גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבנקאית שמגלה למה אין יותר נשים בעולם ההשקעות

כשהילה חימי נכנסה לתפקיד מנכ"לית דיסקונט קפיטל לפני שמונה שנים, בצמרת הבנקאות הישראלית כיהנו בעיקר נשים ● היום רובן כבר לא שם, אבל היא עדיין מרגישה שהן מכתיבות את הטון לענף כולו: "יותר ויותר גברים מרשים לעצמם להשתמש בסט הכלים של הניהול הנשי" ● הפרויקט השנתי של 50 הנשים המשפיעות יפורסם מחר

הילה חימי, מנכ''לית דיסקונט קפיטל / צילום: רמי זרנגר
הילה חימי, מנכ''לית דיסקונט קפיטל / צילום: רמי זרנגר

הראיון עם הילה חימי, מנכ"לית דיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק דיסקונט, נערך בבוקר יום האישה הבינלאומי, זמן קצר לאחר שחזרה משלושה שבועות באוניברסיטת הרווארד, שם היא משתתפת בתוכנית בת ארבעה חודשים בשם AMP (לניהול מתקדם). "אחד השקפים הראשונים שהוצגו שם הראה ש־25% מהמשתתפות בה הן נשים והיתר גברים", היא מספרת. "ראש התוכנית אמרה: חברים, נא למחוא כפיים, מדובר בהישג, כיוון שבדרך כלל השיעור הוא 15%. אני חשבתי לעצמי שאלה נתונים גרועים, שיש עוד דרך ארוכה עד שנגיע למקום שנרגיש בו נוח".

כל מה שידוע על תוכנית "אקסודוס" של ההייטקיסטים לאירופה
הנפט והדולר משחקים לטובתה: לפני שנתיים החברה הזו כמעט וקרסה
האיש הכי קרוב למיידוף לפני מותו חושף את כל הסודות | ראיון 

חימי היא אחת הנשים המובילות בעולם ההשקעות הישראלי ולמרבה הצער גם אחת היחידות בצמרת. חברת דיסקונט קפיטל, שבראשה היא עומדת, משקיעה בקרנות פרטיות, בקרנות הון סיכון, בחברות ריאליות ובחברות טכנולוגיה. נכון לסוף 2022 תיק ההשקעות הריאליות של החברה הסתכם ב־2.15 מיליארד שקל, עלייה של 16% לעומת 2021. כשהיא נכנסה לתפקיד לפני כשמונה שנים עמד התיק על 800 מיליון שקל בלבד.

באותה התקופה שלט כוח נשי בעולם הבנקאות: לילך אשר טופילסקי כיהנה כמנכ"לית דיסקונט, רקפת רוסק עמינח כמנכ"לית לאומי, סמדר ברבר-צדיק עמדה בראש הבינלאומי, ואת בנק ישראל הובילו קרנית פלוג כנגידה וחדוה בר כמפקחת על הבנקים.

למרות שמכולן ברבר-צדיק היא היחידה שנשארה בתפקידה, חימי אופטימית מאוד לגבי עתידן של הנשים בענף. "במערכת הבנקאית ובשוק ההון בכלל נפרצה תקרת הזכוכית לנשים. ראינו מנהלות שמובילות שינויים, מובילות ארגונים גדולים, עושות מהלכים משמעותיים ודיסטרפטיביים (משבשים - ר"ו) ומצליחות בהם. אמנם היום יש יותר גברים בראש, אבל כשמסתכלים על ההנהלות, יושבות שם נשים מוכשרות שיכולות להיות הדור הבא.

"עם זאת, בתחום השקעות, גם בארץ וגם בעולם, זה לא כך, יש מעט מאוד נשים בצמרת, למרות שכבר יש כמה שניפצו את התקרה (אשר טופילסקי מכהנת כשותפה בקרן פימי, רוסק עמינח פנתה לפינטק ובר לפלטפורמת ההשקעות איטורו - ר"ו). אנחנו לא יכולים להגיד לנשים 'אתן צריכות לשאוף לשם' אם אין נשים שיושבות בראש הפירמידה".

איזה שינוי את מרגישה בדרך שנשים עשו?
"בעבר, כשנשים היו פורצות דרך או הגיעו לתפקידי מפתח, הן עשו זאת בכוחות עצמן והיו כמעט בודדות במערכה. הן היו צריכות להיות ממש-ממש טובות. כיום אני רואה שנשים צעירות יוצרות לעצמן רשת של קשרים שמאפשרת להן לתמוך ולדחוף זו את זו. אם פעם היו מועדונים סגורים של גברים, היום יש פורום נשים יזמיות, פורום נשים בהשקעות, פורומים של מנכ"ליות, כלומר נשים שמעצימות נשים, ומשם יבוא השינוי המשמעותי".

מהם היתרונות שנשים מביאות איתן לעבודה?
"ניהול נשי הוא מורכב יותר, ולכן מתאים יותר לעולם החדש. נשים מביאות כלים כמו יכולת עבודה בקבוצות, הכלה, הקשבה, אינטואיציה, כאלה שהופכים את שיטת הניהול שלהן להרבה יותר מגוונת. מחקרים בארה"ב מראים שחברות שמנהלות נשים משיאות תשואה יותר גבוהה. גם יותר גברים מרשים לעצמם להשתמש בסט הכלים, וזה חלק מהשינוי שאני רואה - כניסה של נשים לתפקידי מפתח לא רק מביאה את הניהול הנשי, אלא גם משפיעה על הניהול הגברי.

"הן מביאות גם את היכולת לנהל גם את מה שקורה בבית. אני גדלתי עם שתי אחיות, אמא שלי, שגרמה לנו להיות שאפתניות מאוד ואבא שתמיד תמך. גדלתי בסביבה שאמרה: פשוט תהיי הכי טובה ותגיעי הכי רחוק. יש חשיבות גדולה מאוד לסביבה. לי ברור מאוד שיש מקום לשלב עבודה ומשפחה, גם אם זה מאתגר לג'נגל בין הדברים. אני שמחה להגיד שגם הגברים אצלנו (בדיסקונט קפיטל - ר"ו) רוצים להיות יותר מעורבים בחיי המשפחה שלהם".

"מחפשים כיוונים יציבים"

בימים אלה חימי וצוות דיסקונט קפיטל מקדמים שורה של עסקאות, בהן אחת שתמזג שתיים מענקיות האופנה בישראל: דלתא הגישה הצעה לרכישת גולף תמורת תשלום במזומן של 425 מיליון שקל (ועוד 25 מיליון שקל בכפוף לתוצאות עתידיות). אם העסקה אכן תצא לפועל, תיווצר כאן קבוצה שמחזיקה ביותר מ־500 חנויות בישראל.

חימי מעדיפה שלא להתייחס באופן ישיר, מאחר שמדובר בשתי חברות ציבוריות המחויבות בדיווח למשקיעים והעסקה טרם הושלמה. אבל לשאלה איך דבר כזה נרקם היא עונה: "יש כמה דרכים להגיע לעסקה. הראשונה היא באמצעות בנקאים להשקעות שרוצים לייצר חיבורים. יועצים זה דבר נפלא והתפקיד שלהם הוא לקחת חברה ולחפש למי היא מתאימה או לחלופין לשבת בתוך החברה ולחפש עבורה מטרות להתפתחות. הדרך השנייה היא באמצעות קשרים אישיים. הרבה מההשקעות שאנחנו עושים לאורך השנים הן על בסיס מערכות יחסים ארוכות טווח שאנחנו מבססים עם משקיעים וקבוצות גדולות במשק מתוך מטרה להגיע לעסקאות לא במסגרת מכרז, כי שם כל המשחק הוא מחיר ואין לנו יתרון. אנחנו אוהבים לחפש את המקום שבו אנחנו יודעים להביא ערך לשולחן למרות שאנחנו שחקן מיעוט (כחברה־בת של תאגיד בנקאי היא מוגבלת באחזקה של 20% בחברות ריאליות - ר"ו)".

אילו תחומים הולכים להיות אטרקטיביים מבחינתכם ב-2023?
"עדיין קשה מאוד לזהות את ההזדמנויות, בטח ברמה הרוחבית, למרות שנקודתית אנחנו מסתכלים על לא מעט עסקאות. הסגירה של שוק ההון לגיוסים מביאה הזדמנויות ויש חברות טובות. העולם המסורתי הרבה פעמים יותר לוקאלי והוא לא תלוי בכספים שמגיעים מבחוץ ובמה שקורה בכלכלות אחרות בעולם. אין ספק שזה מקום לשים עליו פוקוס. אבל גם בחברות הטכנולוגיה הבוגרות בארץ יש דברים מדהימים. יש לנו בפורטפוליו לא מעט חברות בתחום המזון כי לאורך השנים חשבנו שהוא חסין למשברים. אנחנו ממשיכים לחפש כל הזמן כיוונים יציבים שיאזנו את התיק".

מה לגבי נדל"ן?
"אנחנו לא משקיעים בנדל"ן. אני תמיד אומרת שרוב האנשים בישראל עשו כסף בתחום אחד ואחר כך השקיעו אותו בנדל"ן ועשו פי חמישה. אנחנו לא שם כי החשיפה של הקבוצות הבנקאיות לנדל"ן גבוהה מאוד, ואם אנחנו כזרוע השקעות עושים גידור לפעילות הבנק, הגיוני יותר שנהיה במקומות שהבנק לא פועל בהם. כך גם לגבי עולם הפיננסים, למעט השקעה בפינטק, כי זה מקום שדיסקונט חשוף אליו ממילא".

"חייבים לשקלל שינויי משטר"

לאורך השנים שלה בראש דיסקונט קפיטל גדל כאמור תיק ההשקעות של החברה פי שלושה. כשליש מההשקעות בוצע בחברות טכנולוגיה, מגזר שספג מכה קשה בשנה האחרונה בשל עליית הריבית ברחבי העולם, שהקשתה על חברות לגייס כספים להמשך ההתפתחות.

האם ההייטק הוא עדיין יעד מרכזי או שעדיף ללכת כיום על חברות בוגרות יותר?
"ההערכה שלי בשנה שעברה הייתה שב-2023 יהיו הזדמנויות חדשות בשוק הטכנולוגיה. אבל אנחנו רואים מעט מאוד כסף שמגיע לשוק, כמעט עצירה בעסקאות. החשש שלי הוא שחברות מגיעות לעסקאות ברגע האחרון, עם מעט מאוד כסף בקופה, וכך הן הרבה פחות מעניינות.

"בהתעלם מהסיטואציה במדינת ישראל (המהפכה המשפטית ומחאת ההייטקיסטים, שמביעים חשש מהמשך הזרמת הכספים מצד משקיעים זרים - ר"ו) ברמה הגלובלית תעשיית ההייטק במקום מאתגר מאוד. חווינו בשנים האחרונות אינפלציה של כסף שהשתרשה לתוך השוויים של החברות. כשהריבית עולה וכמות הכסף בשווקים הולכת ומצטמצמת חברות מושפעות מאוד, בעיקר אלה שמחכות לגיוס הבא. חברה בוגרת יודעת לחיות מתוך המקורות העצמיים שלה, אך בחברות הטכנולוגיה הגיוסים הם החמצן והיכולת לעבור לשלב הבא".

עד כמה זה מסמל את השינוי במיקוד של השוק - מצמיחה לרווחים?
"במשך שנים ישראל הייתה סטארט-אפ ניישן. רוב החברות רצו לבנות מוצר, להוכיח יכולת למכור אותו ואז להימכר. אחר כך עברנו לסקייל-אפ ניישן, כולם רצו להראות שהם יודעים לבנות חברות. אבל בישראל דילגנו על שלב הסקיילינג-אפ - היכולת לבנות חברה שלא רק רצה וצומחת, אלא גם יודעת להתקיים בתנאי שוק משתנים, וכאן ההבדל בין חברת צמיחה לחברת ערך. בשנתיים האחרונות זו השפה שלנו - מול חברות שאנו פוגשים ואלה שכבר השקענו בהן. חלק גדול מהחברות בישראל לא הסתכלו על עצמן ככה, ו-2022 הוכיחה שזה המקום ללכת אליו. השוק האמריקאי עבר ברגע מדרישה לחברות צמיחה לדרישה לחברות רווחיות, והמשקיעים אומרים במפורש שמי שלא תדע להראות רווחיות בתוך 12 חודשים לא מעניינת אותם".

אם בכל זאת ניגע במצב הנוכחי בישראל, ראינו את ראשי המערכת הבנקאית מזהירים מפני השלכות המהפכה המשפטית על הכלכלה המקומית. כיצד את רואה את התפקיד של צמרת העולם הפיננסי בשיקוף המצב למקבלי ההחלטות?
"כמי שמנהלת חברת השקעות אני אומרת שלמנהלים יש מחויבות לשקלל כל הזמן את מפת הסיכונים שבה אנחנו חיים. אנחנו מסתכלים על כל הסיכונים - מאקרו-כלכליים, גיאופוליטיים - ומנסים לתמחר אותם לתוך הנכסים שאנחנו מנהלים. הסיכונים הללו משתרשים לחברות ציבוריות שהן בסופו של דבר הפנסיות של כולנו. וכן, לתוך מפת הסיכונים נכנסים שינויים רגולטוריים באשר הם ומשטריים, שראינו את ההשפעות שלהם בכל מיני מקומות בעולם. אז מנהל בתחום העסקי-כלכלי שלא משקלל את הדברים האלה פנימה טועה.

"מלבד זאת, לאנשים בעמדות מפתח כלכליות יש אחריות להצביע על האיומים על הכלכלה הישראלית. זו המחויבות שלנו להציף את הסיכונים, ואני לא חושבת שזה מגיע מתוך עמדה פוליטית".

"תחום שאי אפשר לרחף מעליו"

הראיון עם חימי התקיים אמנם לפני פרסום דוחות דיסקונט, אך כבר אז היה ברור כי המערכת הבנקאית הישראלית כולה בדרך לרשום רווחי שיא בעקבות עליית הריבית של בנק ישראל והאינפלציה הגבוהה, שתרמו מאות מיליוני לכל בנק. דיסקונט עצמו סיים את 2022 עם רווח של 3.5 מיליארד שקל, עלייה של 26% לעומת 2021.

חימי מאפשרת הצצה אל מערכת היחסים בין הנהלת הבנק והדירקטוריון שלו לבין זרוע ההשקעות. "יש לנו תמיכה מהם, הם פשוט אומרים לנו 'תעשו מה שנכון'. כשאנחנו מרגישים שיש שוק מעניין ומבקשים עוד כספים מהנהלת הבנק, המנכ"ל והדירקטוריון יודעים להקצות לנו משאבים. כשאנחנו אומרים שעכשיו הזמן לעצור ואנחנו מחזירים נכסי סיכון, שהם הדבר הכי יקר בבנקים, הם יודעים להעריך את זה. המזל שלי, כמנהלת, הוא שיש מאחוריי קבוצה שיודעת להבין שכשהשוק משתנה אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למצב החדש. זה אפשר לנו לשים רגל על הגז ב-2020, דווקא כשהייתה עצירה לאחר הקורונה, ולהוריד את הרגל בחצי השני של 2021, כשחשבנו שהמחירים בשוק משוגעים. זה אפשר לנו גם להתמקד בשנה האחרונה בניהול וליווי של יותר מ-50 חברות שנמצאות בפורטפוליו שלנו ובמספר דומה של קרנות, ופחות ברכישות. אבל אנחנו בהחלט ערוכים עם לא מעט כסף להזדמנויות שיגיעו ואנחנו בודקים מאות חברות".

הרווחים הגדולים של הבנק מעליית הריבית והאינפלציה מאפשרים לכם להיות שקולים בבחירת ההשקעות?
"היתרון שלנו הוא שאנחנו פעילות גידור לבנק, שלמרות שהיא קטנה היא שונה מיתר הפעילויות. כך שכשהריבית נמוכה אנחנו נהנים, וכשהיא גבוה הבנק נהנה".

את רואה את עצמך ממשיכה בעולם ההשקעות, בכיוון שאליו פנו אשר טופילסקי ורוסק עמינח? או מובילה את הקבוצה?
"מה שמלהיב אותי זה אתגרים, שינוי וטרנספורמציה בעולמות משתנים, להוביל חברות למפנה וצמיחה. האתגר הבא שלי יכלול את זה. היום אני נהנית מאוד ממה שאני עושה ונהנית משני העולמות".

מה הטיפ שלך למי שרוצה להיכנס לעולם ההשקעות כקריירה?
"באים לפה הרבה צעירים והטיפ האחד שלי הוא לעבוד קשה, כי התחום הזה מתבסס מאוד על מקצועיות. אי אפשר לרחף מעליו, צריך עומק והבנה. תעבדו קשה ותדעו הכי הרבה בכל חדר שאתם נכנסים אליו. משם תתקדמו".

עוד כתבות

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס מייקרת את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף בב-19 במאי

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

לאחר דברי פאוול אתמול ולפני הדוח של אפל הלילה: עליות בוול סטריט

נאסד"ק עולה ב-0.7% ● קוואלקום מזנקת ב-10%, אנבידיה ב-2% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום מזנקת ב-8%, היפו צוללת ב-15% ● תשואות אגרות החוב עולות, האוצר מתכנן למכור אג"ח בשווי של טרליון דולר בקרוב ● הלילה אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה