גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ענקית השילוח פלקספורט מגיעה לישראל

חברת פלקספורט האמריקאית חתמה על שיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברת ישליין, שתהיה נציגתה בארץ ● הסטארט־אפ הישראלי Avo, שמאגד בנייני דירות וחברות לרשת צרכנית, מתרחב גם לאשדוד וליבנה ● אירועים ומינויים

משאית של חברת ישליין / צילום: צוות ISLINE
משאית של חברת ישליין / צילום: צוות ISLINE

ענקית השילוח האמריקאית פלקספורט (Flexport) מגיעה לישראל, וחתמה על שיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברת ישליין (Isline), שתהיה נציגתה בארץ. ישליין מעניקה שירותי שילוח ולוגיסטיקה ליבואנים ויצואנים, ובהם דור כימיקלים, טבע נאות, דיפלומט, סולאראדג', קסטרו, יוניליוור ודלתות פנדור.

"השותפות הזו תאפשר לפלקספורט לנגוס בנתח שוק משמעותי מאוד בשוק היבוא והיצוא הישראלי", אומר אוראל הרשקוביץ, מנכ"ל ישליין. "המחזור שלנו כיום מסתכם במאות מילוני שקלים בשנה, והיעד השאפתני הוא להגיע למחזור שנתי של חצי מיליארד שקל בתוך שנתיים, ומחזור של מיליארד שקל בתוך חמש שנים.

"כשרוצים להביא מכולה עמוסה בסחורות מחו"ל, הדרך עמוסה בקשיים ותקלות, והמרוץ עובר דרך 12 עד 18 חברות שונות - מחברת התובלה היבשתית, דרך משאית שאוספת את הסחורה למחסן, משם לנמל, העמסה על אניה, הגעה למדינת היבוא, מכס, פריקה למחסן, שחרור מהמכס, הובלה יבשתית ואז למחסן בארץ היעד.

"אנחנו מנסים לקחת את העולם הזה למקום יותר שפוי, כשאחד הפתרונות הוא הטכנולוגיה. כשהצטרפתי לחברה לפני שמונה שנים הגעתי להרים של ניירות, וכיוצא טייסת החלטתי להרים את החברה לערך טכנולוגי גבוה יותר, שקיפות ותכנון קדימה של מלאים. חברת אופנה, למשל, שצריכה בכל רגע נתון לעקוב אחר 200-300 משלוחים של מכולות עם סחורה, צריכה פלטפורמה טכנולוגית מעודכנת ומדויקת שתאפשר לה לעקוב אחרי כל אחת מהן, כדי למנוע את התוהו ובוהו שיכול להיווצר בשרשראות האספקה".

פלקספורט הוקמה ב-2013 על ידי ראיין פיטרסן, ומשרדיה הראשיים ממוקמים בסן פרנסיסקו. שווי החברה כיום עומד על יותר מ-8 מיליארד דולר. פעילותה מתבססת על טכנולוגיה ייחודית המחברת את כל גורמי שרשרת האספקה בממשק אחד, והיא משנעת סחורות בשווי של למעלה מ- 20 מיליארד דולר לכ-110 מדינות בשנה.

ישליין הוקמה לפני 36 שנים על ידי ראובן הרשקוביץ, ובשנים האחרונות לקח בנו אוראל את ניהול החברה לידיו, במטרה להובילה לעידן הדיגיטלי. החברה מעבירה מטענים ברחבי העולם בים, באוויר וביבשה, ומעניקה שירותים נלווים כמו אחסנה, ביטוח והפצה. כיום מונה החברה כ-120 עובדים ב-7 סניפים.

אוראל הרשקוביץ מנכל isline עם ראובן הרשקוביץ מייסד החברה / צילום: צוות ISLINE

המשלוחים המשותפים מגיעים לאשדוד וליבנה

הסטארט־אפ הישראלי Avo, שמאגד בנייני דירות וחברות לרשת צרכנית באמצעות טכנולוגיה המאפשרת לכל עובד או דייר להזמין מוצרים ללא דמי משלוח או מינימום הזמנה, מתרחב גם לאשדוד וליבנה. כיום עובדת החברה עם כ-1,400 בנייני דירות וכ-200 חברות ועסקים בכ-30 ערים בישראל. בין היתר היא פועלת בחיפה, חדרה, נתניה, הרצליה, רמת גן, גבעתיים, תל אביב, רמת השרון, רחובות, מודיעין ועוד.

יזמי הסטארט-אפ AVO / צילום: סטפן קלפקו

ההזמנות דרך Avo מתבצעות ללא דמי משלוח גם בהזמנת פריט בודד, וזאת משום שנציגי החברה מגיעים לכל בניין/חברה פעם אחת ביום עם משלוח מרוכז של הזמנות. באמצעות חנות דיגיטלית הלקוחות יכולים להזמין מוצרי יסוד, מוצרי תינוקות, פארמה, ניקיון, גאדג'טים, טלפונים, מחשבים, ירקות ופירות, מוצרים לחיות מחמד, מוצרי ספורט ועוד.

החברה הוקמה ב-2017 על ידי דקל ולצר המשמש כמנכ"ל, עידן הרשקו סמנכ"ל הלקוחות, ניר סמדר סמנכ"ל המוצר, ונרי בלומן סמנכ"ל התפעול. החברה מעסיקה 800 עובדים, מתוכם 430 בישראל והשאר בניו יורק ובשיקגו, שם פעילה החברה מאז סוף 2019. בסוף ספטמבר האחרון גייסה החברה כ-45 מיליון דולר, בהובלת קרן אינסייט. "ההתרחבות לאשדוד הייתה צעד מתבקש, בעקבות הפוטנציאל הרב של בנייני המגורים ובנייני המשרדים בעיר", מסביר ולצר. "בקרוב נתרחב גם לערים נוספות בארץ".

תדיראן מתרחבת בעפולה

תדיראן גרופ מתרחבת ומשיקה קו ייצור חדש במפעל המזגנים בעפולה, בהשקעה של מיליוני שקלים. חניכת הקו החדש תאפשר לחברה להכפיל את כושר הייצור לצד גידול של עשרות אחוזים במצבת העובדים. כיום מועסקים במפעל כ-100 עובדים.

משה ממרוד ואבי אלקבץ / צילום: תדיראן

השקת הקו נערכה בנוכחות בעל השליטה ומנכ"ל הקבוצה משה ממרוד, וראש עיריית עפולה אבי אלקבץ, שציין כי המפעל "מהווה עוגן תעסוקתי משמעותי בתחום התעשייה בעיר".

הדרך לגייס עובדים: חממת פיתוח

חברת Epsagon הישראלית, שעוסקת בניתוח, ניטור, זיהוי ותיקון תקלות בענן, ושנרכשה בקיץ האחרון על ידי סיסקו תמורת כ-500 מיליון דולר, מקימה חממת פיתוח למתכנתים. הקורס הראשון ייצא לדרך בקיץ, יימשך כחודשיים ויתקיים במשרדי החברה שבתל אביב.

הקורס, שהמיונים אליו יחלו בקרוב, מיועד למהנדסים שמגיעים עם ידע וניסיון בעולם התוכנה, ומעוניינים לעשות הסבה לפיתוח מתקדם בענן וללמוד את הטכנולוגיות החדשות ביותר בתחום. לאחר סיומו יוחתמו המשתתפים כעובדים בחברה.

"מדובר במהלך שמשתלם לשני הצדדים - העובד מתחיל את שלב ההשתלבות בחברה כבר במהלך הקורס, ומצד שני לנו כחברה יש יכולת לתמוך בו ולחזק את היכולות המקצועיות שלו בצורה ומקצועית", מסביר חן פרץ, מהנדס בכיר בחברה ומוביל חממת הפיתוח.

אפסגון הוקמה ב-2018 על ידי ניצן שפירא (33) ורן רבנזפט (30), יוצאי היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין. החברה מעסיקה כ-50 עובדים, מתוכם 30 בישראל, והשאר בניו יורק. אפסגון עובדת עם מאות לקוחות, ובהם חברות ענק כמו דלויט וטויוטה.

חדשות טובות

מועדון סילברדו ישראל המקורי, המורכב מאנשים פרטיים בעלי רכבי העבודה שברולט סילברדו, תרם כ-200 סלי מזון לעמותת "בית אוהב", עמותת ענבלים ולמשפחות מועטות יכולת ברחבי ישראל.

עמותת "בית אוהב" מפעילה בית בכפר סירקין המתפקד כמקלט ובית חם עבור צעירים שיצאו בשאלה. כיום מתגוררים בבית 28 דיירים. עמותת ענבלים מפעילה מסגרות שיקומיות ייחודיות לצעירים ומבוגרים עם מוגבלויות נפשיות.

עוד כתבות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בבורסה המקומית; מדד ת"א בנקים 5 יורד בכ-1.5%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.5% ות"א 90 מאבד מערכו 0.8% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן