גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

מהומות, התנכלות לישראלים וגדודי חיילים: כך נראות המחאות באוניברסיטאות בארה"ב
המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק 

1איך התגובה הישראלית תשנה את מערכות ההגנה האיראניות

"ב-19 באפריל השתמשה ישראל בטיל בליסטי ששוגר מהאוויר כדי להשמיד חלק חשוב ממערך ההגנה האווירית של איראן: מכ"ם המחובר לאחד מטילי ה-S-300 הרוסיים המתקדמים שלה", נכתב הבוקר בביזנס אינסיידר. "התקרית בעיר אספהאן עשויה לאלץ את טהרן לשדרג את ההגנה האווירית שלה, אולי למערכות רוסיות מתקדמות יותר, כדי להתגונן מפני אפשרות של התקפות טילים ישראליות גדולות יותר", נכתב. "אני חושב שזה די ברור שאיראן לא מוכנה להתקפות גדולות אלא אם כן היא תקבל עזרה משמעותית מרוסיה, מה שהיא לא הצליחה לקבל עד כה", אמר ארש עזיזי, מרצה בכיר להיסטוריה ולמדעי המדינה באוניברסיטת קלמנסון לביזנס אינסיידר. "ההתקפות סיפקו מידע שימושי לאיראנים, ועזרו להן להבין טוב יותר את המגבלות שלהם", אמר עזיזי.

"בעוד שההגנה האווירית האיראנית לא הצליחה לעצור את התקיפה של ישראל, הן השתפרו מאוד בשנים האחרונות", נכתב. "בתחילת שנות ה-2000, מכ"מים איראנים לא יכלו לזהות מל"טים אמריקאים וישראלים הפועלים במרחב האווירי האיראני". אך "כל זה השתנה. איראן הפילה מל"ט מעקב אמריקאי מתוחכם שטס בגובה רב ב-2019".

"בשנים האחרונות, איראן השקיעה רבות ביכולות ההגנה האווירית שלה, אך במקביל היא יודעת שזה לא יספיק נגד הנשק הישראלי או האמריקאי המתקדם מבחינה טכנולוגית בסכסוך פוטנציאלי', אמר פרדי חוירי, אנליסט אבטחה עולמי למזרח התיכון וצפון אפריקה בחברת ניתוח הסיכונים RANE. עוד הוסיף כי הוא "מאמין שהתקיפה הישראלית תגרום לאיראנים לחשוב יותר על התמודדות עם מערכות התחמקות המכ"ם של ישראל על ידי שיפור יכולות המכ"ם שלהם תוך המשך שיפור ההגנה האווירית שלהם'.

צוין כי "ה-S-300PMU-2 היא מערכת ההגנה האווירית המתקדמת ביותר שאיראן רכשה מרוסיה. בעקבות המתקפה באספהאן, סביר להניח שטהרן תגיע למסקנה שהיא זקוקה למערכות רוסיות מתקדמות יותר, כמו ה-S-400 שהם ביקשו, לטענת כמה גורמים". עזיזי מאמין ש"רכישת S-400 היא 'קריטית' עבור איראן, ואחד מה'הימורים הטובים ביותר שלה'. לכן, הוא צופה שטהרן תמשיך לדחוף לשם".

מתוך הביזנס אינסיידר, מאת פול אידון. לקריאת הכתבה המלאה.

2נקודות החולשה בסנקציות שהוטלו על איראן

על רקע הסנקציות החדשות של האיחוד האירופי מה-17 באפריל 2024 נגד ייצור הרחפנים הצבאי-תעשייתי של המשטר האיראני, שמייד אחריהן גם קנדה, בריטניה וארה"ב הודיעו על סדרה זהה של סנקציות, שואלת כתבה שפורסמה אמש באיראן אינטרנשיונאל, האם קיימים אמצעים שיכולים לאכוף אותן באופן מוחשי. 

צוין כי "יש להדגיש שלמרות שממשל ביידן שמר על הסנקציות של תקופת טראמפ על יצוא הנפט של איראן, האכיפה הפכה לסוגייה משנית מאז ינואר 2021. זה אפשר לאיראן להכפיל את יצוא הנפט שלה לסין עד 2023 ולהחליש את משטר הסנקציות". כעת, "השאלה אם ארה"ב והאיחוד האירופי יפעילו או לא יפעילו את הרצון לאכוף את הסנקציות האחרונות נותרה השאלה פתוחה".

בחבילת הסנקציות האחרונה "אכן קיימת שורה של צעדים לעצירת יצוא הנפט האיראני, המהווה מקור הכנסה עיקרי לטהרן ולצבאה. עם זאת, מומחים רבים הטילו ספק אם ממשל ביידן יהיה מוכן לאכוף אותם בשנת הבחירות הזו". בנוסף, צוין כי "במהלך השנים האחרונות, הן איראן והן רוסיה הראו מיומנות רבה בעקיפה של סנקציות, מ'דארק ווב' (רשת אפלה) ביטקוין ועד לרשתות תחבורה מסחריות סודיות ונתיבים יבשתיים", וכי "היעדר אמצעי אכיפה מתאימים של סנקציות אפשרו לאיראן להבריח נשק לחיזבאללה של לבנון באמצעות נמלי האיחוד האירופי".

"לאכוף כל כך הרבה סנקציות על כל כך הרבה מדינות זה לא דבר של מה בכך. זה דורש השקעה רבה בתשתיות דיגיטליות ופיזיות וכן במשאבי אנוש. נראה שלא ארה"ב ולא האיחוד האירופי מצוידים במלואם בכלים ובמשאבי האנוש הנדרשים כדי לאכוף את משטרי הסנקציות ההולכים ומתרחבים שלהם; במיוחד מול איראן". לראיה, צוין כי "מאז פברואר 2024, ממשל ביידן עדיין לא מינה גורם רשמי קבוע שיפקח על אכיפת הסנקציות המתנפחות נגד איראן במשרד האוצר האמריקאי. באשר לאיחוד האירופי, בעיית אכיפת הסנקציות מסובכת עוד יותר".

מתוך איראן אינטרנשיונאל, מאת שהראם קולדי. לקריאת הכתבה המלאה. 

3המזח הימי שבונה ארה"ב ליד עזה יעלה מאות מיליוני דולרים

"ספינת חיל הים האמריקאי וכמה כלי שיט של הצבא, המעורבים במאמץ בהובלת ארה"ב להכניס סיוע נוסף לרצועת עזה, נמצאים מול החוף של הרצועה ובונים פלטפורמה צפה לצורך פרויקט שלפי הפנטגון יעלה לפחות 320 מיליון דולר", נכתב הבוקר באתר החדשות AP. "סברינה סינג, דוברת הפנטגון, אמרה לכתבים שעלות הפרויקט היא הערכה גסה וכוללת את הובלת הציוד וחלקי מזחים מארה"ב לחופי עזה, כמו גם את פעולות הבנייה והעברת הסיוע".

נכתב כי "הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב פרסם היום (ג') תמונות של בניית המזח הצף באינטרנט, לאחר פרסום תמונות הלוויין של AP. 'המזח יתמוך ב-USAID (הסוכנות האמריקנית לפיתוח בין-לאומי) ובשותפים הומניטריים כדי לקבל ולמסור סיוע הומניטרי לתושבי עזה', נאמר בהצהרה בפלטפורמה החברתית X". צוין כי "לפי התוכנית של צבא ארה"ב, סיוע יועמס על ספינות מסחריות בקפריסין שיפליגו לרציף הצף שנמצא כעת בבנייה מול עזה. חבילות הסיוע יועמסו לאחר מכן על משאיות, שיועלו על ספינות קטנות יותר שייסעו למסלול מתכת צף דו-נתיבי. שביל באורך 550 מטר יחובר לחוף על ידי צה"ל". עוד צוין כי "גורם צבא ארה"ב אמר כי יחידת הנדסה של הצבא האמריקאי שיתפה פעולה עם יחידת הנדסה צבאית ישראלית בשבועות האחרונים כדי לתרגל את התקנת הכביש כשהן מתאמנות על חוף ישראלי ממש במעלה החוף".

מתוך אתר החדשות AP, מאת ג'ון גמברל. לקריאת הכתבה המלאה. 

4האם ההפגנות האנטי ישראליות בארה"ב הן אנטישמיות?

"אוניברסיטאות עומדות בפני שאלה דחופה: מה הופך מחאה לאנטישמית?", נכתב אמש בכותרתה של כתבה שפורסמה בניו יורק טיימס. "פעילי סטודנטים פרו-פלסטינים אומרים שהתנועה שלהם היא אנטי-ציונית אך לא אנטישמית. זו לא הבחנה שכולם קונים". נכתב כי "בתוך מאהלי המחאות, עצם הרעיון של אנטישמיות כמעט ולא נדון, בין השאר משום שהמפגינים לא מאמינים שהתווית רלוונטית לאקטיביזם שלהם".

מנהיגי המחאה מצביעים על מעורבותם של פעילי סטודנטים יהודים, במאהלים התקיימו ארוחות שבת וסדרי פסח ובקולומביה, סטודנט אחד אמר כי התורמים סיפקו ארוחות כשרות. "סטודנטים פעילים שאינם בעצמם פלסטינים אומרים כי הצטרפו לתנועה ממגוון רחב של סיבות: ייסורים על משבר הומניטרי בעזה; התרסה מול תגובת האוניברסיטה והמשטרה להפגנות; מחויבות לצדק כולל כאשר מאבק של כל קבוצה צריך להיות מאבק של כולם; הרצון האידיאליסטי להיות חלק ממאמץ קהילתי; ותחושה שהמאבק למען הפלסטינים הוא המשך של העבודה שהחלה למען מדוכאים במהלך תנועת Black Lives Matter".

נכתב כי שלטים במאהל קולומביה ובסביבתו כוללים ציטוטים מעוררי השראה, כולל 'העולם שייך לאנשים, והעתיד שייך לנו', המיוחסים לג'יאנג צ'ינג, מהפכן קומוניסטי סיני. בנתיים, צוין כי "בסרטון ששותף באינטרנט, מנהיג תנועת הסטודנטים הפרו-פלסטינית באוניברסיטת קולומביה נראה עומד ליד מרכז מדשאה בקמפוס וקורא: 'יש לנו ציונים שנכנסו למחנה'. עשרות מפגינים של 'מאהל הסולידריות בעזה', נשמעים חוזרים על דבריו: 'יש לנו ציונים שנכנסו למחנה'. 'לכו ועשו צעד קדימה', אומר המנהיג, כשהתלמידים ממשיכים לחזור על כל אמירה שלו, 'כדי שנוכל להתחיל לדחוף אותם מהמחנה'. המפגינים משלבים זרועות וצועדים בגוש אחד לעבר שלושה סטודנטים יהודים שהגיעו לתוך המאהל, שלא בטוחים איך בדיוק קבע מנהיג המחאה שהם תומכים בישראל".

מתוך הניו יורק טיימס, מאת קת'רין רוסמן. לקריאת הכתבה המלאה. 

5 שאלת פתרון שתי המדינות

"תמיכה רשמית בפתרון שתי המדינות היא אבן היסוד של המעורבות הדיפלומטית של ארה"ב במזרח התיכון מאז שנות ה-90 ותחילת תהליך השלום כביכול. עם זאת, מאז 7 באוקטובר 2023, ההשפעה הפוליטית האמריקאית על ישראל מוגבלת", נכתב אמש בטור דעה בערב ניוז הסעודי על ידי  ד"ר מוחמד אל סולאמי, מייסד מכון המחקר הסעודי "International Institute for Iranian Studies". "ישנה סתירה לכאורה בין תמיכת ארה"ב במבצע הצבאי של ממשלת ישראל בעזה, מחד גיסא, לבין המדיניות הרשמית של תמיכה בפתרון שתי המדינות מאידך גיסא. במילים אחרות, איך אפשר להצדיק את התמיכה הפוליטית של ארה"ב בממשלה ישראלית שמתנגדת לפתרון שתי המדינות?", נכתב. צוין כי "סתירה פוליטית זו ניכרת גם במדיניות של מדינות אחרות, כמו בריטניה, צרפת, אוסטרליה, קנדה ומצרים".

נכתב כי "כיום, העדיפות של ארה"ב אינה עוד פתרון מדיני כולל לסוגיה הפלסטינית, אלא ניהול קצר הטווח של ההשלכות ההומניטריות של ההתערבות הצבאית הישראלית. ארה"ב תמיד הדגישה שמדינה פלסטינית יכולה להתממש רק באמצעות משא ומתן ישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית". אך "גישה דיפלומטית זו של קידום משא ומתן ישיר בין ישראל לרשות נכשלה בתחילת שנות ה-2000 עם סיום תהליך השלום. כיום ממשל ביידן עדיין מתמודד עם מורשת הכישלון של פתרון שתי המדינות". למרות התמרון הדיפלומטי של ארה"ב, פתרון שתי המדינות נמצא כעת רחוק יותר ממה שהיה אי פעם, וחלקם אף הכריזו שהוא 'מת', נכתב. "רק הערכה מחדש של מדיניות ארה"ב את האינטרסים הערביים והישראלים תוכל לסלול את הדרך לסיום המלחמה בעזה".

מתוך ערב ניוז, מאת ד"ר מוחמד אל סולאמי. לקריאת הכתבה המלאה.

עוד כתבות

אודי מוקדי, מייסד ויו''ר סייברארק / צילום: דיויד שופר

תמורת 1.54 מיליארד דולר: סייברארק הישראלית רוכשת את חברת Venafi

סייברארק תשלם כ-1 מיליארד דולר במזומן וכ-540 מיליון דולר במניות עבור Venafi, חברה העוסקת בניהול זהויות מכונה ● העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2024 בכפוף לאישורים רגולטוריים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

מחירי הטיסות עולים בחדות ומתדלקים את האינפלציה

מחירי הטיסות עלו באפריל בשיעור דו־ספרתי והכבידו על מדד המחירים לצרכן ● החדשות הרעות: הצפי הוא שהמצב רק יחמיר ● וגם: למה הריבאונד בנתוני הצמיחה מעלה סיבה לדאגה

כרים חאן, התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבין-לאומי / צילום: AP-Mary Altaffer, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המסר המסוכן של האג: אין הבדל בין מנהיג טרור למנהיג דמוקרטי

כרים חאן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, התייצב בפני המצלמות והודיע לראשונה בראיון ל-CNN על כוונתו להעמיד לדין את ראשי חמאס מחד ואת נתניהו וגלנט מאידך ● הניסיון ליצור השוואה בין הצדדים הוא מסוכן למעמד הדמוקרטיה

צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היורש, הכלכלה המקומית וההשלכות על הנפט: איראן נערכת ליום שאחרי ראיסי

התרסקות המסוק שהובילה למותו של נשיא איראן אברהים ראיסי הכניסה את המדינה לטלטלה ● מי שיתפוס את מקומו עד לקיום בחירות חדשות הוא סגנו, מוחמד מוחבר, שנהנה מקרבה למנהיג העליון חמינאי ● כיצד תושפע הפקת הנפט ומה הסיכויים של הנשיא הבא לחלץ את איראן מהמשבר הכלכלי הגדול שלה?

אבי לוי, מנכ''ל דיסקונט / צילום: ישראל הדרי

רווחי בנק דיסקונט ירדו ב-17% ברבעון; שיפור ניכר בהוצאות בגין הפסדי אשראי

הירידה ברווח הנקי מוסברת על ידי הבנק בשינוי בעליית המדד ומצמצום פער הריבית ● הכנסות הבנק ירדו ב-5% ● דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בשיעור של 30%, בסך של 315 מיליון שקל

נשיא איראן, אברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

איראן דיווחה רשמית: הנשיא ראיסי נהרג בהתרסקות מסוק

מסוקו של הנשיא התרסק אתמול בשעות הצהריים (שעון ישראל) ונותק הקשר עימו ● אחרי מספר דיווחים סותרים, הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה כי שברי המסוק אותרו וכי אין סימני חיים במקום, וכעת היא מדווחת רשמית על מותו ● באותו מסוק טס גם שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, שנהרג אף הוא

אילוסטרציה: shutterstock

רוב שוקי המניות בשיא כל הזמנים. זה מה שחושבים האנליסטים

שוקי המניות ב-14 מתוך 20 הכלכלות המובילות בעולם נמצאים כעת בשיא כל הזמנים או קרובים אליו ● רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית של הפניקס בית השקעות: הראלי התרחש לא רק בשוק המניות השנה, אלא כמעט בכל אפיקי ההשקעה

סין שורפת את כל הגשרים עם ישראל, וחמאס מתחזק ביהודה ושומרון

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך תיראה איראן אחרי מותו של ראיסי, היחסים של ישראל וסין במשבר ולמה חמאס מתחזק ביהודה ושומרון ● כותרות העיתונים בעולם 

אמיר ירון. צילום: איל יצהר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ניצחון לחברות התשלומים מול בנק ישראל: יוכלו להתחייב לריבית קבועה

למרות התנגדותו של בנק ישראל, רשות לניירות ערך אישרה את ההוראה שצפויה להכנס לתוקף ביוני ● חברות תשלומים יוכלו להציע ללקוחות שיפקידו אצלן כספים ריבית מובטחת ● הרשות: "חברות התשלומים נועדו לקדם תחרות מול מערכת הבנקאית ולכן נדרש לאפשר להן להציע ללקוחותיהן ריבית, בדומה לזו שהמערכת הבנקאית"

אילוסטרציה: Shutterstock

איך הפכו מניות השירותים לתחום שמדליק את השוק האמריקאי

מניות שירותי התשתיות - חשמל, גז ומים, שנחשבות שנים להשקעה אפרורית אך מניבת תשואה בטוחה - לוהטות מתחילת השנה ● זאת בעיקר על רקע הצורך האינסופי של יישומי הבינה המלאכותית בחשמל ● אולם כמו כל מגזר שהופך רותח, גם כאן אפשר להיכוות

טרמינל 1, נתב''ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

החל מהשבוע הבא: טרמינל 1 חוזר לפעילות מלאה

טרמינל 1 בנתב"ג, שנסגר באוקטובר 2023, צפוי לחזור לפעילות בשבוע הבא ● עפ"י נתוני רשות שדות התעופה, צפויים לעבור בטרמינל כ-200 אלף נוסעים מדי חודש ● אלה החברות שיפעלו ממנו

צעדת ''אחים לנשק'' במחלף שער הגיא / צילום: אביב אטלס

חסימות כבישים ומעצרים עם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת: ימי השיבושים חוזרים

המחאה נגד הממשלה הוציאה לפועל שיירות רכבים הנוסעות במהירות איטית מהצפון, מהדרום ומהמרכז ● עימותים בין שוטרים למפגינים שניסו לחסום את כביש 1, 12 מוחים נעצרו ● בין מובילי ההפגנה ישנן משפחות נרצחים וחטופים, והיא צפויה להמשיך בערב למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; מיקרוסופט חשפה מחשבי AI חדשים

הנאסד"ק עלה ב-0.6% ● רכישה משמעותית לסייברארק ● ריינאייר עקפה את ציפיות האנליסטים, הרווח השנתי זינק ב-9% ● פאלו אלטו תדווח היום לאחר הנעילה, צים תדווח מחר - מה צפוי בדוחות? ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע שוק הנפט • וויקס: הרווח הנקי זינק ב-50%, מעדכנת כלפי מעלה את התחזיות ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית"• יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

גל הרשקוביץ / צילום: תמונה פרטית

היועץ שהוביל את מכירת הדואר עונה לביקורות: "הערכות השווי תואמות למחיר שהושג"

ראש אגף התקציבים לשעבר ומי שייעץ לרשות החברות בהליך הפרטת הדואר, גל הרשקוביץ, נחוש בדעתו כי תוצאות המכרז מיטיבות עם הציבור ● בריאיון לגלובס הוא מרגיע מפני החשש לעליות מחירים ומתייחס לניסיונות ההדחה של היו"ר מישאל וקנין

מיינה הודית בפארק הירקון בתל אביב / צילום: י.ש

פחות פרפרים, יותר מינים פולשים: המצב המדאיג של הטבע בישראל

מיני הטבע בישראל נמצאים תחת מתקפה רב חזיתית: פולשים, זיהום, צמצום שטח, אקלים ועוד. גם המלחמה כנראה לא עוזרת ● תמר דיין, יו"ר מוזיאון הטבע: "מספר קטן של ממצאים חיוביים מראה שכשמתאמצים אז יש תוצאות"

חנן מור / צילום: אייל טואג

אחרי חצי שנה: ביהמ"ש אישר את הסדר החוב בחנן מור

עיקרי הצעת ההסדר הם השלמת פרויקטים של בנייה, מכירה ואכלוס של מאות יחידות דיור, מה שיאפשר פירעון חובות לחלק מהנושים ● כחלק מההליך ידוללו חנן מור ושותפו מאור לאחוזים בודדים בחברה הציבורית ● ביהמ"ש: "המרת החוב להון תאפשר לקבוצה לצאת לדרך חדשה תחת מינוף מוקטן"

רשות המסים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: איל יצהר, shutterstock

ביהמ"ש לענייני משפחה חשד בהלבנת הון, ונתן לרשות המסים מסמכים חסויים

ביהמ"ש לענייני משפחה הורה להעביר את כל המסמכים בסכסוך משפטי בין שני אחים לעיונה של רשות המסים לטובת בחינת פתיחה בחקירה פלילית, לאחר שעלו חששות להלבנת הון דרך חשבונות של האחים בשווייץ ● נקבע: הצורך לבחון האם בוצעו עבירות מס ע"י האחים, גובר על חיסיון ההליך ועל זכותם לפרטיות

בנק דיסקונט ובנק הפועלים / צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הרווח ירד, הדיבידנד גדל והמס החדש נכנס לפעולה: מאחורי דוחות הפועלים ודיסקונט

שני הבנקים הגדולים, שדיווחו על תוצאותיהם לרבעון הראשון של 2024, מלמדים על כמה מגמות בולטות במערכת הבנקאית ● התמתנות האינפלציה והתקררות בשוק ההלוואות העיבו על ההכנסות, ההפרשות להפסדי אשראי הצטמקו, והדיבידנד גדל במאות מיליוני שקלים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; פז נפט זינקה בכ-8.5%, דלתא מותגים ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% • מימושים בנקסט ויז'ן ● סלקום: ירידה של 87% ברווח הנקי ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע על השווקים, ובפרט על שוק הנפט ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית" ● מיטב: "בשוק האג"ח המקומי מתעלמים מהסיכונים של חברות הנדל"ן" • יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

האפיק שסידר לאלטשולר שחם את התשואות ברבעון והתחזיות להמשך

לאחר הירידות בשוקי ההון בחודש אפריל, נרשמו עליות חדות במדדי וול סטריט מתחילת החודש הנוכחי בעוד הבורסה בת"א מדשדשת ● המומחים מעריכים כי שנת 2024 תסתיים בתשואה חיובית לחוסכים, אבל הדרך לשם, הם מזהירים, תהיה תנודתית במיוחד ● וגם: כך התהפכה טבלת התשואות ואילו גופים הצטיינו