 בספטמבר.

21:00

טים קוק חוזר לבמה להציג את האייפון פרו. 

אייפון פרו / צילום: צילום מסך

מדובר בעצם בשני מכשירים: ה-Pro וה-Pro Max. המכשירים תומכים במעבד החדש, A15 Bionic. מדובר במעבד GPU 5 עם ליבות - עם גרפיקה מהירה ב-50 אחוזים מהמתחרה המובילה, כך לפי אפל. 

המסך תומך ב-Super Retina XDR, עם 1,000 ניטים כשנמצאים בחוץ. בנוסף, אפל מכניסה לפרו את ה-ProMotion, קצב רענון דינמי מ-10Hz ועד 120Hz. ישנם 3 חיישני מצלמה ושלוש מצלמות אחוריות.

אז מבחינת המצלמות מדובר במערך צילום בעל שלושה חיישנים. חיישון ראשון - חיישן אולטרה רחב שאמור לספק צילומים טובים יותר בתאורה נמוכה, חיישן ה-telephoto שיגיע לזום של פי שלושה, ומאפשר זום אופטי של פי שישה בשלוש המצלמות. בכל החיישנים יש מצב לילה ויש מצב מאקרו חדש לצילום אובייקטים במרחק של 2 ס"מ.

אפל מדברת על Smart HDR כדי להתאים באופן אישי את פרופילי הצילום למראות שונים לפי מה שאתם רוצים. נשמע שיהיה אפשר לבחור איך ה-HDR ייראה - משהו שצריך לבחון לכשיגיע. גם פה יש מגרעת עליונה שקטנה ב-20 אחוזים, כמו בדגמים הקטנים יותר. כמו כן סוללה גדולה יותר.

לצד החידושים הטכניים, אפל הכריזה על "photographic profiles" - משהו כמו פילטרים של צילום המוכרים אך עם computational photography. בוידיאו, המצב הקולונועי מגיע גם לפרו. האייפון 13 פרו יכול לצלם גם עד 4K/30fps ב-ProRes, פורמט וידיאו באיכות גבוהה יותר - מה שנותן לעורכים וידיאו שליטה טובה יותר על צילומים לאחר שסיימו. זה אומר כמובן שבשביל איכות גבוהה תצטרכו הרבה מקום אחסון, למזלכם האייפון 13 פרו מגיע עם זיכרון של 1 טרה בייט.

האייפון פרו יתחיל ממחיר של 999 דולר, והאייפון פרו מקס יתחיל ממחיר של 1099 דולר. יהיה אפשר להזמין את האייפונים החדשים כבר ביום שישי בהזמנה מוקדמת, והם יהיו זמינים ב-24 בספטמבר.

20:40

אפל מציגה את האייפון החדש: אייפון 13. 

אייפון 13 / צילום: צילום מסך

אייפון 13 ואייפון 13 מיני יבואו בגדלי 6.1 אינץ' ו-5.4 אינץ' בהתאמה. לפי החברה, האייפון הוא 28 אחוז בהיר יותר. יש בו את אותה ההגנה על המסך עם עמידות בפני מים של IP68. כמו שאמרו השמועות, המגרעת העליונה קטנה ב-20 אחוזים. האייפון תומך ב-Dolby Vision, ב-HDR10 וב-HLG.

באייפון החדש ה-A15 Bionic, המעבד החדש של אפל, שהוא מעבד בעל שש ליבות. לפי אפל, הביצועים של המעבד החדש גדולים ב-50 אחוזים יותר מהמתחרה המובילה שלהם.

לאייפון מצלמה עם שני חיישנים, אחד של 12 מגהפיקסל רחב ואחד חדש של 12 מגה פיקסל אולטרה רחבה. לשני מכשירי האייפון 13 יש חיישן ייצוב. המצלמה החדשה קולטת 47 אחוזים יותר אור. כמו כן יש מצב קולנועי חדש - "cinematic mode" - התומך במיקוד בחפצים ואובייקטים בתמונה. זהו בעצם מצב הדיוקן שמגיע עכשיו לוידיאו, שמועה שפורסמה כבר.

בנוגע לחיי הסוללה, אפל מכריזה שאייפון 13 מיני מקבל תוספת של 1.5 שעות בהשוואה ל-12, ואייפון 13 מקבל 2.5 שעות יותר מאייפון 12.

כמה יעלה כל זה? המיני מתחיל ב-699 דולרים והרגיל מתחיל ב-799 דולרים. האייפון מתחיל עם זיכרון של 128GB, ומכניסים גם אפשרות של 512GB

20:35

חיי הסוללה של הדגם החדש של Apple Watch הם 18 שעות, בדומה לדגם האחרון. הסוללה נטענת מהר יותר ב-30%.

20:25

אנשי החברה מציגים את סדרת השעונים החדשה Apple Watch Series 7. השעונים החדשים יהיו בהירים יותר במצב always-on ב-70%. ממשק המשתמש עוצב מחדש והלחצנים גדולים יותר. ניתן להכניס 50% יותר טקסט מאשר במסך מהדור הקודם, לצד מקלדת מלאה.

Apple Watch Series 7 / צילום: צילום מסך

השעון גם חזק יותר - המסך עמיד בפני סדקים והשעון עמיד בפני אבק. עדיין swimproof.

20:18

כעת מציגים את האייפד מיני החדש. גודל המסך הוא 8.3 אינץ' עם טכנולוגיית Liquid retina display. האייפד תומך בדור החמישי. ה-Touch ID נמצא בחלק העליון של האייפד, ובחלק התחתון יש חיבור טעינה של USB-C!

לדגם הזה יש מצלמה אחורית באיכות 12 מגה פיקסל, עם תמיכה ב-HDR חכם ותמיכה בצילום סרטון ב-4K. המצלמה הקדמית היא מצלמה אולטרה רחבה של 12 מגה פיקסל במרכז.

המחיר: 499 דולר. ניתן להזמין כבר היום, והמוצר יהיה זמין בשבוע הבא.

האייפד מיני החדש של אפל / צילום: צילום מסך

20:09

עוברים ל-iPad. לא היינו בטוחים אם אפל תשיק אייפד חדש, והיא מחליטה לעשות זאת. קוק מזכיר גם את מערכת ההפעלה iPadOS שלה. על פי קוק, הם גדלו ב-40% עם האייפד.

האייפד החדש של אפל / צילום: צילום מסך

באייפד החדש יהיה מעבד A13 Bionic, לפי החברה - הביצועים יהיו טובים יותר ב-20%, ומהירים פי 6 מהטאבלט אנדרואיד שיש בשוק.
הטאבלט מצויד במצלמת 12 מגה פיקסל עם זווית אולטרה רחבה, זווית של 122 מעלות.
אפל החליטה להביא את ה-Center Stage, הטכנולוגיה ששומרת אותך במסגרת של התמונה, הישר מהאייפד פרו לאייפד הרגיל.

אפשר להזמין את המוצר כבר היום, והוא יהיה זמין בשבוע הבא.

20:05

מתחילים את האירוע עם Apple TV Plus. טים קוק, מנכ"ל אפל, עומד על הבמה ומדבר על ההצלחות שלהם ועל המועמדויות שלהם בפרסים שונים. החברה מציגה סרטון עם התכנים שלהם (ג'ניפר אניסטון שם ועוד רבים) ועם תאריכים עתידיים.

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך

20:00

ענקית הטכנולוגיה אפל מקיימת כעת אירוע ההכרזה השנתי שלה - אירוע האייפון. מדובר באירוע המסורתי שלה לחודש ספטמבר, והוא יהיה ההשקה הווירטואלית השביעית שלה בצל הקורונה.

בשנה שעברה, החברה קיימה את "אירוע הספטמבר" שלה כמתוכנן - אך השיקה בו את השעונים החדשים ולא את האייפונים, וחודש לאחר מכן בישרה על האייפונים החדשים.

לא ברור אם אפל מתכננת כעת לעשות אירוע אחד מרכזי שבו תכריז על כל התותחים הגדולים שלה - האייפונים, השעונים, האוזניות, המחשבים והאייפדים, או שתחלק את ההשקות לשני אירועים נפרדים.

גלובס יעדכן בשידור חי מהאירוע.

עוד כתבות

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות בבורסות אירופה; סנאפצ'אט מזנקת במסחר המוקדם

אינטל נופלת במסחר המוקדם לאחר שהחמיצה את הציפיות למכירות ברבעון הראשון של 2024 ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● בהמשך היום יתפרסם בארה"ב מדד מחירי ההוצאה הפרטית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על ידי הפד

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי