גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"היסטוריה קטנה": הישראלית הראשונה שעקפה את מחיר המיזוג ל־SPAC

לאחר שזינקה ב־190% מהשפל לפני שנה וחצי, עקפה מניית סלברייט את מחירה במיזוג ל־SPAC - הישראלית הראשונה לעשות זאת ● המנכ"ל: "ללקוחות שלנו יש יותר תקציבים, אבל פחות מדי כוח אדם, וזה נותן מקום לטכנולוגיה משבשת להפוך חקירות ליעילות יותר"

יוסי כרמיל, מנכ''ל סלברייט / צילום: גבע טלמור
יוסי כרמיל, מנכ''ל סלברייט / צילום: גבע טלמור

אחת התופעות הבולטות בוול סטריט בשנות הגאות לאחרונה במניות הטכנולוגיה, הייתה תופעת ה־SPAC: חברות ללא פעילות שגייסו כסף מהציבור בבורסה, במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך פרק זמן מוקצב, או שייאלצו להחזיר את הכסף שגייסו.

המציאה את עצמה מחדש: חברת הביומד שזינקה ב-230% תוך שנה 
הבנק שמעריך: 65% מהמניות במדד 500 S&P עשויות לעלות השנה בשיעור דו ספרתי 

בשנת 2021, שיא ימי הבועה, מאות חברות SPAC גייסו מיליארדי דולרים ויצאו לחפש יעדים למיזוג, גם בישראל. התוצאה הייתה ניפוח השווי של חברות פרטיות רבות שזכו לחיזורים מצד חברות SPAC, ובדיעבד חלקן מוזגו והגיעו לשוק הציבורי מוקדם מדי ובשווי גבוה מדי.

מספר דו־ספרתי של חברות טכנולוגיה ישראליות מוזגו לספאק באותה תקופה, ועד לאחרונה כולן נסחרו מתחת לשווי המניה במיזוג, כשחלקן מחקו למעלה מ־90% מהשווי. בשבוע שעבר, אחת מהן "עשתה היסטוריה קטנה" כשהצליחה לחזור ולהיסחר שוב מעל לשווי במיזוג - חברת סלברייט המתמחה בפתרונות לחקירות דיגיטליות.

 

המוצרים של סלברייט מסייעים להפוך מידע דיגיטלי לראיה קבילה בבתי המשפט. הללו כוללים למשל פתרונות של שליפת מידע מהטלפון הנייד או מכשיר אחר ופתרונות של ניתוח, ניהול חקירות וניהול המידע. לפי החברה, "אלפי סוכנויות אכיפת חוק ותאגידים מובילים משתמשים בפלטפורמת החקירות הדיגיטלית של סלברייט, המשנות את הדרך שבה לקוחות אוספים, בוחנים, מנתחים ומנהלים מידע ראייתי במסגרת חקירות המתנהלות על פי חוק".

סלברייט מוזגה ל־SPAC באוגוסט 2021 כשגייסה 370 מיליון דולר לפי שווי של כ־1.9 מיליארד דולר. לפני השלמת הגיוס, ארגוני זכויות אדם ואנשי אקדמיה שלחו מכתב פתוח ל־SEC (רשות ניירות ערך של ארה"ב) בקריאה למנוע את הפיכתה לחברה ציבורית משום שלדבריהם היא הודתה שמוצריה עלולים להוות סיכון לזכויות אדם - טענה שסלברייט הכחישה.

בשבוע שעבר סלברייט, בניהולו של יוסי כרמיל, עקפה את התחזיות בדוחות 2023, עם צמיחה של 20% להכנסות של 325 מיליון דולר. מניית החברה זינקה כ־18% בשני ימי מסחר ושווייה עומד על כ־2.3 מיליארד דולר - עלייה של 190% מהשפל שרשמה לפני כשנה וחצי.

בשיחה עם גלובס אומר כרמיל כי "סלברייט לא הייתה יכולה לפעול ולקבל קרדיביליות מגופי אכיפת החוק ללא מנגנוני אבטחה חזקים מאוד. המוצרים שלנו באים לעשות טוב, מניעת פשיעה וטרור. השוק שלנו בריא והוא קיבל 'בוסט' מהיציאה שלנו ושל עוד חברות להנפקה, זה עזר לחשיפה של התחום. אנחנו מובילים בתחום המובייל ככלי דיגיטלי להשגת עדויות. לצערנו, גם הפשיעה והטרור ממשיכים לצמוח, ולכן יש כר טוב לצמיחה".

רוב הלקוחות של החברה הם גופי אכיפת חוק מהסקטור הציבורי, ולדברי כרמיל, "ללקוחות שלנו יש יותר תקציבים, אבל בכל רגע נתון יש להם פחות מדי כוח אדם, וזה נותן מקום לטכנולוגיה 'משבשת' להפוך חקירות ליעילות יותר".

סלברייט עזרה בפענוח פשעים שבוצעו ב־7 באוקטובר?
"כדרך קבע יש מוצרים שלנו אצל גופי אכיפת החוק שעוזרים לפענח פשעים, אך יש חומה סינית בינינו ואנו לא עוזרים לפענח, אלא המוצרים. עם זאת בעבר נתנו כתף במגה אירועים כמו אירועי טרור בצרפת וספרד. לפעמים אפילו פרו בונו".

"עקפה היעדים השאפתניים" ב־2023

בדוחות שהציגה בשבוע שעבר, רשמה סלברייט רווח נקי Non-GAAP של 60.9 מיליון דולר בשנה החולפת ו־EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 61.9 מיליון דולר, לעומת 25.9 מיליון דולר ב־2022. לפי כללי החשבונאות המקובלים רשמה החברה הפסד של 81.1 מיליון דולר, כתוצאה משיערוך מכשירים פיננסיים הרשומים כהתחייבות במאזן, שאינו הוצאה תזרימית.

כרמיל מציין שסלברייט עקפה את היעדים השאפתניים שהציבה לעצמה בתחילת השנה, והיא פותחת את 2024 עם פלטפורמה מורחבת לפענוח מהיר של מקרי פשע שעונה על צרכי החקירות הדיגיטליות מקצה לקצה. ב־2024 החברה צופה צמיחה של 14%־18% בהכנסות ל־370־380 מיליון דולר, וצמיחה של 20%־27% ב־ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) ל־380־400 מיליון דולר. ה־EBITDA המתואם צפוי להגיע ל־70־80 מיליון דולר, עלייה של 19%־21%.

בעקבות הדוחות, בנק אוף אמריקה העלה את המלצתו למניה מ"ניטרלי" ל"קנייה" ואת מחיר היעד מ־9 ל־12 דולר, בזכות השיפור במומנטום העסקי (מחיר המניה כבר עומד על 11.4 דולר).

"רואים עצמנו רוכשים, לא נרכשים"

לאחר שהפכה לחברה ציבורית, סלברייט רכשה בסוף 2021 את חברת המודיעין הדיגיטלי Digital Clues שהקים היזם מתי כוכבי, בעסקה שהוערכה בעשרות מיליוני דולרים. בסוף 2023 היו לסלברייט בקופה 332 מיליון דולר, ולדברי כרמיל, יש כוונה לעשות עוד רכישות, במטרה לחזק את הפורטפוליו הקיים ולהאיץ את צמיחת החברה.

יש היום יותר הזדמנויות רכישה?
"יש הזדמנויות, אבל לא מרגישים מצב שלילי בשוק שלנו. שוק אכיפת החוק לא סובל ממשברים. השיאים בו לא גבוהים מדי והשפל לא נמוך מדי. בנק המטרות שלנו לא רע בכלל".

סלברייט עשויה להירכש?
"אנחנו במוד הפוך, זה לחלוטין לא רלוונטי. אנחנו חברה בצמיחה ורואים את עצמנו רוכשים ולא נרכשים".

סלברייט היא כאמור אחת מבין כמה חברות ישראליות שהגיעה לוול סטריט דרך מיזוג ל־SPAC. האחרות נסחרות כיום בדרך כלל במחיר הנמוך ביותר מחצי ממחירן במיזוג. כך למשל חברת הפינטק פיוניר נסחרת במחיר נמוך ב־45% וטאבולה, המספקת המלצות תוכן לגולשים, נסחרת במחיר נמוך ב־52%. תשואות חלשות במיוחד מגיעות מהחברות האב סקיוריטי מתחום אבטחת הסייבר, REE מתעשיית האוטוטק וסלינה שמנהלת רשת מתחמי אירוח. האב איבדה 99% ממחירה והשתיים האחרות איבדו 97%.

עוד כתבות

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו