גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יש לכם 2,000 שקל לקידום המותג שלכם. באיזו פלטפורמה כדאי להשקיע?

מה הסכום המינימלי להשקעה במיתוג ברשתות החברתיות, איפה מומלץ לכם להשקיע את הכסף, האם יש הבדל בין עסקים שונים, ומתי תראו תוצאות להשקעה שלכם? ● המומחים מסבירים

רשתות חברתיות. באיזו מהן הכי כדאי לקדם את המותג שלכם? / אילוסטרציה: Shutterstock
רשתות חברתיות. באיזו מהן הכי כדאי לקדם את המותג שלכם? / אילוסטרציה: Shutterstock

עסקים קטנים מחפשים דרכים כדי להגיע ללקוחות חדשים, ואפשרות חשובה ביותר שצריך להכיר היא הכלים הדיגיטליים והרשת. בשנים האחרונות הקורונה היוותה זרז משמעותי עבור הגברת השימוש ברשתות החברתיות, ועסקים רבים נאלצו בלית-ברירה להיכנס תחת מטריית האינטרנט. ועדיין, רבים לא בטוחים מה כדאי לעשות. אספנו כמה מומחים שיסבירו לכם מה כדאי לדעת כדי לחזק את המותג שלכם ברשת - ואיפה הכי כדאי לעשות את זה. 

אינסטגרם או טיקטוק? כך תזהו את הרשת הנכונה למותג שלכם 
כשטוויטר, פייסבוק ואינסטגרם הופכות דומות זו לזו, אפילו המותגים מתבלבלים 

התקציב: מה הסכום המינימלי להשקעה במיתוג ברשתות החברתיות?

אורעד אלדר, מנהלת מחלקת PPC וסושיאל במובורסט, מסבירה כי זו שאלת השאלות - איך מגדירים את התקציב וכמה. "לרוב, יזמים מתקשים לענות על השאלה הזאת, כי למעשה הם צריכים להתחייב להוצאה כספית מבלי לדעת מה נקבל בתמורה. אבל התקציב לא ישפיע רק על מה נקבל, אלא ישפיע גם על תמהיל המדיה והערוצים השונים בהם נשתמש. ככל שהתקציב שלנו גדול יותר, כך נוכל להתפרס על פני ערוצים שונים ולבחון את האפקטיביות של פלטפורמות שונות", כך אלדר.

לדבריה, אם התקציב ההתחלתי צנוע, כדאי להתמקד בערוץ אחד ולפצח אותו, לפני שמתחילים לבחון ערוץ אחר. היא מוסיפה: "התקציב ישפיע גם על התוצרים בהם נשתמש - אם בחרנו להשקיע סכום נמוך יחסית, לא נרצה להפיק סרטוני וידאו מטורפים בעלות גבוהה. אבל אם תקציב המדיה שלנו עומד על 100 אלף דולר לדוגמה, לא נרצה לוותר על הפקת תוצרי וידאו, שכן לאלה יש יתרון מוכח מבחינת אחוזי ההקלקה, מעורבות גולשים ויחסי המרה".

כמובן שככל שתרצו להגדיל את גודל הקהל, למשל להגיע לכל ארה"ב, תצטרכו להשקיע תקציב הרבה יותר גדול. "ככל שהלקוח שווה יותר, נהיה מוכנים לשלם עליו יותר, ובהתאם גם נצטרך תקציב גדול יותר לאפשר לנו להביא יותר טראפיק ויותר 'סיגנלים', כדי שמערכות הפרסום ילמדו", מוסיפה אלדר. 

לדבריה, יש כלל-אצבע שצריך להכיר: "מה שאנחנו הולכים לפיו בפלטפורמות סושיאל הוא שנרצה להביא מינימום 50 המרות ביום כפול 7 ימים, לפני שנוכל להתחיל אופטימיזציה אפקטיבית כלפי אותה המרה. כלומר, כדי לקבוע תקציב יומי אפקטיבי, נצטרך לחשב כמה אנחנו מוכנים לשלם על אותה המרה, ולהכפיל ב-50. כמובן, ככל שההמרה 'שווה' יותר ועמוקה יותר במשפך השיווקי, כך היא תהיה יקרה יותר. על המרה כמו התקנת אפליקציה כמובן נהיה מוכנים לשלם פחות מאשר על לקוח שלא רק התקין את האפליקציה, אלא גם ביצע בה רכישה".

דולב משה, מנכ"ל משרד הפרסום ובית התוכן לצעירים Fresh, מצביע על השילוב של שני וקטורים שצריך להכיר. "עסקים קטנים יכולים להשקיע בשני מישורים מרכזיים: הראשון הוא קידום באמצעות תוכן אורגני, בדגש על מיקומים שמניבים החזר השקעה גבוה כמו טיקטוק, רילס ופלטפורמות השורט-פורם-וידאו המתפתחות. במקרה הזה התקציב יושקע בהפקת התוכן ולא בהכרח בקניית המדיה. השקעה כזו תתחיל בדרך-כלל באלפי שקלים בודדים ותוכל להגיע עד עשרות אלפי שקלים. ההמלצה היא כמובן למנף את התוכן ולקדם אותו למטרות העסקיות.

"המישור השני הוא השקעה בקמפיין ממומן, מבוסס ביצועים. גם כאן העלויות ינועו לרוב בין אלפים בודדים לעשרות אלפי שקלים. ההמלצה היא להקצות תקציב ראשוני קטן - למדוד הצלחה ולהגדיל את התקציב תוך כדי תנועה".

אין באמת סכום מסוים שהוא המינימום לקמפיין, כך לדברי משה. "בעיקרון, אין מספר ספציפי לצורך קמפיין פרסום ברשת. אבל אנחנו מדברים על טווח התחלתי של אלפי שקלים, נגיד סכום התחלתי של 2,000 שקל פחות או יותר, ויש קמפיינים שיכולים להגיע גם למאות אלפי שקלים. יש עסקים שצמחו מאלפי שקלים בודדים ועד מאות אלפי שקלים, זה לא מנותק", הוא מסביר.

אלדר משלימה את דבריו של משה, ומוסיפה: "בגלל שאנחנו רוצים לפנות לקהל מאוד רחב, הייתי אומרת על 50 אלף שקל אם מדברים על ישראל, ובארה"ב 50 אלף דולר. אבל כמובן שאני מדברת על מיתוג מיתוג, לא פוסט זעיר של ציפי-ציפורניים".

הפלטפורמה: איפה מומלץ להשקיע את הכסף, והאם יש הבדל בין עסקים שונים?

משה מסביר כי התשובה מבוססת על פרמטרים של קהל ומטרה. "הפלטפורמה והמיקום בה ייבחרו בהתאם. לדוגמה, אם נכוון לבני נוער, סביר להניח שפייסבוק תהיה עבורנו פחות רלוונטית. אם המטרה שלנו היא מכירות - קמפיין תוכן מבדר בטיקטוק יתאים פחות, ועוד.

"הבחירה בפלטפורמה ובמיקומים צריכה להבנות על הבנה מעמיקה של התנהגות הקהל בכל פלטפורמה. השאלות שצריכות להישאל הן - מה סוג הקמפיין האפקטיבי ביותר למטרה המסוימת הזו? מה הקריאטיב שהוכיח את עצמו בהתייחס למקרים דומים, והאם טבעי שהקהל יבצע את הפעולה שאנחנו מכוונים אליה בפלטפורמה ובמיקום שבו בחרנו?", מסביר משה.

למעשה, כדאי לחדד: בגוגל תוכלו לבצע קמפייני חיפוש מבוססי מילות מפתח או קידום סרטונים ביוטיוב, בפייסבוק יהיה אפשר לקדם קמפיינים שונים בהתאם לעסק, אינסטגרם יהיה מיועד לקהל הצעיר, וטיקטוק היא דוגמה לרשת חברתית מתפתחת שמשנה את כללי המשחק. מומחים מסבירים כי כדאי ללמוד את הפלטפורמה ולהכיר אותה לעומק, כיוון שהיא שונה מהאחרות.

בתרחיש כזה, ככל שהתקציב יותר גדול, יהיה אפשר לפעול ביותר פלטפורמות, ויהיה מרווח נשימה ביניהן. טיפ נוסף הוא להשאיר אחוז מסוים מהתקציב לטסטים שרוצים לעשות - סוגים שונים של קמפיינים,  פלטפורמות חדשות או קהלים שונים.

אלדר מסבירה כי "יש היום ערוצי מדיה רבים ושונים, שמומלץ לבחון את האפקטיביות שלהם ביחס לקהל היעד שלנו. אבל כדי שנבחן אותם בחוכמה, חשוב להבין קודם מי קהל היעד שלנו, איפה הוא פוגש אותנו, איך אנחנו רוצים שהוא ישתמש במוצר שלנו, מי המתחרים שלנו, איפה הם נמצאים. אם נחשוב ונענה על השאלות הללו, נוכל לבין איזה ערוץ מדיה יהיה הכי אפקטיבי".

החשיבות: מתי אתם צפויים לראות תוצאות להשקעה שלכם?

אלדר: "אם מסתכלים על החזר השקעה, צריך להסתכל על הטווח הארוך. זה לא 'זבנג' וגמרנו. אם אתם חושבים שתעלו היום קמפיין ותצפו לתוצאות מיידיות מחר - טעות בידיכם. צריך להשקיע בייצור הקהל ובביסוס המותג ומשם לצמוח - ולעשות את זה נכון ובפלטפורמות הנכונות למותג שלכם.

"בפלטפורמה כמו טיקטוק, שהיא כיום פחות תחרותית בהשוואה לפלטפורמות כמו פייסבוק, אפשר עדיין ליהנות מעלויות זולות יותר מבחינת עלות להקלקה. אבל למפרסמים שמסתכלים על רווחים והמרות כמו רכישות, מומלץ להסתכל על התמונה המלאה ולראות איך אפשר לשלב בין הפלטפורמות השונות".

אלדר מוסיפה: "לפני שמתחילים כל קמפיין, צריך להבין שזה לוקח זמן! פלטפורמות כמו פייסבוק, גוגל וטיקטוק מבוססות על אלגוריתמים ועל Machine learning - ככל שניתן להם פידבק בדמות אירועים שקורים לאורך הפאנל השיווקי בצורה יותר מדויקת וברורה (כמו הרשמות או רכישות), כך נהנה מתוצאות טובות יותר ומקמפיינים יציבים יותר. ככל שהטרגוט שלנו יהיה ברור יותר, כך האלגוריתם של טיקטוק יוכל לאתר את קהל היעד המתאים לנו בצורה הטובה ביותר. אז צריך זמן, סבלנות והיכרות מעמיקה עם הפלטפורמות. אין קיצורי דרך".

עוד כתבות

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

ארה"ב מונעת יצוא שבבים לוואווי הסינית, ואינטל לא תעמוד בתחזיות האופטימיות

ארה"ב מנסה לחסום ייצוא של טכנולוגיה אמריקאית לסין כדי שהסינים לא יעתיקו את הטכנולוגיה ● אינטל צופה שהתוצאות שלה יהיו "מתחת לנקודת האמצע" של התחזית אבל מצהירה: "נציית לכל החוקים והתקנות במדינות שבהן אנו עושים עסקים" ● המניה יורדת ב-2.5%

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

ירידות בוול סטריט; טבע מזנקת ב-10%, בשיא של חמש שנים

נאסד"ק יורד ב-0.2% ● מלחמת השבבים: הממשל האמריקאי חוסם את יצוא השבבים של אינטל ● האם טסלה הטעתה את המשקיעים? המניה יורדת ב-4% ● רדיט מזנקת ב-10%, ליפט ב-5% ● בבלקרוק ממליצים להישאר בשוק המניות במאי

מתחם ביג פתח תקווה / הדמיה: יח''צ ביג

המרכז המסחרי "הכי גדול בישראל" ייבנה בעיר המפתיעה הזאת

בעיר החמישית בגודלה בישראל, פתח תקווה, יש כ־300 אלף מ"ר של שטחי מסחר בסך־הכול, מה שמוביל לדליפת כוח קנייה אל השכנות שמסביב ● פתיחת ביג פאשן פתח תקווה תקטין את הדליפה, אך גם עשויה "לנגוס" מהמתחרים - עמי בסר סיטי, עופר פתח תקווה, Y סנטר ועוד

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

פרשת חברת הגמל סלייס מזכירה שיש תובענות ייצוגיות חשובות

המקרה של סלייס מלמד באופן מובהק שגם באסדרה עתידית, מאוד לא כדאי לשפוך את התינוק עם המים ● תובענות ייצוגיות הן כלי של אכיפה פרטית, שבמסגרתו אזרחים יכולים לפעול במקומות שיש בהם ריק, או כאשר הרגולטור זקוק לדחיפה על-מנת לפעול

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

ותיקי אגף תקציבים קיימו כנס נגד הממשלה. מי בלטו בהיעדרם?

כ-300 בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר התאספו היום (ג') למחות נגד המדיניות הנוכחית באגף ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

לויד אוסטין, מזכיר ההגנה האמריקאי / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

המתיחות עם ארה"ב: מזכיר ההגנה האמריקאי - "בוחנים את הסיוע הביטחוני"

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • שר הביטחון בגבול הצפון: "המשימה כאן לא הסתיימה, עלול להיות קיץ חם" • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים

שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר. קיבלה את ערעור חברת הביטוח / צילום: שלומי יוסף (עיבוד תמונה)

פסק דין תקדימי של העליון מצמצם את הגדרת הידועים בציבור

בית המשפט העליון דן בשאלה מתי זוג ייחשב לידוע בציבור לצורך זכאות לתשלום פיצוי בעקבות מוות בתאונה ● השופטים: הכוונה להינשא אינה מהווה אינדיקציה לרצון הזוג להחיל זכויות לפני הנישואים

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

מייסד Wiz שגייסה אתמול מיליארד דולר מגלה את הסוד

וויז  עשתה אתמול היסטוריה כשהשלימה את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה חברה ישראלית מעולם - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לכן אנחנו מקפיצים מחדש את הכתבה, שמתארת את דרכה להצלחה ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

התחדשות עירונית. חובה לדווח על ניגוד עניינים / צילום: באדיבות י ח דמרי

להתחייב למועד כבר בהתחלה: כל מה שצריך לדעת על תקנות השקיפות בהתחדשות עירונית

פרויקטים תקועים, סכסוכים בין בעלי דירות ליזם ואיחורים משמעותיים גורמים לרבים להימנע מפרויקטים של התחדשות עירונית ● תקנות חדשות שעברו לאחרונה בכנסת מנסות לצמצם את אי הוודאות בפרויקטים

שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים / צילום: איל יצהר

מנהל רשות המסים תומך בהחזרת מס הרכוש על קרקעות פנויות

בכנס שקיים מכון אלרוב לחקר הנדל"ן אמר אהרונוביץ': "אני בעד החזרת מס רכוש בצורה חכמה", והוסיף כי "חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבע גם מהעובדה שמי שמחזיק בקרקע שאפשר לבנות עליה, אין לו שום תשלום 'קנס' על קרקע כזו"

ד''ר נאוה מיכאלי-צברי / צילום: כדיה לוי

מונו כונסי נכסים לביתה של נכדת מייסדי שטראוס בסביון; המימוש יעוכב בחצי שנה

ביהמ"ש מינה השבוע כונסי נכסים לביתה בסביון של ד"ר נאוה מיכאל-צברי, בתה של רעיה שטראוס ואלמנתו של יזם הנדל"ן רוני צברי ז"ל שנפטר באוקטובר האחרון ● המינוי יעוכב למשך חצי שנה על-מנת לאפשר למיכאל-צברי להשיג חוב של 15 מיליון שקל

מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

בגלל המלחמה בעזה: בדנמרק מתנגדים לרכש של מערכות הגנה מישראל

מפלגות בקואליציה הדנית התנגדו לרכישת מערכות הגנה אווירית ישראליות, מטעמים מוסריים ● לפי שרים בממשלה הנוסח שהוסכם לבסוף מעורפל ו"יקשה מאוד" על רכש צבאי מישראל

מגדל יורוקום ברמת גן / הדמיה: חברת קנדה ישראל, מילוסלבסקי אדריכלים

מ-6 קומות ל-60: התוכנית של מגדל יורוקום ברמת גן עולה שלב

רמת גן המליצה להפקיד את התוכנית לבניית מגדל יורוקום של קנדה ישראל, שיכלול 60 קומות בעירוב שימושים למגורים, לתעסוקה ולמסחר ● רמת גן מאשרת תוכנית עירונית חלופית לתמ"א 38, הכוללת את כלל שטחה של העיר ● וחברת יבוא האלכוהול שתקים מגדל בן 30 קומות בנתניה ● חדשות השבוע בנדל"ן

פרויקט פינוי בינוי / צילום: Mark Tso

מה מגיע לבני 70 ומעלה במיזמי פינוי־בינוי? הנחיות חדשות מנסות לעשות סדר

החוק המעניק לבני 70 ויותר הטבות מיוחדות במיזמי התחדשות עירונית, לא כלל התייחסות לפרויקטים שקידומם החל טרם כניסתו לתוקף ● חוות דעת של המשנה ליועצת המשפטית קובעת: גילו של הדייר בעת החתימה הראשונה הוא הקובע ● איך תשפיע ההנחיה על היזמים?

מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות

החברה הישראלית שתספק שמונה מלט"ים לצי הגרמני

במסגרת העסקה יסופקו שמונה מל"טים מדגם הרמס 900 של אלביט לצי הגרמני ● בחברה הגרמנית מעריכים כי הפרויקט המשותף יושק בסלון האווירי בברלין ביוני

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב - יפו / צילום: איל יצהר

חניונים יתייקרו, אירועים יבוטלו: עיריית ת״א נקלעה לבור תקציבי ומתכננת קיצוץ ענק

החניונים העירוניים יתייקרו, סבסוד הצהרונים יצומצם ואירועי תרבות יבוטלו ● עיריית תל אביב נערכת לקיצוץ התקציבי הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות ● הסיבות: ההתייקרויות במשק, הוצאות המלחמה ופסיקות בית המשפט בשנה שעברה באשר להיטלי השבחה ● האם רשויות אחרות ילכו בעקבותיה? ● עיריית ת"א: "הצמצום הוא בגדר נקיטת צעדי־מנע אחראיים"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

"היום הגדול ביותר לאייפד": אפל חושפת דגמי טאבלט חדשים וממשיכה להתעלם מה-AI

אפל השיקה את דגמי האייפד הראשונים מאז אוקטובר 2022 ● החברה הודיעה כי היא תכניס את המעבד החזק ביותר שלה עד כה, M4, לאייפדים החדשים ● ומה עם בינה מלאכותית? בינתיים זה לא בלקסיקון