גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"לגור בריביירה החדשה של תל אביב": 100 משפחות כבר רכשו דירה בריזורט המגורים בשדה דב שמציע סגנון חיים ייחודי במרחק נגיעה מהים

בקבוצת ישראל קנדה שמקימה את פרויקט Rainbow ברובע שדה דב בת"א, מסבירים כי הוא מגלם באופן מיטבי את המושג Resort Living - במיקום המדויק, בתכנון האדריכלי יוצא הדופן בפסיליטיז שלו ובשטחים הציבוריים • "אפשר לקום בבוקר, ללכת לאימון ספינינג או יוגה, להגיע לפגישה בטרקלין העסקים, להשתמש במרחבי עבודה שבמקום ובמקביל ליהנות מטבילה בים במרחק הליכה מהבית"

הדמיה: 3DVision
הדמיה: 3DVision

הכתבה בשיתוף קבוצת ישראל קנדה

מה הייתם אומרים אם במקום עוד יום עבודה מתיש שמתחיל בהשכמה מוקדמת מדי בבוקר, נסיעה איטית בפקקים אל מקום העבודה, וחזרה הביתה שוב בפקקים בשעת ערב מאוחרת - הייתם יכולים להתחיל את היום שלכם באימון טאי צ'י מרגיע, משם לעבור לספא המפנק ולאחריו לעוד יום במשרד? הכל באותו מקום כמובן. את השעות הארוכות אותן אתם מבלים על הכבישים הייתם מחליפים בבילוי מהנה עם הילדים, ומסיימים את הערב במועדון הדיירים המאובזר בכל מה שנדרש כדי להעביר את שעות הפנאי. כל זה קורה כשבין המשרד לדירה, ובין הדירה לבריכה או לספא מפרידות דקות הליכה בודדות.

קוראים לזה Hotel Living, לאורך השנים ובעיקר בעשור האחרון, הטרנד צובר תאוצה. זה לא קורה רק בקרב העשירון העליון, שכן ישנן גם משפחות שבוחרות להגדיר מחדש את המושג 'קן משפחתי', באמצעות מעטפת יוקרתית של ריזורט מלונאי, אבל עם כל הנוחות של הבית - "ריזורט מגורים" - אם תרצו. - ריזורט סגור אותו לא צריך לעזוב, אם אין רצון כזה.

בשונה ממתחמי מגורים קיימים, לא מדובר על עוד מרחב בו יש לך דירה ומקום חניה, אלא על מרחב שמציע סגנון חיים ייחודי ועולמות תוכן מגוונים, הכולל גם עיצוב חדשני, רמת שירות מלונאית ותכנון אדריכלי לפרטי פרטים בפנים הבית ומחוצה לו. זה החזון שהנחה את קבוצת ישראל קנדה בפרויקט Rainbow - אותו מגדירים בקבוצה כ"ריזורט ליבינג הראשון בישראל", אשר ממוקם בצפון תל אביב, ברובע שדה דב, ממש ליד 'פארק הרובע' - שנמצא לפתחו של הפרויקט.

עופר פלדמן מקבוצת ישראל קנדה מציין כי פרויקט Rainbow, בו כבר רכשו 100 משפחות דירות, הוא תוצר של תהליך שארך כשנתיים של זיהוי מגמות וביקושים בעולם היוקרה. "הגענו למסקנה כי כיום רבים מחפשים את הנוף של הים, לצד שטחים רחבים וירוקים ומגוון פסיליטיז שלא תראו בשום מקום אחר. לכן בחרנו לפרויקט את השטחים הטובים ביותר גם מבחינת המיקום וגם מבחינת הסביבה - כאלו שייתנו לנו יתרון אל מול כל מה שנבנה בעיר עד היום ויאפשרו לנו ליצור את הפרויקט הטוב ביותר. פרויקט Rainbow נאמן לאסטרטגיית Better & Different שלנו - להבין מה אנשים רוצים ולספק זאת באופן שעושה את ההבדל".

"אם תביטו מערבה - תראו את הים. ואם תסיטו את המבט דרומה, יחכה לכם פארק הירקון", ממשיך ומסביר פלדמן על מיקום הפרויקט. לדבריו, "האזור מחובר לעיר ברשת נוחה ביותר. תחבורה ציבורית תעבור מכאן לכל חלקי העיר. רכבת קלה ושבילי הולכי רגל ואופניים, מבטיחים מעבר קל מיעד ליעד. אם רוצים, יוצאים ברגל מפתח המתחם, ומגיעים למרכז תל אביב תוך זמן קצר".

יש לנו שטח עצום, שאנחנו עובדים קשה מאד כדי למצות את המקסימום מכל מטר שלו", הוא מוסיף. כך שתמצאו כאן פסיליטיז כגון חדר כושר מהגדולים בישראל; 2 בריכות, - 'אינפיניטי' ואחת נוספת למבוגרים בלבד, לצד ספא, חללי עבודה שיתופיים מועדון ילדים ועוד".

פלדמן מבקש להדגיש כי לא מדובר במלון דירות, אלא במשהו שונה לגמרי בהוויה ובחוויה - "אנחנו מציעים גם יוקרה וגובה במגדל המגורים, לצד בניינים נמוכים יותר לטובת מי שמחפשים קהילתיות וחיבור לקרקע".

עוד בתכנון לפי פלדמן - פיאצה עירונית שממוקמת למרגלות המבנים ומאפשרת מפגש קהילתי; שטחים פתוחים וירוקים ומגרשי שעשועים.

לפרטים נוספים על פרויקט Rainbow הקליקו כאו>>

זהו אחד מהפרויקטים המרכזיים של קבוצת ישראל קנדה בימים אלה. הקבוצה עוסקת בייזום, ביצוע והשבחה של נכסי נדל"ן, תוך יצירת הזדמנויות השקעה מניבות עבור קהל רחב של משקיעים וחווית מגורים פורצת דרך בעבור עשרות אלפי לקוחות. ייחודה של הקבוצה, מסבירים שם, הוא ביכולתה לזהות הזדמנויות נדל"ניות תוך יצירת מתחמי מגורים יוקרתיים. ואכן, לאורך השנים איתרה החברה ופיתחה יוזמות נדל"ן במיקומים מבוקשים בישראל, יצרה קונספט לעירוב שימושים והקימה יצירות נדל"ן בולטות וידועות בנוף האורבני בישראל - כגון MIDTOWN, מגדל הגימנסיה, W PRIME ו-W TOWER ועוד.

הדמיה: 3DVision

"כל מה שמשפחה יכולה לחלום עליו"

מי שאחראי לתכנון הפרויקט האקסקלוסיבי הוא האדריכל רפאל דה לה פונטיין, מייסד ומנהל שותף ב-D-BLK - ברעלי לויצקי כסיף דה לה פונטיין אדריכלים, ממשרדי האדריכלים המובילים בישראל. המשרד הפועל בארץ ובעולם מתמחה באדריכלות מטרופולינית ותכנון פרויקטים גדולים ומורכבים באזורים מרכזיים ובעלי חשיבות.

"הדבר שהכי חשוב לי, הוא שיבינו שהפרויקט הזה מתאים לכולם. גם לתל אביבים ותיקים שמחפשים בית חדש במיקום אופטימלי, וגם למשפחות צעירות שרוצות לגדל את הילדים בתנאים הכי טובים שיש", הוא אומר. "מה שהכי מרגש אותי בפרויקט, זו החלוציות. אנחנו ממש מקימים פה שכונה חדשה. מדובר בריזורט מגורים ברמה הכי גבוהה שיש; סטנדרט בנייה ורמת אדריכלות שרואים בניו יורק, בדובאי, בפריז. מקום שיהיה מודל לחיקוי".

"בפרויקט למעלה מ-1000 מ"ר של שטחים משותפים הכוללים, כאמור, מגוון פסיליטיז ואקססוריז המיועדים אך ורק לדיירים. לאלה מצטרפים שטחים ייעודיים לעבודה כגון טרקליני עסקים וחדרי ישיבות. כל אלה מאפשרים לנו לשרת את סגנון החיים החדש, בו הגבול בין המגורים לעסקים מיטשטש עם כל שנה שחולפת. הדיירים ימצאו פה גם שטחי מסחר ועסקים שייבחרו בקפידה תוך שמירה על תמהיל מגוון".

דה לה פונטיין מוסיף כי "מתוך 10 דונם, הקצנו 2.5 לשטח ירוק, עם עצים בוגרים, של צמחייה עבותה. כך שהדיירים למעשה גרים בתל אביב, אבל גם מנותקים ממנה. המרחב מאד ירוק, כפרי ופסטורלי וכולל גינה פנימית, צמחיה עשירה, חצר שכונתית ושבילים שנמתחים בין המבנים.

עוד הוא אומר כי כדי לאפשר למשפחה את המרווח שהיא צריכה, תוכננו דירות גדולות המשתרעות על למעלה מ-120 מ"ר, לצד דירות קטנות יותר הנהנות גם הן ממטרז' נדיב יחסית למקבילות. "הסלון גדול מאד, החלונות נמתחים מרצפה עד תקרה ומכניסים המון אור ואוויר אל תוך הבית. התקרות גבוהות בהרבה מהסטנדרט, ולרוב הדירות לפחות 2 כיווני אוויר. יש כאן כל מה שמשפחה רק יכולה לחלום עליו".

"מעין מיקרו עולם בסביבת הבית"

על תכנון השטחים הציבוריים בפרויקט אחראית האדריכלית אורלי שרם, המתמחה בעיצוב מלונות בוטיק, דירות יוקרה ובתים פרטיים, בארץ ובעולם. מקורות השראתה שאובים מאהבתה לחומרים טבעיים ולעיצוב המחבר הוליסטית בין האדם לסביבתו. אורלי מסבירה על הקו שהנחה אותה בתכנון: "אנשים כיום חיים נכון יותר בעיני. הם מתאמנים, ממחזרים, דואגים לעצמם ולסביבה. אבל מה - יש פער בין ההתנהלות שלהם לפסיליטיז והרכיבים שמשרתים אותם - כלומר מאפשרים להם את סגנון החיים המבוקש שתיארתי.

"בפרויקט Rainbow הפער הזה נעלם. כל מה שאנשים רוצים, מתוך קשת הגוונים האינסופית של החיים - קיים ונמצא במקום אחד. זה אומר לקום בבוקר, לצאת מהדירה, ללכת לאימון, ספינינג או יוגה, להגיע לפגישת עבודה בטרקלין העסקים ואז להמשיך לעבודה עצמאית במרחב הפתוח. תוכלו גם לקפוץ לסיבוב על האופניים, לטבול בים, ולחזור לקפה בבר, לפגישות במועדון. במקביל הילדים יחזרו מהמסגרות ישר למועדון הילדים, או לבילוי אחר הצהריים בפארק הצמוד. המקום דינמי מאד, עונה על כל רצון או צורך משתנה שעולה במהלך היום. כל יום יכול להראות אחרת ולהרגיש אחרת, והכל קורה ליד הבית. מעין מיקרו עולם בסביבת הבית".

"הפרויקט ממוקם על הריביירה החדשה של מדינת ישראל ממש בהמשך לרחוב הירקון" אומר פלדמן. "המקום הזה עונה על רשימת המשאלות של כמעט כל אחד: צפון תל אביב, ים, פארק הירקון, אדריכלות, פסיליטיז, שכנים טובים ומחיר אטרקטיבי. בעבר, בכל פעם שמישהו היה מבקש ממני את כל אלו, הייתי אומר לו: 'תתקשר אלי כשאתה מוצא כזה פרויקט' היום אני יכול להגיד - מצאתי".

את הדברים מסכם פלדמן באומרו כי "אנשים מבינים שיש בחיים יותר מאשר להיכנס לבית - לא משנה כמה הוא פונקציונלי ומפואר - ורק ללכת לישון. מאחר והחיים של אנשים מוגדרים לפי המקום בו הם גרים, הם מחפשים ערך מוסף; כזה שיאפשר להם ליהנות מכל מה שחשוב להם בחיים. אז אחרי שנתיים של מחשבה, הגענו לקונספט של ריזורט מגורים שמגולם הלכה למעשה בפרויקט Rainbow. מצד אחד הוא בקרבת הים ומצד שני ישנו הירקון".

לפרטים נוספים על פרויקט Rainbow הקליקו כאו>>

עוד כתבות

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

חמאס: "קיבלנו את ההצעה של ישראל להפסקת אש - נבחן אותה ונעביר את תשובתנו"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה, המחבל נוטרל ● צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון ● כ-30 שיגורים זוהו לכיוון מרחב החרמון, חלקם יורטו בידי כיפת ברזל. אין נפגעים ● עדכונים שוטפים

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית