גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"צעירים היום רוצים להיות יוצרי רשת, לא אסטרונאוטים": שיחה עם מנכ"ל טיקטוק ישראל

מנכ"ל טיקטוק ישראל אסף שגיא מסביר איך זה שדווקא האפליקציה הסינית כבשה את העולם, ולמה הוא משוכנע שתמיד תישאר צעירה ומגניבה ולא תדעך כמו פייסבוק ● מתוך הפודקאסט "חצי שעה של השראה"


ערן גפן בשיחה עם אסף שגיא, מנכ''ל טיקטוק ישראל / צילום: רמי זרנגר, מנחם רייס
ערן גפן בשיחה עם אסף שגיא, מנכ''ל טיקטוק ישראל / צילום: רמי זרנגר, מנחם רייס

Eran Gefen | חצי שעה של השראה עם ערן גפן · אסף שגיא | מנכ״ל טיקטוק: החדשנות מסין מקדימה את המערב

 

ערן גפן הוא מייסד G^Team בשיחה עם מנכ"ל טיקטוק ישראל אסף שגיא

אחרי שנים בסנאפ ובפלייבאז, מנכ"ל טיקטוק ישראל אסף שגיא מבין משהו בתוכן וביצירה שלו. הנציגות הישראלית נפתחה לפני קצת יותר משנה, וממשיכה להתרחב. "אנחנו עובדים עם שלושה מגזרים מרכזיים - סטארט-אפים שרוצים להגיע לקהילת טיקטוק העולמית, המגזר העסקי המקומי, ומפרסמים מהעולם שרוצים להגיע לישראלים", מספר שגיא, "מותגים כמו שי-אין מסין, נקסט ואסוס מאנגליה או למשל במבל וטינדר שרוצים לפרסם בישראל".

ואיך אתה הגעת לזה?
"אני כבר 10-15 שנה עוסק באסטרטגיה ובמרקטינג קונסיומרס. אני שנה בטיקטוק ולפני כן ניהלתי את הפעילות המסחרית של סנאפ ישראל, ולפני בסטארט-אפים עולמיים של מדיה, כמו פלייבאז. בעבר הרחוק יותר למדתי מינהל עסקים באוניברסיטת שיקגו ועבדתי במקינזי".

איך מצאת את עצמך דווקא בעולם התוכן?
"לא הייתי בטוח מה אני אוהב. הקמתי עם חברים סטארט-אפ של רחפנים אוטונומיים, בעיקר בקונטקסט של בידור והנאה, כמו ספורט למשל, אבל זה לא היה מאוד מוצלח. גיליתי שמה שאני באמת אוהב זה להשתמש בתוכן ובמדיה כדי לשמח אנשים ולהפוך אותם ליצירתיים".

יש הרבה שמפחדים מסטארט-אפ שלא ממריא, תרתי משמע, ולא רואים איזה נכס זה לעתיד.
"סטארט-אפ זה הדבר שיכול להיות הכי כואב בקריירה, וגם זה שהכי מקדם אותה. לומדים על בסיס יומי ונכשלים כל הזמן. אותי זה מאוד מיקד ועזר לי להבין לאן אני רוצה ללכת".

ואיך קרה המעבר לטיקטוק?
"כשעבדתי בפלייבאז עם שאולי אולמרט, המטרה היתה להפוך את החברה ל-B2B והתחלנו לפתוח משרדים ברחבי העולם, בין היתר בסין. רצינו להתקרב לפאבלישרים בשווקי היעד, וכחלק מזה נסענו לסין ב-2016 ופגשנו חברה צעירה בשם ביידנס, שהיתה לה אפליקציית חדשות. הם הזמינו אותנו לשבוע האופנה בניו יורק להציג מצגת, ושם הראו שהמשתמשים שלהם הכי אוהבים תוכן של בידור, אופנה וסלבס. אז הם קיבלו החלטה להשתמש במנוע ההמלצות שלהם כדי לחדור לתחומים האלה, וזו החברה האם של טיקטוק, שהיום יש לה כבר עשרות אפליקציות. אנחנו היינו השותפים הראשונים שלהם ביציאה למערב".

"תופעות נוצרות בטיקטוק"

הכוח הבסיסי של טיקטוק הוא ביכולת להציף לך את התוכן שלדעתו יתאים לך. יש שם ליבה טכנולוגית משמעותית.
"נכון. אם מסתכלים על טיקטוק כפלטפורמת וידאו, היא נכנסה לעולם רוויי אפליקציות, שכבר די מיצו את הפוטנציאל. אבל השוני המרכזי שלה הוא שאתה לא צריך למפות להם את גרף הסושיאל שלך דרך אנשים שאתה מכיר או מפורסמים שאתה עוקב אחריהם. זה פשוט אוטומטי. האלגוריתם מזהה מהר מאוד תחומי עניין, ובגלל הידע האינסופי שיש בתוך האפליקציה - הוא יודע מה תאהב בהמשך ומה ישמח אותך. המטרה היא שתרגיש טוב ותלמד דברים חדשים, ככה נמדדת ההצלחה של האלגוריתם".

נראה שהחברה פועלת באגרסיביות, אבל בקטע טוב. הולכת חזק על מה שהיא רוצה להשיג.
"לגמרי. שאפתנות ברמה גבוהה. זה גם משליך על התרבות הארגונית, כי כדי להצליח בסביבה כזאת אי אפשר לתת לביורוקרטיה לעכב. זה סטארט-אפ בתוך קורפורייט, קורפורייט בתוך סטארט-אפ. כמנהלים אנחנו מקבלים חופש אדיר, וזה נהדר לישראלים. מצד שני, זה מאתגר כי לא תמיד יודעים את התשובה הנכונה".

אפילו מנכ"ל אינסטגרם הודה שטיקטוק מתחרה משמעותית.
"אני חושב שהם צריכים להודות בזה שהתעשייה משתנה והם מתיישרים - לא רק מבחינת מוצרים, גם מבחינת מדיניות. הנה, לפני שנה החלטנו שאנחנו מגבילים חשבונות של בני 13-16, אין להם גישה לכל התוכן ואנשים מבחוץ לא יכולים לפנות אליהם, להגיב להם או להוריד סרטונים שלהם. השבוע עוד חברות הודיעו שהן מאמצות את הסטנדרט הזה".

אם נתעכב רגע על אינסטגרם, אז בהתחלה היה פיד והכל היה מושלם, החיים הטובים. ואז בא הסטורי, שהועתק מסנאפ, אבל עודד סוג אחר של תוכן, פחות מעונב, יותר אותנטי. אינסטגרם בעצם עשתה סנאפ בעצמה, והיא יכולה לעשות אותו דבר לטיקטוק.
"בטיקטוק המוצר מבוסס על אלגוריתם של למידת מכונה, שמתאמן כבר הרבה שנים. בשביל לעשות את זה טוב צריך גם הרבה דאטה וגם שנים של אימון. שנית, בקהילה של טיקטוק התרבות היא שתכנים ותופעות נוצרים שם ויוצאים לשאר העולם, וזה ימשיך להיות ככה. זה בסדר שיוצרים מעבירים תכנים שעולים בטיקטוק לפלטפורמות אחרות.
"קח לדוגמה את טרנד הפטה, שהיה מאוד מפורסם בתחילת השנה, שהתחיל מיוצרת פינית שהעלתה מתכון לפסטה עם גבינת פטה ועגבניות שרי ב-15 שניות. זה כיף. לאף אחד לא בא לצפות במתכון של 5 דקות עם פרסומות באמצע. הסרטון הגיע למיליארד צפיות והפטה התחילה להיגמר בחנויות, גם בישראל".

התחושה היא שבאינסטגרם באים להשוויץ, ובטיקטוק באים לבדר. איך זה קורה?
"טיקטוק עוצבה לדור ה-Z, שהוא מאוד מפוכח. הוא עבר כמה משברים כלכליים, מגפה. הם לא סומכים על המודל הישן של לצאת ללמוד ואז להשיג עבודה טובה ויציבות. הם גם מובייל פירסט, גדלו לתוך המצלמות".

איך הם שונים מדור האינסטגרם?
"הם אותנטיים יותר. הם לא רוצים לראות דברים מושלמים, אלא את הדברים כמו שהם. הם גם מסוגלים להתרכז בתוכן במשך 8 שניות מקסימום".

ההנהלה של ביידנס בזמנו הבינה את זה, או שזה היה תהליך ניסויי שמבוסס דאטה? זה ממש ניתוח של דור.
"נתנו למנהלים פשוט לפעול, הגדירו יעדים עסקיים. הקהילה גדלה והיא כל הזמן ממציאה, מלמדת - רואים משהו שעובד, הופכים אותו לפיצ'ר".

הרבה אפליקציות מתחילות צעירות ומגניבות, כמו פייסבוק למשל, ואז נכנסים המבוגרים והמפרסמים - והצעירים כבר לא באים. ברגע שאח שלי, בן 50 ומשהו, פתח חשבון, האחיין שלי אמר 'זהו, אני יוצא'. זה יקרה גם לכם?
"לא, כי האלגוריתם של טיקטוק מוצא את התוכן הרלוונטי לכל אדם, וזה לא תלוי גיל. כל פיד שונה לגמרי, וכמות התוכן היא אינסופית. ככל שעובר הזמן, התוכן נעשה ספציפי יותר ומעניין יותר לכל אחד".

"תלמדו ממרב מיכאלי"

אני חושב על הכוח של מחשבים עם תודעת על, על הכוח להתאים מסרים. בטיקטוק זה נעשה בשביל הכיף, אבל זאת יכולת מטורפת ואנחנו רק בהתחלה שלה.
"טכנולוגיות של למידה עמוקה (Deep Learning) מתפתחות, ומשמשות גם לדיפ פייק. זאת בעיה שהתמודדנו איתה לקראת הבחירות, ואחת ההחלטות שקיבלנו היתה לתת וי כחול למועמדים, כי אנחנו לא יכולים לשלוט במה שהם אומרים - אבל אנחנו יכולים להבטיח שהאדם הוא אמיתי".

קרה שחסמתם פוליטיקאים או מפורסמים אחרים, כמו פייסבוק או טוויטר?
"כל הזמן יורד המון תוכן, וכל מי שעובר על כללי הקהילה נחסם. בעולם הפוליטי זה מאוד רגיש כי קודם כל יש חופש ביטוי".

מה האתגר הכי גדול שלך בימים אלה?
"וואו. קודם כל אני מאוד שמח על אתגרים. למשל, בישראל קשה לגייס עובדים".

למה שלא תפתחו פה מרכז פיתוח?
"צריך לבנות את זה, זה לוקח זמן. ישראל נתפסת כמדינה טכנולוגית יותר מכל מדינה באירופה, ופה זה המקום לגייס את הטאלנט הזה. זה יקרה".

אני רואה את הצעדים המהוססים של פוליטיקאים וחברי כנסת שמנסים להיות מגניבים, אבל הם לא. יש מישהו שעושה את זה טוב וכדאי ללמוד ממנו?
"אנחנו מאוד אוהבים את מה שמרב מיכאלי עושה, כי באמת התוכן שלה מבדר ופונה לכולם בצורה שווה. המסרים מאוד פשוטים. כשרת התחבורה היא אולי מדברת על הטמפרטורה ברכבת, אבל גם מעלה מודעות לזה שיש רכבת ושזאת דרך מצוינת להגיע לעבודה".

למנכ"ל של רשת המבורגרים גם כדאי לפתוח טיקטוק?
"אם יש לו מה להגיד לעולם, אז בטוח. גם חברות B2B מאוד מצליחות אצלנו, הן משווקות לעסקים קטנים כלי שיווק בדרך טיקטוקית, העברת מסרים קצרים ומדויקים שמגיעים לקהילה הנכונה".

אתה מדבר על זה ממש ככלי ביצועי, לא מיתוגי.
"אין הבדל. בטיקטוק מעבירים מסר בצורה מאוד טבעית, והמערכת לומדת אם זה מעניין את הקהילה, ואם כן - היא תיתן להם עוד מאותו יוצר. קח לדוגמה חברה ישראלית בשם פוטומיין שפיתחה אפליקציה להמרת נגטיבים של צילומים ישנים לתמונות דיגיטליות. הם יצרו ערוץ בטיקטוק והסרטונים שלהם מראים מה האפליקציה עושה בצורה מעניינת. הם הגיעו לחצי מיליון עוקבים, המנוע כבר יודע להגיש את התכנים שלהם לאנשים הנכונים והם רואים צמיחה אורגנית שמובילה לעוד ועוד התקנות".

למה שנקרא בפלטפורמות אחרות משפיענים, אתה קורא יוצרים. במה השוק הזה שונה אצלכם?
"המהות של משפיען מתבססת על הכלכלה שבתוכה הוא פועל. הוא מגיע לכמות עוקבים גדולה, והפלטפורמות מבטיחות לו שכל פוסט יגיע להרבה אנשים. זה לא המצב בטיקטוק. אצלנו, גם הפוסט הראשון שלך יכול להגיע לוויראליות אינסופית. זו דמוקרטיה מלאה של תוכן. תוכן טוב מגיע להמון אנשים, והמון עוקבים לא מבטיחים חשיפה".

מה הבנת על יצירת תוכן, שחשוב לכל אחד לדעת?
"אני יכול לתת טיפים מאוד ספציפיים של להיות אותנטי ולספר סיפור, אבל אם ניקח את זה שנייה למאקרו, הרבה מאוד צעירים היום רוצים להיות יוצרי תוכן. חברת לגו הריצה סקר לפני שנתיים לרגל 50 שנה לנחיתה על הירח, ושאלו צעירים מה הם רוצים להיות כשיהיו גדולים. 10% אמרו שהם רוצים להיות אסטרונאוטים, כי ידעו שזה לרגל המאורע. 30% אמרו שהם רוצים להיות יוצרי רשת. למה? כי כל אחד רוצה שתהיה לו השפעה ולהותיר חותם". 

ערן גפן הוא מייסד G^Team, חברה לייעוץ אסטרטגי, שעוזרת לחברות לפתח מנועי צמיחה חדשים. הוא בעל ניסיון בעבודה עם מנכ"לים והנהלות של החברות המובילות בארץ ובעולם, בהן קוקה קולה, וולט, מיקרוסופט שטראוס וקימברלי קלארק. חברה קודמת שהקים נרכשה על ידי WIX. גפן מפעיל את הפודקאסט "חצי שעה של השראה" ומחבר הספר "יוצרים צמיחה - כך הופכים יצירתיות עסקית לתוכנית עבודה".

gefen@gteam.org

עוד כתבות

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר