גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף
בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

19:01

סיכום השבוע בבורסה: המסחר בתל אביב בשבוע השלישי של חודש אפריל נפתח במתקפת ירי מאסיבית וחסרת תקדים ע"י איראן ושלוחותיה לעבר ישראל , לפנות בוקר ה-14 באפריל 2024. למרות זאת המסחר בבורסה נפתח כסדרו, ומדדי הדגל ת"א-35 ות"א-125 עלו באותו היום בכ-0.3% כל אחד . 

אבל בעקבות המתקפה האיראנית התגברה הדריכות בשווקים לגבי פעולת תגמול של ישראל ולהתרחבות הלחימה במזרח התיכון. 

מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו השבוע בכ- 1.1% ובכ- 0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ- 7.6%. לירידת המדד תרמו המניות הדואליות הכלולות בו. יוצאי דופן השבוע, מדד ת"א-בנייה ומדד ת"א תשתיות אנרגיה שעלו השבוע בכ- 1.0% ובכ-0.8%, בהתאמה.

בתום המסחר היום ה-18 באפריל, נקבעו הפרמטרים לעדכון החצי שנתי של הרכב מדדי המניות, ובמסגרתו ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל החזקות ושופרסל , ויגרעו מהמדד מניות קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי.

ירידות שערים אפיינו את מדדי איגרות החוב. את ירידות השערים הובילו איגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד לטווח ארוך שירדו השבוע בכ-1.3%. יוצאי דופן השבוע הם מדדי איגרות החוב הממשלתיות תל גוב משתנה ו תל גוב צמודות 0-2 שעלו בכ-0.25% , כל אחד.

התשואה לפידיון של אג"ח ממשלתי שקלי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע. זאת בדומה לתשואה לפידיון של אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים שעלתה בכ-0.1% במקביל והגיעה לכ-4.7% לקראת סוף השבוע.

מדד תל בונד-דולר ירד השבוע בכ- 0.1%, למרות התחזקות הדולר ביחס לשקל בשיעור של כ-0.5%. ביום חמישי, ה-18 באפריל, ערב העדכון החודשי של מדדי איגרות החוב הקונצרניות, הסתכם המחזור היומי באיגרות חוב בבורסה בכ- 7.8 מיליארד שקל, כ-4.1 מיליארד שקל מתוכם באיגרות חוב קונצרניות.

17:30

לאחר ארבעה ימי מסחר שליליים, המסחר בתל אביב ננעל הערב בעליות שערים חדות - ת"א 35 הוסיף לערכו 1.3% ות"א 90 עלה ב-0.9%. מדד הבנקים עלה ב-1.8%.

בנוסף בלט מדד ת"א בנייה שעלה ב-2.2%, בלטו בו קרסו נדל"ן והכשרת ההתחדשות. 

בין 125 המניות הגדולות בבורסה בלטו בי קומיוניקיישן שעלתה ב-8%, תמר פטרוליום ונקסט ויז'ן שעלו ב-4%. 

16:17

העליות בבורסה של תל אביב מתזקות כעת - ת"א 35 מוסיף לערכו 1% ות"א 90 עולה ב-0.6%. מדד הבנקים עולה ב-1.9%. 

אתמול המדדים בבורסה ננעלו בירידות של כ-1%, בסיומו של עוד יום תנודתי שהתחיל בעליות קלות. מדד הבנקים רשם ירידה של 1.7%. על המסחר ממשיכים להשפיע חששות מהסלמה ביטחונית. 

אר.אס.אל אלקטרוניקה קיבלה הזמנה לפיילוט ממפעל ישראלי לייצור תחמושת בהיקף של כ- 100 אלפי דולר ליישום אזרחי ראשון של שילוב טכנולוגיות הכוללות, בין היתר, בינה מלאכותית ולימוד מכונה. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי אלקטרוניקה מתוחכמים לתחומי התעופה והארטילריה.

אלה יושמו עד כה בפלטפורמות צבאיות בלבד, על מנת להשיג שיפור בתפוקת הייצור ובעליות מחזור החיים על ידי אימוץ שיטות אחזקה חזויה. בעתיד הקרוב, הפיילוט יורחב לרצפת הייצור של מפעל התחמושת. הזמנה זו בנוסף ל פיילוט שהותנע כבר ברכבת ישראל ופיילוט מתוכנן באוניות צי סוחר הזהות במטרותיהם לשיפור תפוקות ויצירת חסכון בעלויות התפעול. 

15:13

חברת הפיצוחים הבורסאית חממה סחר , שבשליטת משפחת חממה (77.7%), שהיא למעשה שלד בורסאי (בשווי שוק של 59 מיליון שקל), מרכזת עניין בעקבות הצעה שקיבלה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה, כאשר השליטה תעבור לבעלים החדש. 

מי שהגיש את ההצעה הוא ניסים ברכה, מנכ"ל חברת הקנאביס טוגדר   ומייסד חברת נדל"ן בשם גלובוסנטר נדל"ן. על פי ההצעה, ברכה ימזג לחברה פעילות נדל"ן בארץ בתחום המרכזים הלוגיסטיים וכן נדל"ן מסחרי בשווי של לפחות 90 מיליון שקל ופעילות נדל"ן נוספת בהיקף של עד 80 מיליון שקל.

14:35

מניית חברת הטענת כלי הרכב החשמליים, אלקטריאון , עולה ב-4% אחרי שהחברה הבת הצרפתית שלה מדווחת כי היא נמצאת בשלבים מתקדמים לחתימה על הקמת פרויקט בעיר רוא'ה בצרפת. במידה והחוזה ייחתם, יהיה מדובר על הפיילוט השני של החברה במדינה שצפוי להימשך מספר חודשים. בצרפת מדווחים כי מדובר על היקף כספי של כ-547 אלף יורו.

נזכיר כי החברה צפויה להיכנס למדדי ת"א 90 ות"א 125 בעדכון המדדים הקרוב שיתקיים בתחילת חודש מאי, וזאת אחרי שהמניה זינקה בחצי השנה האחרונה ביותר מ-200%.

13:15

עשות אשקלון , שנמצאת בשליטת קרן פימי (85%), הודיעה היום (ה') על רכישת 100% מחברת אי.די.סי בתמורה משולבת של 40 מיליון שקל במזומן ומניות עשות בהיקף 1%.

החברה הרוכשת נחשבת לאחת המובילות בייצור מערכות הנעה, ממסרות ומכלולים מורכבים וייחודיים לכלי רכב משוריינים כמו מרכבה ונמ"ר. נוסף על כך, עשות, שנוסדה בשנת 1967 ומעסיקה כיום כ0440 עובדים בישראל ובארה"ב, מספקת לחברות ענק בינלאומיות בתחומי התעופה הצבאית והאזרחית חלקים ורכיבים קריטיים הכוללים חלקים נעים וגלים סובבים מרכזיים למנועי סילון, וכן מוצרים ושירותים נוספים. בשנת 2011 הרחיבה עשות את פעילותה בשוק האמריקאי לאחר שרכשה חברת ייצור מערכות גלגלי שיניים ורכיבים מתקדמים, רליאנס גיר, שמפעלה נמצא באילינוי.

אי.די.סי פועלת בשני תחומי פעילות. בתחום הצבאי, היא מספקת ללקוחותיה ובראשם משרד הביטחון, מגוון מערכות שכוללות רכיבים קריטיים לטנקי מרכבה ונמ"ר. בתחום הפעילות האזרחי, מספקת אי.די.סי ללקוח מרכזי, מוצרים המשמשים אותו בייצור סמיקונדקטורים. ההכנסות והרווח התפעולי של אי.די.סי בשנת 2023 עמדו על כ-48 מיליון שקל וכ־17 מיליון שקל בהתאמה.

13:07

חברת ברן , העוסקת במתן שירותים הנדסיים של ניהול וביצוע פרויקטים בתחומים שונים, דיווחה לפני זמן קצר כי דירקטוריון החברה אישר מדיניות חלוקת דיבידנד בחברה, כך שהחברה תבצע חלוקה לבעלי מניותיה, בשיעור של עד 50% מתוך הרווח הנקי לאחר מס כל שנה.

בשוק המט"ח, הדולר מתחזק מול השקל קלות ונסחר סביב 3.78 שקלים לאחר שמוקדם יותר הבוקר חצה את רף ה-3.8 שקלים. האירו מתחזק ב-0.7% מול השקל ועומד כעת על 4.04 שקלים.

12:18

המדדים המרכזיים בתל אביב נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. ת"א 35 מוסיף לערכו 0.6% ות"א 90 נסחר סביב רמות הבסיס. מדד ת"א בנקים 5 בולט לחיוב ועולה בכ-1.3%.

בשוק החוב המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות בישראל נסחרות כעת במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ל-10 שנים יורדת קלות ועומדת על 4.86%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה מעט ונסחרת סביב רמה של 4.38%. 

10:45

חברת הטכנולוגיה באטמ , העוסקת בפיתוח מערכות תקשורת וסייבר וציוד רפואי לבדיקות מעבדה, מרכזת עניין הבוקר. זאת לאחר שהחברה הודיעה כי חתמה על הסכם לשלוש שנים לאספקת פלטפורמת Edgility עם חברת תקשורת מובילה במקסיקו, Totalplay, המספקת שירותי אינטרנט, טלוויזיה וטלפוניה על גבי רשתות סיבים אופטיים במקסיקו.

10:04

יום המסחר בתל אביב נפתח במגמה חיובית. ת"א 35 קופץ ב-0.9% ות"א 90 מוסיף לערכו כ-0.3%.

בולטות לחיוב מניות אורמת טכנו , איסתא , מלם תים , אלקטרה  ואיידיאיי ביטוח .

מנגד, חברות דוניץ , פריון נטוורק , ישרס , פז נפט  ומג'יק  נסחרות בירידות.

09:50

בשוק המט"ח המקומי, הדולר מתחזק בשעה זו בכ-0.4% ונסחר סביב 3.79 שקלים לאחר שמוקדם יותר חצה את רף ה-3.8 שקלים.

במקביל, פרמיית הסיכון של ישראל (ה-CDS) חצתה הבוקר את הרמות השיא שנרשמו בתחילת המלחמה. בנוסף ל-CDS, המרווחים של האג"ח הדולריות של ישראל נסחרים מעל רמות השיא של תחילת המלחמה.

08:19

1. שוק המניות

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה חיובית. אמש (ד'), המסחר בבורסה ננעל במגמה אדומה על רקע המתיחות הביטחונית עם הסלמה בגבול הצפון, שם גרמה פגיעה ישירה במבנה ביישוב לפציעתם של עשרות בני אדם. ת"א 35 איבד מערכו כ-1% ות"א 90 ירד בשיעור דומה. מדד ת"א בנקים 5 צלל בכ-1.7%. 

מתחילת השבוע, מדד ת"א 35 איבד מערכו כ-2.3% ות"א בנקים 5 ירד בכ-3.3%. ת"א ביומד בולט לשלילה עם ירידה שבועית של 6.5%.

תזכורת מאל על: המניות שנכנסו בסערה למדדים המובילים בת"א, ואז בעיקר צנחו 

חברת התרופות טבע , דיווחה על קבלת אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לתרופת ביוסימילר שהיא מפתחת עם חברת Alvotech. מדובר בתרופה ביולוגית לטיפול בנגעי פסוריאזיס למבוגרים וילדים מגיל 6. הכנסות התרופה המקורית של ג'ונסון וג'ונסון ב-2023 הסתכמו ב-7 מיליארד דולר.

בתוך כך דווח כי עלות התגמולים של מנכ"ל טבע, ריצ'רד פרנסיס, הסתכמה ב-25.7 מיליון דולר ב-2023. רוב הסכום, כ-19 מיליון דולר, ניתן לפרנסיס כתגמול הוני על רקע הצטרפותו לחברה באותה שנה. בכך הפך פרנסיס לשיאן השכר בבורסה בת"א כשהוא עוקף את ברק עילם, מנכ"ל נייס, שהוביל את הרשימה לשנת 2023.

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? 

נראה כי החששות למתיחות הגיאופוליטית בין איראן לישראל נרגעו מעט, כאשר הבוקר, המדדים המרכזיים באסיה נסחרים בעליות שערים: הניקיי עולה ב-0.5%, ההנג סנג מוסיף לערכו 1.3%, בורסת שנגחאי מוסיפה לערכה 0.6% ומדד הקוספי קופץ ב-1.7%.

גם החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים הבוקר במגמה חיובית.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו בירידות שערים: הנאסד"ק ירד ב-1.2%, ה-S&P 500 השיל מערכו 0.6% והדאו ג'ונס ירד ב-0.1%. 

אלפאבית  מרכזת עניין הבוקר לאחר שדווח כי החברה פיטרה אמש כ-28 עובדים שהיו מעורבים במחאה נגד מתן שירותי מחשוב ענן ובינה מלאכותית לישראל. המחאה התקיימה במשרדו של מנכ"ל גוגל קלאוד, תומס קוריאן, ביום שלישי בלילה. אמש (ד') כריס רקאו, סגן נשיא גוגל לאבטחה עולמית, הדגיש במכתב שנשלח לעובדי החברה כי "בעקבות חקירה, היום סיימנו את העסקתם של 28 עובדים שנמצאו מעורבים במחאה. נמשיך לחקור ולנקוט פעולות ככל שיידרש". 

גם טסלה  מרכזת עניין לאחר שדווח כי מנכ"ל החברה, אילון מאסק, שלח לעובדי החברה מייל בו הדגיש כי חבילות הפיצויים שקיבלו העובדים שפוטרו נמוכות מדי: "בזמן שאנחנו מבצעים ארגון מחדש של החברה, הגיע לידיעתי שחלק מחבילות הפיצויים נמוכות מדי וזה שגוי", כתב מאסק. "אני מתנצל על הטעות הזו, זה יתוקן באופן מיידי". 

הדיווח מגיע לאחר שביום שני האחרון, יצרנית הרכבים החשמליים הודיעה כי תצמצם יותר מ-10% מכוח העבודה שלה, שהסתכם בסביבות 140,000 עובדים בסוף 2023. 

תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה 

בבנק אוף אמריקה שדרגו את המלצתם על מניית סיסקו  מניטרלי לקניה. בניתוח שהבנק פרסם השבוע הודגש כי הם צופים נורמליזציה בתחום הרשתות וצמיחה מחודשת, המונעת על ידי נתח השוק המצוין של החברה במערכי AI של ענקיות הטכנולוגיה. במקביל, בבנק מציינים כי הם צופים האצה בצמיחת תחום האבטחה בעזרת התייצבות מוצרי ה-firewall והשקת מוצרים חדשים. לבסוף בבנק מציינים כי הם רואים סינרגיית צמיחה אדירה מרכישת חברת Splunk. 

עוד ציינו בבנק כי הם מגדילים את מחיר היעד של מניית סיסקו מ-55 דולר ל-60 דולר.

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב המקומי, תשואת האיגרות הממשלתיות נסחרה בירידה קלה אמש (ד') אחרי מספר ימים של עליות לרמת שיא של 12 שנה. בשוק הקונצרני, מדד התל-בונד 20 עלה קלות בצהרי רביעי.

ירידה נרשמה גם בתשואות האג"ח של ממשלת ארה"ב לטווחי הזמנים השונים ביום רביעי, בטווח שבין 4.6% באיגרת ל-10 שנים עד תשואה של 4.9% באג"ח לשנתיים.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

הדולר נסחר הבוקר (ה') בשיא של חמישה חודשים מול השקל ועומד בשעה זו על רמה של 3.78 שקלים. עם זאת, גם מול סל המטבעות הזרים המטבע האמריקאי מתחזק, ומדד ה-DXY האומד את ביצועי הדולר בעולם נמצא גם בשיא של כחמישה חודשים, ומשקף את העצבנות בשווקים בשל המתיחות הגלובלית.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ירדו אמש בכ-3% לאור הרגיעה בחששות מהסלמה בין ישראל לאיראן. חבית מסוג ברנט נסחרה בכ-87 דולר.

בבלומברד אודייר מעריכים כי הביקוש לגז טבעי יישאר חזק בטווח הארוך: "ירידת מחירי הגז הטבעי מסמנת את סופו של משבר האנרגיה, המוביל להתאוששות אירופית. הירידה במחירי הגז מיוחסת לגמישות מוגברת בשווקי האנרגיה ולהיצע יתר, במיוחד מייצור גז טבעי נוזלי (LNG) בארה"ב. למרות עודף היצע לטווח קצר, הביקוש לגז טבעי נותר חזק בטווח הארוך, ותומך בתפקידו במעבר האנרגיה. מחירי אנרגיה נמוכים יותר צפויים לנרמל את האינפלציה ולתמוך בצמיחה הכלכלית, במיוחד באירופה. החלטות ההשקעה מושפעות מדינמיקת האנרגיה המשתנה הללו, ואנו מעדיפים נכסים ומניות אנרגיה בארה"ב".

4. מאקרו

בבריטניה פורסם ביום רביעי מדד המחירים לצרכן, שאכזב את מי שצפו התמתנות באינפלציה, כשהציג שיעור של 3.2% במרץ, לעומת צפי ל-3.1%. אינפלציית הליבה, ללא מחירי המזון והנפט עלתה ל-4.2%.

בבנק המרכזי של בריטניה צופים כי רמת המחירים תיחלש בהמשך השנה ותגיע ליעד הבנק - 2%, לפני שתעלה מעט שוב. בעקבות הנתונים, מטבע הליש"ט התחזק ברביעי מול הדולר ב-0.3%.

בהמשך היום (ה'), בארה"ב צפוי להתפרסם מדד הייצור של הפד של פילידלפיה ונתוני מכירות הבתים הקיימים.

5. תחזית

מומחי מכון ההשקעות של בלקרוק ציינו בסקירתם השבועית כי לדעתם כלכלת ארה"ב והרווחים של החברות איתנים, מה שמניע את המניות לשיאים, למרות החששות מאינפלציה והמתיחות הגיאופוליטית:

"הרווחים ברבעון הראשון צפויים להפגין חוזק גם מעבר לחברות הטכנולוגיה, במיוחד בתחומי התעשייה והחומרים, הנתמכים מעליית מחירי הסחורות. סנטימנט השוק עשוי להישאר חיובי אם ירידת מחירי הסחורות תקזז את דאגות האינפלציה, מה שעלול להוביל להורדת הריבית של הפדרל ריזרב.

"עם זאת, הסלמה במתיחות במזרח התיכון מהווה גורם סיכון לעלייה ממושכת במחירי הנפט. הוצאות הצרכנים עשויות להאט ככל שהחיסכון שנצבר בתקופת המגיפה הולך ופוחת, אבל החברות ממשיכות להשקיע בתשתיות ייצור, בסיוע תמריצים ממשלתיים.

"אנליסטים צופים צמיחה ברווחים מעל הממוצע לשנת 2024. סקטורים כמו תעשייה, חומרים ואנרגיה מועדפים על פני מוצרי צריכה, הם מונעים משינויים מבניים כמו מעבר לכלכלה דלת פחמן והתקדמות הבינה המלאכותית. מניות אנרגיה נתפסות כגידור מפני סיכון גיאופוליטי, בעוד שאג"ח ארה"ב לטווח ארוך פחות יעילות בסביבת אינפלציה גבוהה יותר. בבלקרוק מצפים לצמיחה רחבה יותר ברווחיות ומעדיפים מניות בארה"ב, במיוחד במגזרים הקשורים לבינה מלאכותית, יחד עם הזדמנויות סלקטיביות בתעשיות, סחורות, שירותי בריאות ואנרגיה".

עוד כתבות

לוח הטיסות בנתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברת תעופה נוספת החליטה לעכב את החזרה לישראל

רוב חברות התעופה החזירו את פעילותן לישראל מאז מתקפת הכטב"מים, אך עדיין יש כמה שבוחרות להשהות את חזרתן ● איזיג'ט השהתה את פעילותה עד סוף העונה, אייר קנדה ואייר אינדיה האריכו את תוקף השהיית הטיסות לישראל ● יונייטד איירליינס מצטרפת אליהן

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

קרנות 'ארק' הפופולריות של קתי ווד שוקעות במהירות

המשקיעים משכו השנה 2.2 מיליארד דולר מהקרנות הפעילות של ARK השנה, יותר מהתזרים של כל 2023

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

מייסדי איילנד , מייק פיי (משמאל) ודן אמיגה / צילום: MKJ photography

השווי הוכפל בתוך חצי שנה: חד הקרן איילנד מקבל תג מחיר של 3 מיליארד דולר

חברת איילנד מגייסת לפי שווי של 3 מיליארד דולר ● החברה עוסקת באבטחת מידע לדפדפנים, בעיקר כרום, במקומות עבודה ● רק לפני חצי שנה גייסה איילנד לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

חברות הביטוח האמריקאיות מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה

האחים אמיר הודיעו על שורה של מינויים להנהלת שופרסל, לאחר שהמשנה למנכ"ל ושתי סמנכ"ליות בקבוצה הודיעו על עזיבתם ● לדברי האחים, המשמשים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה, המהלך הוא חלק מתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלה בשופרסל

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

ויקטורי ערכה חיפוש בקניות של לקוחה, איזה פיצוי היא תקבל?

אישה שרכשה מוצרים בויקטורי ונדרשה להתלוות לקצין הביטחון לבדיקת הרכישה, תבעה את הרשת על לשון הרע המדינה נדרשת להשיב מדוע לא נקבעה הוראת תשלומים למערכת הבריאות ● אם ביקשה לעבור לעיר מרוחקת עם בנה בן ה־9 ואביו, בן זוגה לשעבר, התנגד. מה קבע בית המשפט? ● 3 פסקי דין בשבוע

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי, הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה