גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המחקר שבדק: כך תגדילו את הסיכויים לנצח את רשות המסים בבית המשפט

מחקר מקיף שבחן את פסקי הדין בתחום המיסוי בעשור האחרון מעלה כי 44% מערעורי המס מסתיימים בהפחתת מס מסוימת לטובת הנישום ● אך בבתי המשפט במרכז ובדרום קשה יותר לנצח את רשות המסים

מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: איל יצהר
מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: איל יצהר

"44% מערעורי המס מסתיימים בהפחתת מס מסוימת" - כך עולה ממחקר חדש שערכו עו"ד מוטי בללתי, מומחה למסים ושותף במחלקת המיסוי במשרד עורכי הדין גרוס, ועו"ד דביר הולנדר, ממחלקת המסים בפירמה. על פי המחקר, 55.3% מתיקי המס נדחים או נמחקים ללא כל הפחתת מס, 19% מסתיימים בפשרה וב־25.2% מתיקי המס טענותיו של הנישום מתקבלות באופן מלא או חלקי. המשמעות היא שב־44.2% מתיקי המס הנישום מצליח להפחית את סכום המס שדרשה ממנו רשות המסים.

מדובר בנתון שמנפץ מיתוסים, ואף מחקרים קודמים, שלפיהם רשות המסים היא המנצחת הגדולה בבתי המשפט, ואחוזי ההצלחה שלה בהדיפת ערעורי מס עומדים על 80% ואף יותר בבתי המשפט המחוזיים. מאחורי הנתון המפתיע עומד פילוח של 16,314 תיקי מס שנוהלו בבתי המשפט המחוזיים בישראל בעשור האחרון. הפילוח נעשה בהתאם לנתוני סגירת התיקים במערכת נט המשפט, ולכן התאפשר לכלול במחקר, בפעם הראשונה, גם נתונים של תיקי מס שהסתיימו ללא פסק דין מנומק ושלא פורסמו מעולם. מדובר במחקר המקיף ביותר שנעשה בישראל בנוגע לפסיקה בתחום המס.

על פי המחקר, אם אתם רוצים להיכלל ב־44% שמצליחים להתמודד מול רשות המסים ולקבל הפחתת מס, בעיקר בפשרות שמושגות מחוץ לאולם בית המשפט, כדאי לכם להימנע מהגשת הערעור בבתי המשפט בבאר שבע ובמחוז מרכז: אחוזי ההצלחה הנמוכים ביותר של נישומים בערעורי מס, בשיקלול פסקי דין ופשרות, שנרשמו שם עמדו על כ־40%, ואילו אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר נרשמו בבית המשפט המחוזי נצרת ועמדו על 54%.

 

שונות ניכרת בין השופטים

המחקר - שנערך בעזרתם של אנדי וורמס וגיא זומר מעמותת התמנון, העוסקת בהנגשת מידע משפטי - עוסק אך ורק בתיקי מס שנידונו בבתי המשפט המחוזיים, המהווים את הערכאה השיפוטית הראשונה בתיקי מס הכנסה, מע"מ ומיסוי מקרקעין. תיקים אלו מכונים "ערעורי מס" מאחר שהם עוסקים בערעורו של נישום על החלטתה של רשות המסים. במסגרת המחקר לא נבחנו תוצאות של ערעורים שהוגשו לבית המשפט העליון על פסקי הדין המחוזיים בתחום המס.

המחקר מאשר, שוב, את מה שידוע לכל מי שעוסק בתחום המשפט: זהות השופט מכרעת לגורל התיק. מהמחקר עולה כי שיעור ההצלחה של נישומים בערעורי מס בחתך לפי זהות שופט המס היושב בדין נע בטווח רחב של בין 24.5% ל־63.2% אחוזי הצלחה.

כיום מכהנים בבתי המשפט המחוזיים כ- 13 שופטי מיסוי, ביניהם שופטי בית המשפט המחוזי תל אביב הארי קירש, ירדנה סרוסי וכן מגן אלטוביה שעדיין נותן מעת לעת פסקי דין בתחום המס, למרות שעבר לבית המשפט הכלכלי לפני מספר שנים; שופטי מחוז המרכז - שמואל בורנשטיין, אברהם גורמן ואחיקם סטולר; שופט המחוזי בירושלים - אביגדור דורות; ושופטי המיסוי בחיפה - רון סוקול ואורית וינשטיין.

מחוזי תל אביב: רק 22% מהערעורים מתקבלים

מטבע הדברים המחקר, שנפרש על פני עשור, בחן גם את פסיקותיהם של שופטים שפרשו כבר מכס השיפוט (בהם למשל השופטת דניה קרת מאיר שכיהנה שנים כשופטת מיסוי עד פרישתה לגמלאות ב־2018 ושופטת בית המשפט המחוזי חיפה שלומית וסרקרוג שפרשה ב־2015). במחקר לא מצויינים כלל שמות השופטים, וכך השופטים "הפחות ידידותיים" לנישום לא נחשפים, אך ניתן להבחין בחלק ממחוזות השיפוט בשונות רבה בשיעורי ההצלחה בערעורי המס.

המחקר מראה כי במחוז תל אביב למשל ממוצע ערעורי המס שהתקבלו במלואם או חלקית עומד על 22%, אך כשמפלחים את הנתון הזה לפסיקות של חמשת שופטי המחוז בולט נתון של אחד.ת השופטים.ות שקיבל רק 13.8% מערעורי המס שהגיעו אל אולמו.ה. עורכי דין בתחום המס מוכנים להמר כי מדובר בשופטת ירדנה סרוסי, שמונתה לשפיטה בשנת 2016 לאחר קריירה ארוכה ברשות המסים, בתפקידה האחרון כמנהלת משרד מיסוי מקרקעין ברשות המסים; אך עורכי המחקר לא מוכנים לאשר או להכחיש את ההערכות הללו. שופט.ת נוספ.ת במחוז קיבל.ה רק 18.3% מערעורי המס, בעוד שופט.ת באולם ליד קיבל.ה 40.5% מערעורי המס, ועוד שופט.ת קיבל.ה 30.5% מהערעורים.

במחוז חיפה - שם ממוצע קבלת הערעורים עומד על שיעור של כ־36% - שופט אחד נרשם כדוחה ערעורים סדרתי, כאשר רק 8% מהערעורים שהגיעו אל אולמו התקבלו, 74% נדחו, ועוד כ־17% הסתיימו בפשרה.

אחד השופטים במחוז ירושלים קיבל רק כ־9% מערעורי המס שהגיעו אל אולמו, בעוד הקולגה שלו באותה ערכאה קיבל כ־48% מהערעורים. שופט נוסף באותו בית המשפט קיבל 11.5% מהערעורים.

באופן טבעי, שיעור הערעורים שמתקבלים באולמו של שופט זה או אחר משפיע ישירות גם על המוטיבציה של הצדדים להגיע לפשרות, כך שהזהות של השופט והנטייה הטבעית שלו משפיעה על התיק גם אם הוא לא היה זה שהוביל ישירות לסגירתו בפסק הדין.

מרבית ערעורי המס המשמעותיים נדחים

בנוסף, בעוד בית המשפט המחוזי נצרת, שבו שופטת אחת לערעורי מס, עירית הוד, מככב במספר התיקים שמסתיימים ביתרון מס עבור הנישומים, חשוב לזכור ש"הכסף הגדול" של ערעורי המס נמצא עדיין במרכז הארץ. כלומר, רוב תיקי המס המשמעותיים, הגדולים, התקדימיים וכאלה הסובבים סביב שומות מס של מיליונים, עשרות ואף מאות מיליוני שקלים נידונים בבתי המשפט המחוזיים במחוז תל אביב או המרכז. התוצאה היא שמרבית ערעורי המס המשמעותיים נדחים, כיוון שבערכאות הללו אחוזי ההצלחה של הנישומים נמוכים משמעותית מהערכאות בפריפריה.

היתרון של בית המשפט המחוזי נצרת גם לא נובע מכך שהשופטים שם פוסקים יותר לטובת נישומים. להיפך, רק כ־14% מפסקי הדין שניתנו במחוז היו לטובת הנישומים, בעוד 24.3% מהערעורים התקבלו במחוז מרכז. "הכוכבות" של הערכאה הצפונית במחקר נובעת מכך שכ־39% מהתיקים מסתיימים בפשרה שבה הושג יתרון כלשהו לטובת הנישום. זאת, לעומת כ־15% פשרות במחוזי מרכז וכ־14% במחוזי חיפה למשל.

כלומר, הצלחת הנישום אינה נמדדת רק בפסקי הדין לטובתו, אלא גם בפשרות שמושגות מחוץ לאולם, לעיתים בעידוד השופטים ולעיתים ללא התערבותם. אם מנטרלים את הפשרות, הנתונים המעידים על כך שרשות המסים היא המנצחת הגדולה נותרים בעינם, אך עם כ־25% בלבד.

כמחצית מהערעורים נסגרים תוך שנה

במחקר נבחן גם משך הזמן שלוקח לדון בערעורי המס ועולה כי 53% מערעורי המס נסגרים בתוך שנה ממועד פתיחתם. המשמעות של סגירת תיק בתוך שנה היא שהתיק נסגר במחיקה או בפשרה או בדרך אחרת, לרוב מבלי שהגיע לדיון מעמיק בבית המשפט ולא התקיימו בו דיוני הוכחות. על פי המחקר, 70.9% מערעורי מיסוי מקרקעין, 54% מערעורי מע"מ ו־41.6% מערעורי מס הכנסה מסתיימים בתוך שנה.

החוקרים מעלים מספר סיבות לכך, ובהן העובדה שחלק מערעורי המס נמחקים תוך פרק זמן קצר בהמלצת השופט, שלעיתים האינטראקציה הראשונית של התיק עם המחלקה הפיסקאלית בפרקליטות המחוז מובילה לסגירה מהירה של ערעורי מס או שמגעים לפשרה שנמשכים גם לאחר דחיית ההשגה של הנישום על ידי רשות המסים מסתיימים בתקופה שבה ערעור המס כבר "התגלגל" לבית המשפט.

לדברי בללתי, מבלי קשר לסיבת הסגירה המהירה של הערעור, "נתון המלמד כי למעלה ממחצית התיקים נסגרים תוך פרק זמן של עד שנה מחייב בדיקה מעמיקה. הנתון מרמז על אפשרות לצמצום משמעותי של כמות ערעורי המס שנפתחים בבתי המשפט".

המחוזי תל אביב: בית המשפט "האיטי" ביותר

ומי בית המשפט "האיטי" ביותר? על פי המחקר, רק כ־5% מערעורי המס נידונים בבתי המשפט המחוזיים לפרק זמן העולה על ארבע שנים, וכ־71% מערעורי המס שנידונים בבתי המשפט המחוזיים למשך תקופה של מעל לארבע שנים נידונים בבית המשפט המחוזי תל אביב. בסך-הכול מדובר בכ־14% מערעורי המס הנידונים במחוז תל אביב (כמעט פי שלושה מהממוצע הארצי). "ניתן להניח כי הדבר נובע מכמות גדולה של ערעורי מס ומורכבות חלק מתיקי המס המתנהלים במחוז תל אביב", מסביר עו"ד בללתי.

מהמחקר עולה כי תקופת ההתדיינות הממוצעת בערעורי מיסוי מקרקעין אורכת 328 ימים; תקופת ההתדיינות הממוצעת בערעורי מע"מ אורכת 469 ימים; ותקופת ההתדיינות הממוצעת בערעורי מס הכנסה אורכת 666 ימים.

לדברי עו"ד בללתי, "תקופת ההתדיינות הממוצעת בהליכי מיסוי מקרקעין נמשכת כמחצית מתקופת ההתדיינות הממוצעת בערעורי מס הכנסה. ייתכן כי אחת הסיבות לפער במשך ההתדיינות היא שערעורי מיסוי מקרקעין רבים עוסקים בסוגיות פשוטות ביחס להליכי מס אחרים".

"אל תחששו מלהגיש ערעור"

המחקר לא בחן את משך הזמן שלוקח להתדיינות להסתיים אם המחלוקת מגיעה לעליון, אך ישנם נישומים שמחכים שנים ארוכות הרבה יותר לסיום מחלוקת המס שלהם בבתי המשפט, בהם למשל שלמה נחמה שניצח ביולי השנה את רשות המסים בבית המשפט העליון לאחר סאגה שנמשכה מעל שמונה שנים סביב מיסוי מכירת הפנטהאוז שלו בפברואר 2014. במקרה של איש העסקים אביב רייז מחלוקת המס, סביב מיסוי הכנסות בסך 140 מיליון שקל שגרף במכירת החזקותיו בחברת אמפייר אונליין, הסתיימה אשתקד לאחר למעלה מעשור בעליון, בחיסכון מס של כ־50 מיליון שקל עבור רייז.

לדברי עו"ד בללתי, הפנמת נתוני המחקר עשויה לסייע לא רק בקבלת החלטות ביחס לתיקי המס הנידונים כעת בערכאות השיפוטיות אלא גם (ואולי בעיקר) ביחס למחלוקות שמצויות בהליכי השומה המקדמיים מול תחנות המיסוי האזוריות. "תמיד יש להשקיע את מירב המאמצים כדי לשכנע את פקיד המס בעמדה המקצועית שננקטה בדוח המס העצמי שהוגש, וככל הנדרש אף לחתור להבנות עם רשות המסים בשלבי המיסוי המקדמיים. יחד עם זאת, ככל שלא גובשו הבנות ושומת המס שמוציאה רשות המסים היא מופרזת או שגויה (מנקודת מבט מקצועית), אז אל תחששו מלהגיש ערעור מס שבמסגרתו עמדת רשות המסים תעמוד למבחן בבית המשפט. בניגוד לבדיקות מדגמיות שבוצעו בעבר על ידי אחרים ושהצביעו על אחוזי הצלחה של כ־20% לנישומים, המחקר שביצענו מפלח גם את התיקים שהסתיימו בפשרה ומלמד כי כמעט מחצית מתיקי המס מסתיימים בהפחתת מס מסוימת".

עוד כתבות

רונן בר, ראש השב''כ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

המו"מ לעסקת חטופים: משלחת מצרית תגיע לישראל מחר

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

ירידות חדות בוול סטריט; מטא מתרסקת ומאבדת קרוב ל-200 מיליארד דולר משוויה

נאסד"ק יורד בכ-1.7% ● IBM צוללת ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● ישראליות: מובילאיי וצ'ק פוינט יורדות בעקבות הדוחות ● המניה המועדפת על ביל אקמן מזנקת לאחר הדוחות ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם