גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בת"א; סקודיקס קפצה ב-47%, פורסייט ב-20%

ת"א 35 שמר על יציבות ואילו ת"א 90 נסוג בכ-0.3% ● מחזור המסחר הסתכם ב-717 מיליון שקל ● אלקטריאון זינקה ב-18.6% על רקע מכירת מניות בחברה במחיר גבוה מהמחיר בבורסה

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

15:50

נעילה מעורבת בבורסה. מדד ת"א 35 שמר על יציבות ואילו ת"א 90 נסוג בכ-0.3% . מחזור המסחר הסתכם ב-717 מיליון שקל.

עליות בולטות רשמו סקודיקס, פורסייט , אוגווינד , טופ גאם ואייסקיור. אלקטריאון זינקה ב-18.6% על רקע מכירת מניות בחברה במחיר גבוה מהמחיר בבורסה.

מנגד, ירידות בולטות רשמו פריון, אודיוקודס (שתיהן יפרסמו תוצאות בהמשך השבוע), ביומיט פוד , גבעות ליברה , אבוג'ן וטוגדר. 

13:55

מניית אל על  מטפסת ביותר מ-3% על רקע חתימה על הסכם בין הנהלת החברה, עובדיה וההסתדרות. 300 עובדים יפרשו במסגרת תוכנית פרישה מרצון, כאשר לכל עובד תוצע תוכנית פרישה מותאמת במסלול פיצויים מוגדלים או במסלול פנסיה מוקדמת. כמו כן, סוכם כי יוענק סיוע מיוחד לעובדי אל על ששוהים עדיין בחל"ת. עוד קובע ההסכם שהתוכנית להקטין את צי המטוסים מ-45 ל-29 מטוסים תתמתן וכי החברה תקטין את הצי שלה ל-36 מטוסים, ובהתאם תיפרד מפחות עובדים מהמתוכנן.

בתוך כך, המגמה בתל אביב השתנתה וכעת מדד ת"א 90 נחלש קלות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.1%. 

13:00

העליות בבורסה נמשכות, אם כי בשיעורים מתונים יותר. ת"א 35 עולה ב-0.2%, ת"א 125 ב-0.1% ות"א 90 נסחר ביציבות. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-400 מיליון שקל.

סקודיקס  ממשיכה לזנק וטסה מעל 25% במחזור מסחר גבוה משמעותית מהרגיל, על רקע תוצאות מקדמיות חזקות (ראו עדכון קודם).

בפסגת מדד ת"א 35 נמצאת לייבפרסון  שעולה ב-2.5%, וזאת לאחר שאיבדה מעל 20% בחודש האחרון. בתחתית המדד אנרג'יקס  שיורדת ב-2%. בת"א 125 אלקטריאון  ממשיכה לרכז את עניין המשקיעים ומזנקת מעל 13%, ובסוף הטבלה פריון נטוורק  ואודיוקודס  שיורדת ב-6% ו-5% בהתאמה.

11:00

המגמה בבורסה חיובית, עם עליות מתונות של כ-0.4% בשלושת המדדים המובילים. מדדי הביומד והתקשורת מאבדים גובה בניגוד למגמה, בעוד שמדד הנפט וגז עם עלייה של 1.3%. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-150 מיליון שקל.

טופ גאם , שזינקה ביותר מ-8% ביום חמישי, ממשיכה לעוד יום חיובי בהמשך לדיווח שלה משבוע שעברה על הסכם שימוש בלעדי עם חברה טכנולוגיה ישראלית העוסקת בתכנות מונחה עצמים (מיקרו-אנקפסולציה) של חומרים פעילים.

קדימהסטם  קופצת לאחר שדיווחה על גיוס של 15.2 מיליון שקל בדרך של הנפקה פרטית: מימוש אופציות לא סחירות של משקיעים בסך 8.6 מיליון שקל וכן על ידי השקעה פרטית בסך 6.6 מיליון שקל של בעלי השליטה בחברה פרופ' מישל רבל וג'וליאן רוג'רי.

גם אלקטריאון, פורסייט, סקודיקס, אייסקיור, בוליגו וחממה סחר מתחזקות.

10:03

יום המסחר בתל אביב נפתח במגמה מעורבת ושקטה יחסית, ללא תנודות מהותיות. ת"א 35 ות"א 125 רושמים עלייה מזערית, ת"א 90 נסחר ביציבות עם נטייה קלה מטה.

פריון נטוורק  ואודיוקודס  פתחו את היום בירידה חדה של כ-6%, חנן מור ואבוג'ן נפרדות מ-5%. 

סקודיקס  מזנקת לאחר שפרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי, שלפיהן ההכנסות ברבעון גדלו ב-24% והסתכמו ב-6.2 מיליון דולר. מתחילת השנה ההכנסות גדלו ב-18% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. 

אלקטריאון , שפועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים באמצעות טכנולוגיית "כביש חכם", מזנקת לאחר שדיווחה כי הון הטבע, מבעלי השליטה בחברה, התקשרה בהסכם למכירת 200 אלף ממניות החברה למשקיע ירון יעקבי, וזאת בתמורה ל-42 מיליון שקל. מחיר המניה נכון לנעילה ביום חמישי האחרון הוא 156 שקל, כך שמחיר הרכישה (כ-212 שקל למניה) גבוה ביותר מ-35% ממחיר השוק. המניה נסחרת בת"א בשווי שוק של 1.5 מיליארד שקל.

שפיר הנדסה  דיווחה שביהמ"ש המחוזי בת"א דחה את העתירה שהוגשה וביקשה לפסול את הצעתה הזוכה במכרז לרכישת מתקן התפלת המים באשדוד מידי מקורות.

8:00

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר הראשון לשבוע זה ייפתח ככל הנראה במגמה מעורבת אך שקטה, ולא צפויות תנועות חדות במיוחד. בניו יורק הסתיים שבוע המסחר בנעילה מעורבת: דאו ג'ונס עלה ב-0.2% ואילו נאסד"ק ירד ב-0.8%.

בשבוע שעבר נרשם שיא נוסף בבורסה למדד ת"א 35, שטיפס בנעילה בכ-0.5% ובכך השלים עלייה שבועית של 0.7%. מדד ת"א 90 עלה בכ-0.9%, מדד הבנקים קפץ בכ-2.4% ומדד ת"א נפט וגז עלה בכ-2%. מתחילת השנה זינק מדד הנפט ביותר מ-56%.

2. עונת הדוחות בארה"ב: טבע תפרסם השבוע

עונת הדוחות בארה"ב נמשכת במרץ והשפעתה על המסחר בוול סטריט מורגשת היטב. ענקית הטכנולוגיה אינטל  צנחה ביום שישי ב-11% לאחר שאמנם עקפה את התחזית בשורת הרווח, אך הציגה קיפאון בהכנסות ואיכזבה את המשקיעים שציפו לצמיחה.

מחר פייסבוק תפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון, ביום שלישי מיקרוסופט , גוגל  וטוויטר, ומקרב הישראליות יתפרסמו תוצאות אודיוקודס  ופריון נטוורק . ביום רביעי טבע  תצטרף עם דוחותיה, וכן קוקה קולה, מקדונלד'ס ובואינג; ביום חמישי צפויות תוצאות אפל , אמזון  וצ'ק פוינט ; בשישי יפרסמו עליבאבא וברקשייר האת'וויי .

3. פערי ארביטראז' מעורבים

המניות הדואליות שבו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' מעורבים, ובעוד שטבע וטאואר  צפויות לאבד מעט גובה לאור פערים שליליים קלים, נובה , לייבפרסון  ונייס  יתמכו במדד ת"א 35 שכן הן אמורות להתחזק היום.

מניית פורסייט  חזרה עם פער חיובי גבוה של 10%, ומנגד פריון ואבוג'ן  עם פערים שליליים גבוהים של כ-7%.

4. מטבע הקריפטו שמזנק כ-30%

אפליקציית המסחר "פאבליק" רשמה את המטבע הקריפטוגרפי שיבה אינו בפלטפורמת המסחר שלה, בעוד שגם היריבה - אפליקציית רובין הוד - מרחיבה את הצעות הקריפטו שלה. המטבע מזנק מאז אתמול בערב בקרוב ל-30% במחזור מסחר גבוה, שהקפיץ את נתח השוק שלו לכ-14 מיליארד דולר - ומיקם אותו במקום ה-14 בטבלה.

המטבע, שנסחר תחת הסימול SHIB, עדיין בעל ערך מזערי של 0.0000358 דולר.

הביטקוין מנגד מתרחק מהשיא שרשם בשבוע שעבר, כאשר כמעט והגיע ל-67 אלף דולר, ונסחר תמורת פחות מ-61 אלף דולר בשעה זו. האת'ר נסחר ביציבות סביב 4,100 דולר.

5. מה הצפי בשוקי ארה"ב?

שוקי המניות בארצות-הברית מדשדשים לאחרונה, ולהערכת הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, רונן מנחם, הם יתקשו לתפוס כיוון מוגדר בתקופה הקרובה. "זאת, בשל הדילמה הראשית שמעסיקה אותם היום, והנגיד פאוול היטיב לבטא בסוף השבוע - האם ועד כמה עליית האינפלציה בארצות-הברית זמנית. המחסור בחומרי גלם, מכונות וציוד, תוך התייקרותם, יחד עם המחסור בעובדים וקשיי איוש משרות, גורמים הן להאטה של הצמיחה הכלכלית הטרייה, הן לקשיי איוש משרות והן ללחצי מחירים שעוד עלולים להחריף", אמר.

"מנגד, אנו מעריכים כי תוכניות הצמיחה וההשקעות בתשתית של הנישא ביידן יאושרו בקרוב, במתכונת זו או אחרת, מה שעשוי להקפיץ את מספר מקומות העבודה ולפעול להורדת עלויות השינוע. לנוכח הגורמים הסותרים, טווח התחזיות רחב מהרגיל. התשובה לא תתברר בקרוב ועד אז התנודתיות שמאפיינת את שוקי המניות בחודש האחרון כאן כדי להישאר ותורגש בעקיפין גם בשוק המקומי", סיכם מנחם.

עוד כתבות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות בבורסות אירופה; סנאפצ'אט מזנקת במסחר המוקדם

אינטל נופלת ב-7% במסחר המוקדם לאחר שהחמיצה את הציפיות למכירות ברבעון הראשון של 2024 ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● בהמשך היום יתפרסם בארה"ב מדד מחירי ההוצאה הפרטית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על ידי הפד

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

ביקור שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, בישראל / צילום: אמיל סלמן-הארץ

דיווח: ארה"ב לא תטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה

לפי ה-ABC, על היחידות ש"הפרו זכויות אדם" לא יוטלו סנקציות כמו אי העברת נשק אמריקני ● בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה ● דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה ● כל העדכונים