גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו
עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

לאחר שלוש שנים כמשנים למנכ"ל, שירי הייסר ואסף גריס עוברים לקדמת הבמה ויכהנו כמנכ"לי משרד הפרסום ראובני-פרידן. זיו קורן וניב חורש, שכיהנו בתפקיד עד כה, ישמשו כמנכ"לי הקבוצה - הכוללת גם את סוכנות הדיגיטל arlo, חברת המדיה מרקורי, סוכנות GoodVertising לפרסום חברתי וחברת Elevator לייעוץ אסטרטגי.

המינוי הוא המשך ישיר לתהליך הצמיחה של הקבוצה, כאשר בתחילת 2022 קורן וחורש רכשו את המשרד מענקית הפרסום האמריקאית IPG, יחד עם מייסדי המשרד אודי פרידן ומשה ראובני, ועם קרן קופילוב המשמשת כשותפה. 

הסכסוך שמסעיר את עולם המדיה, והפרסומות שירדו מערוץ רשת 13
יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני-פרידן
"התחלנו להרגיש בעוצר": הפרסומאים שקנו את המשרד שלהם בחזרה מהענקית האמריקאית

הייסר, 44, החלה את דרכה בעולם הפרסום בגיתם. לפני כ-17 שנים הצטרפה לראובני-פרידן כמנהלת לקוחות, עד מינוייה למשנה למנכ"ל ומובילת תחום האסטרטגיה במשרד. בין המותגים בהם טיפלה נמנים בנק מזרחי טפחות, AIG, ויסוצקי, מחלבות גד ואופטיקנה.

גריס, 43, החל את דרכו במחלקת ניהול הלקוחות של אדלר-חומסקי, ולאחר מכן ניהל את מחלקת השיווק של טורנדו במשך שמונה שנים. ב-2016 הצטרף לראובני-פרידן, ובשנים האחרונות שימש כמשנה למנכ"ל ומוביל התחום המסחרי, עם אחריות על חצי מלקוחות המשרד. 

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

לדברי הייסר וגריס, "נוביל את ראובני-פרידן לעידן חדש ודינמי, תוך שמירה על הדנ"א הייחודי של המשרד, שנשמר מאז שהוקם על-ידי אודי פרידן ומשה ראובני לפני 38 שנים. למדנו מזיו וניב המון, ואין לנו ספק שהקבוצה תגיע לפסגות חדשות בהובלתם".

המינוי של הייסר מצטרף לרשימה ההולכת ומתעבה של מנהלות בכירות בענף הפרסום, וכוללת בין היתר את אתי עבדי, מנכ"לית מקאן תל אביב; שלי שמיר-קינן, מנכ"לית באומן-בר-ריבנאי; טל צורף, מנכ"לית יהושע TBWA; אימי עירון, מנכ"לית ליאו ברנט; שרון שלו-לבצור, שותפה במשרד מנצ'; אליקה מרחבי, מנכ"לית זרמון גרופ; וקרן פרידמן, מנכ"לית טוויסטד וממייסדי הסוכנות.

"החלטנו כרביעייה"

חורש וקורן רמזו על המהלך כבר בראיון בלעדי שנתנו לגלובס לפני קצת פחות משנה. "יש לנו שני משנים למנכ"ל, כמו שאודי וראובני עבדו, ואנחנו מקווים שהחפיפה שלהם תהיה פחות משלוש וחצי שנים", אמרו אז, וכיוונו לכך שהחפיפה שלהם הייתה ארוכה בעיניהם. "אנחנו חושבים על היום שבו נהיה מנכ"לים של קבוצת חברות, ולא של משרד פרסום".

הפעם זה לקח שנתיים וחצי. "אנחנו מכוונים לזה מהרגע שהגדרנו את הייסר ואת גריס בתפקיד המשנים", מספר חורש. "תהליך חפיפת מנכ"ל מתקיים גם בצד המקצועי והפרסומי וגם בניהול לקוחות ובניהול העסק. בכל פעם הם עלו עוד שלב - הובלת לקוחות לבד, הרחבת סמכויות וכן הלאה.

"ההחלטה הסופית הייתה לפני שנה, ומאז התמקדנו מאוד בניהול העסק. כל החלטה ניהולית שקיבלנו הייתה ביחד איתם - בין אם זו החלטה פנימית, כזו שקשורה ללקוחות, הליכה למכרזים או עניינים שקשורים לתפקוד במלחמה, החלטנו כרביעייה. זו הדרך הכי טוב לחפוף, וזה גם מקל".

קורן מרחיב כי "בחרנו באנשים שרצים איתנו הרבה שנים. חשובה לנו הצמחת של הדנ"א הייחודי של המשרד, ברמת האנשים, האנרגיה והפוקוס. בעינינו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים".

לדבריו, התהליך כלל "הרבה שיחות ופגישה שבועית של ארבעתנו, שבה דיברנו על האופן שבו ממקדים את הפוקוס בהצלחות, מעבר לברייק הפרסומות - כלומר שמים דגש גם על הצד העסקי".

"הזוגיות לא אוטומטית"

בעבר אמר קורן לגלובס כי כדאי לארגונים ולבעלי בית "לפתוח את הראש ולאמץ את הרעיון של מנכ"לות משותפת. הנפרדות שהעולם העסקי עשה בין חיי משפחה לבין חיי עבודה היא פספוס בעיניי. אומרים שלא טוב היות האדם לבדו, ומנכ"לות משותפת זה אותו דבר בדיוק.

"מבחינתי כמנכ"ל זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי. אם היום היו אומרים לי תכפיל את השכר שלך, את התנאים שלך, קח את השכר של ניב ותנהל את העסק הזה לבד, לא הייתי לוקח. הזוגיות היא פרייסלס. אנשים גילו את העבודה מהבית, גילו את ההיברידיות, ואת הפלא שבהובלה משותפת גילו רק בשוליים".

מנכ"לות משותפת עבדה עבורכם. איך תבטיחו שזה יעבוד גם אצל שירי ואסף?
חורש: "זה התנאי הכי חשוב להצלחת הליהוק, וזה הובהר להם בצורה ברורה. לקח זמן לבנות את הזוגיות הזו. זה לא אוטומטי. גם אצלנו זה לא היה אוטומטי".

קורן: "מדובר בשני אנשים שהיו להם הרגישות וההבנה שהביחד יותר טוב. זה נבע גם מהם".

מה יהיה האתגר הכי גדול שלהם?
חורש: "הם מקבלים את העסק במצב מצוין מבחינתנו - לפי נתוני יפעת, אנחנו במקום השלישי מבחינת היקפי פרסום אחרי מקאן ואדלר-חומסקי. האתגר יהיה לשמור על האפקטיביות ועל ההתחדשות. אם לפני כמה שנים התחום הדיגיטלי תפס רק 10% מהסל שלנו, היום הוא מהווה 35%, והמטרה היא להגיע ל-50%".

קורן: "המטרה מבחינתם היא להיות עוגן עבור הלקוחות בתוך כל המים הסוערים מבחינה כלכלית, חברתית, ביטחונית ועסקית, וגם להיות מפרש שלוקח אותם קדימה. הנטייה הטבעית של לקוחות ברגעים האלה היא לא לזוז אלא לשמור על הקיים, והתפקיד של מנכ"לים הוא לתת השראה וביטחון".

"אנחנו כלי בידיהם"

כמו רבים בענף הפרסום, גם בראובני-פרידן התמקדו בתחילת המלחמה במהלכים שקידמו את ההסברה הישראלית - ופחות בפרסומות. אט-אט החלה חזרה לפעילות הפרסומית הרגילה, בהתאמות הנדרשות.

"בארבעת החודשים אחרונים העסק בצמיחה, וגייסנו לקוחות חדשים", אומר חורש. "בסיטואציה הנוכחית, השוק עובד חזק, אבל אם יקרה משהו - הם הוכשרו להתמודד עם זה, יחד איתנו. היום אנחנו כלי בידיים של אסף ושירי, והם יפעילו אותנו כראות עיניהם. אנחנו לשירותם ב-100%. בהקשר של הקבוצה, נתמקד מאוד בהצמחה של דברים חדשים".

קורן מסכם: "אנחנו מחפשים איפה יש ללקוחות צרכים לא ממומשים, גם בתחומים אחרים - לא רק פרסום - ולשם ניכנס".

עוד כתבות

איור: גיל ג'יבלי

תל אביב 125 מול S&P 500: איזה מדד יציג תשואה עודפת השנה?

אחרי שנה בה בורסת תל אביב השתרכה הרחק מאחורי וול סטריט, מדד תל אביב 125 מתחיל לצמצם את הפער מול S&P 500, והתחזיות לתשואה עודפת במדד הישראלי הולכות ומצטברות ● דודי רזניק מבנק לאומי אופטימי לגבי השוק המקומי, אבל מזהיר: אם תהיה הסלמה במלחמה, התמונה תתהפך ● מדור חדש

עידן עופר, בעלי או.פי.סי אנרגיה / צילומים: סיון פרג', shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוב מפסיד ברכב החשמלי: עידן עופר מחק עשרות מיליוני שקלים במיזם עמדות טעינה

כעשור לאחר קריסת מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס שהוביל עופר, הפחיתה או.פי.סי אנרגיה שבשליטתו כ־44 מיליון שקל מהשקעה שביצעה במניות חברת טעינת הרכב ג'ינרג'י ● זאת לאחר שניסיון להפריד כוחות עם יזם החברה נכשל

אתר בנייה. היקף הישראלים בענף עלה / צילום: כדיה לוי

הנתונים מגלים: אלפי ישראלים הצטרפו לענף הבנייה במלחמה

בחודש מרץ עבדו בענף 215 אלף עובדים ישראלים, 12 אלף יותר מאשר טרום המלחמה ● עם זאת, מספר העובדים בבנייה עדיין נמוך ב-20% ממספר העובדים שהיו בענף בספטמבר

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב - יפו / צילום: איל יצהר

חניונים יתייקרו, אירועים יבוטלו: עיריית ת״א נקלעה לבור תקציבי ומתכננת קיצוץ ענק

החניונים העירוניים יתייקרו, סבסוד הצהרונים יצומצם ואירועי תרבות יבוטלו ● עיריית תל אביב נערכת לקיצוץ התקציבי הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות ● הסיבות: ההתייקרויות במשק, הוצאות המלחמה ופסיקות בית המשפט בשנה שעברה באשר להיטלי השבחה ● האם רשויות אחרות ילכו בעקבותיה? ● עיריית ת"א: "הצמצום הוא בגדר נקיטת צעדי־מנע אחראיים"

מגדל יורוקום ברמת גן / הדמיה: חברת קנדה ישראל, מילוסלבסקי אדריכלים

מ-6 קומות ל-60: התוכנית של מגדל יורוקום ברמת גן עולה שלב

רמת גן המליצה להפקיד את התוכנית לבניית מגדל יורוקום של ישראל קנדה, שיכלול 60 קומות בעירוב שימושים למגורים, לתעסוקה ולמסחר ● רמת גן מאשרת תוכנית עירונית חלופית לתמ"א 38, הכוללת את כלל שטחה של העיר ● וחברת יבוא האלכוהול שתקים מגדל בן 30 קומות בנתניה ● חדשות השבוע בנדל"ן

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה / צילום: Associated Press, Vahid Salemi

היעד הבא של איראן: פתיחת חזית מול ישראל בים התיכון

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה התייחס לסוגיה של פעילות ימית באגן הים התיכון, לצורך הידוק ההתקפה על ישראל ● זוהי לא הפעם הראשונה שמתייחסים באיראן לסוגיה זו, ולפני חודשים ספורים הוקם בסיג' ימי, משמר מתנדבים שיכלול לפי טהרן כ־55 אלף איש על כ־33 אלף כלים

נמל חיפה, בספטמבר 2023 / צילום: Shutterstock

ענקיות הקרוזים העולמיות התאהבו בישראל, ואז הגיעה המלחמה

שנת 2024 הייתה אמורה להמשיך את השגשוג בענף הקרוזים, אולם מאז פרצה המלחמה עזבו החברות הבינלאומיות את ישראל ● מנו ספנות, היחידה שתפליג הקיץ, מבטיחה שלא תעלה מחירים ● מומחים: "גם אם התיירות תחזור לשגרה, ייקח לענף שנה לפחות להתאושש"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה מעורבת בוול סטריט; טבע זינקה ב-13%, שופיפיי התרסקה ב-18%, אובר ב-6%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ורשם את רצף העליות הארוך ביותר השנה, שישה ימים ● שיא של שש שנים ברכישות העצמיות של מניות ● ניו יורק טיימס: הרווח זינק ב-81%, נוספו 210 אלף מנויים ● מלחמת השבבים: הממשל האמריקאי חוסם את יצוא השבבים של אינטל וקוואלקום ● חקירה בארה"ב: האם טסלה הטעתה את המשקיעים? ● רדיט וליפט עלו לאחר שעקפו את ציפיות האנליסטים

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

מייסד Wiz שגייסה אתמול מיליארד דולר מגלה את הסוד

וויז  עשתה אתמול היסטוריה כשהשלימה את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה חברה ישראלית מעולם - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לכן אנחנו מקפיצים מחדש את הכתבה, שמתארת את דרכה להצלחה ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

ד''ר נאוה מיכאלי-צברי / צילום: כדיה לוי

מונו כונסי נכסים לביתה של נכדת מייסדי שטראוס בסביון; המימוש יעוכב בחצי שנה

ד"ר נאוה מיכאל-צברי, בתה של רעיה שטראוס ואלמנתו של יזם הנדל"ן רוני צברי ז"ל, תצטרך לשלם 15 מיליון שקל חוב בתוך חצי שנה - אחרת ביתה בסביון יימכר ● החוב נובע משיעבוד ביתה לטובת הלוואת חברה של בעלה המנוח

כוחות צה''ל על הגבול עם רצועת עזה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • חיזבאללה דחה את המתווה של צרפת להסדרה בצפון • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

הדוחות המאכזבים שהפילו את המניה הישראלית בוול סטריט

סולאראדג', המפתחת טכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית, מסכמת רבעון חלש נוסף ● ההכנסות צללו בכ-80% וההפסד הנקי גדל ● גם התחזיות להמשך שהציגה החברה מאכזבות

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock

פעם נוספת: יונייטד איירליינס מבטלת את הטיסות עד יוני

חברת התעופה האמריקאית חזרה לפעילות בישראל במרץ האחרון והפעילה טיסה יומית לניו יורק ● בסמוך למתקפה האיראנית היא השהתה את הפעילות בארץ עד תחילת מאי, ולאחר מכן האריכה את תוקף ההשהיה למספר ימים נוספים ● כעת עולה מלוח הטיסות של יונייטד איירליינס כי היא מבטלת את הטיסות עד תחילת יוני

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באירופה; אמדוקס יורדת במסחר המוקדם לאחר הדוחות

הניקיי ירד ב-0.3% ● נתוני הסחר בסין הפתיעו לחיוב ● טבע זינקה בכ-13% לאחר הדוחות ● ARM צללה בחדות לאחר תחזיות מאכזבות ● הראל: "לנוכח התמתנות האינפלציה בגוש האירו, ההסתברות גבוהה שנראה הורדת ריבית שם בחודש הבא" ● בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי שוק המחשבים האישיים מבוססי בינה מלאכותית ● בהמשך היום תפורסם החלטת הריבית בבריטניה

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

חדשות טובות לענף הבנייה: טורקיה אישרה לחדש אספקות לישראל

בזמן שבישראל משרד החוץ ומשרד הכלכלה פועלים בקדחתנות בימים האחרונים כדי להפסיק את התלות הישראלית ביבוא מטורקיה גם בטווח הארוך, משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

רכיב ההשקעה שנמצא בשיא: איפה רוב הישראלים שמים את הכסף

מה קרה במגמות ההשקעה של הציבור בשני העשורים האחרונים, האם התהפוכות בשווקים הפיננסיים או לחלופין אירועים מקומיים השפיעו על העדפותיו ושינו את טעמו ● ומה גורם בעיקר למשקיעים לחפש הזדמנויות בשוקי חו"ל

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ ואסמאעיל הנייה / צילומים: צילומים: רויטרס, AP, Evan Vucci ,Mahmoud Hefnawy, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

תרחיש האימים: דונלד טראמפ מזמין את אסמאעיל הנייה לקמפ דייוויד

זה מה שנשיא ארה"ב לשעבר, וכנראה גם לעתיד, כמעט עשה בספטמבר 2019 עם הטליבאן של אפגניסטן, ההזמנה בוטלה ברגע האחרון ממש ● טראמפ אינו האמריקאי היחיד המחפש "עסקה" ● האמונה בפרגמטיות של אנשים לא–פרגמטיים היא חלק רב–שנים של הדיפלומטיה האמריקאית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

הגירעון זינק ל-7% וחצה את היעד השנתי כבר בארבעת החודשים הראשונים

הגירעון התקציבי עלה באפריל, והגיע לרמה שנתית של 7%, מעל היעד של 2024 כולה ● החשב הכללי אמר כי הוא צופה "שמגמת הגידול בגירעון תמשיך בחודשים הקרובים"

אילוסטרציה: shutterstock

מאה יועצי השקעות מעריכים: זה מה שיקרה בשווקים

מהסקר שערכה הבורסה לניירות ערך בתל אביב עולה אופטימיות בקרב יועצי השקעות ישראלים ● רובם צופים עלייה של מעל 10% הן במדד תל אביב 125 והן במדד S&P 500, אבל מעריכים שהאינפלציה תעלה ● וגם: ממה מושפעות התחזיות הוורודות של היועצים המקומיים

רוברט אנטוקול ותומר וינגרטן / צילום: אוהד רומנו, יח''צ

כמה עולה האבטחה למנכ"לים ישראלים בארה"ב?

חברת הסייבר סנטינל וואן מימנה אשתקד שירותי אבטחה למנכ"ל תומר וינגרטן ומשפחתו בכ־225 אלף דולר, גם בשל "הסכסוכים במזרח התיכון" ● בפלייטיקה עמדה עלות אבטחת המנכ"ל על מעל מיליון דולר, כולל החזקת מטוס פרטי ● וכמה משלמות ענקיות וול סטריט