גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גילעד אלטשולר: "הכלכלה בישראל במצב מצוין, אבל להשקיע אחוזים גדולים מהתיק פה זה מסוכן"

על רקע תשואות מאכזבות בגמל ובפנסיה ואובדן נכסים לטובת המתחרים, מספר אלטשולר, מבעלי בית ההשקעות הגדול בישראל, על השינויים שבוצעו לאחרונה בתיק ההשקעות, מסביר מדוע לדעתו הגאות במניות הנפט והגז היא זמנית בלבד, ומצטער שאינו חלק מהנסיקה המחודשת של הביטקוין

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר
גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

חודש אוגוסט האחרון היה קשה עבור אלטשולר שחם. בית ההשקעות הגדול בישראל, שהתרגל בשנים האחרונות להוביל את טבלאות דירוגי התשואה במוצרי החיסכון ארוכי-הטווח, התחיל לדשדש בתשואות עוד לפני כן, אבל באוגוסט, לראשונה מאז אפריל 2011, הוא סיים חודש עם קיטון בסך הנכסים - תוצאה מצבירה שלילית בעולם הגמל - וזאת בעקבות דירוגו בתחתית טבלת התשואות.

מבחינת אלטשולר שחם, החולש באמצעות החברה הבת אלטשולר שחם גמל ופנסיה על 26% משוק הגמל בישראל, דירוג בתחתית טבלת התשואות פירושו נזק לכיס (דמי ניהול הנגבים מהנכסים המנוהלים) וליוקרה של בית ההשקעות. ככל הידוע, הפגיעה בתשואות שספג אלטשולר שחם בחודשים האחרונים נובעת בעיקר מההשקעות שלו בסקטור הטכנולוגיה בסין, שם החליט המשטר להצר את צעדיהן של ענקיות הטכנולוגיה, ולהטיל עליהן מגבלות, צעדים שבאו לידי ביטוי בירידות חדות של מניות אלו.

גילעד אלטשולר, הבעלים והמנכ"ל המשותף של בית ההשקעות, והאיש שאחראי על מדיניות ההשקעות שלו, מודה כי הפער בין תשואות המדדים בישראל ובין המדדים העולמיים, והסיניים בפרט, היווה את עיקר הפגיעה בתשואות של אלטשולר שחם לעומת מתחריו.

בריאיון לגלובס הוא מסביר כי למרות הירידה בתשואות, בבית ההשקעות עדיין מאמינים בסקטור הטכנולוגיה, ועדיין מאמינים בהשקעה במניות. "לא עשינו שינוי משמעותי בפיזור ההשקעות שלנו, ואנחנו שומרים בינתיים על הפוזיציות שלנו בהחזקה במניות חברות הטכנולוגיה בסין. מה שכן עשינו הוא להגדיל את שיעור המניות בחודשים האחרונים. לא באופן דרמטי, אבל כן העלינו את שיעור המניות, על חשבון הקטנה די משמעותית בכל מה שקשור לאג"ח הקונצרניות.

"בנוסף, התחלנו בשנה שעברה בקיצור המח"מ (משך חיים ממוצע, התקופה הממוצעת בשנים עד לקבלת התשלומים מאיגרת החוב) בתיק ההשקעות באופן משמעותי, והמשכנו בכך גם השנה. עוד שינוי יחסי הוא הגדלת נתח חברות הטכנולוגיה הכללי בתיק".

ואכן, מבט על תיק ההשקעות של אלטשולר שחם בתחום הגמל מגלה כי בחודש ינואר 2021 עמדה ההשקעה במניות, באופציות ובתעודות סל מנייתיות על 21.9% מהתיק, ובאוגוסט היא כבר הגיעה ל-30.1%. זאת בעוד שההשקעה באג"ח קונצרניות סחירות ובקרנות סל אג"חיות ירדה מכ-11% ביולי 2020 ל-3.5% באוגוסט האחרון.

"כמה החזקות להקצות למדינה עם 10 מיליון תושבים?"

כשאלטשולר מדבר על הפערים בין המדדים בישראל ובין המדדים העולם, קשה להתעלם מאלו של חודש ספטמבר, אז מדד ת"א-35 עלה ב-2.5% ומדד ת"א-125 עלה ב-2.3%, בעוד שמדד דאו ג'ונס ירד ב-4.3%, ה-S&P 500 ירד ב-4.8% והנאסד"ק ירד ב-5.3%.

באלטשולר שחם מעדיפים באופן עקבי להשקיע במניות בחו"ל. האם בעקבות עליית המדדים בישראל נראה אתכם חוזרים להשקיע בארץ?
"העובדה שביחס לשאר בתי ההשקעות בשוק המקומי אנחנו נמצאים בישראל באחוזים נמוכים (15% מתיק המניות, ר' ו') היא לא משהו חדש. זו מדיניות של 15 שנים, והיו שנים שזה עבד מצוין והיו שנים שזה עבד פחות טוב. הסיבה היא לא שאנחנו חושבים שבישראל השוק נעשה פחות טוב, אלא הסיבה היא אסטרטגית - כמה החזקות להקצות למדינה של 10 מיליון תושבים לעומת העולם הגדול כולו.

"אני חושב שהמצב של הכלכלה בישראל מצוין, אבל בישראל, כמו בכל מדינה אחרת, לא נכון לשים היקף גדול מאוד של החזקות מתוך תיק הנכסים במדינה שנמצאת בלב סכסוך גיאופוליטי משמעותי. נכון לעכשיו הכל נראה טוב, וישראל חתמה על הסכמי אברהם (הסכמי שלום עם איחוד האמירויות ובחריין, ובהמשך עם סודן ומרוקו), אבל היו ויהיו גם תקופות אחרות.

"זה כמו שלא אשקיע 30%-40% מתיק הנכסים באיסלנד, כי גם אם אחשוב שזה הדבר הכי טוב בעולם, יכול להיות שהר געש יכסה את כל המדינה ויסגור אותה. כלומר, גם אם אחשוב שמקום מסוים נראה טוב להשקעה, לא מגזימים בהחזקות, וגם ישראל היא חלק מהעניין".

אלטשולר מדגיש כי "החלק של ישראל מתוך הכלכלה העולמית הוא קטן, ונכון להיום אנחנו מקצים לה הרבה-הרבה מעבר לחלקה בשווקים העולמיים. כך שאם השוק הישראלי הוא פחות מחצי אחוז מתוך המדדים הבינלאומיים, אנחנו מחזיקים עשרות מונים מעל זה. מבחינת אלוקציה, להשקיע אחוזים מאוד גבוהים בישראל יכול להיות מסוכן". 

"מכרנו את כל הביטקוין ואין לנו כוונה לחזור"

אלטשולר שחם היה הגוף המוסדי הישראלי הראשון שרכש החזקה בביטקוין בשיעור של מאות מיליוני שקלים. בסוף השנה שעברה השקיע אלטשולר שחם סכום של כ-100 מיליון דולר בקרן הביטקוין הגדולה בעולם, Grayscale Bitcoin Trust (GBTC). ההשקעה הזאת, שכבר מומשה במלואה, הניבה לבית ההשקעות תשואה נאה, בעקבות הזינוק במחירו של הביטקוין, לאחר שאלטשולר שחם רכש אותו במחיר של 21 אלף דולר לביטקוין. שליש מההשקעה מומש כחודשיים לאחר הרכישה בתשואה של 100%, והיתר מומש בחודשים שלאחר מכן.

"הביטקוין שובר שיאים כל הזמן, ולצערי הרב אנחנו כבר לא שם. אמרנו בזמנו שנראה לנו שבגלל שהכסף נהיה כמו זבל, אז הביטקוין נראה כמו עוגן נגד המערכת הפיננסית העולמית, שבה אפשר לראות הדפסות כספים מטורפות. זה אומר שהמזומן, שאליו היינו רגילים עד היום, הפך להיות פתרון של מדינות כשהן צריכות אותו, ולכן יש מי שרוצים להשקיע בעולם שלא יהיה קשור למערכת הזו, מה שהקפיץ את השווי של הביטקוין כך שהשווי של הביטקוינים הקיימים כבר מתקרב ל-2 טריליון דולר, וזה כבר לא כסף קטן.

"כפי שאמרתי אנחנו כבר לא מחזיקים ביטקוין, מכרנו את כל ההחזקות שלנו וכרגע אין לנו כוונה לחזור לשם".

"החזרה של האנרגיה הפוסילית היא עניין זמני"

תחום נוסף שמסתמן כבעל פוטנציאל צמיחה גבוה למשקיעים הוא תחום האנרגיה המתחדשת. באלטשולר שחם העדיפו להשקיע בחברות אנרגיה ירוקה באופן ישיר, ופחות להסתמך על רכישת המניות שלהן. בעבר התייחס לכך אלטשולר עצמו, ואמר כי מניות האנרגיה הירוקות נמצאות ב"הייפ", ומחירן צפוי להתאזן. לאחרונה היה נראה כי מעמדן של אותם פרויקטים ירוקים התערער במקצת, כשבעולם התעורר מחסור באנרגיה, והחברות הירוקות רחוקות מלתפוס את מקומן של האנרגיות הפוסיליות (נפט וגז).

"החזרה של האנרגיה הפוסילית היא עניין זמני בלבד", טוען אלטשולר. "כמובן שיש בעיית אנרגיה בעולם אבל מה שקובע זה הטווח הארוך וברור שהאנרגיות המתחדשות יתפסו את המקום של האנרגיה הפוסילית. לכן שום דבר לא השתנה, זו בעיה נקודתית שתיפתר בסופו של דבר, והכול הוא עניין של זמן וכסף. אבל הכיוון הוא 'one way' ואני לא רואה שעכשיו מדינות הולכות לפתוח מחדש מכרות פחם. אני לא חושב שמדינה כלשהי - בגלל בעיות אנרגיה - תתחיל לפתוח עכשיו תחנות כוח פחמיות או תחנות הפועלות על מזוט. את הביקוש יפתרו על ידי יותר אנרגיה סולארית, יותר אנרגיה מתחנות רוח, ואולי בינתיים נראה יותר שימוש בגז, אבל זה רק עניין של זמן".

"הסקטור הטכנולוגי טוב יותר מהנדל"ן"

עם פרוץ הקורונה מכרתם הרבה מניות של חברות נדל"ן מניב, כמו גזית גלוב, אמות, עזריאלי, מליסרון ועוד. היית מאוד פסימי לגבי עתיד הנדל"ן למשרדים ולמרכזי המסחר, אך ראינו שמאז, מניות הענף חזרו למחירי העבר. מתחרט?
"בהתחלה באמת חשבתי שזה ייראה פחות טוב, אבל איכשהו פתאום הבנו שאנחנו אולי בפרפורי הגסיסה של הקורונה, ודברים נראים אחרת. כשמדברים על נדל"ן מניב יש הבדל בין ישראל לעולם. תל אביב בפרט נהנית מאוד מה'הייפ' של הטכנולוגיה, אז יש ביקוש למשרדים, אך כמובן שיש אזורים אחרים שהם חלשים יותר. אבל אין ספק שנדל"ן מניב נראה יחסית טוב, והוא נהנה מרוח גבית של ריבית ארוכה אפסית.

"בכל מקרה, גם אז וגם היום זו החזקה קטנה יחסית אצלנו לעומת סקטורים אחרים. בזמנו החלטנו להסיט את הפוקוס מנדל"ן לכיוון טכנולוגיה, ואני לא הייתי חוזר לשם עכשיו. אנחנו עדיין משקיעים בנדל"ן, אבל מבחינת פרופורציות, הסקטור הטכנולוגי באופן משמעותי טוב יותר מהנדל"ן".

ומה לגבי השקעה בנדל"ן מניב בעולם?
"העולם הוא גדול, וגם בארה"ב אי אפשר להגיד 'נדל"ן בארה"ב', כי יש פערים עצומים בין האזורים, כמו שיש בישראל פערים עצומים בין האזורים. נדל"ן זה דבר שהוא מאוד נקודתי, באזור מסוים, אבל בגדול - כל עוד הריביות אפסיות - מצבו של הנדל"ן טוב יחסית. במשרדים המצב קצת יותר בעייתי, אבל בנדל"ן תמיד יהיו השקעות מעניינות".

"היום אין יותר תיק נפרד של פסגות"

בחודש מאי האחרון השלימה אלטשולר שחם גמל ופנסיה את רכישת בית ההשקעות פסגות, בתמורה לסכום של 910 מיליון שקל. בתוך שלושה חודשים היא החזירה לעצמה יותר מחצי מהסכום, על ידי מכירה של פעילות הקרנות וניהול התיקים של פסגות לרני צים ומספר משקיעים, וכן נכסי גמל ופנסיה של פסגות לחברת הראל.

בעקבות המימושים הללו הצליחה חברת הגמל והפנסיה של אלטשולר שחם לסיים את העסקה עם נכסי גמל בהיקף של 45.5 מיליארד שקל, שעבורם שילמה בסך הכול כ-379 מיליון שקל - מחיר שנחשב נמוך בהשוואה לעסקאות רכישה אחרות שנעשו בשוק ההון המקומי.

"המיזוג נעשה על הצד הטוב ביותר", אומר אלטשולר. "הוא היה כרוך במורכבות מבחינה טכנית ולוגיסטית, של קליטת לא מעט לקוחות בתקופה קצרה, כשעלינו לתת להם את השירות הטוב ביותר. אומנם היו בעיות טכניות, אך אני מאוד מקווה שהמיזוג גם ייגמר על הצד הטוב ביותר.

"מבחינת ההשקעות, המיזוג היה די קל, מפני שדי מהר הבאנו את התיק של פסגות למצב כמו זה של אלטשולר שחם. היו דברים קטנים בשוליים שהיינו צריכים לטפל בהם, אבל החלק העיקרי נעשה לפי איך שאנחנו רואים את הדברים, והיום אין יותר תיק של פסגות בנפרד מהתיק של אלטשולר שחם. ברור שעדיין יש הבדלים, אבל 85%-90% מהתיק כבר סידרנו".

אלטשולר שחם גמל ופנסיה

תחום עיסוק: מנהלת חיסכון לטווח ארוך באפיקי גמל ופנסיה
היסטוריה: הוקמה ב־2001 והונפקה בבורסה בת"א ביולי 2019. כיום מוחזקת 57.27% בידי בית ההשקעות אלטשולר שחם, 14.4% בידי יאיר לוינשטיין ו־28.33% בידי הציבור
נתונים: מנוהלת על ידי יאיר לוינשטיין, כיו"ר משמש רן שחם. נסחרת בשווי שוק של 3.45 מיליארד שקל, אחרי שמנייתה טיפסה 190% מאז ההנפקה. היקף נכסים בתחום הגמל: 169.7 מיליארד שקל (26% מהשוק), היקף נכסים בתחום הפנסיה: 27.3 מיליארד שקל (5% משוק קרנות הפנסיה החדשות)

עוד כתבות

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

תקציב הפרסום של ישראכרט, בהיקף 25 מיליון שקל, עובר לראובני-פרידן

ב-12 השנים האחרונות טופל תקציב ישראכרט בקבוצת פובליסיס ● זהו התקציב הראשון בעידן המנכ"לים החדשים בראובני-פרידן, שירי הייסר ואסף גריס

מסילות רכבת בחדרה, באזור מתחם 27 / צילום: תמר מצפי

המאבק שתוקע הכפלת מסילת הרכבת ופיתוח קרקע ביותר ממיליארד שקל

הוועדה לתשתיות לאומיות רוצה להפקיע כ-400 דונם במערב חדרה ● בעלי הקרקעות עתרו לבג"ץ והזהירו: ההפקעה, הפיצויים וביטול אזור התעסוקה יגרמו נזק של יותר ממיליארד שקל

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

חברת ארמיס / צילום: שלומי יוסף

ארמיס רוכשת חברת סייבר ישראלית ב-150 מיליון דולר

סילק מפתחת פלטפורמה המאפשרת למנהלי אבטחת מידע לזהות ולתעדף שלל חולשות ואף לתקן אותן ● לאחר הרכישה, ארמיס תטמיע את הפלטפורמה של החברה בתוך המערכות והפלטפורמה שלה

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח בעליות קלות ● הדולר בשיא של חמישה חודשים מול השקל ● בגוגל פיטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● בבלקרוק אופטימיים לגבי עונת הדוחות בארה"ב ומעריכים צמיחה ברווחיות גם מחוץ לסקטור הטכנולוגיה ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

בנק דיסקונט ובנק לאומי

הריבית במשק נשארת גבוהה, המינוס לא השתנה, והבנקים מקזזים הטבות

בנק לאומי הודיע כי הוא מעלה את הריבית המקסימלית לחשבונות שנמצאים במשיכת יתר ● דיסקונט הודיע לפני כמה שבועות על ביטול ההטבה על אוברדאפט עד 2,000 שקל

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת הלב של רשות ניירות ערך?

עסקים ברמת גן / צילום: טלי בוגדנובסקי

תביעה ייצוגית נגד מילואימניק העלתה מחלוקת ישנה. האם נמצא לה פתרון?

תובעים ייצוגים מתנגדים זה שנים לרצון לחייב אותם להתריע בפני עסקים טרם הגשת תביעה נגדם ● אולם כעת, סיפורו של בעל עסק שחזר מעזה וגילה שהוא נתבע ב־2.5 מיליון שקל, עשוי לגרום לזה לקרות ● מומחים חלוקים לגבי ההשלכות