גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מתגרשים? היזהרו ממלכודות מיסוי מקרקעין

הסכמים לחלוקת רכוש שאינם מביאים בחשבון תשלומי מס עתידיים עלולים לגרום לחוסר שוויון מהותי בין בני הזוג ● איך ניתן להימנע מכך? מומחים לדיני משפחה ולמיסוי מקרקעין מסבירים

הסכמים לחלוקת רכוש שאינם מביאים בחשבון תשלומי מס עתידיים עלולים לגרום לחוסר שוויון מהותי בין בני הזוג / אילוסטרציה: Unsplash, Wil Seaman
הסכמים לחלוקת רכוש שאינם מביאים בחשבון תשלומי מס עתידיים עלולים לגרום לחוסר שוויון מהותי בין בני הזוג / אילוסטרציה: Unsplash, Wil Seaman

ישראל וישראלה ישראלי נשואים שמונה שנים ומתגוררים בדירת מגורים משותפת שרכשו יחד. לישראלה יש דירה נוספת שנרכשה לפני הנישואים. השניים החליטו להתגרש, וישראלה רכשה את חלקו של ישראל בדירת המגורים המשותפת, באמצעות משכנתה שנטלה. עורכי הדין של ישראלה הסבירו לה בלי היסוס שעל פי סעיף 4א' לחוק מיסוי מקרקעין, העברת זכויות במקרקעין אגב הליכי גירושים אינה נחשבת למכירה, בין אם ההעברה היא בין בני זוג ובין אם היא העברה מבני הזוג לילדיהם. העברת הזכויות לישראלה לא נחשבת אירוע מס, או מכירה החייבת במס שבח ובמס רכישה על פי חוק, ולכן אין צורך בכלל לדווח לרשויות המס. נשמע קל ופשוט? לא בדיוק.

"בעקבות שינוי חקיקה מ־2014, הנוגע למיסוי דירות מגורים, לא תמיד כדאי לנצל הוראות חוק זה, ולעתים ניצול של ההוראה עלול להכניס את האישה למלכודת מס ולתשלום מס ביתר בעתיד", מזהיר עו"ד ורו"ח שי עינת, מומחה למיסוי מקרקעין.

לדבריו, "כאשר תבוא האישה למכור את הדירה היא לא תוכל לקבל כניכוי את התמורה ששילמה לבן הזוג לשעבר בגין רכישת חלקו בדירה, שכן תמורה זו לא דווחה למנהל מיסוי מקרקעין".

עו"ד עינת מציע לא לנצל תמיד את "סעיף הגירושים", אלא לדווח למנהל מיסוי מקרקעין על מכירת חלקו של הגבר בדירה לאישה במסלול הרגיל והמקובל של מכירת דירה. לדבריו, "באופן הזה האישה אומנם תשלם מס רכישה על רכישת חלק הגבר, אך תקבל כעלות את התמורה ששילמה לגבר עבור חלקו בדירה. דבר זה יחסוך לה מס רב בעתיד כאשר תבוא למכור את דירת המגורים".

הדוגמה של ישראל וישראלה אומנם היפותטית, אבל היא גם מציאותית ויום־יומית עבור בני זוג רבים בהליכי גירושים. סכסוכי גירושים מייצרים שלל מחלוקות ובעיות - אישיות, כלכליות, תפעוליות, משפטיות - הנכרכות כולן במעטה עבה של אמוציות שמקשה על פתרונן. אל תוך הקלחת הזאת נכנסות לא פעם גם שאלות מיסוי מקרקעין, אך בני זוג רבים כלל לא מודעים לכך שהם עלולים להיקלע למלכודות מיסוי.

לדברי עו"ד עינת, "קיימת חשיבות רבה לניסוח נכון של סעיפי הסכם גירושים בהיבט המיסוי, לא בהכרח כדי ליצור יתרון מס, אלא בעיקר כדי לא לגרום לאף צד לחסרון כיס ותשלום מס מיותר בעתיד".

עו"ד מאיה ויסמן, המתמחה בדיני משפחה וירושה, מסבירה כי אחת המלכודות הנפוצות בגירושים הן מלכודת מס שבח. לדבריה, "תשלום עתידי של מס שבח הינו מלכודת המיסוי הנפוצה ביותר בסכסוכי גירושים, משום שבמרבית פסקי הדין הסוגיה כלל לא עולה. לרוב אחד מבני הזוג מקבל את דירת המגורים - סטטיסטית מדובר באישה שחיה בדירה עם הילדים - והשני מקבל לידיו את כלל החסכונות והכספים הנזילים. כשבן הזוג שקיבל לידיו את דירת המגורים, יבקש למכור אותה לצד ג', הוא ייאלץ לשאת לבדו בכל תשלומי מס השבח - תשלום שיכול להגיע למאות אלפי שקלים".

לדברי עו"ד ויסמן, הפתרון מצוי בפסיקות בית המשפט בנוגע להחזקה במניות חברה: "בפסק דין חשוב של השופטת תמר סנונית פורר מבית המשפט למשפחה בת"א, שהגיע לעליון ואושר, נקבע שהאישה תעמיד בטוחות לתשלום מס עתידי אפשרי במקרה שמניות הבעל בחברה ימכרו לצד ג'. קרי, האישה לא תחוב במס רעיוני אשר ייתכן ולא ישתלם לעולם, אך מנגד ככל ובעתיד תתרחש עסקת מכירת מניות ויחול המס - זו תשלמה, בחלקה היחסי".

כל זה כבר לא נשמע פשוט כל־כך. איך יודעים מראש אם צפוי חיוב מס בעת גירושים ואיך נמנעים מהמלכודות הללו? מומחי מיסוי מקרקעין ומשפחה ריכזו כמה החלטות מיסוי שיכולות לפתור מראש חלק מהפלונטרים שסובבים את ענייני חלוקת הנדל"ן בין בני זוג.

1. האם הפיצוי לידועה בציבור חייב במס

ע"א 420/20 שמואל יחזקאל נ. מנהל מיסוי מקרקעין חיפה

עובדות: שמואל יחזקאל נאג'י המנוח וציפורה דוד היו ידועים בציבור. הם נפרדו ופרצה ביניהם מחלוקת ביחס לחלוקת הרכוש. במהלך הסכסוך בית המשפט קבע כי על יחזקאל לתת לציפורה מחצית משווי מניותיו בחברת ניהול אשר הייתה בבעלותו המלאה. שווי מחצית זכויותיו של המנוח בחברה הועמד על סך של כ־4 מיליון שקל נכון ליום הפירוד בין בני הזוג בדצמבר 95, וב־2006 שולם לציפורה כ־11.9 מיליון שקל, בצירוף הפרשי ההצמדה והריבית שנצברו.

התשלום בוצע על ידי חברת ההחזקות, תוך מכירת מניות שהיו מוחזקות על ידי בנו של שמואל. בעקבות זאת התעורר סכסוך בין שמואל יחזקאל למנהל מיסוי מקרקעין חיפה לגבי מהותה של העִסקה שנרקמה לתשלום שווי המניות לציפורה.

המחלוקת: יחזקאל טען כי מדובר בעסקה לרכישת מניותיה של ציפורה בחברה ואילו לעמדת רשות המסים מדובר בתשלום חוב כספי שחבו המנוח ויורשיו לציפורה על ידי עסקה למכירת מניות באיגוד מקרקעין - כל נכסיה של החברה היו מבנה משרדים הידוע כבניין "כוכב יקנעם". בנסיבות אלו חייבה רשות המסים את יחזקאל בתשלומי מס השבח ומס הרכישה

■ החלטת בית המשפט: העליון קבע בסכסוך בין בני הזוג כי לציפורה לא הוענקו זכויות במניות בחברה, אלא כל זכויותיה הסתכמו בחיוב הכספי שחב לה המנוח בהתאם לשווי מחצית החברה ליום הפירוד, ולכן בסכסוך בין רשות המסים ליחזקאל נקבע כי אין מדובר בעסקה למכירת מניותיה של ציפורה למנוח אלא עסקה לצורך סילוק החוב לציפורה.

השופט הוסיף וציין כי היות שלציפורה לא היו זכויות במניות החברה או בנכסיה, אין כל רלוונטיות להוראות סעיף 4א לחוק מיסוי מקרקעין, שהרי "הנכס" - המניות בחברה - מעולם לא עברו מציפורה למנוח, שכּן על פי פסיקת בית המשפט העליון לציפורה לא היו זכויות ב"נכס" אלא רק זכויות לקבלת שוויו.

המשמעות: "קביעת בית המשפט בנוגע לאופן חלוקת הרכוש יצרה חסרון מס ליחזקאל, שכן במצב זה לא יכול היה ליהנות בעתיד מן התמורה ששילם לציפורה", מסביר עו"ד עינת. לדבריו, "בעת הפירוד, הניסוח הראוי היה צריך להיות שונה - על הצדדים היה להגיע להבנה כי ציפורה זכאית למחצית מן המניות בחברת הניהול מכוח היותה ידועה בציבור, וכי יחזקאל רוכש ממנה אותן בתמורה. באופן זה יכול היה יחזקאל בעתיד, בעת מכירת המניות לצד ג', לקבל את התמורה ששילם לציפורה כעלות רכישה של המניות ולשלם באופן זה פחות מס בגין התמורה".

2. פטור לדירה שנמכרה מיד לאחר הסכם הגירושים

החלטת מיסוי 1609/21

העובדות: אל הכרעת רשות המסים הגיע אחד המקרים השכיחים - בני זוג התגוררו בדירת מגורים משותפת, ובמסגרת הסכם הגירושים נקבע כי דירת בני הזוג תועבר לבעלות מלאה של האישה במסגרת הוראות סעיף 4א לחוק מיסוי מקרקעין. מיד לאחר מכן האישה ביקשה למכור את דירת המגורים בפטור ממס שבח כדירה יחידה בהתאם להוראות סעיף 49ב(2) לחוק מיסוי מקרקעין.

השאלה המשפטית: האם האישה זכאית לפטור ממס שבח במכירה על אף העובדה שהוראות סעיף 49ב(2) לחוק דורשות כי המוכר יהיה בעל מלוא הזכויות בדירה בתקופה של 18 חודשים לפחות לפני המכירה? במקרה זה טרם חלפו 18 חודשים ממועד קבלת הזכויות של הגבר בדירה עד למועד המכירה של הדירה.

החלטת המיסוי: "במסגרת החלטת מיסוי מס' 1609/21 נקבע כי דרישות הפטור מתקיימות בנסיבות שהדירה הייתה בבעלות בני הזוג בתקופה של 18 חודשים טרם הגירושים שכן רואים בגבר ובאישה כתא משפחתי אחד", מסביר עו"ד שי עינת. "כלומר, רשות המסים קיבלה את העמדה לפיה אישה לא צריכה להיות בעלים בנפרד של דירת המגורים המשותפת במשך שנה וחצי לפני מכירת הדירה בעת פירוד. היא זכאית לפטור ממס שבח, גם אם תמכור את הדירה מיד לאחר שקנתה את מחצית הדירה מבן זוגה בעת הגירושים".

3. רכישת דירה מהגרוש.ה שנים לאחר הגירושים

החלטת מיסוי - 68/06

עובדות: בני זוג התגרשו והוחלט ביניהם כי האישה תמשיך לגור בדירת המגורים המשותפת עד הגיע הקטינים המשותפים לגיל 18, ואז הנכס יימכר ויחולק לפי האחוזים שנקבעו בין בני הזוג. ההסדר אושר בבית המשפט לענייני משפחה. לימים, ביקשה האישה לקנות את החלק היחסי של הגרוש, ובהתאמה ביקשו לתקן את פסק הדין של בית המשפט לענייני משפחה.

שאלת המיסוי: בני הזוג פנו לרשות המסים בבקשה לקבוע כי כל הזכויות בבית יועברו לידי האישה (שתקנה את חלקו של הגרוש) ושהדבר לא ייחשב לאירוע מס שבח לגרוש ואירוע מס רכישה לאישה.

החלטת המיסוי: הגם שחלפו שנים וההסדר לא הוסדר בפסק הדין המקורי של בית המשפט לענייני משפחה, מקום בו בית המשפט מתקן את ההסדר המקורי והוא מעוגן בהסכם ממון אגב גירושים הרי שהדבר אינו מהווה 'מכירה' בהתאם להוראות סעיף 4א' לחוק מיסוי מקרקעין - ובני הזוג אינם חייבים במס שבח ובמס רכישה בהתאמה.

עו"ד (ורו"ח) דניאל פסרמן, ראש תחום מסים במשרד גורניצקי ושות', מציין כי "אומנם מילולית יכול שהדברים אינם עולים בצורה מובהקת מסעיף 4א' לחוק מיסוי מקרקעין, אך מטרת החוק והרציונל שלו ברורים - להקל על הליכי גירושים, אשר מטבעם מורכבים גם כך, ולייתר את הצורך בתשלום מסים עודפים על בני זוג, אשר מתחילים דרך נפרדת כיחידות כלכליות כל אחד בנפרד. לכן, רשות המסים קיבלה את בקשת בני הזוג וראתה את רכישת הדירה בידי האישה כאירוע שאינו אירוע מס החב במס רכישה ובמס שבח. יצוין כי כך הוחלט גם בהחלטת מיסוי 34/07".

4. איך מחשבים שווי של נחלה במושב בגירושים

פס"ד תלה"מ 70960-12-20

עובדות: בני זוג שלהם נחלה במושב החליטו להתגרש. הבעל עתר כי בבואו לרכוש מהאישה את חלקה בנחלה אגב הגירושים יחושב ערך הנחלה בערכי "נטו", וזאת כי ייתכן ובעתיד ימכור את זכויותיו לצד ג' ויאלץ לשאת בכל תשלומי המסים - בין היתר מס שבח. "בית המשפט קבע כי נוכח הצהרתו של הבעל כי הוא מעוניין להמשיך ולקיים את המשק - רכישת חלקה של האישה בנחלה תבוצע על פי ערכי 'ברוטו', ללא קיזוז רעיוני של תשלומי מסים", מסבירה עו"ד ויסמן.

השאלה המשפטית: על מי יחולו תשלומי מס השבח לאחר חלוקת הרכוש בין הצדדים, כאשר אחד מבני הזוג מקבל את הנכס והשני את מחצית שוויו. האם שווי הנכס יחושב לאחר קיזוז רעיוני של תשלומי מיסי המקרקעין העתידי במקרה של מכירה עתידית של הנכס לצד ג'?

פסיקת בית המשפט: נקבע כי נוכח הצהרות הבעל, האישה לא תחויב בתשלום המס. "בהתייחס למקרקעין הפתרון דומה לפתרון שניתן בעניין דירות מגורים שנרכשות על ידי אחד מבני הזוג, ויש להסדירו בהסכם הגירושים ולקבוע כי באם יימכר הנכס בעתיד לצד ג', יחויבו שני הצדדים בחלקם היחסי בתשלום מס השבח או לכל הפחות לקחת בחשבון את קיומו של המס העתידי ולאזנו בדרך אחרת במועד ההסכם", מסבירה עו"ד ויסמן.

5. האם בני זוג יכולים להיחשב יחידה נפרדת

ע"א 4298/18 מנהל מיסוי מקרקעין ת"א נ' רועי בלנק

העובדות: בני זוג אשר חיו כיחידה כלכלית אחת בכל תחומי החיים, למעט בנכסי המקרקעין (במסגרת הסכם הממון שערכו ביניהם קבעו הפרדה ביחס לנכסי המקרקעין שבבעלותם), והתגוררו יחדיו בנכס של אחד מבני הזוג.

השאלה המשפטית: האם יש לראותם כנפרדים לחלוטין (חריג ל"כלל היחידה המשפחתית") לעניין הזכאות לפטור ממס שבח והקלה במס רכישה בנוגע לעסקה בדירת מגורים מזכה או יחידה.

פסיקת בית המשפט: בית המשפט העליון קבע כי גם הפרדה רכושית "לא מלאה" יכולה להוות חריג ל"כלל היחידה המשפחתית", לפיו רואים את בני הזוג כיחידה אחת לעניין הזכאות לפטור ממס שבח והקלה במס רכישה בנוגע לעסקה בדירת מגורים מזכה או יחידה. "נקבע כי כל עוד נשמרת ההפרדה הרכושית ביחס לנכסי המקרקעין, העובדה ששני בני הזוג התנהלו כיחידה כלכלית אחת בשאר תחומי החיים ואפילו חיו יחד בדירה ששייכת רק לאחד מהם - לא תמנע מהם להיחשב כיחידים לעניין נכסי הנדל"ן ולקבל פטור ממס שבח והקלה במס רכישה", מסבירה עו"ד ויסמן. לדבריה, "במקרים מסוג זה קיומו של הסכם ממון שקובע הפרדה רכושית ואשר נחתם מבעוד מועד (ולא רגע לפני מכירת דירה) - הוא קריטי".

עו"ד ויסמן מוסיפה כי פסיקת העליון מאפשרת לבני זוג לקבוע ביניהם מראש כי תתקיים הפרדה רכושית לא רק ביחס לנכסי נדל"ן קיימים, אלא גם ביחס לעתידיים: "כך לדוגמה, בני זוג קבעו בהסכם ממון כי תחול הפרדה בנוגע לנדל"ן ולכספים שנצברו טרם הנישואים, כך שדירת המגורים תירשם רק על שם אחד מבני הזוג ובן הזוג השני יקבל זכות מגורים בדירה כ'בר רשות'. כאשר בן הזוג שאינו בעל הנכס, יירש ו/או יקבל במתנה ו/או ירכוש דירה נוספת, זו תירשם בשמו. במקרה כזה, יעמדו לכל אחד מבני הזוג הפטורים המזכים במיסוי מקרקעין בראייה אישית". 

עוד כתבות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל • עדכונים בולטים 

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"