גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רוכבים על טרנד ה־AI: כלי חדש מחבר בין אנשי המכירות לשירות הלקוחות

חברת התוכנה סיילספורס מכניסה בימים אלה לשימוש את איינשטיין GPT - כלי בינה מלאכותית שמטרתו לסייע לחברות להגביר את האפקטיביות והפרודוקטיביות מול צרכנים ● בשלב זה הכלי זמין רק באנגלית, אך בחברה מבטיחים שעד סוף השנה תושק גרסה בעברית

כלי הבינה המלאכותית החדש של סיילספורס / צילום: סיילספורס
כלי הבינה המלאכותית החדש של סיילספורס / צילום: סיילספורס

אחת הבעיות הגדולות של העת הנוכחית היא הצפת המידע, שמקשה על היכולת לעקוב אחרי התרחשויות. עוד לא למדנו על נושא אחד ואיך אפשר למנף אותו לטובתנו או לטובת החברה שבה אנו עובדים, וכבר צצה אפשרות נוספת או נגזרת של שימוש.

הדבר נכון במיוחד הן לאנשי שיווק ומכירות והן למנהלי שירות לקוחות, וכדי לפתור לפחות חלק מהבעיות שלהם - כולל הגדלת הפרודוקטיביות והאפקטיביות - השיקו בסיילספורס את איינשטיין GPT, כלי הבינה המלאכותית היוצרת הראשונה ל־CRM (ניהול לקוחות) - תחום שבו החברה מחזיקה 23% מהשוק העולמי. 

ענקיות הטק מסתערות על ה־AI, והעובדים משלמים את המחיר | ניתוח
חברת השיעורים הפרטיים הודתה שניזוקה מ-ChatGPT, והמניה צנחה
IBM הודיעה על השהיית גיוס עובדים. הסיבה: הבינה המלאכותית

מדובר בכלי שמשלב את טכנולוגיית ה־Generative AI עם מודלים פרטיים של סיילספורס, המתבססים על מידע מצטבר מה־CRM שנאסף מכל אינטראקציה עם הלקוחות לרוחב הארגון בזמן אמת. נכון לעכשיו, מדובר בשלב הדמו והכלי זמין רק באנגלית, אך הוא כבר פועל כפיילוט אצל מספר חברות בעולם וגם בישראל. בחברה מבטיחים כי תוך פחות משנה הכלי יהיה זמין גם בעברית, ובשפות נוספות.

איתי ברק / צילום: נתנאל טוביאס

האיינשטיין GPT למעשה מפצח את הקשר עם הלקוח על מנת להגדיל את הפרודוקטיביות ולהפחית עלויות, והוא מתאים הן לניהול מכירות מול עסקים אחרים והן לניהול מכירות מול לקוחות הקצה. חשוב לציין כי הוא לא מונע את הצורך בגורם אנושי - "באמצע" יש בנאדם שנותן פידבק, על מנת להגדיל את האמינות.

לשם המחשה, אם חברה מסוימת מעוניינת להתחיל לעבוד עם רשת קמעונאית היא יכולה לבקש מאיינשטיין מידע על הרשת, פרסומים אחרונים בעניינה ופרטי קשר של אנשי המכירות שלה.

הכלי גם יכול לנסח עבור החברה את האימייל שכדאי לשלוח כדי להתחיל את שיתוף הפעולה, וניתן "לשחק" עם רמת הפורמליות שבה הוא מנוסח. בהמשך, האיינשטיין גם יכול לסייע במענה על שאלות שמגיעות מכיוון הרשת.

הגורם האנושי נשאר

שימוש נוסף של האיינשטיין הוא בשירות הלקוחות - תחום שנחשב לא יציב מבחינת כוח האדם, בשל השחיקה הגבוה בתחום. כך, לדוגמה, אם לקוח פונה דרך צ'ט כלשהו לחברה, ושואל שאלה על פריט אופנה ספציפי שרכש, הצ'ט מחובר לאיינשטיין שיודע מתי הקנייה התרחשה, ומייצר תשובה שמותאמת לו.

אם הלקוח מקשה, ושואל גם האם הוא יכול לנסוע עם הפריט לחופשת סקי במיקום מסוים, איינשטיין יידע לנתח את המידע על המקום והטמפרטורות השוררות בו, ולהשיב האם הפריט מתאים או איזה מוצר משלים כדאי לקנות ומה מחירו.

הפיתוח הזה מעלה שתי שאלות. הראשונה - מה קורה אם אנשי המכירות לא תיעדו פגישות, ולא הזינו את המידע הנדרש לתוכנות הרלוונטיות. על כך אומרים בסיילספורס כי ישנו כלי שמנתח שיחות ומוציא מידע ל־CRM, כלומר, לא מסתמכים על הגורם האנושי.

השאלה השנייה נוגעת לכדאיות: הרי למעשה ניתן למצוא את רוב התשובות ישירות בגוגל. "הרבה לקוחות מעוניינים לקבל תשובה מהחברה עצמה כדי להרגיש בטוחים", אומר איתי ברק, סמנכ"ל מוצר בסייסלפורס ישראל. "אמנם איינשטיין הוא זה שעונה, אבל יש אדם בתוך הסיפור".

ניוזלטר זריז

מרכז המחקר והפיתוח של סיילספורס בישראל מעסיק כ־750 עובדים, ובראשו עומדת אפרת רפופורט. לחברה יש אלפי לקוחות בארץ, ביניהם טבע, קוקה קולה, שטראוס, חברת החשמל ובנק לאומי. היא גם משקיעה בסטארט־אפים כמו מאנדיי, סינק, וויז, אולקלאוד, גונג, זומין ועוד. בזירה הגלובלית,, החברה הקימה קרן בינה מלאכותית יוצרת שהיקפה 250 מיליון דולר, והיא משקיעה בסטארט־אפים בעלי פוטנציאל גבוה.

לדברי ברק, אחד היתרונות של איינשטיין הוא במענה לתרחיש שמתחיל במכירות עובר לשירות לקוחות ומשם לאיקומרס - כלומר, החיבוריות של התחומים מאפשרת לתת ערך גדול יותר. כך, ניתן גם לייצר באמצעות הכלי תוכן ממוקד שיגדיל את אחוזי ההמרה לקמפיין דיגיטלי.

כדי לעשות זאת יש להגדיר את הדרישות, ואז מתקבל טמפלייט עם לוגו, תמונה, טופס הרשמה והודעה רלוונטית. השימוש בתמונות מכלי בינה מלאכותית מעלה את סוגיית הבעלות על התוצר הוירטואלי, אולם לדברי ברק, "אפשר לסמוך על איינשטיין שהוא לוקח תמונה עם זכויות יוצרים".

הכלי יכול להתאים גם לניוזלטרים, אך בזירה הזו הוא לבד -
בשבוע שעבר השיקה חברת GetResponse כלי בינה מלאכותית לשליחת אימיילים ללקוחות, שעל פי הצהרת החברה נועד לא רק לחסוך זמן לאנשי השיווק - ניתן לייצר ניוזלטר במהירות הגבוהה פי 6 מזו הרגילה - אלא גם לייצר תוכן יותר רלוונטי ומניע לפעולה.

באמצעות הגדרות כמו מה מטרת המייל, האם מדובר באירוע מסוים ומי קהל יעד, מתקבלת תוצאה שכוללת טקסט, תמונות ובחירת צבעים אופטימלית, ויכולה לכלול אפילו את נושא המייל כך שיהיה אטרקטיבי. הכלי גם מאפשר לייצר פרסונליזציה ולעקוב אחרי ביצועים - אך נכון לעכשיו זמין רק באנגלית.

עוד זווית / "היום מנהלים לא יודעים מה לעשות עם בינה מלאכותית, הם רק יושבים בבית ומשחקים"

"בעידן הנוכחי אי אפשר לעשות שיווק מוצלח באינטרנט בלי בינה מלאכותית", קובע ד"ר רפי יואלי, מייסד אורבן איירונוטיקס ומבכירי חוקרי הבינה המלאכותית בישראל. בקרוב ייפתח קורס AI ייחודי שפיתח למנהלים בקמפוס הטכניון בתל אביב, על מנת להקנות להם ידע רחב יותר על התחום - ולא רק על הבאז וורדס שלו.

"בניתי את הקורס במשך שלוש שנים", הוא מספר, "והוא נועד לשפר ביצועים לא רק באמצעות טכניקת הרשתות העצביות דוגמת ChatGPT, אלא גם רשתות סמנטיות וביזיאניות, לוגיקה עמומה ועוד. היום מנהלים לא יודעים מה לעשות עם זה, יושבים בבית ומשחקים, אבל לא יכולים לקבל לפי זה החלטות". 

ד''ר רפי יואלי / צילום: יח''צ

כדי להמחיש את שימושי הבינה המלאכותית בניבוי התנהגות צרכנית, יואלי מציע לחשוב על טרנד חדש שמתחיל בשוק. "את נכנסת לאמזון ומזמינה את המוצר, שכמובן נמצא במלאי. איך זה עובד בכזו קלות? הרי לוקח זמן עד שמחסנים מתמלאים במוצרים.

"אבל חודשים לפני שאת מתחילה לחפש מוצר, אמזון - על ידי שימוש בבינה מלאכותית ולמידת מכונה - כבר לומדת על התנהגויות של אנשים ודברים שקורים בשוק, חוזה מה יהיו המוצרים הבאים ומתחילה לבנות סטוקים של סחורה, וכל זה לפני שהם קיבלו הזמנה אפילו מלקוח אחד. וזה קורה סביבנו כל הזמן".

להפחית אי ודאות

יואלי מצביע גם על כלי AI שמציעים מערכות תומכות החלטה. "נניח, למשל, שחברה אחת מתחרה עם חברה אחרת על מכרז שבו אחראי ה־IT בתנובה צריך להכריע. הכלי יכול לעזור לך לדעת מה תנובה צריכה, כמה לדרוש ממנה על השירות, מול מי את עובדת ומה קרה שם בפעם האחרונה. פעם היו משתמשים במודיעין אזרחי, היום עושים את זה באינטרנט עם כלי רשתות עצביות.

"אחרי שיש את כל הנתונים, צריך לבנות מערכת שמאפיינת את תהליך קבלת ההחלטות בתנובה, כי הרי לא מדובר במשהו ודאי, לבחון כמה כסף יש להם להשקיע ומה יש למתחרה שלנו. זה משהו שמקביל לסיעור מוחות אנושי, אבל מפחית מאוד את אי הוודאות".

אנחנו קרובים ליום שכלי AI יחליפו עובדים?
"הם יחליפו, אבל לא את אלה שצריכים לקבל החלטות על הדברים החשובים, וזה נכון למשך עוד הרבה שנים".

עוד כתבות

הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com

אחד הנכסים היקרים אי פעם: כמה עולה טירה שהייתה פעם בבעלות משפחת רוטשילד?

הטירה, שבעבר הייתה שייכת למשפחת הבנקאים היהודית ובהמשך גם למלך מרוקו, מועמדת למכירה פומבית בסכום שמתחיל ב-454 מיליון דולר ● בטירה הצרפתית, מהמאה ה-12 החולשת על פני 2,500 מ"ר, יש 17 חדרי שינה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

"היום הגדול ביותר לאייפד": אפל חושפת דגמי טאבלט חדשים וממשיכה להתעלם מה-AI

אפל השיקה את דגמי האייפד הראשונים מאז אוקטובר 2022 ● החברה הודיעה כי היא תכניס את המעבד החזק ביותר שלה עד כה, M4, לאייפדים החדשים ● ומה עם בינה מלאכותית? בינתיים זה לא בלקסיקון

140 מיליארד שקל, מדד מניות אחד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה"

מסלולים עוקבי S&P 500 הולכים וצומחים בקצב מסחרר. בכל מוצרי החיסכון וההשקעה בישראל, לטווחים ארוכים בינוניים וקצרים, מוצעים מסלולים שעוקבים אחר מדד הדגל האמריקאי ● בינתיים המדד הניב בעיקר תשואות חיוביות, אבל המומחים מזהירים שיש גם סכנות בתופעה, הן לחוסכים והן למשק הישראלי

מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות

החברה הישראלית שתספק שמונה מלט"ים לצי הגרמני

במסגרת העסקה יסופקו שמונה מל"טים מדגם הרמס 900 של אלביט לצי הגרמני ● בחברה הגרמנית מעריכים כי הפרויקט המשותף יושק בסלון האווירי בברלין ביוני

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

מה צפוי לשקל? / אילוסטרציה: Shutterstock

הדולר יגיע ל-3.5 שקלים? מה קורה בשוק המט"ח

לראשונה מאז תחילת אפריל, השקל מתחזק בחדות מול המטבעות הזרים ויורד מתחת לרף ה-3.7 שקלים לדולר ● מדובר בשינוי מגמה חד לעומת התקופה האחרונה בהמשך להתפתחויות הבטיחוניות ● מה עומד מאחורי שינוי המגמה?

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל: 12 מיליארד שקל בשנה

הטיפול בנזקי מתקפת סייבר ועלויות ההפסד הכספי הישיר מהמתקפה בישראל עומדות על כ-12 מיליארד שקל בשנה - כך לפי דוח של מערך הסייבר הלאומי ● עוד נכתב בדוח כי צעדים בסיסיים להגנת סייבר בארגון יכולים להפחית משמעותית את ההסתברות למתקפות

מגדל יורוקום ברמת גן / הדמיה: חברת קנדה ישראל, מילוסלבסקי אדריכלים

מ-6 קומות ל-60: התוכנית של מגדל יורוקום ברמת גן עולה שלב

רמת גן המליצה להפקיד את התוכנית לבניית מגדל יורוקום של קנדה ישראל, שיכלול 60 קומות בעירוב שימושים למגורים, לתעסוקה ולמסחר ● רמת גן מאשרת תוכנית עירונית חלופית לתמ"א 38, הכוללת את כלל שטחה של העיר ● וחברת יבוא האלכוהול שתקים מגדל בן 30 קומות בנתניה ● חדשות השבוע בנדל"ן

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock

פעם נוספת: יונייטד איירליינס מבטלת את הטיסות עד יוני

חברת התעופה האמריקאית חזרה לפעילות בישראל במרץ האחרון והפעילה טיסה יומית לניו יורק ● בסמוך למתקפה האיראנית היא השהתה את הפעילות בארץ עד תחילת מאי, ולאחר מכן האריכה את תוקף ההשהיה למספר ימים נוספים ● כעת עולה מלוח הטיסות של יונייטד איירליינס כי היא מבטלת את הטיסות עד תחילת יוני

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

מתחם ביג פתח תקווה / הדמיה: יח''צ ביג

המרכז המסחרי "הכי גדול בישראל" ייבנה בעיר המפתיעה הזאת

בעיר החמישית בגודלה בישראל, פתח תקווה, יש כ־300 אלף מ"ר של שטחי מסחר בסך־הכול, מה שמוביל לדליפת כוח קנייה אל השכנות שמסביב ● פתיחת ביג פאשן פתח תקווה תקטין את הדליפה, אך גם עשויה "לנגוס" מהמתחרים - עמי בסר סיטי, עופר פתח תקווה, Y סנטר ועוד

ד''ר נאוה מיכאלי-צברי / צילום: כדיה לוי

מונו כונסי נכסים לביתה של נכדת מייסדי שטראוס בסביון; המימוש יעוכב בחצי שנה

ביהמ"ש מינה השבוע כונסי נכסים לביתה בסביון של ד"ר נאוה מיכאל-צברי, בתה של רעיה שטראוס ואלמנתו של יזם הנדל"ן רוני צברי ז"ל שנפטר באוקטובר האחרון ● המינוי יעוכב למשך חצי שנה על-מנת לאפשר למיכאל-צברי להשיג חוב של 15 מיליון שקל

מתחם תעש השלום / צילום: טלי בוגדנובסקי

המכרז במתחם תעש בת"א: כמה תעלה דירה באזור המבוקש?

מכירת הקרקע ל-528 דירות במתחם תעש השלום הוכיחה שיש ביקוש גבוה לקרקעות אטרקטיביות, אך המחישה עד כמה הענף רחוק משיאי עבר ● ודאי כשבצד הסיכון יש גם זיהום שטרם טופל

נמל חיפה, בספטמבר 2023 / צילום: Shutterstock

ענקיות הקרוזים העולמיות התאהבו בישראל, ואז הגיעה המלחמה

שנת 2024 הייתה אמורה להמשיך את השגשוג בענף הקרוזים, אולם מאז פרצה המלחמה עזבו החברות הבינלאומיות את ישראל ● מנו ספנות, היחידה שתפליג הקיץ, מבטיחה שלא תעלה מחירים ● מומחים: "גם אם התיירות תחזור לשגרה, ייקח לענף שנה לפחות להתאושש"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חברת הדירוג S&P תפרסם בסוף השבוע את עדכון לדירוג האשראי של ישראל: מה צפוי בו?

אחרי שהורידה בהפתעה את הדירוג של ישראל בחודש אפריל, צפויה S&P לפרסם סקירה נוספת ביום שישי ● באוצר מתוחים, אבל מעריכים שלא חלה הרעה במצב הביטחוני שמצדיקה הפחתה נוספת ● החשב הכללי מעדיף לפי שעה להתמקד בגיוס חוב מהמוסדיים הישראלים

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

כוחות צה''ל על הגבול עם רצועת עזה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • חיזבאללה דחה את המתווה של צרפת להסדרה בצפון • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

אנדראה אורקל, מנכל בנק יוניקרדיט האיטלקי / צילום: Reuters, Massimo Di Vita

במשך שנים משקיעים נכוו ממניות הבנקים האירופיים. עכשיו הן ממש לוהטות

לאחר שנים של שפל, הבנקים באירופה מתחילים להציג ביצועים משופרים, הודות לניקוי מאזנים וצמצום עלויות, לצד רווח מוגדל ממתן הלוואות ● מניות הענף דוגמת UniCredit מזנקות גם בציפייה לחלוקות דיבידנדים בעד כ-130 מיליארד דולר, ועוקפות את מקבילותיהן מארה"ב