גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אחרי שמונה ימים ירוקים; וול סטריט ננעלה בירידות

נאסד"ק ירד ב-0.9% וה-S&P 500 איבד 0.6% ● יו"ר הפד לא שלל עליות ריבית נוספות אם התנאים יכתיבו זאת ● נעילה ירוקה באירופה, הדאקס הוסיף 1.2% ● התשואות על אג"ח ארה"ב נסחרות בעליות ● מחירי הנפט מתאוששים, לאחר שפל של שלושה חודשים

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock
 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

23:00

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות, ושבר רצף של שמונה ימים של עליות - הראלי הכי ארוך בשנתיים. נאסד"ק ירד ב-0.9% דאו ג’ונס נחלש ב-0.8% וה-S&P 500 איבד 0.6%.

בין המניות הבולטות במסחר היום - טסלה  ירדה ב-5.4%, לא רק חולשה כללית במניות המכוניות החשמליות, אלא גם המלצת מכירה מ-HSBC הוסיפה לירידה. מניית דיסני עלתה בכ-6.8% לאחר הדוחות הטובים מהצפוי.

רוב מניות הטכנולוגיה הגדולות ירדו בשיעור שבין 0.5%-1.5% גוגל , מיקרוסופט , אפל , אמזון  ופייסבוק . מניות השבבים נסחרו במגמה מעורבת - אנבידיה  אף עלתה בכחצי אחוז. אצל הבנקים: בנק אוף אמריקה ירדה בכ-1.3%, וגולדמן סאקס נחלש ב-1.1%.

בנאום ניצי שנתן יו"ר הבנק המרכזי ג'רום פאוול בקרן המטבע, הוא הדגיש שהם יחכו כמה חודשים לנתונים טובים עד שיהיה אפשר לדבר על הורדת ריבית. ולא רק זאת, פאוול לא הוריד מהשולחן את האופציה להעלאת ריבית נוספת, "אם נאלץ להגביר את הצמצום המוניטרי, לא נהסס", אמר פאוול.

התשואה על אג"ח ממשלתית ל-30 שנה טיפסה ל-4.77% (מ-4.65% אתמול), וזאת לאחר שמכירת האג"ח היום אחר הצהריים על ידי משרד האוצר התקבלה בקרירות - הביקוש להן היה נמוך מבעבר.

התשואה על האג"ח לעשר שנים עולה ב-13 נקודות בסיס לרמה של 4.64%, והתשואה על האיגרת לשנתיים מוסיפה 10 נקודות ועומדת על 5.03%.

22:15

ירידות בוול סטריט. הדאו ג'ונס נחלש ב-0.5%, S&P 500 יורד ב-0.7%, ומדד הנאסד"ק מאבד 0.9%. הירידות היום מגיעות לאחר 8 ימים של עליות בוול סטריט, רצף שלא נראה כשנתיים.

למרות המגמה השלילית, מניית  דיסני  עולה כעת ב-7%, לאחר שדיווחה על תוצאות חיוביות מהצפי, ופרסמה תוכנית לצמצום עלויות בחברה.

מניית ארם לעומת זאת צונחת ב-6%, לאחר הרבעון הראשון בו היא מדווחת. 

מחירי הנפט מראים התאוששות קלה, לאחר שנפלו לשפל של 3 חודשים מוקדם יותר השבוע. נפט מסוג ברנט עולה ב-0.4% ונסחר סביב 79.8 דולרים לחבית. נפט אמריקאי מוסיף 0.3% ומחיר חבית עומד על כ-75.5 דולרים.

בין הסיבות לירידות החדות במחירי הנפט נמצאים הפחתת הביקוש לייבוא נפט בסין, ותחזית שצריכת הנפט תפחת בארה"ב.

21:20

דבריו של ג’רום פאוול, יו"ר הבנק הפדרלי, בפאנל שנערך בקרן המטבע הורידו את השווקים. הנסדא"ק שנסחר לפני  ללא שינוי יורד עתה בכ-0.6%, בדומה לדאו ג’ונס ול-S&P 500.

פאוול אמר שהמדיניות המוניטרית נמצאת בטריטוריה מצמצמת כדי ללחוץ את האינפלציה, והדגיש שהוא יחכה כמה חודשים לנתונים טובים עד שיהיה אפשר לדבר על הורדת ריבית.

פאוול גם לא הוריד מהשולחן את האופציה להעלאת ריבית נוספת, "אם נאלץ להגביר את הצמצום המוניטרי, לא נהסס," אמר.

פאוול הבהיר שדרושה גישה של זהירות ואפילו איטיות כדי שלא להגיב בחריפות גדולה מידי לנתונים כלכליים חדשים - טובים או רעים. "עדיין," אמר פאוול, "הצמיחה של הכלכלה שלנו עומדת על כמעט 5%", בחישוב שנתי.

קודם לכן, התשואה על אג"ח ממשלתית ל-30 שנה טיפסה ל-4.8% , וזאת לאחר שמכירת האג"ח היום אחר הצהריים על ידי משרד האוצר התקבלה בקרירות - הביקוש להן היה נמוך מבעבר. המכירה היום עלולה להשיב את חששות המשקיעים לכך שהחוב הגדל והולך של הממשלה ידרוש ריביות גבוהות יותר. האג"ח לעשר שנים נסחרת ב-4.6% ובעלייה של שמונה נקודות.

20:05

המדדים בוול סטריט נסחרים ב"הולד" ובירדות מזעריות של עד עשירית האחוז. המשקיעים מחכים לדברים שישא יו"ר הבנק המרכזי, ג’רום פאוול. פאוול ידבר בפאנל בנושא "אתגרי המדיניות המוניטרית בכלכלה גלובלית" אשר יערך בקרן המטבע.

סקטור שבולט לטובה הוא השבבים - מניית אנבידיה  עולה ב-2.6%, מארוול  עולה ב-4.6% ומיקרון  ב-3.5%.

מניות המכוניות החשמליות הסיניות יורדות - לי יורדת ב-2.7%, ניו ב-3.6%. גם האמריקאיות יורדות- טסלה  משילה 5.5%, ריביאן  ב-6%, לוסיד  יורדת ב-3.6%.
נראה כי הבאזז סביב המכוניות החשמליות מתקרר והביקוש להן יורד: טום נאריאן, אנליסט תעשיית המכוניות ב-RBC חושב על שתי סיבות לכך - המכוניות יקרות עבור הצרכן ויש קושי באימוץ הטכנולוגי של המכוניות. אבל לפי נאריאן הביקוש ישוב: "המחירים צריכים לרדת לנקודה שבה המכונית משתלמת יותר הן ליצרנים והן לצרכנים - בעיקר כיום כשהריביות גבוהות".

הביטקוין בשיא של שנה וחצי ונסחר ב-36,600 דולר, עליה של 3.6%. האת'ריום כבר עובר את רף ה-2,000 דולר ונסחר ב-2,024 דולר - עלייה של 7%. הזינוק באת'ריום הוצת מהידיעה שבלאקרוק, מנהלת הנכסים הגדולה בעולם, רשמה היום תעודת סל על המטבע. מהלך זה מגיע בזמן שהתעשייה מצפה לאישור תעודת סל על ביטקוין.

הזהב נסחר כעת ב-1,961 דולר לאונקייה - עלייה של חצי אחוז. מדובר בעלייה של 8% מאז פרוץ המלחמה מול החמאס. לפני שבועיים הזהב נסחר כבר בעליה של 10% וב-2,010 דולר לאונקייה.

18:40

אירופה נסגרת בעליות: הפוטסי עלה ב-0.75%, הקאק עלה ב-1.2% והדאקס הגרמני הוסיף 1.2%.

הן מניות הקריפטו והן מטבעות הקריפטו ממשיכות במומנטים החיובי: הביטקוין עולה ונסחר כעת ב-36,886 דולר - עלייה של 3.8%. מניית קוינבייס  נסחרת בעליה של 8.7% ומיקרוסטרטג’י עולה ב-6.7%.

העליות בשוק נובעות הן מתחזית המשקיעים שהפדרל ריזרב סיים את העלאות הריבית, והן כי רשות ניירות הערך האמריקאית עומדת לאשר את השקתה של תעודת סל על מטבעות הקריפטו. האישור צפוי להגביר את הביקוש כי הוא  יאפשר למשקיעים הרגילים להיכנס אל שוק המטבעות הדיגיטליים בקלות. סיבה נוספת לעלייה היא המחסור במטבעות עצמם.

18:15

עליות באירופה: דאקס ופוטסי עולים בכ-0.8% וקאק עולה ב-1.2%.

בוול סטריט המשקיעים מחכים לרמזים בנוגע לריבית בדבריו של יו"ר הבנק המרכזי ג’רום פאוול בנאום שיישא בתשע בערב (שעון ישראל).

S&P500 נסחר בירידה קטנה של 0.1% לאחר שמונה ימים של עליות רצופות - הראלי הכי ארוך בשנתיים. דאו ג’ונס נסחר בירידה שווה והנסדא"ק נסחר ללא שינוי.

חברות הטכנולוגיה הגדולות נעות בשינויים קלים לכאן ולכאן: מיקרוסופט  יורדת בעשירת אחוז, גוגל  עולה ברבע אחוז, פייסבוק  עולה ב-0.8%.אפל  עולה ב0.4%.

גם הבנקים הגדולים נעים סביב האפס בטווח צר. דיסני  מזנקת בכ-7.5% בעקבות הדוחות הטובים. מניות השבבים מארוול  ומיקרון  עולות ב-4% וב-4.5% בהתאמה. אנבידיה  מוסיפה 2.4%

טסלה  יורדת ב-3.3%.

בתוך כך, דוח שפורסם על ידי פלטפורמת המסחר הייזל טרי (HazelTree) מצביע על כך שמניות המכוניות החשמליות נמצאות בראש החברות אשר מניותיהן נמכרות בחסר (short). טסלה, ריביאן  ולוסיד  נמצאות ברשימת עשר הנמכרות ביותר בחסר.
מכירה בחסר (short) היא פעולה שבה המשקיע לווה מניות של חברה מסוימת ומוכר אותה בשוק מתוך כוונה לרכוש אותה בחזרה מאוחר יותר ובמחיר נמוך יותר.

17:30

מגמה שלילית בוול סטריט: הנאסד"ק יורד בכ-0.1%, ה-S&P 500 נסוג בכ-0.2%, בעוד הדאו ג'ונס רושם ירידה של כ-0.3%.

מגמה חיובית באירופה: הדאקס עולה בכ-0.5%, הפוטסי מתקדם בכ-0.6% והקאק מוסיף לערכו כ-1%.

מניית AMC  נופלת, לאחר שהחברה הודיעה על תוכניתה להנפיק מניות בשווי של עד 350 מיליון דולר. ההצעה מגיעה לאחר שהחברה מכרה 40 מיליון מניות בספטמבר האחרון והכניסה מזה כ-325.5 מיליון דולר.

מניות נוספות שבולטות לשלילה במסחר: טסלה , איליי לילי , ביל הולדינגס , הום דפוט , האב ספוט , סוני גרופ , גיליאד , פייזר , קראוד סטרייק הולדינגס , רובלוקס  וריביאן אוטומוטיבס .

מניות שבולטות לחיוב במסחר: וולט דיסני , קוינבייס , מיקרו-סטרטג'י , אפירם הולדינגס , מרתון דיגיטל הולדינגס , אובר , דואלינגו, בואינג , סופר מיקרו קומפיוטר , ריוט , טייק-טו אינטראקטיב , פאלו אלטו נטוורקס  וסנאפ .

16:30

עליות קלות בפתיחה בוול סטריט: מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 מתקדמים שניהם בכ-0.1%, בעוד הדאו ג'ונס נסחר ביציבות.

בורסות אירופה נסחרות בעליות שערים: מדדי הדאקס והפוטסי מתקדמים בכ-0.6%, בעוד הקאק מוסיף לערכו כ-0.9%.

אנבידיה עולה ב-2.5%, ולפי הפייננשיאל טיימס, החברה עומדת להכריז על שלושה שבבי אינטליגנציה מלאכותית חדשים שנועדו לשוק הסיני, ויעמדו בתנאי הסחר החדשים שהטילה הממשלה על הייצוא לסין.

סוני יורדת ב-6.7% לאחר פרסום הדוח הרבעוני שלה - הרווח למניה ירד ל-161 ין למניה לעומת 226 ין בשנה שעברה, וההכנסות ירדו עד כדי 200 מיליארד ין לעומת 281 מיליארד בשנה ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, עדכנה סוני את התחזית השנתית שלה לשנה הפיסקאלית שתסתיים בסוף מרץ 2024. החברה מצפה להכנסות של 12,400 מיליארד ין לעומת 12,200 מיליארד ין.

הדוחות הראשונים של חברת השבבים ARM כחברה ציבורית לא טובים. החברה נתנה תחזית נמוכה מצפי האנליסטים, כאשר לפי החברה, הסיבה היא דחייה בעסקה גדולה שתגיע מאוחר מהצפוי, אבל התחזית שלה לשנה הפיסקלית הקרובה טובה מהצפי. הצפי לרבעון הרביעי הוא להכנסות של 2.95 עד 3.02 מיליארד דולר. ברבעון הקרוב, היא צופה 760 מיליון דולר (אמצע טווח) כשהאנליסטים ציפו ל-768 מיליון דולר. ברבעון הקודם, החברה דיווחה על עלייה של 28% בהכנסות ל-806 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-744.3 מיליון דולר. החברה רשמה רווח מתואם של 36 סנט למניה, מעל הצפי בשוק ל-26 סנט למניה.

מניית וירג'ין גלקטיק הולדינגס  מזנקת אחרי שחברת תיירות החלל עקפה את צפי האנלסיטים, עם הפסד של 28 סנט למניה על הכנסות של 1.7 מיליון דולר, טוב מצפי האנליסטים להפסד של 43 סנט למניה על הכנסות של 1.1 מיליון דולר. ברבעון הרביעי, החברה צופה הכנסות של 3 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-1.5 מיליון דולר. החברה גם החליטה להשהות את טיסות החלל בשנה הבאה, כדי להתמקד בפיתוח הדור הבא של החלליות.

מאקרו

"כלכלת ארה"ב הציגה ביצועים יוצאי דופן בהשוואה לשווקים מפותחים אחרים במשך יותר מעשור, ברבעון השלישי של השנה הנוכחית נרשמה צמיחה חזקה של 4.9%, בעוד שגוש האירו ויפן חוו צמיחה איטית בהרבה ואף התכווצות", מעריך סאמי שער, הכלכלן הראשי של בנק לומברד אודייר. "גורמים התורמים לתפקוד הכלכלי של ארה"ב הם למשל: התאוששות חזקה לאחר המשבר הפיננסי הגדול, תמיכה ממשלתית במהלך מגפת הקורונה, הוצאות צרכנים גבוהות הנתמכות באבטלה נמוכה ועלייה בשכר ובנוסף מגזר טכנולוגיה משגשג. בנוסף, ארה"ב הושפעה פחות מזעזועים בעלויות האנרגיה בהשוואה לכלכלות אירופה. עם זאת, ישנם סימנים להאטה אפשרית בכלכלת ארה"ב בחודשים הקרובים. הידוק כספי אגרסיבי, ירידה בהשקעות העסקיות וסיום חידוש המלאי לאחר תקופת הקורונה, צפויים לתרום להאטה זו. שוק העבודה מתאזן מחדש, וייתכן שקצב הצריכה הנוכחי אינו בר קיימא.

שער הוסיף: "להערכתנו, האינפלציה צפויה לרדת ברבעונים הקרובים אלא אם כן יהיו זעזועים נוספים במחירי האנרגיה והמזון. אסטרטגיית ההשקעה שלנו נותרה זהירה, עם הקצאה ניטרלית למניות והקצאת משקל יתר למוצרי אג"ח ואשראי, במיוחד לאג"ח אוצר ארה"ב ואשראי בדרגת השקעה. הדולר האמריקני מועדף בשל צמיחה איטית במקומות אחרים".

"מדדי מנהלי הרכש של הכלכלות הגדולות מצביעים על כך שהתקררות הכלכלה תמשיך ללוות אותנו גם לשנת 2024. ישנה ירידה משמעותית במדד הייצור והתעשייה בסין ובאירופה", אומרת סטפני קנדי, כלכלנית בבנק ניהול העושר "יוליוס בר". לדבריה, "המדד המשולב למדינות המפותחות ירד בתלילות אל מתחת ל-50 נקודות, המהווה את הסף הקריטי בין התכווצות להתרחבות הפעילות הכלכלית. גם התחזיות לשווקים המתעוררים נחלשו אך נותרו מעל 50 נקודות. ברמת המגזרים והענפים השונים, הירידה בתחומי התעשייה והייצור מראה סימני התייצבות, המצביעים על כך שמהירות ההתכווצות איננה מאיצה. המדדים מראים שמדינות אירופה עדיין חלשות ברמת הצמיחה הכלכלית, כאשר בשוויץ, בצרפת ובגרמניה נרשמה פעילות ייצור נמוכה במיוחד".

15:25

המגמה החיובית באירופה נמשכת: מדדי הדאקס והפוטסי עולים שניהם בכ-0.6%, בעוד הקאק מוסיף לערכו כ-0.9%.

באסף (BASF) הגרמנית עולה ב-3.7%, מרק עולה ב-5.9% ואדידס עולה ב-2.3%, אירבאס גרופ יורדת ב-3%. בצרפת, שניידר אלקטריק עולה ב-7.4% ולואיס ויטון מוסיפה 8% לשוויה.

חברת השבבים נובה מפרסמת דוחות סבירים כאשר היא עוקפת את התחזיות לרבעון הנוכחי, תחזית ההכנסות לרבעון הבא בדומה לצפי האנליסטים ותחזית הרווח מתחת לצפי. ברבעון השלישי, החברה רשמה רווח מתואם של 1.23 דולר למניה על הכנסות של 128.8 מיליון דולר, כאשר האנליסטים ציפו לרווח של 1.09 דולר על הכנסות של 123 מיליון דולר. בתחזית לרבעון הרביעי, החברה צופה הכנסות של 127.5 מיליון דולר ורווח מתואם של 1.23 דולר למניה, כאשר האנליסטים מצפים להכנסות של 127.3 מיליון דולר ורווח של 1.09 דולר למניה.

החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת, אך ללא שינויים משמעותיים - הנסדא"ק נסחר ללא שינוי, הדאו ג'ונס וה-S&P500 עולים ב-0.15%. לא מעט משקיעים יחכו להצהרתו של ג’רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב, היום ב-21:00 שעון ישראל.

בינתיים, השוק יושפע גם מהדוחות הפיננסיים של סופט בנק ודיסני.

סופטבנק, ענק ההשקעות הטכנולוגיות הושפע לרעה מפשיטת הרגל של וויוורק ורשמה הפסד ענק בגינה - 14.3 מיליארד דולר. "עלינו לקבל את המציאות כפי שהיא וללמוד את הלקחים לעתיד", אמר יושימיצו גוטו, מנהל הכספים של החברה. ברבעון שהסתיים בספטמבר, דיווחה סופטבנק על הפסדים של 6.2 מיליארד דולר, תוך שהיא חותמת רבעון רביעי רצוף של הפסדים.

ענקית השעשועים דיסני  עולה אחרי רווחים גבוהים מהצפוי, הודות לשירות הסטרימינג ESPN+ והצמיחה בפארקי השעשועים. מנגד, ההכנסות של החברה היו חלשות יחסית בגלל ירידה בהכנסות מפרסומות. החברה הגדילה את תוכנית הורדת העלויות שלה ב-2 מיליארד דולר להיקף התייעלות של 7.5 מיליארד דולר. החברה גם הוסיפה 7 מיליון מנויים לדיסני+ לעומת הרבעון הקודם, כך שמספר המנויים הכולל שלה הגיע ל-150.2 מיליון, מעל הצפי ל-148.2 מיליון. דיסני הרוויחה 82 סנט למניה, מעל הצפי ל-70 סנט, על הכנסות של 21.2 מיליארד דולר, מתחת הצפי ל-21.3 מיליארד. זהו הרבעון הראשון שבו דיסני משתמשת במבנה הדיווח הכספי החדש שלה, בצורה של 3 חטיבות: בידור, ספורט וחוויות.

חדשות טובות גם למכוניות החשמליות - לי אוטו הסינית (Li) עולה בטרום לאחר שהכתה את התחזיות. החברה הרוויחה 45 סנט למניה וההכנסות צמחו ב-271% ל-4.75 מיליארד דולר.

כאמור, מספר דוברים מהבנק המרכזי של ארה"ב יגרמו לתנודתיות בשוקי המניות - בעיקר בתשע בערב, אז ישא ג’רום פאוול, יו"ר הפד נאום. כזכור, בשבוע שעבר הותיר הבנק את הריבית ללא שינוי, ובשישי האחרון התפרסם דוח תעסוקה שהצביע על עלייה באבטלה. למרות זאת, בפדרל ריזרב עדיין רואים שאינפלציה "עמידה" ולכן יעדיפו להותיר את הריבית הגבוהה ואף אולי להעלות אותה בדצמבר. מספר דורשי דמי האבטלה בארה"ב לשבוע שהסתיים ב-3 לנובמבר היה 217 אלף, לעומת צפי של 218 אלף ו-220 אלף בשבוע הקודם.

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ממשיכות לעלות: תשואת האג"ח לעשר שנים עולה בכ-4 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 4.57%. תשואת האג"ח לשנתיים עולה בכ-2 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 4.96%.

בשוק הסחורות, הנפט האמריקאי עולה בכ-1.2% ומחיר חבית עומד על כ-76.2 דולר, כאשר נפט מסוג ברנט עולה בשיעור דומה ומחיר חבית עומד על כ-80.4 דולר. העליות באות על רקע ניסיון להתאושש מהרמה הנמוכה ביותר בו נסחר הנפט האמריקאי בשלושת החודשים האחרונים ולמרות החששות מהאטה בביקוש בסין. כלכלת סין, שהיא היבואנית הגדולה בעולם של הזהב השחור הראתה באוקטובר סימני האטה; אבל לשר האנרגיה של ערב הסעודית יש הסבר אחר לירידה במחירי האנרגיה - "הספקולנטים אשמים בירידות המחיר האחרונות", אמר עבדולאזיז בין סלמן (לפי בלומברג).

הביטקוין מוסיף 4% ונסחר כעת ב-36,886 דולר. האתריום עולה ב-1.4% ל-1913 דולר. לפי אתר הקריפטו גלסנוד, ההיצע של מטבעות הביטקוין נמצא ברמת שפל, בעוד המשקיעים לטווח ארוך צוברים מטבעות בארנקים הדיגיטלים - ומחכים שהמחיר יעלה.

14:00

מגמה חיובית באירופה: מדדי הדאקס והפוטסי מתקדמים שניהם בכ-0.3%, כאשר הקאק מטפס בכ-0.7%.

בשוק הקריפטו, הביטקוין מזנק בכ-4.2% ומחירו עומד על כ-36,000 דולר, והאת'ריום עולה בכ-1.7% ומחירו עומד על כ-1,913 דולר.

בשוק החוב האמריקאי, תשואת האג"ח לעשר שנים עולה ב-2.5 נקודות בסיס ונסחרת סביב רמה של 4.55%. תשואת האג"ח לשנתיים עולה בנקודת בסיס אחת ונסחרת סביב רמה של 4.95%.

12:40

המסחר באירופה עבר לעליות. הדאקס מטפס בכ-0.6%, הפוטסי עולה בכ-0.2% והקאק מוסיף לערכו כ-0.8%.

מניית לייבפרסון נופלת אחרי עוד רבעון חלש. ההכנסות אמנם עקפו את צפי האנליסטים (101.3 מיליון דולר, לעומת תחזית של 98.8 מיליון דולר) אבל החברה פספסה בגדול בשורה התחתונה וגם התחזית שלה חלשה. החברה רשמה הפסד של 68 סנט למניה, לעומת צפי הפסד של 19 סנט למניה. התחזית השנתית חלשה גם היא, כאשר החברה צופה הכנסות של 394 מיליון דולר, מתחת הצפי ל-398.8 מיליון דולר. כזכור, אחרי שהמניה התרסקה ביותר מ-90% מנכ"ל החברה רוברט לוקסיו התפטר בחודש יולי האחרון, אחרי 28 שנה בתפקיד. השאלה היא האם ומתי החברה תצליח לשנות כיוון.

ענקית התרופות השוודית אסטרה זנקה  מטפסת, לאחר שהחברה העלתה את תחזית ההכנסות שלה ועקפה את תחזיות האנליסטים לתוצאות הרבעון השלישי, על רקע הביקוש הגדול לתרופות הסרטן שלה. החברה הודיעה גם על עסקה בשווי של 2 מיליארד דולר כדי לבנות את פייפליין התרופות שלה נגד השמנת יתר.

מניית אדיין מזנקת במעל 29%, לאחר שחברת התשלומים ההולנדית חשפה את יעדי הצמיחה החדשים שלה, שנתפסים בשוק כריאליים יותר ומורידים את חשש המשקיעים.

10:25

פתיחה שלילית באירופה: מדדי הדאקס והקאק נסחרים ביציבות, בעוד הפוטסי נסוג בכ-0.4%.

מניות שבולטות לחיוב במסחר: בגרמניה - סרטוריוס , סימנס , הנקל , מרק , ריינמטל ; בצרפת - וורלדליין , טלפרפורמנס , שניידר אלקטריק , לגראנד ; בבריטניה - טיילור ווימפי , אוטו טריידר גרופ , בריטיש טלקום  , נשיונל גריד .

מניות שבולטות לשלילה במסחר: בגרמניה - איירבוס, הנובר , מונצ'נר רוק; בצרפת - איירבוס , ארסלור מיטל; בבריטניה - אייץ'.אס.בי.סי. הולדינגס , בנק סטנדרט צ'רטרד , B&M, ג'יי סיינסבורי , פלוטר אנטרטיינמנט , אוקאדו גרופ , פרסנילו , ג'אסט איט טייק אוויי .

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת: מדד הניקיי זינק בכ-1.6%, ההנג סנג ירד בכ-0.3%, הקוספי רשם עלייה של כ-0.2% ובורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי.

9:35

חברת פייבר  עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון השלישי של 2023 ומספקת לרבעון הרביעי תחזית דומה לתחזיות השוק. החברה, שמפעילה פלטפורמה לפרילנסרים, הציגה צמיחה של 12.1% בהכנסות הרבעון השלישי ל-92.5 מיליון דולר, בעוד שהתחזיות בשוק היו ל-91.2 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ההכנסות צמחו ב-6.2% לרמה של כ-270 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), פייבר צמצמה את ההפסד התפעולי שלה ברבעון ב-81% ל-2.3 מיליון דולר, ויחד עם הכנסות פיננסיות של 5.7 מיליון דולר, רשמה בשורה התחתונה רווח נקי של 3 מיליון דולר. מתחילת השנה, ההפסד התפעולי הסתכם ב-13.5 מיליון דולר, ונרשם הפסד נקי של 1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 70.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

חברת האנרגיה המתחדשת אורמת טכנולוגיות  מציגה תוצאות סבירות בשורה העליונה וטובות בשורה התחתונה. התחזית לרבעון הרביעי דומה גם היא לצפי האנליסטים. החברה הכניסה ברבעון השלישי של השנה 208.1 מיליון דולר מעט מתחת הצפי 209.8 מיליון דולר. מנגד - בשורה התחתונה החברה עקפה את הצפי משמעותית עם רווח של 47 סנט למניה, מעל הצפי לרווח של 66 סנט למניה. בתחזית לרבעון הבא החברה צופה הכנסות בטווח של 825-838 מיליון דולר, אמצע הטווח הוא מעט מתחת הצפי בשוק ל-831.8 מיליון דולר.

חברת וויקס עם תוצאות טובות והיא גם מעלה את התחזיות לשנה כולה. החברה רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 393.8 מיליון דולר ורווח מתואם של 1.1 דולר למניה, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 389.7 מיליון דולר ולרווח של 67 סנט למניה. התחזית של החברה לרבעון הרביעי היא להכנסות של 400-405 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-399.3 מיליון. בעקבות כך, החברה העלתה מעט את התחזית השנתית והיא צופה הכנסות של 1.558-1.563 מיליארד דולר.

8:45

קוספי ננעל בעלייה של 0.23%.

בורסות סין במגמה מעורבת: שנחאי עולה מעט בזמן ששנזן יורד בכ-0.4%. הונג קונג יורד בכ-0.4%.

8:00

הניקיי ננעל בעלייה של 1.59%. 

בורסות סין יציבות; הונג קונג יורד בכ-0.4% וקוספי עולה בכ-0.4%.

7:00

לאחר יומיים של ירידות, בורסות אסיה במגמה מעורבת: הניקיי עולה בכ-1.4%, שנחאי עולה בכ-0.1%, שנזן יורד בכ-0.1%, הונג קונג יורד בכ-0.3% וקוספי עולה בכ-0.2%.

המסחר באסיה מתנהל על רקע פרסום כלכליים נוספים בסין ועל רקע נעילה מעורבת בוול סטריט אתמול. לפי נתונים שפרסמה הממשלה, קצב האינפלציה השנתי ירד באוקטובר ל-0.2%, בעוד שלפי סקר רויטרס, הכלכלנים ציפו לירידה לקצב שנתי של 0.1%. מדד המחירים ליצרן הסיני ירד באוקטובר ב-2.6% (קצב שנתי), מעט נמוך יותר מהצפי שעמד על 2.7%.

וול סטריט עולה, הנפט יורד. אז למה משקיעי העל כל כך פסימיים? 

מניות הרכב ביפן רושמות עליות משמעותיות: ניסאן מזנקת בכ-2.9%, טויוטה עולה בכאחוז וחצי, הונדה קופצת בכ-2.15%, מיצובישי מוטורס קופצת בכ-2.7%, מאזדה עולה בכ-1.9%.

בשאנגחאי בנק סין עולה בכאחוז וחצי; בהונג קונג שיאומי קופצת בכ-2%, לנובו יורדת בכ-1.3% ועליבאבא יורדת בכ-0.8% ובקוריאה סמסונג עולה בכ-0.9%.

החוזים העתידיים על וול סטריט יציבים: דאו ג'ונס ללא שינוי ו-S&P 500 והנאסד"ק רושמים ירידות קלות.

מדדי וול סטריט פתחו מבערים, אלו המניות מישראל שזינקו בעשרות אחוזים 

נמשכות הירידות באג"ח ארה"ב: התשואה לשנתיים עומדת על 4.92% והתשואה ל-10 שנים עומדת על 4.5%.

עלייה קלה במחירי הנפט: מחיר של חבית נפט ברנט עומד על 79.68 דולר - עלייה של 0.2% והמחיר של נפט גולמי עומד על 75.44 דולר - עלייה של 0.15%.

הזהב בירידה קלה - מחיר אונקייה עומד על 1,953 דולר - ירידה של כ-0.2%.

קריפטו: הביטקוין והאת'ריום רושמים עליות: הביטקוין עומד על 36,587 דולר - עלייה של 3.9% והאת'ריום עומד על 1,919 דולר - עלייה של 2.1%.

עוד כתבות

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"