גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הוא נשר מביה"ס כדי לתקלט והקים רשת מסעדות. הכירו את היזם ארי שטיינברג

ארי שטיינברג אומנם לא סיים תיכון בעצמו, אבל פיתולי החיים ויפה בן דויד הביאו אותו להיות מנכ"ל מועדון ההטבות למורים אשמורת ● בראיון ל-G הוא מספר על האקזיט שהחמיץ ברשת ההמבורגרים שהקים ("זאת לא הייתה אחת ההחלטות המבריקות שלי") ● וגם - למה לדעתו אין לבן דויד ברירה אלא להיות כוחנית: "זו אסטרטגיה. לצערי הרב, במשרד האוצר מבינים רק כוח"

ארי שטיינברג / צילום: איל יצהר
ארי שטיינברג / צילום: איל יצהר

אישי: בן 48, נשוי לנועה ואב לשלושה, מתגורר בהרצליה
מקצועי:
מנכ"ל אשמורת, מועדון האשראי וההטבות של הסתדרות המורים

אני: "לא מפחד לבצע מהפכות. אני לא בן אדם של שוטף, אלא של יוזמה. ברגע שנכנס השוטף אני כבר לא שם, לא נשאר לקצור את הפירות".

ילדות: "נולדתי בארצות-הברית, אבי הגיע לצורך לימודים ועבודה והכיר שם את אמי, אזרחית אמריקאית. כשהייתי בן שנה חזרנו לארץ וגדלתי בנתניה. מגיל צעיר מאוד הייתי יותר יזם מאשר תלמיד. בהתחלה הלימודים באו לי בקלות, אז לא השקעתי ולא פיתחתי הרגלי למידה וזה פגע בי בהמשך. לא הייתי תלמיד בעייתי, אבל נפלתי בציונים, וזה היה בית ספר אליטיסטי שלא ספר את התלמידים. תהליך הנשירה שלי החל בכיתה ט', אבל הסתיים בכיתה י"ב. לא נלחמתי להישאר, התחלתי לעבוד כדי.ג'יי והצלחתי, עשיתי כסף. אהבתי את הרחוב בנתניה. הייתה לי ילדות של כיף, מסיבות, ים והרבה זמן מחוץ לבית, בלי מסכים. בסופו של דבר יש לי תואר ראשון ושני, והשלמתי בגרויות בהמשך הדרך, בעיקר בצבא".

צבא ואחרי: "שירתי עמוק בתוך עזה עד הסכמי אוסלו, משם עברתי לטול כרם ולבית ליד. בעזה הייתי בחדרי חקירות מטעם המשטרה הצבאית, ובהמשך הייתי לוכד עריקים. בפיגוע הנורא ב-1995 בבית ליד הגעתי לזירה ממש אחרי הפיצוץ השני, מראות הזוועה משם רודפים אותי עד היום. אחרי הצבא הקמתי חברת הגברה ותאורה בשם מיוזיקול, כהמשך ישיר לימיי כדי.ג'יי. עבדתי עם האמנים הגדולים בארץ והמשכתי עד גיל 25. אחר כך הקמתי עם עוד שני שותפים מסעדה קטנה של המבורגרים בהרצליה, שלימים הפכה לרשת ההמבורגרים BBB".

רשת BBB: "המסעדה שפתחנו הייתה הבר־בורגר הראשון בהרצליה. למרות שרצינו בכלל לפתוח חומוסייה. BBB נמכרה בתחילת 2021 לפי שווי של 150 מיליון שקל, אבל יצאתי הרבה לפני, ולא תפסתי את האקזיט. זו לא הייתה אחת ההחלטות המבריקות שלי. מה שכן, שלושתנו, כל המייסדים של BBB, התחתנו עם מלצריות משם. למרות שהיה בינינו הסכם ג'נטלמני שאף אחד לא מתעסק איתן".

מהעסקי לציבורי: "ב-2009 שלמה בוחבוט נבחר ליו"ר השלטון המקומי וקרא לי להיות ראש המטה. כמי שבא מהעולם העסקי זו הייתה מבחינתי שפה אחרת, הייתי צריך כל הזמן לבדוק 360 מעלות איפה אני דורך למישהו על הרגל. בין הדברים שעשיתי: הפרטתי את בנק דקסיה וגם חברת אוטומציה של מרכז השלטון המקומי שהייתה בשליטה מוחלטת של פוליטיקאים. היו לי שם מלחמות עולם, לקחת חברה מפוליטיקאי זה לא צחוק. בהמשך מוניתי לסמנכ"ל כספים ואחר כך גם למשנה למנכ"ל. הייתי במרכז השלטון המקומי עד 2019, אז עברתי לנהל את מועדון ההטבות אשמורת".

אשמורת: "בהתחלה יפה בן דויד הביאה אותי לייעץ להם, אבל היא מיד אמרה לי שתרצה אותי כמנכ"ל. כשנכנסתי ראיתי ארגון עם עוצמות גדולות מאוד, אבל גם מאוד מיושן. לקחתי יועצים והתחלתי לטייב את הדאטה, כי במערכות אז היו נתונים רק של 13 אלף מורים מתוך 160 אלף. איך אפשר לתפעל מועדון צרכנות בלי דאטה? גם עשיתי סגמנטציה לפי גילאים - אינסטגרם למורים הצעירים, פייסבוק ליותר מבוגרים. התחלתי להוציא כל דיוור שלנו גם בערבית. לא הכרתי את יפה קודם, אבל היא אמרה לי לשעוט קדימה והבנתי שאני יכול לעשות שם מהפכה. כיום לאשמורת יש 220 אלף כרטיסי אשראי וסליקה של 9 מיליארד שקל בשנה".

יפה בן דויד: "אישה מאוד חזקה ועוצמתית. אומרים שהיא כוחנית? זו אסטרטגיה. לצערי הרב, מול משרד האוצר אין ברירה, הם באמת מבינים רק כוח. והנה, היא אפילו לא השביתה את מערכת החינוך. לפעמים כוחנות היא אמצעי להימנע מצעדי קיצון. בקורונה היו לה הישגים אדירים והפופולריות שלה בקרב המורים מרקיעה שחקים. היא לא מקבלת משכורת מעם ישראל, אלא מהם".

להפגין כוח: "אנחנו מנהלים מו"מ מול חברות האשראי MAX וכאל כדי לבחון אפשרות להפסיק את שיתוף הפעולה עם ישראכרט. נעשה כל מה שאנחנו צריכים כדי למקסם את ההטבות למורים. יכול להיות שנישאר בסוף עם ישראכרט, אבל אני לא מפחד לעזוב אותם, כי ברור לי שהלקוחות שלנו ילכו איתנו. ישראכרט יצטרכו לצאת מגדרם כדי לתת לנו את המקסימום".

בעתיד: "פעם פסלתי על הסף כניסה לפוליטיקה במחשבה שאין שם עשייה, אבל כיום אני מבין שטעיתי. פוליטיקה היא לא מילה גסה מבחינתי. במישור האישי, אני מעורב מאוד בחיי המשפחה שלי, ולא אתן לקריירה להפריע לי להמשיך בכך".

עוד כתבות

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

28 שיגורים לעבר הצפון תוך שעה, ללא נפגעים

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל, בלבנון דיווחו על הרוגים בתקיפת רכבים בדרום המדינה ● באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" ● פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" ● איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר ● עדכונים שוטפים

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר האמריקאי ששמח לשלם 275.9 מיליון דולר מסים

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

שר המשפטים יריב לוין, יו''ר הוועדה לבחירת שופטים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה