גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפרסומאי שמאחורי הקמפיין של קסטרו: השבוע שהיה בפרסום

קסטרו השיקה קמפיין פרסום, הראשון זה שנתיים ללא הזמר יהונתן מרגי ● משרד הפרסום HapPpy, שטיפל במשך שש שנים בבנק הפועלים,מצטרף למערך הפרסום של הבנק הדיגיטלי החדש ONE ZERO ● ומי יחליף את מירב ספקטורובסקי-ששון, שניהלה בארבע השנים האחרונות את K Logic?

הקמפיין החדש של קסטרו / צילום: צילום מסך
הקמפיין החדש של קסטרו / צילום: צילום מסך

1. מי הפרסומאי שעומד מאחורי הקמפיין החדש של קסטרו?

לפני כשלוש שנים התחוללה מיני רעידת אדמה, כאשר קסטרו הפסיקה את ההתקשרות ארוכת-השנים שלה עם משרד הפרסום ראובני-פרידן והתקשרה עם משרד הפרסום אדלר-חומסקי, שמשמש מאז כמשרד הפרסום של הקבוצה.

אלא שבשבועות האחרונים עלה לאוויר קמפיין פרסום של קסטרו בכיכובה של שלומית מלכה. בסרט היא נכנסת למעלית, וכולם סביבה מתרשמים מהג'ינס שהיא לובשת, אולם כמיטב תרבות ה-PC החדשה אינם מעזים להחמיא לה, מחשש מהאופן שבו ייתפסו המחמאות.

הקמפיין הוא הראשון זה שנתיים ללא הזמר יהונתן מרגי, ששימש כאחד הפרזנטורים של קסטרו, ושההתקשרות עמו הסתיימה באקורדים צורמים - בין היתר סביב פרשת סרטון "הכפיל" של yes, שבו כיכבה האקסית של מרגי, נועה קירל, עם כפיל שלו, תוך שימוש הומוריסטי בסיפור הפרידה שלהם. מרגי לא אהב את הקמפיין שנפל עליו בהפתעה, וזמן קצר לאחר מכן הודיע על פרידה מקסטרו, שמצידה הצהירה כי ממילא לא התכוונה להאריך את החוזה איתו. נציין כי אדלר-חומסקי משמש גם כמשרד הפרסום של yes וגם של קסטרו.

מרגי לא היה היחיד שנעדר מהקמפיין. לגלובס נודע כי גם משרד הפרסום אדלר-חומסקי לא לקח בו חלק, ומי שיצר את הקמפיין הוא הפרסומאי אלון זייפרט, שעמו התקשרה הקבוצה ישירות.

זייפרט נחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב והאסטרטגיה המוערכים בתעשיית הפרסום. בעבר הוא כיהן כסמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן תל אביב. בהמשך עבר למספר שנים לניו יורק, שם כיהן כמנהל הקריאייטיב במקאן ניו יורק והיה אחראי לתקציבים של חברות כגון מאסטרקארד, ניקון וסטארבקס. בתפקידו האחרון שימש מנהל קריאייטיב, וכיום הוא עובד עם חברות מובילות דוגמת סודה סטרים, גוגל ישראל, פלייטיקה ופייבר.

מקסטרו נמסר בתגובה: "כבית אופנה מוביל, קסטרו עוסקת מאז ומתמיד ביצירת תכנים אופנתיים וקמפיינים שיווקיים, שחלקם מבוצעים באופן עצמאי".

2. HapPpy עובר מבנק הפועלים ל-ONE ZERO

רפורמת הניוד, שאמורה לאפשר מעבר קל של לקוחות מבנק לבנק, מתבררת כהצלחה גדולה גם בקרב משרדי הפרסום. אחרי שאדלר-חומסקי המירו את הטיפול בתקציב בנק הפועלים בתקציב בנק דיסקונט, מנייד את עצמו משרד פרסום נוסף ממתחרה למתחרה: לגלובס נודע כי משרד הפרסום HapPpy, שטיפל במשך שש שנים בתקציבי הדיגיטל והסושיאל של בנק הפועלים - לרבות אפליקציית ביט - מצטרף למערך הפרסום של הבנק הדיגיטלי החדש ONE ZERO. בתקציב הפרסום של ONE ZERO מטפל הפרסומאי גדעון עמיחי.

HapPpy נמנה עם הדור החדש של סוכנויות הפרסום בישראל. המשרד, שבבעלות רפי טל וכרמל כמאל אבוזלף, הוקם רק ב-2016, צמח מתחום הדיגיטל והתפתח עם הזמן גם לפרסום מסורתי - אם כי הפורטה שלו עדיין נמצא בתחום הסושיאל והדיגיטל, והוא מתמחה ביצירת רעיונות ומהלכים ויראליים ברשת. בין המותגים שמלווה המשרד נמנים דורקס, נורופן, אלטמן, רשת rebar, רשת חצי חינם, רשת באג, רשת בנא משקאות, veet, מותג המוניות yango, יאנגו דלי ועוד.

במקרה של בנק הפועלים מדובר בסיום מערכת יחסים ארוכה במיוחד - טל ליווה את הבנק במשך יותר מ-16 שנים במשרדים השונים שבהם עבד בעבר, עוד לפני שהיה עצמאי.

3. מנכ"ל חדש ל-K Logic

שינויים בקבוצת הפרסום K Logic: אלדד אביטן, לשעבר סמנכ"ל השיווק והדיגיטל באול ג'ובס, מונה למנכ"ל חברת הפרסום. אביטן יחליף בתפקידו את מירב ספקטורובסקי-ששון, שניהלה בארבע השנים האחרונות את המשרד. נציין כי ספקטורובסקי-ששון אינה עוזבת את הקבוצה, אלא מתמנה כמנכ"לית משותפת של הקבוצה כולה, ביחד עם מיקי ויניצקי.

K Logic מזוהה בשוק בעיקר כסוכנות שיווק דיגיטלי. החברה, שהוקמה על-ידי אלרועי בוכמן, החלה את דרכה כמתמחה בבניית אסטרטגיה דיגיטלית ממוקדת ביצועים, תוך יצירת סינרגיה בין עולם מנועי החיפוש, ה-Social Marketing ושיווק מבוסס תוכן.

בתחילת הדרך שימש בוכמן כמנכ"ל, ואחריו נכנס לתפקיד הפרסומאי אלון ברנר - מכוכבי האסטרטגיה והתכנון של ענף הפרסום, שכיהן בין היתר בתפקידים במקאן. ברנר יצק לתוך המשרד את מתודות האסטרטגיה שהביא עמו מעולם הפרסום, ובכך ייצר משרד מבודל מאוד משאר השוק, שבו היו באותה עת או משרדים טכנולוגיים או משרדי פרסום. בוכמן המשיך לעסוק בפיתוח העסקי של הקבוצה, תוך הקמת חברות נוספות המתמחות בחיבור שבין שיווק לטכנולוגיה במרחב הדיגיטלי.

לפני כארבע שנים עזב ברנר את תפקיד המנכ"ל, ובמקומו נכנסה מירב ספקטורובסקי-ששון, שניהלה קודם לכן את הזרוע הדיגיטלית/אסטרטגית ב-IBM ישראל. בהמשך עשתה הקבוצה צעד משמעותי נוסף, כשרכשה את סוכנות הקריאייטיב חוליגנס.

עתה כאמור פונה ספקטרובסקי-ששון לנהל את הקבוצה כולה ותפעל יחד עם ויניצקי לייצר סינרגיה בין החברות בקבוצה, באופן שכל חברה תהיה עצמאית עם מנכ"ל משלה, תוך השלמת יכולות במקומות שהדבר מתבקש והפרדה במקומות האחרים.

את סוכנות K LOGIK ינהל מעתה אביטן, שפרט לתפקיד באולג'ובס מביא ניסיון במגוון תפקידים בעולם השיווק, הדיגיטל, פיתוח מוצרים ופיתוח עסקים דיגיטלי. בין היתר, הוא היה אחד היזמים של Sekindo שנמכרה למקאן, וסמנכ"ל דיגיטל וחדשנות בקבוצת פובליסיס.

עוד כתבות

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

חניה בכל מקום: כך זינק מספר תווי הנכה ב-55% בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

רואי סויסה / צילום: תמונה פרטית

המשקיע הזה ראה עשר דירות יד שנייה, ובסוף מבצע אחד שינה את התמונה

רואי סויסה קנה דירה חדשה מקבלן בבת ים ואז מכר אותה לפני שתכנן, כדי להשיג עסקה טובה יותר: "לקחתי בחשבון שאולי אצטרך להחזיק את שתיהן לתקופה מסוימת" ● האזינו

דובאי / צילום: Shutterstock, Risal Khan

הטיסות של ארקיע בוטלו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי, הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

אילוסטרציה: Shutterstock

ביהמ"ש משרטט את גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו ע"י המוכרים - או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

מייסדי איילנד , מייק פיי (משמאל) ודן אמיגה / צילום: MKJ photography

השווי הוכפל בתוך חצי שנה: חד הקרן איילנד מקבל תג מחיר של 3 מיליארד דולר

חברת איילנד מגייסת לפי שווי של 3 מיליארד דולר ● החברה עוסקת באבטחת מידע לדפדפנים, בעיקר כרום, במקומות עבודה ● רק לפני חצי שנה גייסה איילנד לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

שוק המשכנתאות / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוק המשכנתאות בחודש מרץ חזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש מרץ נלקחו משכנאות בהיקף של 6.23 מיליארד שקל ● היקף משכנתה ממוצעת שנלקחה במרץ הגיע ל-918 אלף שקל

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב"ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך