גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

עדכונים שוטפים 

22:08 - הפנטגון: ארה"ב החלה בבניית המזח הזמני מול חופי הרצועה

צה"ל אישר יוזמה חדשה של ציר לוגיסטי מהחוף בעזה (JLOTS- Joint Logistical Over- the-Shore), בהובלת פיקוד המרכז של ארצות הברית. יוזמה זו תייעל ותרחיב את הכנסת הסיוע ההומניטרי והיא כוללת בניית רציף צף זמני בחופי הרצועה והעברת סיוע מהים לעזה.

20:30 - קבינט המלחמה דן במתווה חדש של עסקת חטופים

דיונים דרמטיים בקבינט המלחמה ובקבינט המדיני-ביטחוני: השרים מתקרבים להכרעה ונאלצים להגיע להחלטה - האם להמשיך בניסיון למצות את המשא ומתן לשחרור חטופים, או להתחיל את המבצע הצבאי ברפיח, העיר הדרומית ברצועת עזה. הערב (חמישי) פורסם ב"המהדורה המרכזית" בחדשות 12 כי בישיבת הקבינט, השרים דנו במתווה ישראלי חדש להתנעת המשא ומתן לשחרור החטופים.

לקריאת הכתבה המלאה

17:30 - המו"מ לעסקת חטופים: משלחת מצרית תגיע לישראל מחר לקדם את המגעים לעסקה

16:52 - דיווחים בלבנון: צה"ל תקף בחלתא ובכפר שובא שבדרום המדינה

15:54 - לחץ על חמאס: ארה"ב בקריאה משותפת עם 17 מדינות נוספות - "לשחרר את החטופים מיד"

הקריאה המשותפת מגיעה אחרי פגישה עם משפחות חטופים. גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר. לידיעה המלאה ב-N12 

"וול סטריט ג'ורנל": כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח
הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות
"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

15:37 - חשד לחדירת כטב"ם בקריית שמונה והסביבה; 3 נפילות בשטחים פתוחים ליד ערב אל-עראמשה

אזעקות הופעלו ביישובים בגליל העליון, בהם משגב עם, קריית שמונה, בית הלל, מרגליות ומנרה, בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין. זמן קצר לפני כן הופעלו אזעקות בערב אל-עראמשה בעקבות ירי רקטי מלבנון לשטח ישראל, שבעקבותיו 3 שיגורים נפלו בשטחים פתוחים. 

14:00 - סיכום פעילות אוגדה 162 בפרוזדור נצרים

אוגדה 162 פועלת בגזרת מסדרון מרכז הרצועה בשלושת החודשים האחרונים. צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ביצע חמישה מבצעים חטיבתיים במרחב שאטי, זייתון, שיפאא', נוציראת ומבצע במסדרון מרכז הרצועה.

הלוחמים בשיתוף כוחות יהל"ם והנדסה איתרו והשמידו מעל 20 ק"מ של תוואי תת-קרקעי במרחב המסדרון, חלקו חוצה מצפון לדרום הרצועה.

המסדרון מהווה מרחב המפריד בין צפון לדרום רצועת עזה, משם הכוחות ביצעו פשיטות ממוקדות רבות, התקפות ומארבים יזומים. הלוחמים אפשרו מעבר סיוע הומניטרי באופן שוטף. כוחות האוגדה ביצעו במרחב עבודות הנדסיות, יצירת תשתיות לוגיסטיות ותקשוביות כדי לאפשר לכוחות חופש פעולה מיטבי. 

12:20 - הבת של צ'ה גווארה, הנכד של מנדלה: רשימת המשתתפים ב"מרמרה 2" 

בישראל נמשכת ההיערכות למשט ה"מרמרה 2" שמתוכנן להפליג מטורקיה לרצועת עזה בתחילת השבוע, וגורמים מדיניים חושפים היום  רשימה של משתתפים הצפויים לעלות לסיפון. בין המפליגים: אנשי רוח, פוליטיקאים לשעבר, אנשי צוות רפואיים - בהם בתו של המהפכן הנודע צ'ה גווארה ונכדו של נלסון מנדלה. 

"משט החירות", כפי שהוא מכונה בידי יוזמיו, נערך להפליג בימים הקרובים לרצועת עזה עם כ-5,500 טון של סיוע הומניטרי. הרשימה שגובשה כוללת כ-75 אקטיביסטים שצפויים להשתתף, ובהם בין היתר ד"ר אליידה גוואוורה, רופאת ילדים ובתו של מנהיג קובה צ'ה גווארה; זוויליווילה מנדלה, חבר באספה הלאומית של דרום אפריקה ונכדו של נלסון מנדלה; שחקן הקולנוע סינן אלביירק, שהשתתף במשט המרמרה המקורי ב-2010; ראש עיריית ברצלונה לשעבר, אדה קולאו; קולו‌נל בדימוס ‌בצבא ‌ארה‌"ב וסוכנת FBI לשעבר. 

ישראל פנתה לאחרונה לכמה מבנות בריתה הטובות בבקשה לסייע במגעים הדיפלומטיים שמתנהלים מול טורקיה. בארץ מבינים את רגישות האירוע המורכב בעת הזו, ורוצים להימנע ממצב שבו צה"ל נאלץ לעצור את ספינות המשט בלב ים, כפי שאירע לפני 14 שנים, כשמשט המאבי מרמרה יצא מאיסטנבול.

המשט המתוכנן צפוי לכלול 3 ספינות, ובהן אוניית משא ושתי ספינות פעילים שעליהן יפליגו 2,000-1,000 בני אדם. ספינות הפעילים עוגנות בשעה זו באיסטנבול, וחלק מהפעילים כבר במקום ממתינים להפלגה, בעוד שספינת המשא עוגנת בנמל איסקנדרו שבדרום טורקיה. לידיעה המלאה ב-N12

09:36 - שלב אחר שלב - כך נראית התוכנית הישראלית לקראת מבצע ברפיח

בצה"ל כבר ערוכים לכניסה קרקעית לרפיח עם תוכנית הומניטרית מפורטת: התשתיות משוקמות, 10 בתי חולים שדה צפויים לקלוט את העקורים, ועשרות אלפי אוהלים יוכנסו בימים הקרובים. מחסות שמקימות מצרים ואיחוד האמירויות ישמשו את האוכלוסייה העזתית. לידיעה המלאה ב-N12

09:30 - דיווח: צה"ל תקף בעומק השטח הלבנוני בבעלבכ

08:20 - צה"ל חיסל מחבלים שניסו לשגר רקטות לישראל; כלי טיס חיסלו חוליית מחבלים בנוסייראת

כוחות חטיבת הנח"ל הכווינו מטוסי קרב של חיל האוויר לעבר שני מחבלים שניסו לשגר רקטות ממרכז רצועת עזה לשטח ישראל. המטוסים חיסלו את המחבלים וכן השמידו את בור השיגור ואת מחסן אמצעי הלחימה שבו שהה אחד מהם. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור במרחב שאטי וחיסלו חוליית מחבלי צליפה של חמאס במרחב נוסייראת.

08:14 - AP: בכיר בחמאס - נסכים להפסקת אש של 5 שנים אם תקום מדינה פלסטינית

בראיון לסוכנות הידיעות האמריקאית, ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס, אמר כי ארגון הטרור יניח את נשקו מול ישראל ל-5 שנים ויהפוך למפלגה פוליטית אם תקום מדינה פלסטינית עצמאית בתוך גבולות 1967.

07:05 - מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרון א-ראס ועמדת תצפית של הארגון במרחב מרכבא שבדרום לבנון. מוקדם יותר אתמול הותקף מבנה צבאי של הארגון במרחב עלמא א-שעב.

01:36 - סנטקום: הפלנו טיל בליסטי ו-4 כטב"מים ששיגרו החות'ים

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע כי ספינת קואליציה הפילה בהצלחה מעל מפרץ עדן טיל בליסטי נגד ספינות ששוגר מאזורים שבשליטת החות'ים בתימן. ככל הנראה הטיל כוון ל-MV Yorktown, כלי שיט הנושא את דגל ארה"ב, ועליו 18 אנשי צוות אמריקאים לצד 4 אנשי צוות יוונים. לא דווח על פציעות או נזק. עוד אמרו בסנטקום כי במקביל, כוחותיו השמידו 4 כטב"מים ששיגרו החות'ים. 

00:47 -  ערב סוער: עצורים ועימותים בי-ם, מדורה בדרך בגין בת"א 

עימותים בין המוחים לשוטרים בבירה. המפגינים, שקראו לשחרור החטופים, פתחו בצעדה, הבעירו מדורה על הכביש ושיגרו זיקוקים. לפחות ארבעה נעצרו, המשטרה השתמשה בבואש. בהמשך המוחים הגיעו מחוץ לכנס בו השתתף השר איתמר בן גביר, שיצא אליהם מנופף בידיו. גם בתל אביב מוחים הציתו מדורה. לידיעה המלאה ב-N12

00:30 - משפחות חטופים חוסמות את משאיות הסיוע לרצועה

בני משפחות חטופים ופעילי תנועת צו 9 עקבו בשעתיים האחרונות אחרי תנועת משאיות הסיוע לרצועה, וכעת הם חוסמים אותן לתנועה בצומת תל ערד.

מתנועת "צו 9" נמסר: "היום כבר ברור לכולם שרק עצירת הסיוע לחמאס תמנע ממנו לשלוט ברצועה ותקרב את השבת החטופים. אנחנו קוראים לכל מי שבאזור - הצטרפו אלינו לחסימת הסיוע".

00:19 - דיווח ב-CNN: בממשל ביידן קיבלו את הסרטון של החטוף גולדברג-פולין כבר ביום שני

רשת CNN מדווחת כי ממשל ביידן קיבל את הסרטון של הרש גולדברג-פולין יומיים לפני הפרסום הפומבי, ומאז היה בקשר עם הוריו של החטוף, שלא ברור אם צפו בסרטון לפני אתמול. הגורמים שדברו עם CNN לא מסרו מהם הצינורות דרכם הושג הסרטון, שהועבר לבחינה במחלקה הרלוונטית ב-FBI.

במקביל, ברק רביד מדווח ב-AXIOS כי הווידאו הועבר על-ידי הקטרים בעקבות לחץ אמריקאי לקבל אות חיים לגבי גולדברג-פולין ולגבי חטופים אמריקאים נוספים.

23:20 - דובר צה"ל הגרי: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה

בהמשך לסרטון של החטוף הרש גולדברג-פולין שפרסם חמאס, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר כי "עד שחמאס ישחרר את החטופים שלנו, צה"ל ימשיך לרדוף את חמאס בכל מקום בעזה - זוהי קריאה דחופה לפעולה. לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים שלנו". דבריו של הגרי נאמרו באנגלית בהצהרה שיועדה לתקשורת הזרה.

דובר צה"ל פנה אל הוריו של הירש, רייצ'ל וג'ון: "הלב שלנו איתכם, נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר את בנכם הירש ואת כל החטופים שלנו הביתה. הכוח שלכם ממשיך להוות עבורנו השראה בעודנו ממלאים את המשימה ההכרחית הזו".

23:03 - החות'ים טוענים: ירינו לעבר ספינה ישראלית

הדובר הצבאי של החות'ים אמר הערב כי הארגון ירה לעבר שלוש ספינות, בהן משחתת אמריקאית וספינה ישראלית ששטה באוקיינוס ההודי.

21:57 - נשיא ארה"ב ביידן נפגש עם אביגיל עידן בת ה-4, ששוחררה משבי חמאס

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, סיפר לתקשורת כי הפגישה "הזכירה לנשיא ג'ו ביידן כמה חשובה העבודה שנותרה לעשות כדי להשיב הביתה את החטופים בעזה, וכי עליו לעשות כל מה שניתן בנושא".

19:37 - אחרי פרסום הסרטון של הרש: מחאה בירושלים להחזרת החטופים

הפגנה ספונטנית למען שחרור החטופים החלה ברחוב עזה בירושלים. המוחים יצאו להפגין בעקבות פרסום הסרטון של חמאס, שבו נראה החטוף הרש גולדברג-פולין. המפגינים הבעירו קרטונים, והרחוב נחסם לתנועה.

19:34 - השליח האמריקאי לנושאים הומניטריים בעזה צפוי להתפטר בקרוב

לפי דיווח ברויטרס, השליח האמריקאי לנושאים הומניטריים בעזה, דיוויד סאטרפילד, יתפטר בקרוב, ובמקומו תמונה הבכירה לשעבר באו"ם, ליס גרנדה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

טייקונית הורשעה על שהפכה בנק לכספומט אישי שלה, ונידונה למוות

בעלת אימפריית הנדל"ן הווייטנאמית טרונג מיי לאן הואשמה בהונאה בהיקף של 12 מיליארד דולר, שכוללת שוחד והשתלטות לא חוקית על בנק ● המקרה הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין ממשלתי נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום