גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה טוויטר מנסה להשיג מצווי הזימון שהגישה למקורבי אילון מאסק

צוות עורכי הדין של טוויטר מבקש תכתובות ממגביו הפיננסיים של מאסק וממשקיעים וכן מחברים אישיים שלו ● "הודעת דואר אלקטרוני בודדת יכולה להיות מכריעה ולהגדיל את הסיכוי לנצח"

אילון מאסק / צילום: Shutterstock
אילון מאסק / צילום: Shutterstock

טוויטר מבקשת מסמכים מכמה משקיעים במעגל המקורבים, החברים והתומכים הפיננסיים באילון מאסק, כחלק מהתכוננותה לתביעה נגד מנכ"ל טסלה בעקבות נסיגתו מרכישת החברה תמורת 44 מיליארד דולר, עליה הסכים לפני כשלושה חודשים. 

הדוחות הכספיים מלמדים אותנו שטוויטר חייבת שאילון מאסק ירכוש אותה|פרשנות
טוויטר לא עמדה בתחזיות הרווח ומאשימה: אילון מאסק בין האחראים לכך 
טוויטר זכתה: המשפט המזורז מול אילון מאסק יחל באוקטובר 
אחרי שביטל את עסקת הרכישה: טוויטר תובעת את אילון מאסק
הסאגה של אילון מאסק וטוויטר: מה קרה עד עכשיו

טוויטר רוצה כל תכתובת מהאנשים האלה הנוגעת לעסקה. המטרה היא כנראה לקבוע אם היו למאסק חששות אחרים לגבי השלמת ההסכם שלו לרכוש את החברה חוץ מאלה שדיבר עליהם בפומבי, כך אמרו עורכי דין ואקדמאים שאינם מעורבים בתביעה.

מקובל בעת סכסוכים כאלה על מיזוג לבקש מידע ממוסדות פיננסיים התומכים בעסקה המתעכבת. אבל עורכי דין ואקדמאים אומרים שבגלל שמאסק קנה את החברה כאדם פרטי, מי שקרובים אליו, כולל חברים ויועצים, מהווים מטרה הוגנת כמקורות אפשריים למידע לגבי כוונותיו.

"הודעת דואר אלקטרוני בודדת יכולה להיות מכריעה ולהגדיל את הסיכוי לנצח", אמר סטיפן גילרס, פרופסור בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ניו יורק.

הזימונים כללו בקשות למידע ומסמכים, כולל שיחות פנים אל פנים, דואר ממשי, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט, הודעות מהירות, אנשי קשר ברשתות חברתיות, צילומי פקס ושיחות טלפון - כך ניתן ללמוד ממסמכי בית המשפט.

"מסע דייג ענקי ומטריד"

בין מי שקיבלו הודעות נמצא משקיע ההון סיכון סטיב ג'ורבטסון, משקיע מוקדם בטסלה שפעם ישב בדירקטוריון החברה; ומארק אנדריסן, שחברת ההון סיכון שלו אנדריסן הורוביץ אמרה שהיא מקצה 800 מיליון דולר להשקעה בהשתלטות של מאסק. היזם דיוויד סאקס הזכיר את הזימון שקיבל בטוויטר, והעלה לצד הציוץ דימוי של אצבע משולשת. סאקס הוא אחד מקבוצה הדוקה של אקטיביסטים ואנשי עסקים שעודדו את מאסק להיעשות מעורב בטוויטר, כך אמרו אנשים המכירים את הנושא.

סאקס סירב להגיב לזימון המשפטי. ג'ורבטסון ואנדריסן לא הגיבו לבקשת תגובה.

משקיע ההון סיכון ג'ו לונסדייל הזכיר גם הוא את הזימון שקיבל בטוויטר והגדיר את המאמץ כ"מסע דייג ענקי ומטריד". לונסדייל אמר כי לא היה לו שום קשר למצב השורר בין מאסק וטוויטר, "למעט כמה הערות עוקצניות". הוא לא הגיב לבקשת תגובה.

בטוויטר טוענים בכתב התביעה כי מאסק הפר את הסכם המיזוג בכך שעשה שימוש במידע מסווג, ומתח ביקורת על החברה על כך שלא עשתה מאמצים לממש את העסקה. עורכי הדין של טוויטר צפויים להצביע על ציוצים שהעלה מאסק לרשת ולמנף מידע ותכתובות מהליך שליחת הזימונים עצמו, כך אמרו מומחים משפטיים.

"הם מנסים לדוג כל מה שהם יכולים כדי לדחות את הטענות שלו דרך כל מה שהוא אולי אמר לחברים, עמיתים ומשקיעים", אמר צ'רלס אלסון, מרצה למשילות תאגידית באוניברסיטת דלוור.

בטוויטר סירבו להגיב על הזימונים או האסטרטגיה המשפטית. המשפט, שיארך חמישה ימים, נקבע ל־17 באוקטובר בבית משפט בדלוור. 

סוגיית החשבונות המזויפים 

מאסק הביע חששות לגבי הדרך בה טוויטר סופרת את כמות החשבונות המזויפים והרובוטים, כסיבה העיקרית לרצונו לסגת מהרכישה. הוא אמר כי טוויטר לא סיפקה לו מידע שביקש והיה זקוק לו כדי להעריך עד כמה פרופילים מסוג זה נפוצים בפלטפורמה, וכן העלה שאלות לגבי השיטות בהן טוויטר סופרת משתמשים.

בטוויטר כתבו במסמכים רשמיים שנתנו למאסק את כל המידע שביקש. החברה מעריכה כבר שנים ארוכות כי פחות מ־5% מהמשתמשים היומיים שלה שניתן לעשות מהם כסף (לשלוח להם פרסומות) הם חשבונות מזויפים. מאסק אומר כי המספר גבוה בהרבה וקרוב יותר ל־20%.

עורכי הדין של מאסק לא הגיבו לבקשות תגובה על הזימונים או האסטרטגיה המשפטית שלהם. מאסק הגיב באופן רשמי לתביעה בשבוע שעבר וכלל תביעות נגד, אבל לא התגלו עדיין כל הפרטים, בגלל שהם חסויים בזמן שטוויטר עוברת עליהם כדי לוודא כי לא נחשף בהם מידע רגיש.

טוויטר שלחה זימונים ללפחות תריסר בנקים, כולל דויטשה בנק, בבקשה על מידע על הנכסיות ומימון החוב ותכתובות הקשורות לעסקה. דובר של הבנק לא הגיב לבקשת תגובה.

בנקים ומשקיעים מתבקשים לעתים קרובות להמציא מסמכים על עסקאות מסוג זה, אבל המעגל הפנימי באופן נרחב יותר אינו טיפוסי, כך אמר בריאן קווין, שמלמד על מיזוגים ורכישות בבית הספר למשפטים של מכללת בוסטון.

מסמכים משפטיים שטוויטר מבקשת כוללים, בין היתר, את כל המסמכים והתכתובת הקשורים לחשבונות פייק או ספאם - החשבונות שמאסק הגדיר כבוטים. "הם יבקשו פרטים לגבי אילו תפקידים מילאו הבוטים. האם זה סתם משהו להיתלות עליו?" שאל קווין. "מה שהם חושדים הוא שמאסק קיבל רגליים קרות".

משקיפים על החברה מחפשים תכתובות שיתמכו בטענתם שמאסק נסוג בגלל שהפסיד יותר מ־100 מיליארד דולר מהונו במסגרת הירידות בשוק. מאסק הכפיף סכום של כ־33 מיליארד דולר מהונו הפרטי לטובת הרכישה.

ייתכן גם כי טוויטר, בעזרת כל הזימונים ששלחה, מנסה ללכת שוב בעקבות צעדיו של מאסק מרגע שהסכים לרכישה, כדי להדגים שהוא לא עשה מאמץ מספק כדי להשלים אותה, כך אמר וויליאם ניומן, יועץ בכיר במשרד עורכי דין מניו יורק.

הרשת החברתית של הציפור הכחולה הפסידה מיליארדים בשווי שוק מאז שמאסק הודיע על החלטתו לקנות את החברה ב־25 באפריל השנה. מניות טוויטר  סגרו ביום שלישי בשווי של 40.98 דולר, הנחה של 24 דולר מהצעת הרכישה של מאסק, שהסכים לשלם 54.20 דולר למניה.

ברבר ג'ין והת'ר סומרוויל השתתפו בהכנת הכתבה 

עוד כתבות

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות