גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איך מתמודדים עם קולגות מעצבנים בעבודה

רובנו רוצים להתעלם מהאנשים המעצבנים במשרד - או להתעמת איתם. מדעי היחסים מציעים דרך שלישית ● פרופ' טסה ווסט, מחברת הספר Jerks at Work, חושפת כמה טקטיקות ● ניהול וקריירה

איך מתמודדים עם קולגות מעצבנים בעבודה / צילום: Shutterstock
איך מתמודדים עם קולגות מעצבנים בעבודה / צילום: Shutterstock

עד שנפרוש, רובנו נבלה סך הכול כ־90 אלף שעות - המקבילות לעשר שנים וארבעה חודשים ללא הפסקה - עם אנשים שלא בחרנו לבלות איתם. יחסים אישיים במקום העבודה שולטים בחיים הבוגרים שלנו. אנחנו חולקים את השולחנות, את החללים השקטים ואת קנקני הקפה עם העמיתים שלנו; הם משפיעים על רמות הסטרס שלנו, על בריאותנו ועל הקשר שלנו עם בני הזוג שלנו וילדינו.

 

זה לא מפתיע, בהינתן ההשפעה המועטה מאוד שיש לנו על ההחלטה עם מי נעבוד, שיש לנו סכסוכים במקומות העבודה כל יום, והרבה. דברים קטנים ומרגיזים, כמו קטיעה שלנו באמצע שיחה, ניצול או הסטה שלנו לשוליים - אלה דברים שקורים הרבה. לרוב הם לא מגיעים עד כדי תלונה רשמית, אבל באופן מצטבר הם יכולים להשפיע על תפיסת העבודה שלנו ועל היכולת שלנו לשאוב ממנה הנאה אמיתית. בכל זאת, רבים מאיתנו מאמינים שללמוד לחייך ולסבול בשקט סכסוכים על אש קטנה הם חלק מלהיות מבוגר שאינו מובטל. לעתים רחוקות אנחנו מנסים להימנע מהם או לפתור אותם. אנחנו פשוט מבינים שהקולגה שלנו קצת מעצבן, וממשיכים הלאה.

זה לא חייב להיות כך. עשורים רבים של מחקר במדעי החברה מלמדים אותנו איך להתמודד באופן יעיל עם סכסוכים עם האנשים הקרובים לנו ביותר - בני ובנות זוג, ילדים וחברים לכל החיים. אבל כיוון שרובנו מכניסים את מערכות היחסים שלנו למגירות שונות, אנחנו לא חושבים ליישם את מה שאנחנו מכירים ממערכות היחסים הקרובות ביותר שלנו במקום העבודה. המציאות, עם זאת, היא שמערכות היחסים הקרובות ביותר שלנו והיחסים במקום העבודה אינם שונים כל כך באופיים.

הנה שלושה לקחים מהמחקר של מערכות יחסים קרובות שניתן ליישם בסכסוכים יומיומיים בעבודה.

הדרך ללבם של אוכלי החינם

דמיינו עמית לעבודה שמסתדר רק בעזרת קסם אישי וחברתי - אדם שיש לו כישורים אמיתיים אבל מסרב להשתמש בהם בגלל עצלות, חוסר ארגון או גם וגם. אוכלי חינם כאלה יכולים להעביר את חלקם בפרויקט קבוצתי חדש לסטאז'רים החדשים. אחרים מחלקים את העבודה שלהם למנות קטנות אז כשהם מבקשים מחבר בצוות לעזור להם "רק הפעם", כך שלא רק עובד אחד מרגיש את כל העומס העודף. 

אנשים מצפוניים הם הקורבנות הכי צפויים של אוכלי חינם, והאנשים שהכי סביר שיחושו טינה כשהם מבינים עד כמה לא הוגנת הייתה חלוקת העומס. רבים מהם (הם מצפוניים, כזכור) פשוט מקבלים את העבודה העודפת בנשיכת שפתיים. אבל בסופו של דבר גם האנשים המכילים ביותר עלולים להגיע לנקודת שבירה, והאינסטינקט שלהם הוא לרדת על אוכל החינם, לעתים באופן פומבי לפני כל שאר הצוות כדי להשיג את מרב ההשפעה. המטרה היא לבייש אותו עד כדי כך שהוא יתחיל לעבוד קשה.

האסטרטגיה הזאת לעתים קרובות חוזרת כבומרנג. עמיתים לעבודה מגיבים לביקורת ישירה באותה התלהבות שבה מגיבים בני הזוג שלנו. אם אתם ניגשים לאוכל החינם בביקורת ("אתה בקושי עובד בזמן שכל האחרים משלימים מה שאתה לא עושה") כנראה תקבלו תגובה כועסת ומתגוננת או הכחשה גלויה ("אם לא היית כל כך מבולגן, הייתי יכול להשלים את המשימה!") ואתם, בתורכם, תגיבו כנראה בהתחפרות בעמדתכם. האינטראקציה נגמרת בשביתת נשק. הדפוס הזה מאפיין לא רק סכסוכים בעבודה; הוא מאפיין של זוגות הנמצאים בדרכם לגירושים.

אסטרטגיה טובה יותר היא להתחיל במחמאה לפני שמעלים את נושא אכילת החינם.  הזכירו לאותו עמית שאתם שמחים שהוא בצוות שלכם, קודם כול. אחר כך, כשתמתחו ביקורת, התמקדו בהתנהגויות ספציפיות ("שמעתי שליסה הסטאז'רית עושה את הדוחות השבועיים שלך"), לא על מה שההתנהגות הזאת אומרת עליהם ("לבקש מליסה לעשות את העבודה שלך זה כל כך לא מקצועי"). השינוי הקטן הזה בשפה מחולל שינוי גדול בעצירת דפוס תקשורת הרסני. אוכלי חינם צפויים לחזור לתלם אם ירגישו שהם חסרים לאחרים, יותר מאשר אם ירדו בהם. 

אותה אסטרטגיה בסיסית עובדת על המנהלים שלכם, במיוחד אלה שדפוס ההתנהגות שלהם מפריע ליכולתכם להשלים משימות, כמו ניהול מיקרו.

במקום להתמודד עם מיקרו־מנהל באמצעות משפטים כמו "אתה חונק אותי ואני לא מצליח להשלים משימות", נסו לומר: "אני אוהב את תשומת הלב שאתה נותן לעבודה שלי אבל הבקשות שלך לגבי מתי לסיים משימות לא עובדות מבחינתי. בפעם האחרונה היה מדובר ב־20 דקות. האם אנחנו יכולים לעשות יחד תוכנית פעולה של מה יהיה לוח הזמנים שלפיו אני משלים משימות במשרה הזאת?"

בולדוזרים כבני נוער חצופים

אם אתם רותחים על מישהו בעבודה, קרבו אותו אליכם במקום להדוף אותו. רובנו נתקלנו במישהו בעבודה שהוא כל כך מרתיח, שפשוט להיתקל בו במסדרון זה מספיק כדי לחרבן לנו את מצב הרוח. קחו לדוגמה את הבולדוזר: האדם שמדבר יותר חזק מכולם בפגישות ועוקף סמכות בדרך לשיחה עם הבוס כדי להשיג את מה שהוא רוצה.

הדבר האחרון שרובנו רוצים הוא להתעסק עם עמית לעבודה שהוא "בולדוזר". זה פשוט מתיש מדי. אבל בפרספקטיבה של מדעי מערכות היחסים, הימנעות אינה האסטרטגיה הטובה ביותר להתמודדות עם עמיתים כאלה. כיוון מחדש הוא הדרך הנכונה. זה עובד כשעוזרים לבני נוער לנהוג באופן בטוח יותר כשהם לוקחים סיכונים, וזה עוזר כשגורמים לבולדוזרים להשתמש בטקטיקה שלהם באופן חיובי.

בולדוזרים - כמו בני נוער מתחצפים - מחפשים תשומת לב. אבל החדשות הטובות הן שיש סבירות גבוהה שכמה אנשים שמרגישים שלא שומעים את קולם מספיק בפגישות יכולים להשתמש בעובד בולדוזר כדי להדהד את מה שהם אומרים.

גשו אל הבולדוזר ובקשו ממנו לעזור להגביר קולות של אחרים. "אם מישהו מפריע לג'יי, אתה יכול לוודא שהוא מקבל בחזרה את זכות הדיבור? וכשהוא מעביר נקודה, אתה יכול לקרוא בשמו כדי לוודא שהוא מקבל על זה קרדיט?" כולם אוהבים להיות חלק מקבוצה, והבולדוזר שלכם ילמד איך לנצל את כישרונו לדברים טובים.

ברית נגד החנפן המתעלל

בני הברית הכי חשובים בעבודה אינם החברים הקרובים ואנשי הסוד שלנו. הם העמיתים המקושרים שעובדים בסמוך אלינו. אחד המנבאים הטובים ביותר של אושר בעבודה הוא נוכחות של חבר קרוב ביותר. כמו חשיפה בפני בני ובנות הזוג שלנו, דיבור כן עם חברים קרובים בעבודה מקרב אותנו ונותן לנו תחושה של תמיכה.

אבל חברים קרובים לעתים קרובות אינם בני הברית הטובים ביותר בעבודה, בייחוד בכל הנוגע לפתרון בעיות סבוכות עם אנשים מורכבים.

קחו לדוגמה את העובד שמתחנף למנהלים אבל יורד על מי שכפופים לו. המנהל אוהב אותו אבל מאחורי הקלעים העובד הזה מענה אתכם. האנשים האלה יעשו הכול כדי להתקדם.

כדי לנצח אותם, תצטרכו למצוא יעד אחר להתעללות שלהם. יש כוח במספרים, והמנהל שלכם יהיה קשוב יותר לתלונה אם היא תבטא בעיה נפוצה. כדי למצוא את האנשים האלה, עם זאת, תזדקקו לעמית שאין לו רשת חברתית כמו שלכם - מישהו שיכול לחבר אתכם עם אנשים אחרים שעבדו עם העובד החנפן והמתעמר בכפופים לו בעבר, או שמכירים אחרים שעבדו איתו.

ככל שתמצאו בני ברית שאינם קרובים לרשת המיידית שלכם, יותר טוב. למה? ככל שיש לכם פחות קשרים חברתיים לאנשים האלה, הדגל האדום גדול יותר, ותהיה לבוס שלכם יותר מוטיבציה לתקן את המצב. יותר קל להתנער מסכסוך "מקומי" - הוא משפיע עליכם ועל כמה מחבריכם הקרובים - מאשר מסכסוך "עולמי" המשפיע על אנשים רבים הנמצאים רחוק זה מזה. באופן ברור הבעיה לא אצלכם (והחבר'ה שלכם), אלא אצל אותו מתחנף־מתעלל.

וישנו היתרון של עמידה לצד אנשים שאינם מאוד קרובים אליכם: שלא כמו החברים הטובים ביותר שלנו, אין להם באמת מוטיבציה להיות לצדנו או לגרום לנו לחוש טוב ויתר. הם משמשים בוחן מציאות מוצלח.

בני ברית לא קרובים מדי יכולים גם לעזור לכם לרכוש השפעה בעבודה בדרכים שחברים הכי טובים לא יכולים. גנבי קרדיטים, הנכנסים וגונבים את הקרדיט על הרעיונות הטובים של אנשים אחרים, לעתים קרובות מצליחים בכך כשהאדם שממנו הם גונבים חסר "קול" - המשמעות היא שכשאותו אדם מדבר, אף אחד לא מאזין לו. כפי שמלמדים אותנו מדעי החברה, אנו מקבלים קול על ידי יצירת קשרים חברתיים ענפים עם אנשים שיכולים לתת לנו מידע פנימי על האופן שבו אנחנו יכולים להישמע. מידע כמו טובות קטנות שאנו יכולים לעשות כדי לגרום למנהל להבחין בנו, והטקטיקות שאנשים בעמדות הכוח תופסים כמשכנעות ביותר.

פעם למדתי מעמית לא קרוב אליי שהדרך הטובה ביותר לשכנע את המנהל שיש לנו בעיה היא על ידי ביצוע "סקר תחושות" שלוכד את האופן שבו אנשים מרגישים - משהו שמעולם לא הייתי מגלה בשום דרך אחרת.

חברים הכי טובים יכולים לגרום לכם להרגיש טוב יותר, אבל בני ברית בעלי קשרים שנמצאים מחוץ לרשת הקשרים המיידית מחזיקים במידע רב שיכול לעזור לכם להגיע לשם. אתם רק צריכים ללמוד לבקש אותו.

יש מחקר מדעי רב על הדרך הנכונה לנהל סכסוכים עם אנשים קשים, אם רק נדע היכן לחפש. ללמוד כמה מהכישורים האלה יהפוך את חיי העבודה שלנו כעת - ובעתיד - לפחות מלחיצים ויותר פוריים. אחרי ככלות הכול, כולנו יודעים שעמיתים בעבודה יכולים להיות מעצבנים. מה שאנחנו לא יודעים זה שיש חלופות ולא צריך פשוט לסבול את זה.

טסה ווסט היא פרופסורית עמיתה לפסיכולוגיה באוניברסיטת ניו יורק ומחברת הספר  Jerks at Work: Toxic Coworkers and What to Do About Them 

עוד כתבות

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

לאחר דברי פאוול אתמול ולפני הדוח של אפל הלילה: עליות בוול סטריט

נאסד"ק עולה ב-0.7% ● קוואלקום מזנקת ב-10%, אנבידיה ב-2% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום מזנקת ב-8%, היפו צוללת ב-15% ● תשואות אגרות החוב עולות, האוצר מתכנן למכור אג"ח בשווי של טרליון דולר בקרוב ● הלילה אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן שוקע ושוקע, הריבית עולה ועולה והקשר בין מסים ל-SIM

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי סיכמו על מינויים לפורום מטכ"ל

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים