גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תג המחיר של דופלקס ברמת השרון היה 8.9 מיליון שקל. על כמה התפשרו המוכרים?

הדופלקס, בשטח 196 מ"ר, עם ארבע מרפסות בשטח כולל של 150 מ"ר, מעלית פרטית, מחסן, ושתי חניות מקורות נמכר ב-8.3 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ברחוב השופטים ברמת השרון נמכר דופלקס בן 5 חדרים, בשטח 196 מ"ר, עם ארבע מרפסות בשטח כולל של 150 מ"ר. הדופלקס כולל מעלית פרטית, מחסן, ושתי חניות מקורות. סכום העסקה: 8.3 מיליון שקל.

הרחוב נמצא בקצה המזרחי של רמת השרון, בין שכונות האלון והדר, ובמרחק קצר נמצאים פארק רמת השרון ורחוב אוסישקין - שבו יש מסחר ותחבורה ציבורית.

"הנכס שנמכר הוא דופלקס בבניין שנבנה לפני כשנתיים", מספרת ליאת ערד מריאל קפיטל תיווך נדלן שתיווכה בעסקה. "בבית מערכת חשמל חכם ותקרות גבוהות. הבניין הוא חלק מפרויקט שיש בו דירות גן ודופלקסים. הרחוב שקט במיוחד, פונה לנוף פתוח והוא מבוקש מאוד ביחס לשאר הרחובות בעיר. במרחק הליכה ממנו יש בתי קפה וחנויות".

כמה זמן הנכס היה בשיווק?
"הנכס היה בשיווק שנה, שבמהלכה היו עשרות מתעניינים ושניים הגישו הצעות", אומרת ערד. "במשך התקופה הזו תהליך השיווק נעצר מסיבות אישיות של הקונים. השיווק התחיל ב־8.9 מיליון שקל, אחר כך המחיר ירד ל־8.5 מיליון והעסקה נסגרה ב־8.3 מיליון שקל".

"כשהנכס הגיע לטיפולי נעשה תמחור מחדש וחשיבה מחודשת על אופן השיווק, ועשינו הלבשה והום סטייג'ינג. היה קונה של משרדנו, שנכנס לטיוטות חוזה מתקדמות ויומיים לפני החתימה נסוג מהעסקה עקב תנודות חדות בשוק ההון. התחלנו מחדש והבאנו קונה בשיתוף פעולה עם משרד מקומי".

ערד מוסיפה שהיה אתגר שהקשה על המכירה: "ליד הבית, בצמוד אליו, ישנו גן ילדים שהבריח קונים רבים. אולם הרוכש שהוא משפר דיור, עובד באמצע היום לכן לא נרתע מהנוכחות של הגן".

מה לגבי השכירות?
"בית כזה מושכר בסביבות 20־25 אלף שקל לחודש. דמי השכירות עלו ב־20% ביחס לשנה שעברה".

לפי הדיווחים ברשות המסים, בבניין דווחו בשנתיים האחרונות ארבע עסקאות מכירה: ביולי 2020 נמכרה דירת 6 חדרים, 208 מ"ר, ב־6.1 מיליון שקל (29,326 שקל למ"ר); בדצמבר 2020 נמכרה דירת 5 חדרים, 135 מ"ר, ב־5.2 מיליון שקל (38,518 שקל למ"ר); בדצמבר 2021 נמכרה דירת 3 חדרים, 124 מ"ר, ב־5.99 מיליון שקל (48,387 שקל למ"ר); ובמרץ האחרון נמכרה דירת 5 חדרים, 194 מ"ר, ב־10.9 מיליון שקל (56,185 שקל למ"ר).

חוות דעת שמאי: אינגבר עזריאל, שמאי מקרקעין העובד ברמת השרון, אומר שהמחיר נשמע הגיוני. "ברמת השרון יש לאחרונה מגמה של בנייה נמוכה, צמודי קרקע או ארבע קומות - שתיים צמודות קרקע ושתיים דופלקס".

את הקונים ייצג גיא ורדי ממשרד שיין נדל"ן.

חיפה: בכמה נמכרה דירת שלושה חדרים בשכונה שהיא יעד למשקיעים 

ברחוב הירדן 50 בחיפה נמכרה דירת 3 חדרים, 60 מ"ר, ב־610 אלף שקל. הדירה בקומה 2 מתוך 3, ללא מרפסות, ללא חניה, ללא ממ"ד, ועם חצר שאינה מוצמדת בטאבו.

הרחוב עובר בין שתי השכונות, תל עמל וחליסה, שבשתיהן מתגוררים יהודים וערבים. הבנייה ברחוב מאופיינת בבנייה נמוכה - שלוש־ארבע קומות בבנייה מדורגת - הכוללת קומה מתחת לרחוב. "לפני כעשור מחירי הדירות ברחוב עמדו על כ־350 אלף שקל ליחידת דיור, מאז המחירים עלו ב־150%", מספר ליאור עזורי מעזורים נדל"ן שייצג את הקונים בעסקה. עזורי מוסיף שקנה לפני שנתיים דירה משופצת ברחוב ב־520 אלף שקל.

"הבניין נבנה בשנות ה־60, יש בו בין שש לשמונה דירות וזה בניין קובייה על עמודים", הוא מתאר. "ברחוב ישנם הרבה משקיעים שהם קהל הרוכשים העיקרי, אולם אין פרויקטים של התחדשות עירונית באופק. מתחילים לדבר על תהליכים כאלה אבל בינתיים הנושא לא ריאלי".

כמה זמן הנכס היה בשיווק?
"הנכס היה חודש בשיווק, המוכרים והקונים משקיעים", אומר עזורי. לפי נתונים של רשות המסים, ברחוב הירדן בוצעו בשלוש שנים האחרונות 39 עסקאות של מכר דירות, מתוכם שבע עסקאות בוצעו מתחילת השנה. טווח המחירים כיום נע בין 8,000 עד ל־15 אלף שקל למ"ר. ב־2020, המחירים ברחוב נעו בין 6,500 שקל ל־10,000 שקל למ"ר.

מה לגבי השכירות ברחוב?
"הדירה מושכרת בדמי שכירות של 2,200 לחודש עם חוזה לטווח ארוך", מציין עזורי, "התשואה השנתיתי בעסקה הזו היא 4%. בדירה ישנו דייר ששוכר את הנכס מזה 10 שנים, סוכם שיחתום חוזה שכירות לחמש שנים נוספות".

חוות דעת שמאי: עו"ד אסף גסטפרוינד, שמאי מקרקעין, מסביר: "השכונה נחשבת לאחת השכונות הפחות איכותיות בעיר, שבה בניינים ישנים במצב תחזוקתי ירוד. חלק ניכר מהם מוכרז כ'מבנה מסוכן'. רמת המחירים באזור היא בין 10,000 ל־11 אלף שקל למ"ר נטו ובמובן זה נראה כי העסקה בוצעה פחות או יותר במחירי השוק".

נמכרו

באר שבע

ברחוב יעקב מרש בשכונת רמות, קוטג' דו־משפחתי, 8 חדרים, 100 מ"ר בנוי על מגרש של 160 מ"ר, גינה 70 מ"ר, כולל חניה, ב־3.3 מיליון שקל.

ברחוב מיכאל חזני בשכונה י"א, דירת 4 חדרים, 104 מ"ר, מרפסת 5 מ"ר, בקומה 3 מתוך 8 עם מעלית, כולל חניה, ב־1.01 מיליון שקל.

ברחוב רד"ק בשכונה י"א, דירת 3 חדרים, 75 מ"ר, בקומה 8 מתוך 8 עם מעלית וחניה, ב־800 אלף שקל.

ברחוב לואי פיקרד בשכונת רמות, דירת גן 4 חדרים, 124 מ"ר, מרפסת 80 מ"ר, בקומת קרקע מתוך 4 עם מעלית, כולל חניה, ב־1.38 מיליון שקל.

ברחוב ניב דוד בשכונת נווה זאב, דירת 5.5 חדרים, 163 מ"ר, מרפסת 30 מ"ר, בקומה 2 מתוך 9, עם מעלית וחניה, ב־1.45 מיליון שקל. (רי/מקס פלוס)

קריית מלאכי

ברחוב הגפן, שכונת כרמי הנדיב, דירת 3.5 חדרים, 95 מ"ר, מרפסת 15 מ"ר, בקומה 2 מתוך 4, עם מעלית וחניה, ב־1.6 מיליון שקל.

בשדרות ירושלים בשכונת חב"ד, דירת 3 חדרים, 70 מ"ר, בקומה 1 מתוך 4, ב־945 אלף שקל.

ברחוב בן גוריון, דירת 4 חדרים, 90 מ"ר, בקומה 2 מתוך 4, ב־1.19 מיליון שקל. (רי/מקס אדוונס)

עפולה

ברחוב חטיבת כפיר, דירת 4 חדרים, 100 מ"ר, בקומה 8 מתוך 9, עם מעלית וחניה, ב־1.07 מיליון שקל.

ברחוב יפה ירקוני, פנטהאוז 6 חדרים, 170 מ"ר, מרפסת 110 מ"ר, בקומה 9 מתוך 9, עם חניה, ב־1.94 מיליון שקל.

ברחוב אורנים, דירת 5 חדרים, 157 מ"ר, בקומה 6 מתוך 8, עם מעלית וחניה, ב־1.26 מיליון שקל. (רי/מקס 770)

חריש

ברחוב דרך ארץ, דירת גן 4 חדרים, 94 מ"ר, גינה 50 מ"ר, בקומת קרקע מתוך 9, עם חניה, ב־1.55 מיליון שקל.

ברחוב דרך ארץ, דירת 4 חדרים, 94 מ"ר, מרפסת 12 מ"ר, בקומה 5 מתוך 8, עם מעלית וחניה, ב־1.46 מיליון שקל.

ברחוב זית, פנטהאוז 5 חדרים, 133 מ"ר, מרפסת 70 מ"ר, בקומה 7 מתוך 7 עם מעלית וחניה, ב־2.1 מיליון שקל. (רי/ מקס העיר החדשה)

ערד

ברחוב אליעזר יאיר, דירת 3.5 חדרים, 80 מ"ר, בקומה 2 מתוך 3 ללא מעלית, חניה משותפת, ב־587 אלף שקל.

עוד כתבות

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילי שיוט חדשים ואופנועי שלג למשימות מיוחדות

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

פעילות יחידת מגלן במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

בכיר חמאס ל-AP: חמאס תניח את נשקה אם תקום מדינה פלסטינית

חבר הזרוע המדינית של חמאס ח'ליל אל-חיה קרא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67 • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • עדכונים בולטים

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות