גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לרכב הזה יש נוחות מרשימה, ממדים עצומים ומחיר מפלצתי בהתאם

גרסת הפלאג–אין של לנד רובר דיפנדר האייקוני לא זולה וגם החיסכון שלה בדלק רחוק מהמובטח ● אבל יש לה קסם ברוטאלי, נוחות מרשימה ויכולת להחליק ברחובות העיר ללא זיהום

לנד רובר דיפנדר 110 פלאג–אין / צילום: יח''צ
לנד רובר דיפנדר 110 פלאג–אין / צילום: יח''צ

ההתכתשות בין סין לאיחוד האירופי נמשכת, על רקע הכוונה האירופית להטיל מכסים על כלי רכב חשמליים שמיובאים מסין, וכבר מסתמנת מרוויחה פוטנציאלית מהעימות: קבוצת לנדרובר הבריטית. בריטניה לא שייכת לאיחוד ולפיכך לא מחויבת לסנקציות אירופיות אם וכאשר יוטלו. אם העימות יסלים, יש להניח שלנדרובר לא תיענש מצעדי התגמול שממשלת סין תטיל על כלי רכב המיוצרים באיחוד.

מבחן דרכים | זו מכונית שתגרום הנאה גם לנהגים טהרנים, רק חבל שהתמחור שלה כה גבוה
מבחן דרכים | האבזור נדיב, העיצוב נאה אבל המחיר של הרכב הזה מנצח
מבחן דרכים | מסך ענקי ומחיר תחרותי: האלטרנטיבה האטרקטיבית לטסלה 3

סין היא שוק הייצוא הגדול ביותר של לנדרובר בעולם, עם 106 אלף כלי רכב שנמכרו שם ב-2023, עלייה של 25% לעומת 2022. אם מכסי יבוא בסין יפגעו בתחרותיות של מתחרים אירופיים כמו אאודי, ב.מ.וו ומרצדס, הבריטים ירוויחו בגדול. לנדרובר כבר מפתחת ומייצרת דגמים שתפורים לשוק הסיני ועבור תמריצי המס שם, כשאחד מהם הוא דיפנדר 110 עם הנעת פלאג-אין שהיא כיום כמעט דרישת חובה בשוק רכבי היוקרה הסיני. אם לוקחים בחשבון שהדיפנדר החדש הוא רכב נערץ בסין, ולראיה שלל ההעתקים והשכפולים שלו שהושקו בשנה החולפת, החיבור מתבקש.

עיצוב חיצוני

חיצונית הדיפנדר כמעט זהה לאחיו עם מנועי הבנזין המסורתיים. קווי המתאר הזקופים והגג השטוח מחצינים את ממדיו העצומים ובמיוחד את גובהו יוצא הדופן. החרטום המאסיבי נראה כמו אגרוף קפוץ, שיכול לפלס את דרכו דרך סלעים, ואת הרושם הקשוח משלימים צמד פנסי חזית שנראים כמו עיניים זועמות של דמות קומיקס.

פרופיל הצד מחצין חישוקים גדולים, דלתות אנכיות ושורת חלונות מושחרים, ואילו הצד האחורי האנכי נשלט על ידי כיסוי ענק של הגלגל הרזרבי. בשורה התחתונה זהו רכב מוחצן, שמיועד לאנשים שרוצים להשיג תשומת לב מסביבתם ובו זמנית להדוף תשומת לב מהסוג הלא רצוי. מסתבר שיש לא מעט כאלה בקהילת המתעשרים הבינלאומית.

פנים הרכב

תא הנוסעים זהה כמעט לזה שבגרסת הבנזין. הכניסה אליו דורשת תנופה לצורך דילוג מעל הסף הגבוה וגם היציאה דורשת תכנון. התא מרגיש מואר ואוורירי בזכות משטחי שמשות גדולים ואנכיים ושלל פתחים בגג.

עיצוב ה"טכנו רטרו" של התא כולל שלל פריטים נוסטלגיים שנועדו להזכיר את השורשים הצבאיים-חקלאיים של הדיפנדר המקורי, כמו ראשי ברגים בולטים, ידיות אחיזה מאסיביות, משטחים מדופני גומי חסין רטיבות ומתגים ענקיים, שניתנים להפעלה גם עם כפפות עבודה עבות.

מרחב הפנים שופע, וחמישה מבוגרים גבוהים ורחבים לא יתקשו להתמקם ברווחה. גרסת הפלאג-אין מוותרת על שורת המושבים השלישית, שקיימת בדגם הרגיל, לטובת מארז הסוללות הגדול שנמצא מתחת לרצפת תא המטען.

מולטימדיה ומצלמות

לצד אלה יש כמובן פריטי הייטק הכרחיים כמו לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בממדים מכובדים. מערכת התפריטים די אפרורית למעט תפריט השטח, שמעניק מידע חזותי מקיף על מצב הרכב ביחס לתנאי הקרקע ולמכשולים בסביבתו. יש גם לא מעט מתגים פיזיים ומנופי תפעול קלאסיים כך שגם לקוחות מסורתיים לא יתקשו להתרגל. דגם הפלאג-אין מצויד גם במתג נפרד שמאפשר לעבור בין המצב ההיברידי למצב הנעה על חשמל בלבד.

תא מטען

הפתיחה של דלת תא המטען דורשת ידיים חסונות והדלת נפתחת הצידה, ולא למעלה כמקובל, מה שמגביל את שימושיות ההטענה בתנאים עירוניים. רצפת תא המטען גבוהה ואינה אידיאלית להנפת מטענים כבדים אבל היא מכילה נפח מכובד של *** עוד לפני קיפול המושב האחורי.

מנוע וצריכת דלק

גרסת הפלאג-אין משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 2 ליטר לבין מנוע חשמלי חזק ומייצרת הספק משולב ומרשים של 404 כ"ס ומומנט מאסיבי של 68 קג"מ. המנועים נעזרים בסוללה בקיבולת של כ-19 קילוואט שעה, שאמורה לספק טווח חשמלי של עד 46 ק"מ ולהוריד את צריכת הדלק הממוצעת ל-38.5 ק"מ לליטר על פי תקן WLTP.

בפועל הנתונים המוצהרים די תיאורטיים. גם מי שיטעין את הסוללה במלואה כל ערב יתקשה להשיג יותר מ-15-16 ק"מ לליטר בתנאי אמת. זה עדיין נתון טוב משמעותית מזה של גרסאות הטורבו-בנזין הרגילות, שמתקשות להשיג צריכת דלק דו-ספרתית, אבל ספק אם החיסכון בדלק יכול להצדיק את תוספת המחיר. גם הטווח החשמלי המוצהר די תיאורטי ובנהיגה "ישראלית" שמשלבת עליות, פקקים והאצות, מנוע הבנזין לוקח פיקוד כבר אחרי 25־30 ק"מ. בצד החיובי, הרכב תומך בטעינה די מהירה של עד כ-50 קילוואט, כך שאפשר למלא את הסוללה בעמדה ציבורית בתוך דקות.

המעבר מהנעת בנזין להנעה חשמלית חלק מבחינה מכאנית, אולם יש אינדיקציה לכניסת מנוע הבנזין הקטן לפעולה שכן הוא קולני ונשמע "עסוק" תחת עומס. מנועי השישה צילינדרים של לנדרובר מרגישים ונשמעים יותר מעודנים.

על הכביש

הביצועים מרשימים ועם תאוצה מאפס ל-100 ב-5.6 שניות הפלאג-אין הוא אחד המהירים במשפחת הדיפנדר. הוא צובר מהירות כמו קטר ומאיץ בעליות כמעט באגביות.

המנוע החשמלי והסוללה מוסיפים כ-400 קילו למשקל הרכב, שמלכתחילה לא נמוך, ומציבים אותו על כ-2.6 טונות. לזכות המהנדסים הבריטים יאמר שבזכות כיול השלדה והמתלים כמעט לא ניתן להרגיש בהבדל. ההיגוי מרגיש מדויק, מתלי האוויר הממוחשבים מרסנים את נטיית הגוף בפניות מהירות ואחיזת הכביש טובה. אפשר לנוע עם הרכב בביטחון על כבישים הרריים מתפתלים, כל עוד זוכרים שהרוחב העצום מותיר מעט מרווח לתיקונים. היינו שמחים גם לקבל מערכת בלמים שמרגישה יותר הדרגתית.

נוחות הנסיעה טובה ומתלי האוויר סופגים ללא קושי מהמורות על האספלט או על דרכי עפר. ואם כבר אנחנו עוסקים בשטח התרשמנו שתוספת המשקל, הסוללה והרכיבים החשמליים לא פגמה ביכולות השטח המקצועיות של הרכב הזה. לטענת החברה גם אין לו בעיה לצלוח משטחי מים עמוקים כמו קודמיו. לא בדקנו.

מחיר

694 אלף שקל זה מחיר שרחוק מלהיות נגיש, אבל מסתבר שבמציאות המחירים של פלח רכבי הפנאי היוקרתיים בישראל הוא מציע לא מעט תמורה לכסף. במיוחד אם לוקחים בחשבון את "מקדם ההרתעה" של העיצוב ואת יכולות השטח, שהופכות אותו לרכב אידיאלי הן עבור הג'ונגל העירוני והן עבור הג'ונגל האמיתי. תשאלו את הסינים. 5.6 שניות

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו X5-50

740 אלף שקל לגרסת פלאג-אין של ב.מ.וו X5. מנוע 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר ומנוע חשמלי שמייצרים 490 כ"ס. סוללה גדולה שמאפשרת טווח חשמלי של עד 84 ק"מ

ב.מ.וו X5-50 / צילום: יח''צ

מרצדס GLE 350DE

750 אלף שקל לגרסת פלאג-אין של מרצדס GLE. מנוע טורבו-דיזל בנפח 2 ליטר ומנוע חשמלי שמייצרים 333 כ"ס. סוללה עם טווח חשמלי של עד 89 ק"מ

מרצדס GLE 350DE / צילום: יח''צ

עוד כתבות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן