גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דיווח: יחיא סינוואר מסתתר במנהרות בח'אן יונס

עם פתיחת אירועי יום הזיכרון הופעל צבע אדום בעוטף עזה ● פעמיים בתוך זמן קצר נשמעו אזעקות בשדרות: חלק מהרקטות יורטו וחלק נפלו בשטחים פתוחים • בצה"ל מעדכנים על התקדמות הלחימה בג'באליה, רפיח וזייתון: יותר מ-150 מטרות טרור הושמדו ביממה האחרונה ● עדכונים שוטפים

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה / צילום: ap, Adel Hana
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה / צילום: ap, Adel Hana

עדכונים שוטפים


21:40 - דיווח: יחיא סינוואר לא נמצא ברפיח, אלא מסתתר במנהרות בח'אן יונס 

על פי דיווח בניו יורק טיימס מפי גורמים אמריקנים, מנהיג חמאס יחיא סינוואר אינו נמצא ברפיח, אלא נשאר במנהרות באזור ח'אן יונס. על פי הדיווח, מדובר במידע שמסכימים עליו גם במודיעין האמריקני וגם במודיעין הישראלי.

גורמים אמריקנים וישראלים מבהירים כי מערכת המנהרות של חמאס בח'אן יונס היא העמוקה ביותר ברצועה, ועשויה להגיע לעומק של 15 קומות. בהתאם למודיעין שבידי ארה"ב וישראל, סינוואר מוקף בחטופים שמשמשים כמגן אנושי. בארה"ב מעריכים שלישראל מודיעין טוב יותר לגבי מיקומו של סינוואר, ומציינים כי הם משתפים פעולה ומשתפים בכל מודיעין שיש ברשותם.

קציני מודיעין ישראלים ואמריקנים לניו יורק טיימס: האסטרטגיה של סינוואר היא למשוך את המלחמה ככל הניתן - במטרה לשחוק את מעמדה הבין-לאומי של ישראל ולפגוע במערכת היחסים שלה עם ארה"ב. לכתבה המלאה ב-N12

20:07 - אזעקות בעוטף עזה

התרעת צבע אדום הופעלה בניר עם, איבים ושדרות

18:05 - צה"ל חיסל את המחבל שהחזיק ברב״ט נועה מרציאנו ז"ל, אשר נחטפה במהלך אירועי ה-7.10 ונרצחה בבית החולים שיפאא

בפעילות משותפת של שב״כ וצה"ל ביום שישי האחרון חוסל המחבל נעים גול, פעיל צבאי בארגון הטרור חמאס בגדוד שאטי ברצועת עזה. במסגרת פעילותו היה מעורב בירי רקטות לעבר שטח ישראל וכן היה אמון על החזקתה של רב״ט נועה מרציאנו ז"ל, אשר נחטפה במהלך אירועי ה-7.10 ונרצחה בבית החולים שיפאא. 

17:05 - בפעם השנייה בשעה האחרונה: צבע אדום בשדרות והסביבה

4 רקטות שוגרו לעבר שדרות. שתי רקטות יורטו ושתיים נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לעיר. מד"א מטפלים בילד בן 3 שנחבל בדרכו למרחב המוגן. נגרם נזק לרכוש כתוצאה משברי יירוט.

16:48 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי

16:15 - אזעקת צבע אדום בשדרות

שתי רקטות שוגרו לעבר העיר, אחת יורטה והשנייה נפלה בשטח פתוח מחוץ לשדרות. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

16:09 - משרד החוץ המצרי: "נתמוך בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג, לנוכח ההחמרה והיקף ההתקפות הישראליות נגד אזרחים פלסטינים ברצועת עזה, הרס תשתיות ברצועה ודחיפת הפלסטינים לעקירה מחוץ לאדמתם, מה שהוביל למשבר הומניטרי חסר תקדים"

15:55 - אזעקה נשמעה בקיבוץ יפתח בגליל העליון

14:28 - אוגדה 98 החלה במבצע בג'באליה, אוגדה 162 ממשיכה בפעילות במעבר רפיח וכוחות 99 נלחמים במרחב זייתון. צה"ל: במהלך היממה האחרונה הושמדו יותר מ-150 מטרות טרור ברחבי הרצועה

דובר צה"ל עדכן במצב הלחימה בעזה ומסר כי כוחות אוגדה 98 החלו הלילה במבצע בג'באליה שבצפון הרצועה, בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות מחבלים ושיקום תשתיות טרור של חמאס במרחב. טרם הכניסה, מטוסי קרב וכלי טיס תקפו כ-30 מטרות טרור במרחב וחיסלו מספר מחבלים.

במקביל, כוחות אוגדה 162 בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ ממשיכים בפעילות הממוקדת במזרח ובמעבר רפיח מצידו העזתי. לוחמי חטיבת גבעתי איתרו והשמידו פירי מנהרות ומשגרי רקטות שהיו מוכנים לשיגור לשטח הארץ. עוד נמסר מצה"ל כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 זיהו עשרה מחבלי חמאס יוצאים מתשתית טרור - ונושאים אמצעי לחימה. כלי טיס של חיל האוויר חיסלו אותם.

בזייתון שבצפון הרצועה נמשכת פעילות כוחות אוגדה 99 נגד תשתיות טרור ומחבלי חמאס במרחב. ביממה האחרונה הלוחמים חיסלו מספר מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים, חיל האוויר חיסל שני מחבלים שירו לעבר הכוחות במרחב.

במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו יותר מ-150 מטרות טרור ברחבי הרצועה בתיאום ובהכוונת הכוחות הקרקעיים. בין המטרות שהותקפו: משגרי רקטות מוכנים לשיגור, חוליות מחבלים ומחסני אמל"ח לצד מבנים צבאיים, עמדות תצפית, פירי מנהרות ותשתיות טרור נוספות.

14:20 - טיל נ"ט נורה למרחב מושב מרגליות ברכס רמים. לא ידוע על נפגעים

14:13 - אזעקה באשקלון, מהעירייה נמסר כי לא היו נפילות בשטח העיר

13:40 - אזעקת צבע אדום נשמעה בכרם שלום שבעוטף עזה

בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב כרם שלום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שני שיגורים ממרחב רפיח לעבר מרחב כרם שלום, כך נמסר מדובר צה"ל. אין נזק ואין נפגעים. לפני כשעה בוצע יירוט באזור רעים, השיגור בוצע ממרכז הרצועה ולא הופעלה התרעה.

12:40 - כ-300 אלף עזתים כבר התפנו ובמקביל דווח על פעולה מסיבית בג'באליה  

אחרי שחמאס הספיק להשתקם בצפון הרצועה ולבנות מחדש תשתיות, כוחותינו מחדשים את הפעילות באזור. צה"ל קרא אתמול (שבת) לתושבים בג'באליה ובשכונות במרחב להתפנות זמנית למחסות בעיר עזה. במסגרת זו, העזתים התבקשו להתפנות למרחב ההומניטרי המורחב במוואסי, ועד כה כ-300 אלף עזתים נעו לשם. לידיעה המלאה ב-N12

12:20 - סגן מבקר מערכת הביטחון, תא"ל יוגב בר ששת, נפצע באורח בינוני ברצועת עזה

הותר לפרסום כי סגן מבקר מערכת הביטחון, תא"ל יוגב בר ששת, נפצע שלשום באורח בינוני ברצועת עזה. תא"ל בר ששת פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה. תא"ל בר ששת נפגע במרחב זייתון שבצפון הרצועה, ביום שבו נפלו חמישה לוחמי גדוד 931 של חטיבת נח"ל, בשתי תקריות שונות, באזור של פיצוץ זירת מטענים ובהיתקלות עם המחבלים. לידיעה המלאה ב-N12

12:15 - "נושיט יד תומכת למי שתרמו לביטחון המדינה": מתווה חנינות מיוחד לקראת שנת ה-76 למדינה 

לרגל יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל ועל רקע מלחמת חרבות ברזל, נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר המשפטים יריב לוין הודיעו היום (ראשון) על מתווה חנינות מיוחד לתורמים תרומה משמעותית לביטחון המדינה. בבסיס המתווה - הכרה בקשיים עימם מתמודדים אזרחי ישראל בתקופה זו.

 "השימוש בסמכות החנינה יהיה רחב מן הרגיל, ויינתן משקל מיוחד למאפיינים ולנסיבות אישיות ומשפחתיות, וכן לתהליכי טיפול ושיקום", נמסר מבית הנשיא. "כמו כן, יינתן במתווה דגש משמעותי למי שתרם או תורם בהווה לביטחון המדינה ולחוסנה, בפרט במסגרת מלחמת חרבות ברזל". לקריאת הידיעה המלאה

9:51 - צה"ל פועל ב-3 מוקדים: תמונת מצב של הלחימה ברצועת עזה

המבצע בג'באליה החל, ומצטרף לזייתון שכבר טוהרה בעבר וצה"ל נאלץ להיכנס שוב למרחב. גם הפעולה במזרח רפיח נמשכת, וצפויה להתרחב עם המשך פינוי האזרחים שם, ובכך עלה ל-3 מספר מוקדי הלחימה לאורך הרצועה. "תשתיות הטרור" שהצדיקו כניסה מחודשת: חמאס מנסה להשתקם ומקים מחדש במרחבים האלה מפקדות ומסתיר אמצעי לחימה. לידיעה המלאה ב-N12

06:45 - כטב"ם חדר מלבנון, אזעקות נשמעו בנהריה והסביבה

אזעקות הופעלו בנהריה והסביבה. בצה"ל אישרו כי כטב"ם חדר מלבנון, וההערכה היא שלוחמי ההגנה האווירית הפילו אותו.

05:54 - סנטקום: השמדנו 4 כטב"מים ששיגרו החות'ים

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב עדכן כי החות'ים שיגרו כטב"ם מעל מפרץ עדן מאזורים שבשליטתם בתימן. מטוס של הקואליציה הפיל בהצלחה את הכטב"ם - לא דווח על פציעות או נזקים. מאוחר יותר, כוחות סנטקום השמידו בהצלחה שלושה כטב"מים נוספים ששוגרו על ידי החות'ים מעל הים האדום. גם במקרה זה לא דווח על פציעות או נזק.

01:11 - פגיעה ישירה בבית באשקלון, שלושה נפצעו קל

בהמשך לאזעקות בעיר, שלושה נפגעים הובאו לבית החולים ברזילי. מהעירייה נמסר כי בוצע גם יירוט אחד.

01:22 - הפגנות למען שחרור החטופים והקדמת הבחירות התקיימו ברחבי הארץ

משפחות חטופים חסמו איילון צפון. כלתו של החטוף יורם מצגר וקרובי חטופים נוספים נעצרו על ידי המשטרה. קרוב משפחה של חטופה: "נתניהו בחר בחמאס". השר לשעבר יזהר שי, שבנו נהרג ב-7 באוקטובר, נאם על בימת ההפגנה נגד הממשלה בצומת קפלן - ותקף את נתניהו: "פחדן, חלש וסחיט" 

מכת''זית הופעלה בזמן ההפגנה למען החטופים / צילום: ליאור שגב

00:02 - דיווח: ארה"ב הציעה לישראל מודיעין איכותי בתמורה להימנעות ממבצע נרחב ברפיח

 הוושינגטון פוסט דיווח אמש (שבת) כי ממשל ביידן הציע לישראל מודיעין איכותי, לרבות מיקומי בכירי חמאס ברצועת עזה ומיקומי מנהרות טרור שטרם נחשפו, בתמורה להימנעות ממבצע נרחב ברפיח. גורמים רשמיים בארה"ב: יידרשו כמה חודשים כדי לפנות את האוכלוסייה מרפיח. לידיעה המלאה ב-N12

23:40 - אזעקות הופעלו באצבע הגליל: תל חי, הגליל העליון, מבואות החרמון

21:25 - כוחות צה"ל בתקיפות אינטנסיביות בצפון הרצועה - לקראת פשיטה על ג'באליה

דובר צה"ל עדכן כי כוחותינו פועלים בשעה זו בצפון רצועת עזה, ותוקפים מטרות של ארגון הטרור חמאס במרחב ג'באליה - זאת לקראת פשיטה על העיר שבצפון הרצועה.

20:25 - דובר צה"ל: איתרנו מנהרה משמעותית בזיתון שדרכה תכנן חמאס לבצע פיגוע נגד כוחותינו

19:40 - הפלסטינים מדווחים: תקיפות אינטנסיביות של צה"ל בצפון הרצועה

על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, צה"ל מבצע תקיפות עזות במרחב ג'באליה ובבית לאהיא שבצפון רצועת עזה.

19:30 - חטיבת הנח"ל השמידה מבני טרור וחיסלה מחבלים במרחב זייתון

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך בלחימה במבצע במרחב זיתון בהובלת אוגדה 99. במסגרת המבצע השמידו הלוחמים תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם רובי קלצ'ניקוב, ווסטים ורימונים. בתקיפות נוספות, הכוחות בשטח זיהו מספר מחבלים שהיוו איום על הכוחות. כלי טיס של חיל האוויר חיסל אותם. בנוסף, חיסלו מחבל של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי שפעל במתקפת ה-7 באוקטובר.

19:12 - כטב"ם חיזבאללה התפוצץ בגליל העליון; לא ידוע על נפגעים

כטב"ם חיזבאללה התפוצץ בגליל העליון; לא ידוע על נפגעים. אזעקות הופעלו ביישובים רבים בצפון: דפנה, שאר ישוב, משגב עם, קריית שמונה, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, שניר, מנרה, קיבוץ דן, מעיין ברוך, ע'ג'ר, כפר גלעדי, הגושרים, מטולה ותל חי.

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

ג'נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: ap, Eric Risberg

אנבידיה עקפה שוב את ציפיות האנליסטים; המניה מזנקת במסחר המאוחר

לאחר ארבעה רבעונים רצופים במהלכם הפתיעה לטובה את התחזיות המוקדמות, אנבידיה עושה זאת שוב ● ההכנסות עמדו על 26 מיליארד דולר וב-260% יותר מהרבעון המקביל ● הרווח למניה היה 6.12 דולר, זינוק של יותר מ-450% ● החברה תבצע פיצול מניות ביחס של 10 לאחד

הנשיא הנבחר של טייוואן, לאי צ'ינג-טה / צילום: ap, Chiang Ying-ying

הסלמה במזרח אסיה: צבא סין מקיף את טייוואן במסגרת תרגיל, "כעונש" לדברי הנשיא הנבחר

הצבא הסיני פתח הבוקר בתרגיל "חרבות משולבות", כשהוא מתפרס מסביב לאי הטייוואני מכל צדדיו ומתרגל תמרונים ● לפי התקשורת הסינית, הדבר נעשה כ"פעולת הענשה" לדבריו של נשיא טייוואן הנכנס, לאי צ'ינג-טה, שקרא בנאום ההשבעה שלו לסין "להפסיק עם שיטות ההפחדה" ● כיצד תשפיע ההתפתחות על שוק השבבים העולמי?

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

מחר ב-16:00: ביה"ד הבינלאומי לצדק בהאג ימסור את החלטתו בבקשה לעצור את הלחימה בעזה

הבקשה הוגשה ע"י דרום אפריקה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח, ובמסגרת התביעה היא האשימה את ישראל ברצח עם ברצועת עזה ● המשלחת הישראלית טענה ביום שישי האחרון וביקשה לדחות את הבקשה ● בין השופטים בהאג - נשיא העליון לשעבר אהרן ברק

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; זינוק מדהים במניות האנרגיה הסולארית

S&P 500 ירד ב-0.6% ● הדוח של אנבידיה: עקפה את הציפיות ומזנקת במסחר המאוחר ● מיהם המשתכרים הכי הרבה מבין המנכ"לים בוול סטריט ● מכירות טסלה באירופה בשפל של 15 חודשים ● לאחר הדוח, מניית אנלוג דיוויסס מזנקת, טארגט צללה ● מודרנה וקומפיוג'ן זינקו ● בגולדמן סאקס ממליצים על שופיפיי ●  סטנלי דרוקנמילר מכר את רוב מניותיו באנבידיה, מה הוא קנה? ● פרוטוקול הפד: בכירי הפד הביעו דאגה,האינפלציה לא יורדת ● ירידה מפתיעה במכירות הבתים הקיימים בארה"ב

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המשקיע הנודע מכר את המניה הכי לוהטת בוול סטריט, מה הוא קנה?

לאחר שבנה פוזיציה גדולה, סטנלי דרוקנמילר מכר את רוב החזקותיו באנבידיה ● עתה הוא מהמר בגדול על המניות הקטנות בוול סטריט

האם הזינוק בחשיפה לחו''ל מסוכן? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

אלטשולר שחם הגזים? החשיפה של כספי הישראלים לחו"ל בשיא כל הזמנים

גלובס חשף כי בית ההשקעות הגדול בישראל מתכוון לחתוך בחצי את החשיפה של לקוחותיו למניות בישראל ונתקל בביקורת ● כעת נתוני בנק ישראל מגלים כי חשיפת הגופים המוסדיים, מנהלי חסכונות הציבור, למט"ח, זינקה תוך עשור ב־76% לסכום של 154 מיליארד דולר ● הסיבה המרכזית: הוצאת כספים להשקעות בחו"ל במטרה להשיג תשואה גבוהה, בין היתר בשל חולשת השוק המקומי ● המומחים מסכימים כי התהליך הוא כורח המציאות אך חלוקים בשאלה האם מדובר במגמה חיובית או מסוכנת

המערכת הבריטית מקרינה גלי רדיו כנגד הכטב''ם / צילום: Shutterstock

לכיפת ברזל יש מתחרה חדש, זול ויעיל במיוחד

בבריטניה עובדים על פיתוח מערכות יירוט בעזרת גלי רדיו ● באיחוד האמירויות החליטו להפנות ייצור קליעים למזרח הרחוק ● והצי הצרפתי רוצה לנצל עבור כוחותיו את יכולות הבינה המלאכותית ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

משתתפי כנס ''עולים על מדים'' / צילום: יונית שילר

הצעירים מרחבי העולם שבחרו להתגייס לצה"ל דווקא בעת המלחמה

כ-500 צעירים בגילאי 16-22 לקחו חלק באירוע "עולים על מדים" - יוזמה של "נפש בנפש", הסוכנות היהודית וקרן מיראז' ישראל ● חלקם עלו עם המשפחה, אחרים ישרתו כחיילים בודדים ● ישראל מתגייסת

מטה אנבידיה בסנטה קלרה, קליפורניה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

אנבידיה הכריזה על ספליט. כך זה יעבוד

ענקית הטכנולוגיה שוב הדהימה את וול סטריט עם ביצועים פנומנליים ● אחת הבשורות בדוח היא מהלך לפיצול מניות ביחס של 1 ל-10: מה עומד מאחוריו, ואיך זה יתבצע בפועל? ● שאלות ותשובות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

שכר הדירה טיפס, הוצאות המימון ירדו והרווח הנקי של עזריאלי זינק ב-23% ברבעון

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● עזריאלי הציגה דוח רבעוני חזק עם גידול ברווח ובהכנסות ● גם דלתא גליל הציגה זינוק חד בשיעור הרווחיות הגולמית ● חברת הביטוח איילון הציגה גידול מרשים ברווח הנקי הרבעון שיותר מהוכפל לעומת התקופה המקבילה ● פנינסולה: גידול בהפרשות להפסדי אשראי הביא לירידה ברווח ● מדור חדש 

חיים פייגלין, מנכ''ל צמח המרמן / צילום: כפיר סיון

חברת הנדל"ן שחשפה: הסיכון של מבצעי "קנו עכשיו, שלמו אחר כך"

צמח המרמן דיווחה על תזרים מזומנים שלילי, כתוצאה ממכירות במבצעי שיווק 20/80 שלא מגובות בכניסת כסף מצד הרוכשים ● גם בבנק ישראל מזהירים מהסיכון בשיטה הפופולארית ● מנכ"ל החברה: "האתגר של המבצעים לא פשוט, ואולם לצמח המרמן האיתנות הפיננסית כדי לעמוד בהם"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

מכירות הדירות זינקו: הרווח הנקי של אאורה עלה ל-83 מיליון שקל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • בזק דיווחה כי המלחמה פגעה בתוצאותיה הכספיים אך הציגה גידול בהכנסות הליבה • אאורה הציגה דוח רבעוני חזק וגידול של 68% במכירת הדירות ● הרווח הנקי של ישראכרט גדל, אבל מה הוביל לירידה בהכנסות? ● מדור חדש

יועמ''שית לממשלה, גלי בהרב מיארה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

היועמ"שית ופרקליטות המדינה: לבית הדין הפלילי בהאג אין סמכות לדון בעניין ישראל

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליטות המדינה הוציאו הודעה לפיה החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג היא "משוללת בסיס" ● בין היתר התבססה בהרה-מיארה על העיקרון הקובע כי אם למדינה יש מערכת משפט עצמאית המפקחת ומבררת תלונות על התנהלות המדינה - אין מקום לבירור בבית הדין הבינלאומי

לראשונה יוגרלו דירות בהנחה באכסאל, באפרתה, בבת ים, בדיר אל-אסד ובצור הדסה / צילום: Shutterstock

אחרי ארבע שנים, תוכנית "דניה החדשה" יוצאת לדרך

אחרי ששופטי ביהמ"ש המחוזי בירושלים ביטלו את תוכנית "דניה החדשה" בחיפה, שופטי העליון הפכו את החלטתם ● ההרשמה להגרלת מחיר למשתכן תיפתח בשבוע הבא, ובמסגרתה יוגרלו 4,633 דירות בהנחה ב-19 יישובים ברחבי הארץ ● וגם: הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה על עשרה מתחמים חדשים לפינוי בינוי ● חדשות הנדל"ן 

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה מזנקת בכ-9%

נאסד"ק עולה כעת ב-0.4%%, נגע לראשונה ב-17,000 ● אנבידיה שוב הציגה תוצאות רבעוניות מרשימות, והמנכ"ל ג'נסן הואנג בטוח: "המהפכה התעשייתית הבאה החלה"● מניית ניוז קורפ מזנקת לאחר שחתמה על עסקת הרשאת תוכן עם OpenAI ● אושר המיזוג של תרו עם עם בעלת השליטה סאן ההודית ● מנכ"ל ג'יי.פי מורגן בטוח: כולם טועים לגבי כיוון האינפלציה

אוהד טל, הציונות הדתית / צילום: שחר כהן

האם איחוד האמירויות מתנגד רשמית לשליטה של הרש"פ בעזה?

מה חושבים באיחוד האמירויות על סוגיית "היום שאחרי"? זה תחום אפור ● המשרוקית של גלובס

מדפי במבה. מחירי החטיפים של אסם יעלו / צילום: Shutterstock, defotoberg

בפעם השנייה מתחילת השנה: אסם מעלה מחירים של עשרות מוצרים

אסם הודיעה כי היא מייקרת שורה של מוצרים, החל מיולי ● בממוצע יעלו המחירים ב-2.2% ● מדובר בהעלאת מחירים שנייה השנה, שתשפיע על שורה של מוצרים: מאפים, חטיפים, משקאות קפה וסירופ, תבשילים מוכנים ופתיתים

אחרי ההכרזה על מדינה פלסטינית: המכה החדשה שעשויה להגיע מכיוון נורבגיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: קרן העושר הנורבגית מתמודדת עם לחץ להפסיק להשקיע בישראל, למה כרים חאן החליט להודיע על הצווים בראיון ל-CNN, מפגינים פרו-פלסטינים השתלטו על אוניברסיטה בברלין ובאירלנד מסקרים איך מדווחים בישראל על המדינה ● כותרות העיתונים בעולם 

עו''ד בת אור כהנוביץ', מנהלת המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה / איור: גיל ג'יבלי

מחלקה קטנה במשרד המשפטים תורמת לחגיגת עבירות בנייה ברשויות מקומיות

רשויות מקומיות מעסיקות תובעים חיצוניים על מנת לטפל באכיפת חוקי עזר עירוניים, בהם חריגות בנייה ועבירות חניה ● תחקיר גלובס מעלה כי חלקן מוצאות את עצמן ללא תובע פלילי, בשל טענות למדיניות נוקשה של המחלקה האמונה על מינויים בפרקליטות ● כתוצאה, האכיפה נפגעת, נאשמים מזוכים, ודיונים מתבטלים ● משרד המשפטים: "רוב בקשות ההסמכה בהן חל עיכוב אושרו זה מכבר, וברשויות מכהן תובע"

פדרו סנצ'ז, ראש ממשלת ספרד, ינס גר סטרה, ראש ממשלת נורבגיה, סיימון האריס ראש ממשלת אירלנד / צילום: AP, Geert Vanden Wijngaert, Harry Nakos, Jean-Francois Badias

כאב ראש כלכלי ומשפטי: משמעות הכרת נורבגיה, אירלנד וספרד בפלסטין

מספר מדינות מהציר הפרו־פלסטיני הודיעו במהלך מתואם על הכרה חד צדדית ● כיצד יושפעו היחסים הכלכליים והמדיניים של ישראל עם אירופה והאם מדובר בתקדים? ● גלובס עושה סדר