גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הטריקים שאתם חייבים להכיר כדי להקל את העבודה עם Word

האם אפשר להכתיב טקסט לוורד, מה עושים כדי שטקסט מועתק ומודבק לא יהרוס את המסמך, כיצד ממירים קבצי PDF בקלות, ואיך אפשר לשחזר קובץ שלא נשמר?

קובץ Word. הטריקים שכדאי לכם להכיר  / צילום: Shutterstock
קובץ Word. הטריקים שכדאי לכם להכיר / צילום: Shutterstock

אחד הכלים הפופולריים ביותר לעריכת מסמכים הוא Word (וורד) מבית מיקרוסופט. וורד מוצע כחלק מהכלים שמגיעים בחבילת Office. ישנם משתמשים שעובדים עם וורד בצורה חלקית ולא מכירים כלים רבים שיהפכו את העבודה בתוכנה לחוויה הרבה יותר נוחה ויעילה. אילו טריקים כדאי להכיר כדי לשפר את העבודה על וורד?

דאבל קליק: איך אפשר לכתוב בוורד לא מתחילת השורה?

אם אתם מעוניינים לכתוב קורות חיים או מסמכים שהטקסט בהם לא מופיע במקשה אחת אלא בעיצוב קצת יותר חופשי, כדאי לכם להכיר: אם תקליקו פעמיים על כל נקודה במסמך, הסמן יעבור לנקודה הזו, ויהיה אפשר לכתוב נקודתית שם.

העתק-הדבק: מה עושים כדי שהטקסט המודבק לא יהרוס את המסמך?

כשאתם מעתיקים משפט, ציטוט או כל דבר ממסמך אחר או מאתר, זה ישמור את העיצוב המקורי ויעביר אותו למסמך שלכם. לפעמים זה יכול לשבור את העיצוב של העמוד או לשנות לכם את כל הטקסט. לשם כך, אפשר להדביק את הטקסט "רק בצורת טקסט".

אחרי שהעתקתם, אתם יכולים להקליק במקש הימני של העכבר בעמוד שבו רוצים להדביק את הטקסט, ואז ייפתחו אפשרויות ההדבקה השונות, ותבחרו את האייקון עם האות A. כך תדביקו רק את הטקסט, והוא יותאם לעיצוב במסמך שלכם. למשתמשי Mac, עליכם ללחוץ על Paste Special ולבחור ב-Unformatted Text.

להכתיב: האם אפשר לדבר לוורד ושזה יהפוך לטקסט?

בגרסאות המקדמות יותר של וורד, תחת לשונית הבית נמצא הכלי Dictate - שמאפשר תמלול מדיבור. זה עוזר כמובן לרישום הערות בצורה מהירה או לתמלל ראיונות. ייתכן שתצטרכו לתת לוורד הרשאה לגשת למיקרופון במחשב שלכם. נמליץ לעבור על המלל שנכתב כדי לוודא שהוא מדויק, ואם צריך, להעביר את הטקסט עריכה.

חשוב לציין - תחת האייקון של גלגל השיניים, אפשר לשנות את השפה, אם תרצו לדבר בעברית, באנגלית או בכל שפה אחרת.

קיצורי מקלדת: אילו שיטות כדאי להכיר כדי לנווט בטקסט במהירות?

הטריקים שיצוינו כאן אינם בלעדיים לוורד, ואפשר להשתמש בהם בכל תוכנה ובדפדפן בהתאם לצורך. אולם משום שהעבודה בוורד כוללת טקסט, מדובר בטריקים שיכולים להיות יעילים במיוחד. 

אם אתם צריכים לעבור על טקסטים רבים או לערוך מסמכים ארוך, כדאי שתכירו את האפשרות להתקדם בין המילים בלי העכבר. אם תציבו את הסמן שלכם על אחת המילים, תוכלו לעבור בין הפסקאות ובין המילים בקלות. עליכם ללחוץ על Ctrl ולהקיש על החיצים כדי לנווט בצורה הרצויה - ימינה ושמאלה כדי לעבור בין מילים במהירות, ולמעלה ולמטה כדי לעבור בין פסקאות. במקרה של Mac תוכלו לעשות זאת בעזרת לחיצה על Option ועל החיצים באותה צורה.

שימו לב: אם אתם מעוניינים לסמן חלקים משורה מסוימת, אבל לא רוצים להשתמש בעכבר, תוכלו להשתמש במקש נוסף. לחצו על Ctrl + Shift, אם תקישו ימינה ושמאלה תוכלו לסמן מילים בכל לחיצה - או למעלה ולמטה כדי לסמן פסקאות שלמות. במקרה של Mac תוכלו לעשות את זה בעזרת לחיצה על Option + Shift, ועל החיצים באותה צורה. אם תרצו לסמן שורה שלמה ישירות, תוכלו ללחוץ על Shift ועל Home או End, אם תרצו לסמן עד ההתחלה או עד הסוף בהתאמה.

טריק נוסף שכדאי להכיר הוא הזזה של פסקאות ושורות במהירות. עליכם לסמן את השורה או את הפסקה הרצויה להזזה, ואז ללחוץ על Alt + Shift בשילוב עם חיצי למעלה ולמטה, וכך השורה או הפסקה יעלו או ירדו ויתחלפו בהתאמה. 

גיבוי: מה צריך להכין מראש ואיך אפשר לשחזר קובץ שלא נשמר?

אחד הדברים המלחיצים במיוחד הוא לעבוד שעות רבות על מסמך וורד חשוב, ובתום העבודה המסמך נסגר או שהמחשב קרס - והקובץ הלך לאיבוד. בוורד ראו שיש פה בעיה משמעותית לצרכנים, ולכן החליטו לפעול בכמה מישורים כדי לטפל במצוקה.

ראשית, יש מה לעשות מבעוד מועד. עליכם להיכנס להגדרות ולהפעיל את המצב "שמור מידע שחזור אוטומטי כל __ דקות", ולהכניס מספר מועדף (למשל 3 דקות). אם המצב הזה מופעל, במצב של קריסה תוכלו להיכנס ללשונית "מידע" בוורד, ותחת הכותרת "נהל את המסמך" תוכלו לשחזר או למחוק את הקבצים הרצויים.

בנוסף, שימו לב לאפשרות השנייה בהגדרות: "השאר את הגרסה האחרונה ששוחזרה באופן אוטומטי אם אסגור ללא שמירה". חשוב לוודא שגם מצב זה מופעל. ככל הנראה הוא פעיל כברירת מחדל.

אפשרות נוספת שצריך להכיר, גם היא תחת לשונית "מידע": כנסו ל"אפשרויות", ושם לחצו על לשונית "Save". תופיע שם שורה שהכותרת שלה היא "AutoRecover file location" וכתובת של תיקייה. העתיקו והדביקו אותה בשורת המצב בסייר הקבצים. מצאו את התיקייה לפי המסמך שעבדתם עליו, היכנסו אליה והעתיקו את שורת התיקייה מסייר הקבצים. כעת חזרו לוורד, לחצו "פתיחה", ובתחתית העמוד יופיע לכם "Recover Unsaved Documents" - ובחלון שייפתח תדביקו את כתובת התיקייה שהעתקתם. הקליקו את הקובץ עם הסיומת asd, וזה יכול לפתור לכם את הבעיה.

מ-PDF לוורד: איך אפשר להמיר את הקובץ בקלות?

בצורה מאוד פשוטה: אם תעשו "פתח באמצעות..." לקובץ PDF, הוא ייפתח כקובץ וורד שאפשר לערוך בקלות. שימו לב: בקבצים יותר מורכבים ומעוצבים, הטקסט עלול להתבלגן ולהיהרס, ולכן חשוב לראות שהמעבר נעשה כמו שצריך. זה דומה גם ב-Mac.

מידע נוסף: איך אפשר להשיג עוד נתונים ודאטה בלי לצאת מוורד?

הרבה פעמים, כדי להוסיף מידע שקשור לנתונים במסמך, המשתמש ייצא מוורד וייכנס לדפדפן או לכלים שהוא צריך. כדאי לדעת שמיקרוסופט מאפשרת לעשות כל מיני חיפושים בתוך וורד עצמו. אם תסמנו לדוגמה את הביטוי שאתם רוצים לקרוא עליו יותר, ותקליקו עליו בלחצן ימני, תופיע לכם אחת מבין שתי אפשרויות: "Smart Lookup" או "Search…", ואז בצד המסמך יופיעו לכם תוצאות חיפוש מגוגל או בינג.

נקודה נוספת: אם אתם יודעים שאתם צריכים תרגום נקודתי למשפט מסוים, מילה או פסקה, תוכלו לסמן אותם, להקליק עם העכבר על הלחצן הימני וללחוץ על "תרגם". גם כאן יופיע חלון בצד המסמך עם תרגום נקודתי.

פוקוס: איך אפשר למנוע הסחות דעת כדי לעבוד רצוף?

אנשים שעובדים הרבה על מסמכי וורד וצריכים לשמור על ריכוז לאורך זמן, יכולים למצוא כל הסחת דעת כבלתי נסבלת. לשם כך, בוורד מתאפשר להיכנס למצב "פוקוס". תחת לשונית "תצוגה" תוכלו להפעיל את מצב "פוקוס". בעת הקלקה "פוקוס", הרקע יוחשך, ועמודי הוורד יהיו היחידים שיישארו - כשכל תפריט האפשרויות, שורת המצב התחתונה וכל דבר נוסף שיכול להפריע - פשוט ייעלמו. 

מקרה מבחן: איך אפשר לבדוק גדלים וגופנים בלי להמציא סתם שורות?

לאלה שאוהבים לעצב אחרת את מסמכי הוורד שלהם, לרוב יש שלב מהותי כדי להחליט על הפונט, על הגודל ובכלל על מאפיינים שקשורים לתצוגת הטקסט. כדי לבחון מה הכי מתאים, צריך טקסט בסיס שאפשר לבצע עליו את הניסויים. לשם כך אפשר לכתוב את המחרוזת =Lorem() וללחוץ על אנטר.

כשתעשו את זה במסמך הוורד שלכם, יופיעו תשע שורות עם משפטים שטותיים בלי הרבה משמעויות. היתרון הוא שאפשר להריץ את הניסיונות של הגדלים והפונטים כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר, ואז למחוק תוך שניות את הטקסט הניסיוני.  

עוד כתבות

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? יכול להיות שאתם מתחת לקו העוני של הזמן

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים