גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

זה פשוט: קריאייטיב שנון ופרזנטור אהוב עם הומור עצמי מנצחים את הברייק

מדד הפרסומות המדוברות נפרד מטרנד מחזות הזמר, ומביא למרכז הברייק שני פרזנטורים שמככבים על המסך בהרבה גרסאות של עצמם – רותם סלע ועידו רוזנבלום ● לצד זה בולט ההישג של אילנית ואלירז - לעורר שיח על מותג בקטגוריית הניקיון, שבדרך-כלל קשה לייצר בה תהודה

עידו רוזנבלום בקמפיין נביעות / צילום: צילום מסך
עידו רוזנבלום בקמפיין נביעות / צילום: צילום מסך

לאחר שבמהלך השנה היה קשה להימלט מהכמות הבלתי נתפסת של פרסומות מזמרות, החודש הטרנד דעך ואת מקומו תפס חדש: שילוב בין פרזנטור אהוב לקריאייטיב שנון וזכיר. כפועל יוצא מזה, שלושת הקמפיינים המובילים החודש במדד המדוברות התבססו על שילוב מסוג זה.

בלי לבלבל את הצופים: קאזה עם רותם סלע

"על אף שהיא נמצאת בקמפיין טלוויזיוני באוויר בכל רגע נתון, רותם סלע הצליחה להזניק את קמפיין KAZA לראש הדירוג בזכות קריאייטיב שזכה לאהדה רבה ברשת", אומר שחר גור, סמנכ"ל מחקר בקבוצת יפעת. "השיח האוהד סביב הקמפיין זלג גם למחמאות על איכות המוצרים, המחירים והשירות של הרשת, ועל כן ניתן לשער שהפרסומת סייעה משמעותית גם במכירות".

ניר פרח, בעל סוכנות הבוטיק Team Perach לקריאייטיב ופרסום, מזכיר כי "בפרסום יש הסכם לא כתוב, שבו המותג ינסה לעניין אותנו במשך 25 שניות, ובתמורה אנחנו נסכים להקשיב למסר ב-5 השניות האחרונות של הפרסומת.

"קאזה עשו משהו מעניין, והצליחו לשלב את המסר המכירתי בתוך חלקה הקריאייטיבי של הפרסומת. כלומר, עוד לפני שמגיעות חמש השניות האחרונות של הסרטון, אנחנו כבר יודעים שמדובר בקאזה, ונחשפים למוצרים ולמחירים שלהם במהלך ריצת האמוק א-לה-פריס ביולר של רותם סלע".

רותם סלע בקמפיין רהיטי קאזה / צילום: צילום מסך

שרי סימן טוב, אשת קריאייטיב: "היו פה שני אתגרים: הראשון, הצגת קטלוג והארד סייל מוצרים ומחירים מבלי להרדים את הצופים, והשני, לעשות שוב (ושוב!) שימוש ברותם סלע, מבלי לבלבל את הצופים, מה היא מקדמת או מנחה או משחקת הפעם. לטעמי, עמדו יפה באתגרים: רותם הקלולס פורצת מהבית כטורנדו.

"כל הסצנות הן תירוץ להצגת פריטי הריהוט על הדרך, כך שקיבלנו גם הארד סייל מיופייף, גם אקשן, ושוב את סלע (שוב!) במיטבה. פתרון אלגנטי שאולי לא חדש ברמה הרעיונית, אבל עובד פה מצוין. עם זאת, מצער לראות שבמודעת הפרינט כפולת העמודים, דווקא בחרו להשכיב את רותם על ספה בתנוחה פתיינית נוסח המאה הקודמת".

מירן פחמן, בעל סוכנות הפרסום פונקט ומנהל קבוצת הפייסבוק Creative First: "פרסומאים נוהגים לחלק בנדיבות את הסופרלטיב 'גוד סוליד וורק' ללא מעט קמפיינים, אבל לרוב זו מכבסת מילים שמתארת עבודה די בינונית. הקמפיין של קאזה ראוי באמת לתיאור הזה, כי הוא באמת עבודה פרסומית טובה. יש פה רעיון סבבה, אחלה תסריט שמוציא את יכולות המשחק של סלע, ביצוע נהדר ותוצר שכיף לראות, מבלי לשים לב שזה בעצם סוג של קטלוג וידיאו".

דלית אורבך, קופירייטרית וסופרת: "לקחו קלאסיקה של אחת הפרסומות הכי ידועות לג'ינס ליוויס בשנות ה-80 - בחור מדלג על גדרות וחצרות, וקופץ לבריכות פרטיות כדי לשפשף את הג'ינס שלו. זו דרך מצוינת להראות ריהוט מהר - לתת לסלע לקפוץ בין דפי הקטלוג של קאזה, בשובביות אין קץ. עשוי אחלה, רק פחות מקורי, ויותר מדי סלע על המסך. הרבה יותר מדי".

מי צריך מגנזיום? נביעות עם עידו רוזנבלום

גור: "הפרסומת זכתה למספר הצפיות הגבוה ביותר ברשת בחודש החולף, הישג יפה ביחס למיקוד בנושא הקשה לעיכול של מגנזיום במים. מנגד, היא עוררה שיח מועט, שעיקרו תגובות ביוטיוב, כאשר רובן המכריע אוהדות ונוגעות לחוש ההומור של רוזנבלום ולהיותה משעשעת".

פרח: "די ברור מצפייה בפרסומת מה היה הבריף: 'הקהל חייב להבין שיש מגנזיום בנביעות'. ואכן, רוזנבלום עושה מאמץ אדיר, בסיטואציות שונות, כדי להעביר את המסר. הבעיה היא שבשום רגע לא מסבירים לנו מדוע שבכלל נרצה שיהיה לנו מגנזיום במים. כלומר, אם רוזנבלום היה משקיע את אותו מאמץ בלהסביר לנו שבנביעות אין מגנזיום כלל, כצרכן זה היה נשמע לי בריא וחשוב באותה מידה".

סימן טוב: "קשה לבקר סרט שכבר מבקר את עצמו בהומור עצמי, הפוך על הפוך. הפרסומת שוברת את ה'הזרה' בתהליך החושף את היצירה עצמה, וטוענת שאכן מוגזם להעביר כך את המסר שבנביעות יש מגנזיום טבעי (ואצל המתחרים אין? לא חשוב, הם הראשונים).

"הפקה מוגזמת (ועשויה נהדר, יש לומר) עם סלב מוגזם, שגם הוא כמו רותם סלע פרזנטור של מספר מותגים. הכול כאן מוגזם, ועדיין לא הבנתי למה מגנזיום כה חיוני למים שלי. אני תוהה אם לא היה מספיק לפמפם את המסר הזה בתשדיר חסות של 6 שניות, או להביא גם יותר ערך על הדרך".

פחמן: "מבין כל הפרסומות של החודש, זו ממש הצליחה להצחיק אותי. נכון, פרסומות שיורדות על פרסומות או מודעות לפרסומיותן כבר ראינו, אבל בזכות תסריט שנון, סיטואציות מצחיקות ופרזנטור שיושב בול, התוצאה היא ממתק אמיתי שכיף לראות שוב ושוב, ולא פחות חשוב, מצליחה להכניס לנו לראש את המסר שבמים של נביעות יש מגנזיום".

אורבך: "הז'אנר החדש של הפרסומות הסופר-מודעות לעצמן והבזות לכל הפרסומיות המוגזמת - יצא מהאף. אי אפשר להתכסות בעלה תאנה (רוזנבלום), ולשווק עלי תאנה - רוזנבלום מתנער בכריזמטיות מהיותו פרזנטור. זה כבר לא מצחיק. זה משומש ופומפוזי כמו האגו שלו. כן, זה עשוי יפה, וכן, רוזנבלום עושה את העבודה. רק תזכירו לי לאיזה מותג?".

תמונות מחיי אקונומיקה: טאצ' עם אילנית ואלירז

גור: "הופעה שנייה של אילנית לוי בדירוג הפרסומות המדוברות עבור טאצ', הישג מרשים בקטגוריה של ניקיון שקשה לייצר בה תהודה. סוד ההצלחה היה השילוב של פרסומת אהודה וזכורה עם התזמון של סוף ההריון, והלידה המתוקשרת של אילנית".

פרח: "כמו בכל תחום, גם פה הנוסחה 'שונה = בולט וזכיר' עובדת לא רע. הזוג המלכותי של קטגוריית חומרי הניקיון בסרטון נוסף גדוש בהומור עצמי. הפרסומת מצליחה להפוך את הקטגוריה הפונקציונלית של חומרי הניקוי לסיפור חביב על חשקי ההריון הדטרגנטיים של אילנית לוי, מה שאוטומטית עוזר לבדל את המותג מהמתחרים, שלרוב הולכים על סרטי השוואות לפני-אחרי".

אילנית לוי בקמפיין טאצ' / צילום: צילום מסך

סימן טוב: "אם אתעלם מעניין המיזוגיניה (כן, רק לנשים יש תשוקה לניקיון) ומהפוליטיקה (אלירז שדה הוא סוג של דובר ימין) ומהקלישאה של נשים בהריון עם 'דודה' למשהו מוזר באמצע הלילה, לדעתי טאצ' עושה את אחד הקמפיינים המוצלחים בתחומו, ואת אחד השימושים המדויקים בפרזנטורים ובסלבס.

"לוי גויסה למותג בזכות אהבתה הקיצונית הידועה לסדר ולניקיון, שדה הוא בן זוגה והיא אכן ילדה לא מזמן את בתם המשותפת, כך שהכול יושב נכון ובול בפוני המעוצב. מתאים למיצוב המותג, לקהל המטרה, חושף על הדרך מוצרים ועשוי בהומור ובחינניות. 'תמונות מחיי נישואין' עם טאצ' אקונומיקה".

פחמן: "כמו הפרסומת של קאזה, גם במקרה של טאצ' הפרסומאים נאלצו להתמודד עם משימה לא פשוטה: להעביר את מגוון המוצרים הרחב של החברה בצורה יותר מעניינת מסתם קטלוג מצולם. ייאמר לזכותם שהם הצליחו לייצר סיפור, לחבר אותו בדרך משעשעת למציאות ההריונית של הפרזנטורים ולצאת מכל הסיפור עם תוצר חמוד פלוס, לשמור על שפת המותג של חולי ניקיון ואפילו לייצר שיחה בקטנה".

ברכות מאלביס פרסלי: בחירת שופטי גרנות

התוצר הקריאייטיבי המצטיין של החודש על פי שופטי גרנות, תחרות הקריאייטיב הישראלית, הוא בכלל ברכת שנה טובה שיצר מפיק המוזיקה לפרסומות ישי רזיאל. סביר להניח שראיתם את זה: אד סאליבן האגדי מארח את מלך הרוקנרול, אלביס פרסלי, בגרסה מעלפת לשיר '12 ירחים' של נעמי שמר. מדובר, איך לא, ביצירת דיפ פייק מדויקת בשילוב גרסה מוזיקלית משובחת במיוחד, שהפכה את הסרטון הזה לוויראלי מאוד בארץ וגם בעולם. רעיון גדול, ביצוע מוקפד ואימפקט אדיר, שמעבירים באמצעות ברכה תמימה את היכולות והיצירתיות של רזיאל.

עוד כתבות

המשקיעים שופכים כסף לחברות העוסקות בתחום חישה מרחוק / צילום: צילום מסך

תעשיית הלוויינים הפרטיים גדלה, ומשקיעים מהמרים במיליארדים על נתונים מהחלל

חברות העוסקות בחישה מרחוק מהחלל באמצעים טכנולוגיים מתקדמים חוזות המשך צמיחה חזקה לתעשייה ● יחד עם זאת כמה מנהלים בכירים ואנליסטים צופים שהמספר הרב של החברות יילך ויצטמצם באמצעות מיוזגים בתוך הענף

משפט נתניהו, 22.11, בית המשפט המחוזי בירושלים / צילום: אורן בן חקון

ניר חפץ מעיד: נתניהו השמיע בפניי מסרים מאיימים כלפי מוזס

ביום הרביעי לעדותו, ניר חפץ סיפר על החלטתו לחתום על הסכם עד המדינה: "הופעלו עליי לחצים כבדים, החלטתי שאני מנתק את שיקול-הדעת העצמאי שלי ועושה מה שאומר לי עורך הדין" ● על יחסי נתניהו-מוזס אמר: "נתניהו אמר שכל מה שקורה זה ארנון מוזס; הייתה איבה וחוסר אמון ברמות הכי גבוהות שיש"

מישל סיבוני, מנכ''ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים / צילום: יונתן זיידל, פלאש 90

זינוק של 130% ב-9 חודשים: הראל רשמה רווח של כמעט מיליארד שקל

ההון העצמי של קבוצת הביטוח והפיננסים חצה את רף ה-8 מיליארד שקל והיא תחלק דיבידנד של 100 מיליון שקל, לאחר שכבר חילקה לאחרונה דיבידנד בסך 257 מיליון שקל • הרווח ברבעון השלישי הסתכם ב-380 מיליון שקל, קיטון של 22 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד

אורי לוין, מנכ''ל דיסקונט / צילום: יח''צ

בנק דיסקונט השלים הנפקת אג"ח בהיקף של 4.6 מיליארד שקל

מדובר בהנפקה של שלוש סדרות חוב, כשהביקושים במכרז עמדו על כ-5.8 מיליארד שקל • הגיוס נועד לאפשר לבנק להגדיל את תיק האשראי, אחד מיעדי האסטרטגיה שלו • לאומי הנפיק בשבוע שעבר שתי סדרות וגייס יותר מ-2 מיליארד שקל

מייסדי טיילורמד, שרוליק דבורסקי ואדם סיטון / צילום: שלומי יוסף

טיילורמד רוכשת את המתחרה האמריקאית Vivor ומתמקמת בראש תחום התמיכה הפיננסים למטופלים

טיילורמד תשלם לבעלי המניות של Vivor סכום שלא פורסם ● מהחברה נמסר כי "מיזוג החברות עתיד להאיץ את הפיתוח של פתרונות חדשניים ובכך לסייע בהפחתת עלות הטיפול בחולים ושיפור הביצועים הפיננסיים של ספקי שירותי בריאות" ● בעקבות הרכישה, TailorMed פותחת משרד בפורטלנד, בנוסף לפעילות הקיימת שלה בחוף המזרחי של ארה"ב

השרה אורית פרקש הכהן / צילום: אורן בן חקון - לע''מ

הממשלה בוחנת הקלות מס להייטקיסטים ברילוקיישן

שרת המדע אורית פרקש-הכהן ושר האוצר אביגדור ליברמן הודיעו על גיבוש תוכנית שתכלול שורה של הטבות מס לתושבים חוזרים ולזכאי חוק השבות ● התוכנית, שנמצאת בשלבי הגיבוש הסופיים שלה, תאפשר ככל הנראה לעולים ולתושבים החוזרים לעבוד תקופה בחו"ל עבור חברות ישראליות בטרם יחליטו האם הם מעוניינים לעבור לישראל

גיימינג במובייל. הפער הטכנולוגי מול מכשירים נייחים הולך ומצטמצם / צילום: Shutterstock

השחקנים נוהרים, החברות מנצחות: תעשיית הגיימינג מתרגמת את הפנטזיה למאות מיליארדי דולרים

ענף הגיימינג, שנתפס בעבר כמגרש המשחקים המקוון של הדור הצעיר, מצליח למשוך בשנים האחרונות קהלים חוצי-גיל, ומבסס עצמו כאחד ממגזרי הפעילות הצומחים בעולם ● קונצנזוס התחזיות מסמן שרף ההכנסות בענף צפוי להמשיך לנפץ שיאים שנה אחר שנה ● תורת המשחקים, הגרסה הווירטואלית

כך תוודאו שלא תשלמו יותר מדי / צילום: Shutterstock

השקעה בימים של חוסר ודאות: 5 דברים שצריך להביא בחשבון

לא לפעול מתוך פחד, לא לנסות לתזמן את השוק, לחפש הזדמנויות ולהבין מה רמת הסיכון המתאימה לנו: כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם כשהשוק הופך לתנודתי

השקת השידורים של הערוץ באפיק 14. שינוי דפוסי צפייה דורש הרבה מאוד זמן וסבלנות כספית / צילום: צילום מסך

השראה מפוקס ניוז: האם המיתוג החדשותי של ערוץ 14 יכול להצליח?

עם גרעין צופים קטן אך קשה ומיקוד בתוכן חדשותי, ערוץ 20 מנסה לשנות את מעמדו בתודעה הציבורית ● אלא שאם הערוץ "קופץ כיתה" במקום שהוא מבקש לתפוס במפת התקשורת, כדאי אולי שתירשם קפיצה גם בדרישות הרגולטוריות ממנו

מנכ''ל פרטנר אבי צבי / צילום: ישראל שם טוב

פרטנר הפרישה 10 מיליון שקל בשל צפי לנטישת מנויי טלוויזיה בגלל עליית מחירים

למרות זאת מציגה חברת התקשורת, שעומדת בפני העברת שליטה לקבוצת גבאי-רודב, דוחות טובים ● רשמה רווח של 24 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד ברבעון המקביל אשתקד

שמעיה רייכמן / צילום: יח''צ וויידלי

בית המשפט הטיל צו עיקול: האם שמעיה רייכמן מתנער מהלוואת מיליונים שנטל?

קבוצת משקיעים פרטיים שהלוו לרייכמן 5.5 מיליון שקל ב-2018 לצורך ביצוע פרויקט תמ"א, ביקשה להוציא את צו העיקול לאחר שעורך דינו טען כי מסמכי ההלוואה כלל אינם מוכרים לרייכמן ● רייכמן: "מדובר בתביעות חסרות בסיס של מי שהשקיעו כספים בפרויקט שטרם הסתיים"

נמל חיפה. תור האוניות מתארך / צילום: איל יצהר

200 עובדי נמל חיפה שמשתכרים יותר מהמנכ"ל גם רוצים מענקים

ברשות החברות מתנגדים לשלם תוספות ל-200 עובדים המרוויחים יותר מ-‏50 אלף שקל בחודש • בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה להשבתה שגרמה לעיכובים בפריקת הסחורות

תמיר כהן, יו”ר ומנכ”ל שיכון ובינוי / צילום: איל יצהר

העסקים כרגיל אבל המניה יורדת: כך משפיעה עזיבת הבכירים על שיכון ובינוי

עזיבתם המפתיעה של מנכ"לי שתי חברות בנות, לצד החשש מגניזת הנפקתה של שו"ב אנרגיה, מכבידים על מניית ענקית הנדל"ן והתשתיות ● שיכון ובינוי: "לא ידענו על עזיבת הבכירים, ולא נחמד שזה קרה באותו היום. התזמון היה בעייתי, אבל ברמת ניהול העסק אנחנו לא רואים פגיעה משמעותית מהעזיבות"

יהודה בן אסאייג, מנכ''ל מנורה מבטחים / צילום: יעל צור

מנורה מבטחים: הרווח מתחילת השנה הוכפל ל-578 מיליון שקל

בעוד שהרווח של מנורה בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על יותר מחצי מיליארד שקל, ברבעון השלישי הוא הסתכם ב-140 מיליון שקל לעומת כ-312 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בשל רווח קטן יותר מההשקעות • התשואה על ההון במונחים שנתיים הסתכמה בכ-16%

הבורסה בשנזן, סין / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באסיה, הנפט מאבד גובה; ניסאן ומיצובישי יורדות בטוקיו

האנג סנג מאבד 2%, בשנגחאי ושנזן המדדים עולים ● עליבאבא, שיאומי, מייטואן וטנסנט נחלשות בהונג קונג ● התשואות על האג"ח של הממשל האמריקאי יורדות ● יציבות בשוק הקריפטו ● היום יפורסמו נתוני האינפלציה באיחוד האירופי

5 דברים לפני פתיחת המסחר / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

צפי לפתיחה מעורבת, על רקע ירידות בחוזים ומסחר מעורב באסיה ● מחירי הנפט שוב בירידה; השקל מתחזק ● הישורת האחרונה של עונת הדוחות בת"א: מי יפרסמו תוצאות? ● גלובס עושה סדר לקראת המסחר

הראל גילאון - מנכל / צילום: תמר מצפי

"אנשים מחפשים את האינפלציה במזון, אך היא באה לידי ביטוי בעיקר בשוק המניות"

הראל גילאון מנכ"ל אופנהיימר ישראל סבור כי הווריאנט החדש לא צפוי להביא לאסקלציה בשוק המניות: "העולם נמצא במקום אחר מהמקום שבו היה במרץ 2020"

בניין גלי צה''ל ביפו / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

העיתונאי אילן ליאור מונה לראש מחלקת החדשות של גלי צה"ל

ליאור, שיחליף בתפקיד את אמיר איבגי, שימש בשנים האחרונות כעורך הראשי של מהדורת "השבוע" ב"כאן 11" וערך תוכניות רדיו מובילות ● את שירותו הצבאי עשה בגל"צ ככתב ולאחר מכן צבר ניסיון כעורך וכמגיש תוכניות אקטואליה, יומנים ומהדורות חדשות

דגל איראן מונף מחוץ לבניין המרכז הבינלאומי בוינה על רקע פתיחת השיחות על הסכם הגרעין / צילום: Associated Press, Florian Schroetter

שיחות הגרעיון בווינה יוצאות לדרך, באווירה חשדנית ובציפיות נמוכות

בשל תמונת המצב העולמית, יש סיכוי שהשיחות יובילו להסכם ביניים, אלא שקלחת פוליטית בינלאומית שלמה מטילה צל על השיחות כמו הרצון של ארה"ב להראות שהיא לא "חלשה" אחרי הנסיגה מאפגניסטן, והפנייה ימינה של בריטניה עם הכרזתה על חמאס כארגון טרור ● עם זאת, ההערכה והחשש בישראל הם שההיסטוריה חוזרת

הבורסה בת''א / צילום: שלומי יוסף

נעילה ירוקה בת"א: פוקס זינקה ב-5%, רמי לוי נחלשה אחרי הדוחות

מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.5%, ומדד ת"א 90 עלה ב-1% ● המסחר בוול סטריט נפתח בעליות של עד 1% ● דוחות: ורידיס ועלבד עברו להפסד ● עליות חדות במחירי הנפט, השקל שוב נחלש מול הדולר