גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בת"א; מנועי בית שמש מחקה 9%, מניות הנדל"ן נסוגו

מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.5%, ומדד ת"א 90 ננעל בירידה של 0.2% ● מנועי בית שמש צנחה אחרי הדוחות, יומן אקסטנשנס המריאה הודות להצעת ההשקעה שקיבלה ● פועלים, לאומי ואלביט מערכות יפרסמו תוצאות רבעוניות השבוע

הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

15:56

לאחר יום חיובי ברובו, המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 צמצם את העלייה היומית ל-0.5%, מדד ת"א 90 סיים בירידה של כ-0.2% בהשפעת מניות הנדל"ן והבנייה בעיקר. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.06 מיליארד שקל.

21 ממניות ת"א 35 פתחו את השבוע בעליות שערים, ובראשן החברה לישראל  עם עלייה של 3%. את הירידה החדה ביותר במדד רשמה אופקו  שצנחה ב-6.4%, אחריה איירפורט סיטי  עם ירידה מתונה יחסית של 1.5%.

במדד ת"א 90, 40 מהמניות סיימו בירידות - כשאת הירידה הגבוהה ביותר רשמה הבורסה  שהשילה 3.2% ואחריה אקרו שירדה בשיעור דומה. גם אלקטרה צריכה, הכשרת הישוב, נכסים ובניין, יוחננוף ודניה סיבוס איבדו גובה. לעומתן, ג'י סיטי  (לשעבר גזית גלוב) מוקמה בפסגת המדד עם עלייה של 3.8%, אחריה דלתא מותגים שהוסיפה 2.9%.

15:15

המסחר בבורסה עבר למגמה מעורבת, ומדד ת"א 90 נסחר עתה בירידה של 0.2%. מדד ת"א 35 צמצם את העלייה ל-0.5%, ות"א 125 מתקדם ב-0.3%. מחזור המסחר מסתכם בכ-890 מיליון שקל עד כה.

עליות בולטות רושמות יומן אקסטנשנס, מאסיבית, פורסייט, אייסקיור, סופווייב, אלרון ואמיליה. לעומת זאת נרשמות ירידות חדות במניות איי.אי מערכות , גיבוי אחזקות, מנועי בית שמש  (שפרסמה הבוקר דוחות, ראו בעדכונים קודמים) ואופקו.

13:40

העליות בבורסה נמשכות בשיעורים של 0.8%-0.9% במדדי המניות המרכזיים. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-590 מיליון שקל, כאשר את המחזור הגבוה ביותר מרכזת מניית בזק  שעולה ב-1.7%, ואחריה קבוצת דלק  שמטפסת ב-2.3%.

סטורג' דרופ , שיו"ר הדירקטוריון שלה הוא גדי איזנקוט, דיווחה לבורסה שבשל כוונתו להצטרף לפוליטיקה, איזנקוט הודיע לחברה שיישאר בתפקידו כיו"ר עד לתום המועד המתיר זאת לפי דין, קרי עד למועד כינונה של הכנסת הבאה.

רשת האופנה עדיקה  פרסמה דוחות רבעוניים. מספר הלקוחות הפעילים באתר עדיקה ירד ב-15% ומספר העסקאות באתר ובחנויות צנח ב-13%. בהתאם, סך ההכנסות נחתך בכ-33% בהשוואה לרבעון השני של השנה שעברה, והסתכם ב-30 מיליון שקל. ההפסד הנקי זינק ב-50% והסתכם ב-14.6 מיליון שקל. מהדוחות עולה כי החברה קיצצה 48% מעובדי המרלו"ג והמטה שלה בהשוואה לסוף יוני אשתקד, מ-220 ל-133 ב-30 ביוני האחרון. המניה יורדת בכ-0.5% ואילו מניית החברה האם גולף  עולה ב-2.1%.

12:30

העליות בבורסה נמשכות, כאשר שלושת מדדי ת"א המרכזיים מטפסים בכ-0.8% כל אחד. בקרב המדדים הענפיים בולטים לטובה מדד נפט וגז שעולה ב-1.1%, מדד ביומד שמוסיף 1.4% וכך גם מדד תשתיות האנרגיה. חברות האנרגיה המתחדשת בולטות לטובה לאחר שחקיקת האקלים אושרה בסוף השבוע בשני בתי הנבחרים של הקונגרס האמריקאי והנשיא ביידן הודיע שיחתום עליה השבוע.

בראש מדד ת"א 35 אורמת  שקופצת ב-3%, ואילו בתחתית אופקו שנחתכת בקרוב ל-7%. בולטת לטובה מניית חברת הרובוטיקה הרפואית יומן אקסטנשנס  שמזנקת בחדות (אחרי שאת המסחר ביום חמישי סיימה בעלייה של 93%) לאור קבלת הצעת השקעה מקרן סינית פרטית.

ביג  דיווחה שרכשה באמצעות חברה בת (95%) מרכז מסחרי פתוח בעיר לובין בפולין, לפי שווי נכס של 24.3 מיליון אירו. הנכס, בו 13 אלף מ"ר שטחים להשכרה, ייפתח לציבור בספטמבר והוא צפוי להניב NOI של 1.82 מיליון אירו בשנה.

11:05

נמשכת המגמה החיובית בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.7%, ומדד ת"א 90 עולה בשיעור דומה.

מניית יומן אקסטנשנס  ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת בעוד 27%. עוד בולטות בעליות אייסקיור מדיקל , פורסייט , אבוג'ן ואורמת.

אספן גרופ  דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון השני של 2022 עלו בכ-29% לכ-59.6 מיליון שקל, לעומת 46.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני טיפס בכ-20% לכ-46.5 מיליון שקל, לעומת 38.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

חברת סקודיקס  דיווחה הבוקר כי ההכנסות שלה הסתכמו ב-11.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2022, עלייה של 33% בהשוואה למחצית הראשונה של 2021. ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של 2022 הסתכם בכ-2 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021. החברה מדווחת על הפסד נקי של 3 מיליון דולר שהושפע לשלילה מהוצאות מימון שברובן נובעות משינויים בשערי מט"ח.

10:06

המגמה החיובית בבורסה נמשכת בפתיחת שבוע המסחר. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.6%, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.4%.

עליות בולטות רושמות יוחננוף, בזק , מגה אור ודניה סיבוס . מנגד, אופקו צונחת בכ-7%.

חברת אנרג'ין  וקבוצת גרנות חתמו על הסכם שיתוף-פעולה לפיתוח זני עילית לשימוש במתקני גידול ורטיקלי ולהקמת חברה משותפת למכירת מוצרי חקלאות מתקדמים ברחבי העולם. הפרויקט הראשון במסגרת שיתוף-הפעולה יהיה פיתוח נבטי חיטה למספוא המיועדים למזון לפרות. גרנות תממן סך של 2 מיליון דולר לטובת הפרויקט, ולאחר סיום הפיתוח תוקם חברה משותפת לייצור ולשיווק גרעיני החיטה ברחבי העולם משנת 2024.

08:43

חברת מנועי בית שמש  דיווחה הבוקר כי הכנסות החברה ברבעון השני גדלו בכ-22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-38.6 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-1.8 מיליון דולר לעומת הפסד של 900 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

מיטב דש: כיום המניות בוול סטריט הכי יקרות מאז 2008

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. צפי להמשך מומנטום חיובי

המומנטום החיובי בבורסה צפוי להימשך גם היום. זאת לאחר שביום חמישי האחרון העליות בבורסה התחזקו בנעילה ומדד ת"א 35 רשם עלייה של 0.9%. ת"א 90 טיפס ב-0.8% ומדד ת"א מניב חו"ל בלט בעלייה של 2.8%. מחזור המסחר הסתכם ב-2.25 מיליארד שקל. 

2. עליות חדות בוול סטריט

בוול סטריט נרשמו עליות חדות ביום שישי: הדאו ג'ונס ננעל בעליות של כ-1.3%, ה-S&P 500 רשם עליות של 1.7%, הנאסד"ק עלה בלמעלה מ-2%. זאת על רקע המשך זרימת כספים לקרנות נאמנות. החוזים על הנפט רשמו ירידות חדות של יותר מ-2%.

לפי בנק אוף אמריקה, המשקיעים ממהרים לחזור למניות ולאג"ח, עם סימנים לכך שהאינפלציה הגיעה לשיא - מה שמדרבן את ההימורים לפיהם הפדרל ריזרב ירסן את העלאות הריבית שלו על מנת להימנע ממיתון. צוות האסטרטגים של הבנק, בראשות מייקל הארטנט, כתבו בדוח שפרסמו כי קרנות מניות גלובליות משכו אליהן 7.1 מיליארד דולר בשבוע שנגמר ב-10 באוגוסט, ובמניות בארה"ב נרשמו כניסות של 11 מיליארד דולר - שיא של שמונה שבועות.

3. הדואליות יתמכו בשוק

מרבית המניות הדואליות חזרו מוול סטריט עם פערים חיוביים, והן צפויות לעלות היום: אלביט מערכות כ-1%, נייס 0.7%, אורמת  3% ונובה 1.3%. מנגד, אופקו  עם פער שלילי של כ-8%, כך שהיא צפויה לרדת בחדות.

4. פועלים ולאומי יפרסמו דוחות השבוע

עונת הדוחות מתקרבת לסופה והיום צפויות לפרסם תוצאות, בין השאר, מיטב דש ופנינסולה. בהמשך השבוע יפרסמו לאומי , הפועלים , מזרחי טפחות, מליסרון, מבנה, אלביט מערכות, שטראוס וחברות רבות נוספות.

5. נחתמה עסקת המכירה של מקס לכלל ביטוח

אחרי שביום חמישי נתן דירקטוריון כלל את האור הירוק ואישר את עסקת רכישת חברת כרטיסי האשראי מקס, ביום שישי האחרון חתמה חברת הביטוח על הסכם מחייב אל מול בעלת השליטה במקס, קרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס (70%). ההסכם סוגר באופן כמעט סופי את רכישת חברת כרטיסי האשראי על פי שווי של 2.47 מיליארד שקל, ועל פי הערכות בשוק היא תושלם לקראת סוף השנה, כפי שקורה בעסקאות בסדר גודל כזה הדורשות מספר חודשים להשלמתן. 

עוד כתבות

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות