גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כל האנשים החכמים ביותר בחדר מאזינים לאותו פודקאסט

איך הפכה Acquired לתוכנית האהובה על עולם העסקים?

גילברט ורוזנטל מראיינים את מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. תהליך יצירת פרק אורך שישה שבועות / צילום: מתוך יוטיוב
גילברט ורוזנטל מראיינים את מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. תהליך יצירת פרק אורך שישה שבועות / צילום: מתוך יוטיוב

 

זהו פודקאסט חנוני על היסטוריה ואסטרטגיה של עסקים, עם פרקים בני ארבע שעות, פעם בחודש. ואנשים, מעמק הסיליקון ועד וול סטריט, מטורפים עליו. Acquired (רכשה או נרכשה) הוא הלהיט הבלתי צפוי שמנחים בן גילברט ודיוויד רוזנטל. יכולתם להבין חברות לעומק ולתאר אותן בפשטות גורמת למאזינים להקדיש להם את זמנם. הרבה מאוד מזמנם.

הצוללת | החוקרת שחוששת שמדינת ישראל תגמור כמו ההנהגה הפלסטינית 
המקום שבו המלחמה עדיין פועלת לטובת ישראל 
ראיון | אלף פטנטים, עשרות חברות ושווי של מיליארד דולר: הצצה ל"בונקר" של בני לנדא 
פרשנות | ראש ממשלת בריטניה מגדיר מחדש את הזיכרון הלאומי 

הם הופכים מקרי בוחן לסיפור קולנועי מרהיב, ויצרו את הפודקאסט האהוב ביותר על עולם העסקים. הם מדברים באותה התלהבות גיקית על טיילור סוויפט ועל ענקית השבבים TSMC. אף נושא אינו אזוטרי מדי. שלוש שעות על קוסטקו, שבע שעות על אנבידיה ותשע שעות על ברקשייר האת'וויי, סדרה בת שלושה חלקים - באורך של טרילוגיית "שר הטבעות".

 

כדי להתרשם מן המנעד, די להביט בפרקים האחרונים: ויזה, נובו נורדיסק, הרמס, רנסנס טכנולוג'יס ומיקרוסופט. למעשה זה הדבר היחיד שמשותף לחברות המייצרות כרטיסי אשראי, תרופת אוזמפיק, צעיפים, עסקאות אלגוריתמיות ותוכנות: שני מנחים רציניים שרצו לדעת איך הן עושות את זה - כולל כל ניואנס ופרט מטופש.

כששאלתי את גילברט ורוזנטל איך הם עושים את זה, הם הזכירו את המוטו של בלו אוריג'ין, חברת החלל של ג'ף בזוס. "צעד אחר צעד, ללא מורא", אומר גילברט. "בכל פרק לקחנו את הדברים הטובים ביותר מהפרק הקודם, וניסינו לבנות עליהם".

גילברט ורוזנטל / צילום: מתוך יוטיוב

סיפורה של Acquired מתחיל לפני עשור כשגילברט (34) ורוזנטל (39) נפגשו בסדר פסח אצל חבר משותף בסיאטל, ונשארו בקשר. בארוחת צהריים בינואר 2015, גילברט דיבר על רעיון לפודקאסט שבכל פרק ינתח רכישה אחת מוצלחת של חברת טכנולוגיה. רוזנטל הציע שינחו יחד את התוכנית וגם נתן לה את השם.

Acquired הושקה באותה השנה עם פרק על פיקסאר. כמו רוב הפודקאסטים החדשים, לא היו לה מאזינים. התוכנית הראשונה נמשכה 37 דקות וזכתה לכמה מאות הורדות בחצי שנה. לפרקים היום יש יותר מ-500 אלף הורדות בממוצע.

"האגדות של ימינו"

נקודת המפנה הגיעה כשהמנחים רצו לעשות פרק על טסלה ב-2018, אבל לא הייתה רכישה שיכלו לשוחח עליה. ואז הגיע רוזנטל לתובנה: Acquired היא לא באמת תוכנית על רכישות. היא הפכה לתוכנית שמספרת את הסיפורים האפיים של החברות המצליחות בעולם.

"יש לי תיאוריה", אומר רוזנטל. "אני חושב שתאגידים הם הסיפורים הלא-בדיוניים הגדולים והטובים ביותר של ימינו. כבר אין אימפריה רומית. אם אתם מחפשים סיפור כמו האגדות של פעם, הוא נמצא באפל ומיקרוסופט ו-LVMH. זו הזירה שבה אנשים רודפים אחר גדוּלה".

"איך משהו התחיל באלמוניות משום דבר והפך למוסד החשוב או היקר ביותר בעולמנו המודרני", אומר גילברט, "זו חתיכת דרך לתפוס מאזינים, וזו נקודת המוצא שלנו בכל פעם".

שוק הפודקאסטים רווי בתוכניות של ריאיונות ידידותיים, המאפשרים למנכ"לים להעלות זיכרונות ולהרהר לגבי העתיד. מיליארדרים מתחום הטכנולוגיה הולכים לדאבוס, לסאן ואלי ולפודקאסט של לקס פרידמן.

אבל שום פודקאסט מוצלח לא שובר את כללי ההצלחה של פודקאסטים כמו Acquired. פרק בודד דורש מאות שעות מחקר, ולכן הם מוציאים רק 12 בשנה. למעשה, הם אפילו לא חושבים עליו כעל פודקאסט אלא מתארים את התוכניות שלהם כ"ספרי אודיו המסופרים כשיחה". מאזין אחד תיאר לי אותם כ"פורנו עסקי".

גילברט ורוזנטל התפרסמו בניתוח המקיף שלהם וביכולתם לספר סיפורים פשוטים והם מתייחסים ל-Acquired כ"הרמס של הפודקאסטים", מותג בעל ערך רב. הם גובים בין 400 אלף דולר ל-600 אלף דולר עבור חסויות לארבעה פרקים (נותנת החסות הנוכחית היא יחידה ב־JPMorgan Chase). הפרסום בארכיון הפודקאסט לבדו עולה 40 אלף דולר לחודש, משום שקטלוג העבר מייצר שליש מן ההורדות.

השניים הצליחו להפוך את ההסברים על הצלחה עסקית לנוסחה להצלחה העסקית שלהם. כל מי שמסקרנת אותו השאלה כיצד הפכו רעיונות למיליארדי ואפילו לטריליוני דולרים, כנראה מאזין. הקהל של התוכנית הוכפל בשנה שעברה - וגם בשנה שלפניה. Acquired מכניסה כעת לגילברט ורוזנטל מיליוני דולרים בשנה. היא גם מזמנת להם הזדמנויות השקעה: הם השקיעו בחברות טכנולוגיה בשלבי צמיחה המעניקות חסות לתוכנית, ולאחרונה השלימו את סבב הגיוס הראשון של קרן של 30 מיליון דולר, בשם Acquired Capital.

פופולריות מפתיעה

המנחים אומרים שהתוכנית עובדת כי הם מכבדים את האינטליגנציה של המאזינים, וייתכן שזה הפודקאסט שמעריציו הם החכמים ביותר בנוגע לעסקים: לדבריהם, 40% ממאזיני Acquired הם מנהלים בכירים או סגני-נשיא. ביניהם גם דניאל אק, מנכ"ל ספוטיפיי, שאומר שזו אחת התוכניות האהובות עליו, ואדי קיו, סגן נשיא באפל, שמאזין להם בנסיעה לעבודה.

היו מקרים שקיו נשאר במכונית אחרי שחנה כי היה שקוע בפרק. הוא אפילו משמיע את התוכנית ברמקול באייפון שלו כשהוא נכנס למשרדי אפל מוקדם בבוקר ואף אחד לא נמצא בסביבה. "ברגע שמתחילים להקשיב קשה להפסיק", הוא אומר.

זה לא תמיד היה כך. או כה ארוך. התוכנית על טסלה הייתה הראשונה שנמשכה יותר משעתיים. זה היה הפרק הארוך ביותר שלהם.

בשנה שעברה הם לקחו סיכון נוסף כשהתמודדו עם הסיפור של ענקית היוקרה LVMH. זו הייתה הפעם הראשונה שבה חקרו תעשייה שאינה טכנולוגיה, מדיה או בידור. שוב, זו הייתה ההצלחה הכי גדולה שלהם אי פעם. באופן לא מפתיע, הפרק חשף את התוכנית לקהל רחב יותר. מה שכן הפתיע הוא שהפרק ריתק גם אנשים ברחבי עמק הסיליקון, גרם לסטודנטים בסטנפורד להקים מועדון האזנה ל-Acquired והגיע עד מנהלים בכירים בחברות של טריליון דולר. קיו גילה את הפודקאסט דרך התוכנית על LVMH ומיד האזין בבינג' לפרקים קודמים בזמן שהמתין לחדשים. "בסוף התוכנית אני תמיד מרגיש שלמדתי הרבה", הוא אומר.

התגובה למה שכינו "החדשנות הגאונית של המודל העסקי" של LVMH העניקה למנחי Acquired את הביטחון ללכת בעקבות סקרנותם, לאן שלא תוביל אותם, בידיעה שהמאזינים שלהם יבואו אחריהם, ושמאזינים חדשים ימצאו אותם. כיום, יש להם רשימה של 50 חברות שהם מקווים לעסוק בהן. בראשה נמצאות אפל, גוגל ודיסני. פרקים עתידיים נוספים כוללים את פרארי, Dell, איקאה, אסתי לאודר, Genentech, לוי שטראוס וחברה אחת שהם שומרים לעתיד, כשילדיהם הצעירים יהיו גדולים יותר: לגו.

"כדי שנעשה פרק, הוא חייב להיות בעיתוי הנכון, אבל גם על-זמני", אומר גילברט. "רוב הפודקאסטים מכסים משהו שקשור לחדשות, ותוך שישה חודשים התוכן הזה נעשה לא רלוונטי. אנחנו רוצים ליצור משהו שעוד חמש שנים מהיום, ערכו יהיה 90% מערכו היום".

ברגע שהם בוחרים בחברה, תהליך יצירת הפרק אורך שישה שבועות. Acquired הוא לא סתם עוד פודקאסט עם שני בחורים ומיקרופון. גילברט ורוזנטל הופכים למומחים לחברות הללו. הם רואים את עצמם יותר כהיסטוריונים מאשר עיתונאים, אך נוסף לקריאה, צפייה והאזנה לכל חומר שהם יכולים להשיג, הם גם מראיינים עובדים לשעבר.

שואפים לייצר תוכן על־זמני

הצמד מדברים ביניהם כל יום, אך מנסים לא לחלוק זה עם זה את הממצאים לפני שהם מקליטים, והדבר קל יותר עכשיו כשגילברט מתגורר בסיאטל ורוזנטל בסן פרנסיסקו. הריאיונות הנוצצים שלהם עם האגדה מברקשייר האת'ווי, צ'רלי מונגר, ועם מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, היו התוכניות שהורדו על ידי מספר המאזינים הגדול ביותר. אבל בפרקים המזוהים עמם ביותר, אין אורחים. הם אפילו לא משמיעים קולות אחרים. רק המנחים מדברים.

לרוזנטל יש מסגרת כללית לדיון, כ־50 עמודים של ראשי פרקים, ולגילברט יש רשימה של נושאים מרכזיים, אבל השיחות לא מתוכננות מראש. מערכת היחסים שלהם היא חלק מגורם המשיכה של התוכנית. הם מתעוררים מוקדם בבוקר ההקלטה, כי הם נרגשים מכדי לישון. הם אומרים לבנות זוגם לא לבנות עליהם לארוחת ערב באותו הלילה. אחר כך הם מבלים את שארית היום בעמידה. "לא יושבים", אומר רוזנטל. "גם אם אנחנו קצת חולים או מותשים מתהליך המחקר". לאחר שהם מסיימים, הם מותשים.

ואז מגיע החלק הקשה באמת: עריכה. יחד עם העורך, האדם הנוסף היחיד שמעורב בתוכנית, הם סוקרים את הפרק ארבע פעמים לפני שהוא מופיע בפיד הפודקאסטים שלכם. את הפרק על מיקרוסופט שעלה באפריל, הם הקליטו במשך תשע שעות, שקוצרו לכארבע שעות. הם רואים כל שנייה כהזדמנות עבור מאזינים לעשות משהו אחר, ולכן חותכים ללא רחמים כל קטע שהוא אפילו טיפה משעמם. "המטרה היא להישמע כמו שיחה אורגנית נהדרת", אומר גילברט. "מאחורי הקלעים, זה ממש לא המצב".

התוכנית שלהם חוגגת הצלחות, אך אינה מתעלמת מכישלונות. ברוח זו, פרק אחד שהם מתחרטים עליו היה ריאיון עם סם בנקמן־פריד לפני שבורסת הקריפטו שלו התפוצצה והוא הורשע בהונאה. מאז החליטו על מדיניות שלפיה הם מעלים פרקי ריאיונות רק לאחר שבחנו לעומק את החברה. אך במקום פשוט להתנצל או למחוק את הפרק, הם חשבו על משהו הולם יותר - משהו מאוד מתאים ל־Acquired. זמן לא רב לאחר קריסת FTX, הם העלו את ההודאה שלהם באשמה: פרק של שלוש שעות על אנרון.

יש סיפורים עסקיים דרמטיים רבים המשוועים לטיפול של Acquired. אך הם צריכים קודם כל להפוך להיסטוריה. בשנה שעברה, שאל מאזין מתי יגיע הפרק הבלתי נמנע על OpenAI. "אני לא יודע", אמר גילברט. "עוד 20 שנה?".

עוד כתבות

העברת עודפי תקציב בוועדת הכספים, היום (ב') / צילום: נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת

מחלוקת חריפה בוועדת הכספים על רקע העברת חצי מיליארד שקל

במסגרת העברות הכספים הקואליציוניים, משרד ההתיישבות בראשות השרה אורית סטרוק צפוי לקבל את הנתח הגדול ביותר - 302 מיליון שקל ● הדיון מלווה במחלוקת חריפה בין חברי הקואליציה והאופוזיציה חרף העלויות הגבוהות של המלחמה

איור: Shutterstock

קיץ של מגפות: כך תיזהרו מגל חדש של קורונה ושל קדחת הנילוס

שתי נשים מתו ממחלת קדחת הנילוס בסוף השבוע האחרון ● ולמרות התקווה שהקורונה תהפוך למחלה עונתית, נרשמת כעת עלייה במקרים מאומתים ובאשפוזים ● איך נזהרים מגל המגפות הקיץ, ומה לעשות אם יש חשש להדבקות?

ראסל אלוואנגר (טאואר), ערן זינמן ורועי מן (מאנדיי), אייל הררי (אלוט) / צילום: ענבל מרמרי, נתנאל טוביאס, איל יצהר

ישראלית נוספת על הכוונת של השורטיסטים בוול סטריט

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● בטאוואר שואפים להגדיל את התגמולים למנכ"ל הוותיק ראסל אלוואנגר ● אלוט עלתה בכ-6% תוך יומיים לאחר שקרן Outerbridge הגדילה החזקה במניות החברה ● ומאנדיי נסחרה בתנודתיות לאחר שפורסם דוח של שורטיסט שצופה דאונסייד של 30% במניה

ארבע המופלאות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

אלו ארבע המניות שסוחבות את בורסת ת"א על הגב

אחת הסכנות מהן מזהירים המומחים בהשקעה במדד S&P 500 היא ההישענות שלו על 7 ענקיות הטכנולוגיה ● אבל האם בתל אביב המצב שונה? לפי בדיקת פעילים, בנטרול העליות החדות שרשמו טבע, נובה, קמטק וטאואר מתחילת השנה - מדד ת"א 35 היה יורד ב־7%, במקום לעלות ב־5%

עובדי חברת היילו / צילום: Hailo

שבבי בינה מלאכותית והגנת סייבר לרכב: האם ענף האוטו־טק הישראלי מתעורר?

המשקיעים הגלובליים איבדו בשנים האחרונות עניין באוטו־טק הישראלי, ששקע בתרדמה ממושכת, אבל החל לאחרונה לשדר אותות התעוררות ● במרכז התנועה המתחדשת נמצאת חברת שבבים לבינה מלאכותית, שעשויה לייצר את "הנפקת העשור", וחברות סייבר לרכב

תושבים יוצאים ומבלים בישראל. תחזית אופטימית של בנק אוף אמריקה / צילום: טלי בוגדנובסקי

מתי הריבית תתחיל לרדת? התחזית האופטימית למשק

בנק אוף אמריקה, אחד הבנקים הגדולים בעולם, פרסם את התחזית החצי־שנתית שלו לכלכלה העולמית, ובה התייחסות לישראל ● הוא צופה התאוששות הדרגתית בצמיחת המשק והתמתנות איטית באינפלציה ● ומה אם תתפתח מלחמה בצפון? לתרחיש הזה התחזיות לא ערוכות

השופטת הדסה אסיף / איור: גיל ג'יבלי

השופטת שקודמה במסגרת הדיל אך אין נציב שיבחן את התלונה שנגדה

תובעת בתיק ביקשה להגיש תלונה נגד שופטת השלום הדסה אסיף אך אין כיום נציב תלונות ציבור ● הבוקר הגישה התובעת עתירה לבג"ץ בדרישה לחייב את לוין למנות נציב ● 109 שופטים ורשמים חדשים נשבעים אמונים בטקס השבעת הנשיא

אוטובוסים של חברת דן / צילום: כדיה לוי

התחבורה הציבורית תתייקר החל משבוע הבא. כל מה שצריך לדעת

החל מ-1 ביולי, התחבורה הציבורית צפויה להתייקר בשיעור של 5% ● מה עומד מאחורי ההתייקרות, ולמה העלייה במחירים מתחוללת כעת? ● גלובס עושה סדר

מחנה הפליטים אל־האול, שאליו פונו משפחות מאזורים שהיו בשליטת דאעש / צילום: ap, Baderkhan Ahmad)

כשתשומת הלב העולמית מופנית לישראל ולאוקראינה: דאעש מרים ראש בסוריה

ארגון הטרור פרוס כיום במדבר הסורי, ומתחילת השנה מתקפותיו נגד משטר אסד עולות מדרגה ● מומחים מגדירים את פעילות דאעש כניצול של חוסר היציבות באזור ● ומה עושה ארה"ב?

משרדי רשת 13. בעיגול: יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: Shutterstock, שלומי יוסף

לא עוד עסק פרטי: למה בג"ץ יכול להתערב במינוי מנכ"לית חדשות 13

העתירה נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנהלת ועורכת ראשית של חדשות 13 מעלה את שאלת התערבות בג"ץ בענייניו של גוף פרטי ● החוק, הפסיקה והמומחים תמימי-דעים כי הוא יכול לעשות זאת ● מהן הסיבות לכך, ולאן זה יוביל את הדיון?

קניות. התאוששות חלקית בלבד של פעילות המשק / צילום: איל יצהר

הכול תלוי בצריכה הפרטית: האם הקטר של המשק משנה כיוון?

הנתונים מצביעים על התאוששות המשק והצריכה הפרטית, אבל אנליסטים חוששים כי המשך השפעות המלחמה, אי הוודאות והצפי להכבדה בנטל המס יפעלו לבלימת המגמה ● לאור זאת, הקונצנזוס הוא שבנק ישראל לא יוריד את הריבית גם בחודש יולי

מגדלי לנדמרק / הדמיה: עמרי אמסלם

"החגיגה הסתיימה": תחום הנדל"ן שמדשדש אפילו בחלק מתל אביב

מומחי מעלות S&P בניתוח מיוחד לגלובס על מצבו של הנדל"ן המניב בתקופה הנוכחית ● על הירידות בתפוסה ובדמי השכירות, על היציבות של התחום - וגם על הסיבות לכך שבישראל לא רואים בינתיים ירידות שיערוך משמעותיות על נכסים מניבים, בניגוד למתרחש מעבר לים

העברת אמצעי מיגון לעוטף עזה. העותרים לא קיבלו וטוענים לאפליה / צילום: דוברות משרד הביטחון

שלושה קיבוצים במועצת אשכול עתרו לבג"ץ: דורשים סיוע ומיגון

אורים, גבולות וצאלים - שלושת הקיבוצים היחידים במועצה האזורית אשכול שלא הוכרו כזכאים לסיוע - עתרו לבג"ץ בבקשה לחייב את המדינה לעשות כן ● בנוסף הם מבקשים לתקן את הגדרת קו העימות, להכלילם במסגרת יישובי תקומה ולהורות על מיגון בתיהם

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט להוכשטיין: למעבר לשלב ג' בעזה תהיה השפעה על הצפון

באישור המשפחות יפורסם הערב סרטון החטיפה של אליה כהן, אור לוי והירש גולדברג-פולין ● ישראל הפצירה בבית הלבן: אנו זקוקים לחימושים כדי להיות מוכנים לפעולה בלבנון ● מפגינים נגד הממשלה חסמו את כביש 2 דרום ליד מחלף גלילות ● צה"ל: שני הפצועים בירי הנ"ט במטולה אמש הם חברי כיתת הכוננות של היישוב ● החות'ים הודיעו שתקפו שתי ספינות בים סוף ובאוקיינוס ​​ההודי ● עדכונים שוטפים

המשכנתה חצתה את רף המיליון שקל / אילוסטרציה: Shutterstock, Yuri Dondish

המשכנתה הממוצעת חצתה את רף המיליון שקל לראשונה מאז 2022

סך המשכנתאות שנלקחו בחודש שעבר הגיע לכ-7.8 מיליארד שקל, היקף שלא נראה כמותו בשוק המשכנתאות מאז אוגוסט 2022 ● עליית מחירי הדירות בתקופת המלחמה מחזירה לשוק רבים, שעד כה נרתעו מלרכוש דירות, עקב הריביות הגבוהות והמצב הכלכלי הקשה שמתהווה בעקבות המלחמה

אוניית הכלא וורנון סי. ביין באי רייקרס, ב־2022 / צילום: Reuters, TNS/ABACA

אוניית כלא מארה"ב: הפתרון היצירתי שנבחן עבור אסירי הנוח'בה

בשירות בתי הסוהר אמרו כי מאז המלחמה נקלטו כ־5,000 אסירים ביטחוניים, וכי בקרוב לא יוכלו לקלוט עוד בשל מחסור במקום ● אחד הפתרונות שנבדקו: הבאתה של אוניית כלא מארה"ב שיצאה מכלל שימוש בשנה שעברה ● במדינת ניו יורק, עם זאת, רמזו שהדבר אינו אפשרי

מהמרים במשרד / צילום: דאטהריילס

הטרנד החם: לא מבינים בכדורגל ועדיין מהמרים על תוצאות היורו

עמדות במשרד שמציגות את טבלת ההימורים, הקרנות מאורגנות ושיחות מסדרון בלתי פוסקות: במקומות עבודה רבים בישראל נפתחו בשבוע האחרון קבוצות של ניחושי היורו ● מה מושך כל כך הרבה חברות לאפשר את התחרות בעבודה, ואיך דווקא אלו שלא מבינים בכדורגל מצליחים להתברג במקומות הגבוהים?

דוד ביטן, יו''ר ועדת הכלכלה / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

ביטן זועם: רק 17 מתוך 530 תקנים ייכנסו לרפורמת "מה שטוב לאירופה"

בוועדת הכלכלה שהתכנסה הבוקר אמר יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן בדיון: "זאת אולי סיסמה טובה להגיד שמה שטוב לאירופה טוב לישראל – אבל זה לא יהיה המצב בפועל" ● משרד הכלכלה טוען שהרפורמה תחול על 80% מערך הייבוא של מוצרי הצריכה – אך הוא לא הציג כיצד הוא עשה את החישוב - או איך הוא צפוי להשתנות אחרי פתיחת היבוא

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה. אחת מול 499 מניות / צילום: ap, Chiang Ying-ying

אחראית לשליש מהעלייה במדד: אנבידיה עלולה להפוך לצרה הגדולה של S&P 500

ענקית השבבים מושכת את המדד המוביל בשוק האמריקאי מעלה לשיאים חדשים, בעוד שמרבית החברות במדד משתרכות מאחור הרבה מתחת לשיא שלהן ● ואם היא תפסיק להציג ביצועים וחלילה תיפול? גם מניות בתחום ה־AI ייחלשו, וכל השוק עלול להיגרר מטה

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

למרות המלחמה: מזמינים יותר חופשות ונערכים לבילויי הקיץ כרגיל

בחודש מאי חלה עלייה מצרפית של כ-9% ברכישות מאתרי האונליין, בעיקר באתרים הבינלאומיים ● אתר אל על רשם גידול של כ-50% במספר הזמנות הטיסות ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין